ایسنا نوشت:

ولادیمیر اندرس گوترالس کسادا، سفیر جدید کوبا در تهران، ظهر امروز (دوشنبه) با علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران و گسترش روابط فیمابین ایران و کوبا، گفت: پیوندهای عمیق دوستی و اشتراکات فراوان در دیدگاه‌های دو کشور زمینه مناسبی جهت توسعه و تحکیم روابط دو کشور به وجود آورده است.

بروجردی افزود: مجلس شورای اسلامی از توسعه روابط دوستانه ایران و کوبا در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی حمایت می‌نماید.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه این دیدار با اشاره به مذاکرات کشورمان با گروه 1+5 در ژنو، گفت: با توجه به شفافیت جمهوری اسلامی ایران در فعالیت‌های صلح‌آمیز خود و حق مسلم ایران در بهره‌برداری از مزایای انرژی هسته‌ای، اکنون نوبت گروه 1+5 است که حسن نیت خود را نشان دهد.

بروجردی ناکامی مذاکرات در رسیدن به توافق نهایی در دور قبلی در ژنو را ناشی از ضعف تصمیم‌گیری برخی از کشورهای مذاکره‌کننده و تاثیرپذیری آنها از رژیم صهیونیستی دانست.

وی در پایان این دیدار ضمن اشاره به وقایع سوریه، گفت: قدرت‌های غربی تحت تاثیر اطلاعات نادرست هم‌پیمانان منطقه‌ای خود و اشتباهات محاسباتی مبتنی بر این اطلاعات غلط به گسترش تروریسم و ناامنی در منطقه دامن زدند و بعد از گذشت دو سال به درستی مواضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم وجود راه‌حل نظامی برای حل بحران سوریه پی بردند.

سفیر کوبا آقای ولادیمیر انورس گوترالس کسادا نیز در این دیدار ضمن اعلام حمایت کشورش از گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران، گفت: کوبا از تقویت و گسترش روابط با ایران در زمینه‌های مختلف پارلمانی و سیاسی و بین‌المللی حمایت می‌کند.

سفیر کوبا در خصوص پرونده هسته‌ای کشورمان، گفت: هاوانا همواره از حق جمهوری اسلامی ایران در دسترسی به انرژی صلح‌آمیز دفاع کرده و مخالف اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی در پایان در خصوص بحران سوریه، گفت: موضع کوبا ضرورت احترام به حاکمیت و استقلال سوریه و تعیین سرنوشت این کشور به دست مردم سوریه می‌باشد.

/29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =