در نظرسنجی خبرآنلاین از خوانندگانش درباره دائمی شدن طرح زوج و فرد خودروها، بیشتر افراد مخالف این کار بودند، هرچند که موافقان هم دلایلشان را مطرح کردند.

فهیمه حسن‌میری: طرح ترافیک و طرح زوج و فرد خودروها برای تهرانی‌ها طرح‌های آشنایی هستند و آنها پذیرفته‌اند که برای زندگی در کلانشهری مانند تهران باید مشکلات آن را هم تحمل کنند. اما چیزی که از چند روز گذشته و با شدت گرفتن بحران آلودگی هوا آنها را نگران کرده، دائمی شدن طرح زوج و فرد خودروهاست.

در روزهای مطرح شدن این احتمال، از خوانندگان خبرآنلاین خواستیم نظرشان را درباره این موضوع مطرح کنند و بگویند با دائمی شدن طرح تردد زوج و فرد خودروها در تهران موافقند یا نه و دلایلشان چیست؟

عده‌ای می‌گویند این کار برای بخشی از جامعه که قدرت مالی بیشتری دارند هیچ تاثیری ندارد چون می‌توانند هم ماشین زوج داشته باشند و هم فرد:

نام

شرح اظهارنظر

تعداد منفی

تعداد مثبت

بی‌نام

تازه با این کارشون مردم میرن یه ماشین دیگه میخرن که هم زوج داشته باشن و هم فرد. اینجوری تعداد ماشین‌ها دو برابر میشه

21

278

بی‌نام

برای پولدارها که چند تا ماشین دارن فرقی نمی‌کنه باید بنزین خوب و خودروی استاندارد تولد بشه

7

354

بی‌نام

به شرط اینکه قانون برای همه اجرا شود  یعنی آقازاده ها، از مابهترون و .... با مجوزهای گوناگون وارد طرح نشوند.

6

109

بی‌نام

کار اشتباهیه چون اینجوری همه 2 تا ماشین میخرن

1

5

 

تاکید عده دیگری بر بالا بردن کیفیت سوخت خودروهاست:

نام

شرح اظهارنظر

تعداد منفی

تعداد مثبت

بی‌نام

١. بنزین با کیفیت بالا ٢. حذف خودرو بی‌کیفیت ملی ٣. واردات خودرو ازاد شود

10

366

باران

مخالفم. تا کیفیت خودرو و بنزین درست نشه این کارها بی‌معنیه.

2

9

مجید

اگه واقعا دلشون به حال مردم میسوزه سوخت با کیفیت تولید کنن

1

21

آریا

به جای این طرح خودروها و بنزین رو اصلاح کنن. فضای سبز رو گسترش بدن. حمل و نقل عمومی رو تقویت کنن.

2

84

 

و بعضی هم می‌گویند خودروهای داخلی باید استاندارد شوند یا این که واردات خودرو آزاد شود:

نام

شرح اظهارنظر

تعداد منفی

تعداد مثبت

بی‌نام

علت اصلی آلودگی شدید هوا خودروهای نامرغوب داخلیست که حتی اگر بهترین بنزین دنیا را داخلشان بریزی باز هوا را آلوده میکنند. باید صنعت خودروسازی در کشور با صنعتی که کشور بهش بیشتر نیاز داره جایگزین بشه و از تولید اینهمه موتورسیکلت داخلی که مصرف وحشتناکی دارند جلوگیری بشه وخودروهای کم مصرف ودارای کمترین آلایندگی مثل خودروهای ژاپنی ومشابه با تعرفه کم به کشور وارد بشه.

0

35

بی‌نام

صنعت موفق خودروسازی باید منحل شود. سرمایه‌ها به محلی که توانایی آن در کشور وجود دارد انتقال یابد و ورود ماشین‌های باکیفیت مجاز شود. سیستم حمل و نقل عمومی بازبینی شود.

4

36

بی‌نام

خودروی باکیفیت و ارزان تحویل مردم بدهند خودروهای یورو 5 اگر بیاید، خروجی اگزوز آنها از هوای تهران پاکتر است

0

73

لیلا

دلیل الودگی هوا را ماشین‌های غیراستاندارد ایرانی می‌دانم و از مسئولان می‌خوام که واردات ماشین را ازاد کنند تا بلکه خودروسازان داخلی هم به خودشون بیان و برای رقابت هم که شده سطح استاندارد ماشین‌هاشون رو بالا ببرن

1

38

سام

تعرفه واردات خودرو را واقعی کنید (12 درصد نه 140 درصد) تا مردم پراید و پژو نخرن بعد خود به خود هوا هم خوب میشه

6

324

 

بعضی دیگر می‌گویند اگر قرار است مقدار استفاده آنها از خودرویشان کم شود باید هزینه‌هایی هم که می‌دهند نصف شود:

نام

شرح اظهارنظر

تعداد منفی

تعداد مثبت

عربلو

اگر نرخ سوخت و بیمه و عوارض و مالیات خودرو نصف شود، آنوقت خودروها هم نصفی از سال تردد میکنند

0

31

محمد

حالا که مسئولین لطف کردند و طرح زوج و فرد رو میخوان دائمی کنند یه تعاملی هم با بیمه‌ها داشته باشند تا مردم تهران که فقط نصف روزهای سال مجاز به استفاده از خودرو شخصی هستند نصف هزینه بیمه شخص ثالث رو بپردازند

3

80

خواننده

چطور بیمه رو برای 365 روز باید پرداخت کنیم، بعد نصف سال از ماشین استفاده کنیم. اگر کمی مدیریت داشتیم وضعیت بنزین یا خودروهایی که سوار می‌شدیم در این حالت نبود. کی آخه ماشین می‌سازه 100، 14 بسوزونه اونم این بنزینی که معلوم نیست با چه استانداردی تولید میشه.

2

130

مهدیه

زمان خرید ماشین پولش رو کامل پرداخت کردیم نه نصفه که الان فقط باید نصفه از خونه بیاد بیرون! من مخالفم

0

14

 

گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی هم پیشنهاد بعضی دیگر از کاربران بود:

نام

شرح اظهارنظر

تعداد منفی

تعداد مثبت

بی‌نام

می‌تونن به همه ادارات چه دولتی چه غیردولتی دستور بدن برای رفت و آمد کارمندان سرویس بذارن. اینجوری یه ماشین چندین نفر رو می‌رسونه و اتومبیلهای تک‌سرنشین که بیشتر کارمندان میارن تو سطح شهر کم میشه. اتومبیل گازسوز و سالم و بدون آلودگی رو به بهانه زوج یا فرد بودن جریمه می‌کنن اما اتوبوس‌ها و مینی بوس ها و تاکسی‌های ناوگان عمومی رو که بیشتر وقت‌ها ناسالم و دودزا هستند رو جریمه و متوقف نمی‌کنن! توی شهر همیشه تو ساعاتی که ممنوعه و در همه خیابان‌ها کامیون و کامیونت‌های دودزا مشاهده میشه ولی کسی جلوشونو نمی‌گیره! وقتی ناوگان عمومی اینقدر کمه و وقتی کرایه‌ها اینقدر زیاده چطور توقع دارید مردم ماشین شخصی نیارن؟

3

18

عباسی

به جای این طرح باید ازوسایل عمومی خاص از مترو روزمینی یا ریززمینی یا ترن هوایی با همکاری کشورهای پیشرفته برای رفاه مردم کشورمان کارکنند. طرح زوج و فرد باعث جلوگیری ازآلودگی هوا نمیشود اگرتاثیر داشته باشد مقطی است.

0

18

بی‌نام

متاسفانه بیشتر خودروهای عمومی (اتوبوس- تاکسی- انواع مسافربر) آلوده کننده هوا هستند، چون صاحبان آنها صرفا به جنبه‌های درآمدی آن فکر می کنند و به معاینه فنی و آلوده سازی اهمیتی نمی دهند (برای مثال تقریبا تمام راننده تاکسی ها و مسافربرها، کاتالیست اگزوز خودرو خود را بلافاصله بعد از خرید به منظور کاهش مصرف سوخت خارج می‌کنند) بسیاری از این دست خودروها هم به مرز فرسودگی رسیده‌اند.

1

94

بی‌نام

اگه سیستم حمل و نقل عمومی یکپارچه باشه، وسایل حمل و نقل عمومی به روز و پیشرفته باشه (نه مینی بوس ٤٠ سال پیش)، آلایندگی خودروها هم کم باشه اصلا نیازی به همچین طرحایی نیست. اونوقت خود مردم هم حمل و نقل عمومی رو ترجیح میدن.

0

15

اکرم سادات

به جای آن کیفیت بنزین را بالا ببرید. در ضمن کرایه‌ها اینقدر بالاست که با مشکل مواجه می‌شویم. در منطقه سردار جنگل به تجریش هیچ اتوبوسی کار نمی کند.

0

8

بی‌نام

وقتی حمل و نقل عمومی رو ارتقا دادین بعد بیاین طرح ترافیک رو شدیدتر کنین.الان مترو که جای سوزن انداختن نداره.بی آر تی هم که چندتا مسیر خاص داره.تاکسی هم که همه شون دنبال در بست میگردن با شخصی هیچ فرقی نمیکنن

1

8

 

اما عده‌ای هم با این موضوع موافقند و آن را مفید می‌دانند:

نام

شرح اظهارنظر

تعداد منفی

تعداد مثبت

mohsen

موافقم زیرا باعث اصلاح رفتار استفاده از خودروهای شخصی میشود. ضمن کاهش آلودگی، مصرف سوخت و زمان سفر آرامش روانی نیز به همراه خواهد داشت.

203

55

بی‌نام

فعلا چاره‌ای نیست، من موافقم، خودم از وسایل عمومی بیشتر استفاده میکنم بقیه هم همین کارو کنن! اما قطعا مردم همکاری نخواهند کرد، به هرحال راه زیربنایی انتقال برخی ادارات به شهرستان‌هاست

77

23

بی‌نام

آخه هستن کسانی که دم در کوچه‌شون هم با ماشینشون میرن، اتفاقا واسه اونا این طرح خوبه، این تنها راهیه که استفاده از وسایل عمومی جا بیفته و عادت بشه برای مردم تنبل!

39

8

بی‌نام

من فکر می‌کنم خوبه ولی به شرط این که وسایل نقلیه عمومی به اندازه کافی در دسترس باشد.

69

79

Amir

100% موافقم الودگی ماشین ها بیشتر برای ماشین های فرسودست ولی همه باید هزینشو بدن. می‌ارزه که آلودگی کم بشه

124

26

آرش

معتقدم چون اثرات آلودگی هوا آنی نیست و مردم متوجه نیستند که چه عواقبی در انتظارشان است ترجیح می دهند که این طرح اجرا نشود. مردم ما به دلیل فقدان آینده نگری و روزانه زندگی کردن حتی حاضر به فکر کردن به این قضیه نیستند که این طرح فداکاری خودشان در حق خودشان است. بله بنزین کیفیتش بد و داغونه، ماشینا هم بدتر از اون ولی خب برای کوتاه مدت این بهترین راهکاره. نمیتونیم که الان در وسط زمستون کیفیت بنزین و همه ماشینا رو یهویی ارتقا بدیم.

8

4

 

45234

کد خبر 323216

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهمن IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    59 3
    از تلاش دست اندرکاران سایت خبرآنلاین جهت اخذ نظرات مردم و دسته بندی و تحلیل آنها تشکر می کنیم . امیدواریم مسئولان هم به این نظرات توجه کنند .
    • مسعود IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      7 0
      البته به این مطلب اضافه کنم که بعقیده من با توجه به نظرات کاربران خبرآنلاین در انتخاب تیتر این خبر رعایت انصاف رو نکرد. خبرجان لطفا نمایش بده
  • بی نام IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    57 3
    تصویر سوارشدن متروجواب هرآدم عاقلی رامیدهد
    • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      4 13
      غیر از مترو تاکسی و اتوبوس هم هست. می تونین از اونها استفاده کنین
    • بی نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      6 4
      بقدری از مترو سوارشدن متنفرم که نگو! شلوغ و پر ازدحام و اعصاب خردکن مخصوصن 4و5 عصر به بعد!!
  • بی نام A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    10 0
    میشه نتیجه گرفت در زمان حال و شرایط فعلی حمل و نقل عمومی همه مخالف هستند
  • علي A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    3 0
    اين قانون هاي بيخود هميشه فقط تو كشور ما يه هو گرفته ميشه وقتي ميخوان ماشين بفروشن بگن شما نميتوني ٦ ماه سال و سوار بشي تا مردم تكليف خودشون و بدونن
  • كارمند A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    11 0
    اي كاش مسئولين هم مثل ما هر روز نگاهي به اتوبوسها و ميني بوسهاي ادارات دولتي و نظامي كه با دود و روغن سوزي زياد در حال آلوده كردن هوا هستند هم توجه مي كردند. فكر مي كنم 50 پرايد آلايندگي برابر با يك ون يا ميني بوس دودزا رو داشته باشن اما كسي به اونا توجه نمي كنه.
    • بی نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      0 0
      کاملاً با نظرت موافقم
  • بی نام A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    5 5
    من که عمرا سوار مترو و اتوبوس نمی تونم بشم . بس که متاسفانه ازدحام زیاده ادم هر جور بویی رو باید تحمل کنه
  • مجید حکیمی DK ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    3 5
    کسی نمی تونه به انتخاب خودش زوج یا فرد بودن پلاک ماشینش رو تعیین کنه! چون بالاخره پس از خرید خودروی نو یا کارکرده باید فک پلاک بشه و سیستم به طور رندم (تصادفی) شماره پلاک صادر می کنه! جهت اطلاعتون پدر من 3 تا ماشین به نام خودش داره که هر سه تاش پلاکشون زوجه !!! این هم لطفا منتشر کنید تا خوانندگان بدانند که از این خبرها نیست که همه چیز دست مشتری و افراد متمول باشد!
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    7 0
    تو کرمانشاه ما قرار بود منوریل بسازن که ظاهرا دیگه کار نمیکنن بعد همین مسئولین تو تلویزیون میان میگن مردم حمل و نقل عمومی.واقعا که
  • بی نام A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    4 11
    زوج و فرد رو با پلاک ماشین نه، با شماره کارت ملی هر کس باید انجام بدن، اینجوری دو تا ماشینم نمی گیرن!
  • مجید IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    4 0
    این طرح دائمی یعنی چراغ سبز دادن به واردات بنزین و گازوییل با استاندارد پایین و ادامه تولید خودروهای با استاندارد یورو 2 و پایین تر . به معنای کلی یک طرح موقتی که باعث خوشحالی صنایع داخلی میشه. بعد از چند سال برمیگردیم خونه اول
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    4 1
    از ابتدا هم قرار بود همزمان با افزایش قیمت سوخت از محل در آمدهای حاصل از آن حمل و نقل عمومی تقویت و بهسازی شود و از سویی کیفیت خودروهای داخلی افزایش یابد اما دولتی که به غلط خود را مجری بزرگترین جراحی اقتصادی ایران می دانست و در عمل دست به کار سلاخی اقتصادی شد به هیچ یک از تکالیف خود درباره حمل و نقل عمومی و اصلاح مصرف تولیدات خودروی داخلی عمل نکرد و از سویی حاضر به کاهش تعرفه واردات خودرو برای واداشتن مافیای خودروی داخلی به بهسازی تولیدات خود نیز نشد. تجربه شوک قیمتی سوخت در ایران جز اینکه در کوتاه مدت مصرف را ثابت نگه داشته و البته به تورم نیز دامن می زند نتیجه ای به بار نمی آورد. با این شیوه اگر قرار بود مشکلات حل شود سالها پیش این اتفاق می افتاد.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    5 2
    روشتان نادرست است(از روی متن نظر و مثبت و منفی!!!!) اگر راست میگید نظر سنجی انتخابی بگذارید تا معلوم شود اکثریت مخالف طرح زوج و فرد هستند.
    • بی نام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      1 5
      دقیقا.اگر منفی ها و مخالفان را جمع بزنند اختلاف خیلی فاحش است.این تحلیل خبر آنلاین اشتباه است.
  • جیم جارموش IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    5 1
    ببخشید ؟ پس اون همه نظر در مورد پرداخت کامل حق بیمه و عوارض و بقیه هزینه های سالانه چی شد ؟!
  • امیر IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    آیا بهتر نیست ساعت کار ادارات و مدارس به حال سابق برگردد؟ واقعاً فکر میکنم در آن زمان هواه کمتر آلود بود
  • ایمان IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    ما کلی از عمرمون رو داریم تو ترافیک میگذرونیم با این هوا هم که هزارجور بیماری می گیریم و با دستای خودمون داریم خودمونو میکشیم. نباید همه فدای نادانی بعضی ها بشن، بنزین رو گرون کنید زوج و فرد کنید ماشین دودزا رو جمع کنید، شرکتهای دولتی که هیچ خروجی هم ندارن رو بفرستین شهرهای دیگه. مطمئنا رو قیمت مسکن هم تاثیر میزاره و ترافیکم حل میشه.
  • فاطمه IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    0 0
    به نظر من اگر پول گمرک رو از روی ماشین ها بردارن و همه ی مردم بتونن با پولی که برای پراید میدن یه ماشین عالی بخرن که مصرف سوختش و آسیب دیدن و آسیب رسوندش کمتره و اینکه این موج ماشین بازی از سر ما بیفته تو نیویورک مردم ماشین شخصی اصلا ندارن چون اولا جای پارک نیست! ثانیا تا سر هر کوچه ای ترن و لوازم نقلیه ی عمومیه من قبل از اینکه رانندگی یاد بگیرم باید یه مسیری که الان تو کمتر از 10 دقیقه میرم تو 1ساعت و نیم میرفتم و روزی 4 هزار تومن بابت رفت و برگشت میرفتم تازه کلی هم پیاده باید میرفتم... و از همه مهمتر اینا نظرای آقایونه من به عنوان یه دختر اضلا و ابدا حاظر نیستم اتوبوس و تاکسی و مترو سوار شم به خاطر آدمای مزاحم به خاطر اینکه بعضی آقایون به ناموس خودشون رحم نمیکنن جه برسه به دخترای مردم

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین