در جلسه کمیته کاهش آلودگی هوای استان تهران مصوب شد طرح زوج و فرد تا اطلاع ثانوی در شهر تهران از در خانه ها اجرا شود. این درحالی است که روز گذشته لغو یا اجرای این طرح به اختلاف پلیس و استانداری بدل شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ جلسه کمیته کاهش آلودگی هوای شهر تهران با ریاست سید حسین هاشمی، استاندار تهران و البته غیبت محمد هادی حیدرزاده، مدیرکل محیط زیست استان تهران برگزار شد.

هرچند که مدیرکل محیط زیست استان تهران به عنوان موافق زوج و فرد سراسری در جلسه امروز حاضر نبود، اما پیشنهاد او که در جلسه گذشته مطرح شده بود و خواستار اجرای زوج و فرد سراسری در پایتخت تا پایان سال بود، به تصویب رسید. 

وحید نوروزی، مشاور محیط زیست معاون شهردار تهران که به عنوان نماینده شهرداری در این جلسه حاضر بود، درباره مصوبات آن به خبرآنلاین گفت: کمیته مصوب کرد اجرای طرح زوج و فرد خودروها سراسری از در خانه ها تا اطلاع ثانوی در شهر تهران تداوم داشته باشد. ضمن اینکه فروش آرم طرح ترافیک روزانه و هفتگی نیز تا اطلاع ثانوی در پایتخت ممنوع است. دیگر مصوبات کمیته از جمله کاهش ساعت کار ادارات و تعطیلی برخی مدارس لغو شد.

شهرداری تهران همراه با پلیس،‌ مخالف اجرای سراسری طرح زوج و فرد در پایتخت است، نوروزی دراین باره گفت: این کار اقتصاد پایتخت را فلج می کند. فشار روی مردم زیاد است. به جای این کار باید خودروهای به شدت فرسوده را از شهر جمع کنیم. اکنون ۷۰ هزار خودروی به شدت آلوده در تهران داریم که به اندازه ۲ میلیون خودرو هوا را آلوده می کنند. کنترل این خودروها بسیار ساده بهتر از زوج و فرد ۲.۵ میلیون خودرو در تهران است. 

او همچنین گفت: باید در مواقع اضطرار، ورود موتورسیکلت را به محدوده طرح ترافیک محدود کنیم. چون هر موتورسیکلت به اندازه ۸ خودرو آلودگی تولید می کنند.

نوروزی همچنین درباره لغو فروش طرح ترافیک روزانه و هفتگی هم گفت: ما از سرجمع ۱۰۸ هزار طرح سالانه ای که در سال ۹۲ می توانستیم بدهیم، ۱۵ هزار آرم را کم کردیم تا هر روز به همین تعداد مجوز ورود به طرح بفروشیم. این کار هم هدفمند بود. تلاش ما اصلا این است که به سمت فروش طرح ترافیک روزانه و هفتگی برویم تا انگیزه استفاده بی مورد از خودروها برای ورود به محدوده طرح ترافیک را از بین ببریم. درواقع مانند چند شهر بزرگ دنیا، باید این فرهنگ وجود داشته باشد که برای کارهای ضروری، ورود به محدوده طرح اتفاق بیوفتد. نه اینکه هر کسی که پول داشت و طرح سالانه خرید، بدون دلیل وارد طرح شود.

 

پلیس: این کار ما نیست

همچنین سرهنگ جهانی، رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ که به عنوان نماینده پلیس راهور در این جلسه حاضر بود،‌ از مخالفت پلیس با طرح سراسری زوج و فرد خبر داد و دراین باره به خبرآنلاین گفت: پلیس با اجرای طرح سراسری زوج و فرد مخالف است. چون مقابله با آلودگی هوا را نباید به کار پلیسی محدود کنند. طرح های مکمل دیگری هم باید باشد؛ توجه به حمل و نقل عمومی، بهبود کیفیت سوخت، ارتقا کیفیت خودروها، توسعه فضای سبز، خروج خودروهای فرسوده و مانند اینها. 

او گفت: اگر زوج و فرد هست باید مکمل ها هم باشد، این کار، نتیجه اساسی ندارد. به صورت مقطعی و چند روزه است. 

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران درباره برخورد با خودروهای دودزا گفت: در یک ماه گذشته ۵۵ هزار و ۱۵۸ خودرو به این دلیل جریمه شده و ۶۱۹ مورد هم توقیف شده و پلاک تعمیرگاه گرفته اند. 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 160
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    115 1
    بابا برید فکر اساسی کنید.از اون ور میلیون میلیون رو قیمت خودرو میکشید از این ور کسی نمیتونه ماشین بیاره بیرون. یه دفعه نفس کشیدن هم زوج و فرد کنید.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    127 2
    این هم شد راهکار خداوکیلی این جناب استاندار خودش با چه ماشینی وچه پلاک و چه ساعتی تشریف می برندسر کار یا اینکه از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند و ما خبر نداریم
    • س.م A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      59 0
      ايشون با آمبولانس رفت و آمد مي كنن كه كلا مشمول هيچ طرحي چه زوج و فرد و چه ترافيك نمي شن!!!!
  • بی نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    167 1
    پاتون و از رو سينه مردم وردارين ! خسته شديم به خدا. نه مترو نه سيستم اتوبوسراني منظم . آخه يکي که مسيرش نه مترو داره و نه اتوبوس ، تاکسي هم دو ساعت صف داره بميره بهتره ديگه. آخه اين چه طرحيه دانايان کل!؟
  • امیر DE ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    199 0
    مردم و به اسیری نگیرید! مشکل اصلی که بنزین بی کیفیت هست رو برید حل کنید!
  • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    83 3
    مردم كار و زندگى دارن به خدا
  • باران A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    208 6
    يه فكر اساسي كردن براتون خيلي سخته كه فقط بلدين از مردم مايه بزارين؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام DE ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      17 0
      فکر اساسی تدبیر و کفایت میخواد که من تو این آقایون نمیبینم
  • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    131 3
    دیروز خبر زدین شنبه به حالت قبل برمی گرده، ما هم ماشین آوردیم. تلویزیون هم که نگاه نمی کنیم، دقت کنین تو اطلاع رسانی ، یا مسئولین زودتر خبر بدن. تا 12 نیمه شب که خبری نبود. این طرح هم زیاد قابلیت اجرا نداره،فکر دیگه ای بکنند.نمی تونند به مردم بگو یند ماشین نیار ، تا کی؟ 1 رووز 2 روز 3 روز ...........
  • مریم IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    20 83
    به هر حال این کار را که میشه انجام داد تا کی تعطیلی همش که شد تعطیلی زوج و فرد خوبه هم خیابانها خلوت تر است هم الودگی .مردیم ازبس سرفه کردیم.در کارخانه سایپا و ایران خودروکه بسته نمیشه حداقل پلیس به فکر مردم باشه
  • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    87 2
    خوبه خودتون از قول رئيس پليس راهور گفته بوديد لغو شده مردم بيچاره اي كه ماشين آوردند چه كنند؟ بابا يه فكر اساسي كنيد
  • رضا A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    255 7
    و مثل همیشه ؛ پاک کردن صورت مسئله -ملت ماشین 5 میلیونی رو مجبورن بخرن 16 میلیون ، بعدش اینجای شهر طرح ترافیکه ؛ اونجای شهر زوج . فرده ؛ ای وای تک سرنشین هستی ؟ !!! پس باعث آلودگی تویی !!!!
  • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    78 5
    یعنی پلیس راهور درآمدش کم نشه ولو به قیمت جان مردم!!!!!
  • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    100 1
    چند درصد از آلودگی ناشی از ریزگردها بخاطر مصرف سوخت خودرو هاست؟ فرق میان سواری دودزا و خودروی دارای استاندارد یورو 4 در این محرومیت چیست؟ ساخت وسازهای سطح شهر، حمل و ذخیره مصالح بصورت روباز ، برش سنگ در داخل شهرها و سایر فعالیت های مولد ریزگرد کجا و چگونه محاسبه شده است؟ مسئولین محترم دولتی در این ایام از خودروهای دولتی کمتر استفاده می کنند؟
  • توران IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    55 4
    اقاي پليس شما همين ايراداتي را كه گفتي سالهاي قبل هم بوده چرا عمل نشده اگه جواب شما اينه كه به ما مربوط نيست و ديگران بايد انجام ميدادند بايد بگوييم حالا هم به شما مربوط نيست و همان ديگران امسال و سال ديگر هم كاري نخواهند كرد پس مردم بايد بميرند در ضمن شما حافظ جان مردميد يا قاتل انها؟؟؟؟
  • بردیا IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    سلام.از شما مقامات محترم استدعا دارم این طرح را دایمی کنید.من خودم ماشین دارم و در روزایی که نوبتم نیست با مترو به سرکار می روم.ولی حالا تصمیم گرفتم هر روز با وسیله نقلیه عمومی به سرکار بروم.البته دولت نبز به وضع وسایل نقلیه عمومی رسیدگی کند و ان را گسترش دهد.باتشکر
    • سیاوش IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      156 5
      دوست عزیز مسیر شما متروخور هست...خیلی از دوستان مثل بنده مسیرشون مترو نداره با اتوبوس هم که باید 3 تا خط عوض کنیم ...
    • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      157 4
      دوست عزیز! بیایید عادت کنیم تو زندگی کمتر شعار بدیم. واقعا مترو ظرفیت این جمعیت رو داره؟
    • زهرا A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      50 3
      آقای محترم تکلیف من مادر که بچه کوچیک دارم چیه ؟ تو این الودگی باید تو شهر بچرخونمش اون هم مسیری که حتی تاکسی به سختی می یاد ! به نظر شما درست هت که انقدر کلان تصمیم گرفت ؟
    • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      5 56
      من هم موافقم و کم کم به خاطر سلامتی بچه هایم دارم از مترو استفاده می کنم.
    • بی نام A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      39 2
      استاد گرانقدر ، همه مسير ها مترو و اتوبوس و تاكسي خور نيست ، شانست مسير شما خوبه ! با اين كار فقط بعضي مثل من به زحمت زيادي مي افتند ، ماشين ها هم كه نصف مي شود شخصي هم به زور مي شود پيدا كرد . شعار خوبه ولي به چه غيمتي ، تو رو به خدا زوج و فرد رو برداريد
    • بی نام A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      10 0
      شاید هم دو تا ماشین دارید یکی زوج یکی فرد خوش به حالتان...... ما هم برویم میشین دوم بخریم .......به نفع خودروسازان...
    • 3214 IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      3 2
      بارک ا... انشاء خوبي نگاشتي فرزندم احتمالا از انشاء بالاي 18 مي گيري
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    یعنی چی این مسخره بازی وسیله نقلیه عمومی به اندازه کافی نیست تو مترو هم نمی شه نفس کشید اتوبوس هم افتضاح تر کلی از تهران هم تحت پوشش نیست
    • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      آلودگی هوا مسئله مرگ و زندگی کودکانمان است
    • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      329 5
      مصداق واقعی سنگ رو بستن و سگ رو باز کردن!!! ناوگان حمل و نقل عمومی رو گسترش دادید که... اینجا ایرانه جاییه که شما با کلی زحمت کشیدن یه ماشین با استاندارد پایین و رو باید چندین برابر قیمت بخری و بعد هم باز این خریداره که باید تاوان استاندارد نبودن خودرو رو بده!!! انقدر از مردم هزینه نکنین ...همین الان هم مردم اندازه کافی مشکل دارند...
    • بی نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      128 3
      مردم و مسئولین خواهشن یک نگاه به درصد بسیار پایین آلایندگی در خودرو های مدل 2013 و 2014 اروپایی و آُسیایی که قیمت بالایی هم ندارند بندازید و تغییرات موتوری که برای مصرف کمتر در اونها اعمال شده رو با خودروهای داخلی مقایسه بفرمایید واقعآ به کدامین گناه جان و مال مردم باید به خاطر پافشاری و ادامه سیاست غلط نیم قرن گذشته در خطر قرار بگیرد؟
    • دلال مرکزی IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      27 78
      چرا فقط میگن آلودگی مال صانیع و خودرو ها میباشد، اینمه آپارتمان دارن گاز میسوزونند پس سهم آنها کجاست اگر همه ماشینها را هم خاموش کنید باز سوختن گاز منازل باعث آلودگی خواهد شد.
    • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      131 6
      واقعاً مسخره بازيه ، اول مترو ، تراموا ، قطار سريع السير يا هر وسيله نقليه اي كه مناسب شخصيتمون باشه درست كنيد ، مثلاً مثل مترو دبي ، بعد طرح زوج و فرد بذاريد ، كسي كه خودرو با كيفيت اروپايي سوار ميشه ، به هيچ عنوان نمي ره سوار اتوبوسهاي شلوغ با تهويه نامناسب و پر از دزد بشه كه از همه مسخره تر جاي صندلي توش در گذاشتن ، واقعاً خجالت هم خوب چيزيه ، اونايي كه از اين طرحها ميدن ، خودشون هم از وسايل نقليه عمومي استفاده كنن تا ما هم الگوبرداري كنيم !
    • بی نام IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      130 5
      پس حالاکه آلودگی هوا مربوط به فرزندانمون هست اصلا چرا زوج و فرد، کلا ممنوع کنیم! فقط مدیران دولتی با ماشین بیان تو خیابونای خلوت جولون بدهند و بقیه ملت تو همین اتوبوسهای موجود تو سر و کله هم بزنند! هر سال تو فصل سرما مردم رو میگذارند تحت فشار دریغ از یک عمل مثبت برای حل موضوع
    • فرهاد A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      3.5 میلیون خودرو سوخت فسیلی میدونی یعنی چی؟ نمیشه که همش آدم به فکر خودش و راحت طلبی باشه که. همش خودخواهی. حاضر نیستیم سختی برای جامعه مون تحمل کنیم تازه غر هم میزنیم. من از اتوبوس و مترو و تاکسی استفاده میکنم مشکلی هم ندارم.
    • قندنمک A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      4 13
      به نظر شما باید چکار کرد صبر کرد تا مترو و خطوط اتوبوس تکمیل بشه ؟! با این طرح کیفیت هوا خیلی بهتر شده، خیابونها هم خیلی خلوت شده و راحتتر میشود به سر کار رسید سرعت حرکت اتوبوس و تاکسی ها هم بیشتر شده و بهتر سرویس میدهند. مشکل فقط ما هستیم که حوصله تا سر خیابون آمدن و تاکسی گرفتن را نداریم. اینطوری مسولین هم به فکر میافتن تا زودتر طرحهای حمل و نقل عمومی را راه بیاندازند.
    • خواننده مرحله1 IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      3 0
      اینو در جواب آقای فرهاد می نویسم. فقط شما نیستید که وظیفه اجتماعیتونو انجام می دید ولی این بحث اینه که تا چه حد مردم باید هزینه بی مدیریتی یا شعار مشوولان را بدهند. الان بیشتر از دو سال که پل کن ریخته، شهرداری در این مدت حتی پل قدیمی رو خراب نکرده. کسانی مثل من که در این محدوده کار می کنند در هر دو سال طبق فرموده شما در این روزهای وظیفه اجتماعیشونو انجام می دهند و با وسایل نقلیه عمومی تردد می کنند این یعنی در یک منطقه صنعتی که رتبه 3 آلودگی تهران رو داره اگر قبل از پل از ماشین پیاده بشوند 2 کیلومتر و اگر بعد از پل پیاده شوند 3 کیلومتر باید پیاده بروند. خوب با بار و بندیل لپ تاپ شما می توانید تصور کنید چه مشکلی پیش می آید؟
    • لیلا IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      12 0
      دلیل الودگی هوا را ماشین های غیر استاندارد ایرانی می دانم . و از مسولان می خوام که واردات ماشین را ازاد کنند تا بلکه خودرو سازان داخلی هم به خودشون بیان و برای رقابت هم که شده سطح استاندارد ماشین هاشون رو بالا ببرن . مردم چه گناهی دارن واقعا ؟؟؟؟؟ سودش و یکی دیگه میزنه به جیب ! دودش و ما باید بخوریم !! این هم از طرح زوج و فرد !! مسولان که هم ماشین زوج دارن هم فرد !!
    • مهدی IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      2 0
      هر وقت آرم طرح ترافیک و خودروهای دولتی و سازمانی را از نمایندگان مجلس، مسوولین شهرداری و ... گرفتند تا آنها هم مثل ما مزه له شدن در مترو و اتوبوسها را بچشند آن وقت درباره مرگ و میر و طرح زوج و فرد و غیره با هم صحبت می کنیم.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    واسه چی پلیس مخالفه؟پولش که خوبه از جریمه ها!در کل موافقم چون همه بد عادت شدیم برای استفاده از ماشین
    • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      48 1
      آقای باهوش‌درآمد جریمه برا پلیس نیس. یه راس میره تو خزانه دولت. همونجا که محمود ازش یارانه میداد
  • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    خیلی روش بدی. بابا ادم از زندگی ساقط می شه
  • محمد IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    268 8
    باز هم توپ رو به زمین مردم بدبخت انداختن. خوبه دیگه ما باید بجای آقایون کار کنیم، بدبختی و بلاتکلیفی بکشیم و از داشتن ماشین در نصف سال محروم باشیم اما بیمه و عوارض و.... رو برای کل سال پرداخت کنیم. آخرش هم نمی خوان یه فکر اساسی بکنن. واسه چی حقوق می گیرن خدا می دونه. مردم چه گناهی کردن که باید تاوان کارنکردن و ندونم کاری های آقایون رو پس بدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      13 78
      با مترو و تاکسی و اتوبوس و دوچرخه و پیاده روی اصلا نیازی به ماشین ندارید هم کم هزینه تره هم ایمن تر و هم هوا رو آلوده نمیکنه. حتما بخاطر تنبلی و خودخواهی ما بچه های بیگناه باید تلف بشن از آلودگی؟
    • مرتضی IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      10 2
      آقای بی نام شما اگه به تعداد منفی هات توجه کنی می بینی که تو اقلیت هستی داداش. جای شما بودم هیچوت دیگه تو این زمینه نظررررررررر نمی دادم.....
    • m.hatami A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      24 1
      اقایی که میفرمایی مترو دوچرخه ، تو بیا کرج زندگی کن میر داماد کار کن بعد حرف دوچرخه رو بزن. ما خودمون یک هفته امتحانی تازه اونم زمانی که طرح زوج و فرد نبود با مترو رفت و آمد کردیم دیکه زندگی رو داشتیم فراموش میکردیم از خستگی. در ضمن من و همسرم جفتمون شاغلیم یعنی دو نفر با یک ماشین میایم و میریم. الانم که طرح زوج و فرد گذاشتن دیگه تو مترو فکر نکنم چیزی بجز فشار قبر باشه. بعضیا که خودشون تو ماجرا نیستن خوب شعار میدن. این آقایون مسئول هم همش از مردم مایه میذارن عوض اینکه یه فکر اساسی کنن .
    • سینا IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      10 1
      آقای دوچرخه سوار تهران شهری شمالی جنوبی با شیب بالا کسی که در مرکز شهر هم باشه نمی تواند با دوچرخه به شمال شهر برای کار کردن برود درضمن فواصل در تهران زیاده و برای دوچرخه سوار ها هم مسیر ویژه ای در نظر گرفته نشده کمی فکر کن برادر بعد حرف بزن
  • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    141 1
    این کارها پاک کردن صورت مساله است. سال بعد و سالهای بعد که تعداد ماشین ها زیاد تر میشه چکار می خواهید بکنید. لابد بر اساس رنگ ماشین ها تقسیم بندی می کنید!
    • بی نام A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      13 6
      نه جونم بر اساس مقدار کیلومتر ماشین زوج و فرد میکنند!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    خیلی مسخره است.میلیون میلیون پول ماشین بدی پول بیمه و عوارض بدی نتونی ببری بیرون!
    • بی نام A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      3 30
      چه ربطی داره؟ من موافقم که خیلی مسخره است که باید کلی پول بابت ماشینهایی بدی که استاندارد نیستند و هوا را آلوده می کنند اما الان که نمی شه نفس کشید باید چکار کرد؟ بی مسئولیتیه اگه بگی میلیون میلیون پول ماشینمو دادم می خوام بیارمش بیرون. بعد باید میلیون میلیون پول درمان سلامتی را بدیم. تو این که دولتها، کارخانه های ماشین سازی و .. کم کاری می کنند و بر اساس منافعشون حرکت می کنند شکی نیست. تو این که دولتها باید از خیلی قبل تر به فکر آلودگی هوا می بودند هیچ شکی نیست اما ما مردم هم می تونیم کمتر ماشین بیرون بیاریم. توی خیابون که میری یک عالمه ماشین تک سر نشین می بینی که مشخصه برای خرید روزانه یا دور زدن آمدند بیرون. خیلی وقتها ما هم می تونیم کمتر از ماشینهای شخصی استفاده کنیم
    • صدای مردم RO ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      25 0
      وقتی آلودگی در فصل زمستان تشدید میشود به جای برخورد ضربتی با خودروساز و پالایشگاه های بنزین، به مردم فشار میاورند. چرا خودروساز را به خاطر عدم ارتقا به یورو 4 و یورو 5 توبیخ نمی کنید؟ چرا انقدر با ماجراجویی سیاسی، وضع اقتصادی را را بد کرده اید که مردم نمیتوانند خودروی 10 ساله خود را به یک خودرو به روز جایگزین کنند؟ چرا مرزها را با تعرفه سنگین به روی خودروهای کم مصرف و پاک ژاپنی و آلمانی بسته اید؟ چرا هنوز پالایشگاه ها مخفیانه بنزین یورو 2 تولید میکنند؟ چرا نیروگاه برق با سوخت فسیلی جنوب تهران که آلودگی زیادی دارد را به جای دیگر انتقال نداده اید؟ چرا خودرو و وانت و مینی بوس با قدمت 15 سال در تهران تردد میکند که هر کدام از آنها به اندازه 250 اتومبیل ژاپنی و ارزان قیمت آلودگی دارند.
    • بی نام RO ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      19 0
      چرا موتورسیکلت های ارزان قیمت و آلوده کننده دست مردم میدهید؟ چرا کامیون ها و مینی بوس ها و اتوبوس های قدیمی که در شهر تردد میکنند و کل یک بزرگراه را با دود خود غرق میکنند، توقیف نمی شوند؟ چرا در مراکز معاینه فنی، استاندار سخت گیرانه تر نمیشود؟ چرا پیکان وانت و پراید و پژو هایی تولید میکنید که امکان نصب فیلترهای یورو 4 و یورو 5 ندارند؟ اینها همه مربوط به وزیران صنعت و محیط زیست و پلیس رانندگی هست. چرا کم کاری خود را بر دوش مردم می اندازید.
  • سعید نیروان A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    336 5
    پس در هزینه بیمه شخص ثالث . بیمه بدنه . عوارض و مالیات خودرو در تهران تجدید نظر کنید.
    • پاشا RO ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      18 0
      مشکل آلودگی هوا به خاطر بی لیاقتی وزیران صنعت و بازرگانی و وزیر محیط زیست است. وزیر صنعت به این دلیل که صنایع خودروسازی هنوز استاندارد یورور 4 را رعایت نمیکنند. یک خودرو با استاندارد یورو 4، تا 200 برابر از یک خودروی با استاندارد یورو 2 پاک تر است. از طرف دیگر خودروهایی با قدمت بیش از 5 تا 10 سال به اندازه 100 خودروی یورو 2 یا یورو 4 آلودگی دارند. وزیر بازرگانی هم مقصر هست برای اینکه شرایط رقابتی در صنعت خودرو ایجاد نکرده. اگر تعرفه واردات خودرو نجومی نبود، مردم میتوانستند بر خودروهایی با استاندارد یورو 5 و یورو 6 سوار بشوند و خودروساز داخلی هم محصولات خود را ارتقا میداد. وزیر محیط زیست هم از ریشه مقصر هست. این نشد تکلیف تا هوا یک خورده سر میشه، تمام بار مشکلات را بر دوش مردم بیاندازید.
    • پاشا RO ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      22 1
      من میخوام بگم که وقتی رییس دولت قبلی کل دنیا را با ایران دشمن میکند و تحریم شدید برای ایران میاورد، صنایع ما عقب می افتند و قراضه میشوند. یعنی تمام تقصیر ها به خاطر عملکرد دولت است که خودروهای قراضه و بنزین آلوده و بازار خودروی غیر رقابتی را برای مردم به ارمغان آورده اند. ما که زیر بار این طرح مسخره نمیریم. کار و زندگی داریم به خدا. یعنی چی زوج و فرد از درب منزل. پس چرا خودروساز و پالایشگاه های هر آشغالی را به درب منزل مردم فرستاده اند؟
  • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    286 1
    اون روزی که نشستید و پز توخالی دادین که ما خودمون بنزین تولید می کنیم مردم بدبخت کجای معادلاتتون جا داشتن . حالا یاد مردم افتادین همه خوب میدونن که آلودگی هوا مال کیفیت بد بنزینه . تورو به خدا برای شعور مردم یه ذره ارزش قایل باشید
  • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    46 2
    اگر راست میگن با تاکسی های دربستی برخورد کنند . تاکسی که فقط یک نفر را جابحا می کنه با ماشین شخصی چه تفاوتی داره؟
  • بي نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    20 1
    سلام بزرگوار من مادرم بيمار است . غير از اينكه مرتبا مي بايست مراقب باشم وپيش دكتر ها به طور روتين ببرم ايشان بدليل بيماري وضعف جسمي به سختي راه مي رود. هرلحظه هم به صورت اورژانسي ممكن است به دكتر ها بروم . دو سال است درخواست طرح سالانه كرده ام موافقت نكرده اند. فعلا با نقشه طرح جديد به لطف حق يك طوري مشكلم حل مي شود ولي حاضرم هر وقت لازم باشد طرح روزانه خريداري كنم . با اين مصوبه جديد مستآصل شدم . آخه آژانس هم كم ميشود وتازه آژانس جاي ماشين شخصي را نمي گيرد . هر جا هم لازم باشد حاضرم مداركم را بدهم تا فرجي شود . ممنون
  • ساحل A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    83 11
    خوب ساعت كاري رو تغيير مي داديد كه هم از حجم ترافيك كم مي شد هم اينقدر آلودگي بودجود نمي آمد مانند سالهاي گذشته.... يعني چه اين طرح مسخره زوج و فرد همه مردم رو اسير كرديد !!!!!!
  • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    103 1
    ساعات اداري رو كه كم نميكنيد سرويس ادارات رو بر نمي گردونيد همش به نفع دولت و به ضرر ملت چقدر پول تاكسي بديم بابا سرويس ادارات رو راه بندازيد
  • س A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    61 1
    آقاي استاندار 2 تا ماشين داره هم پلاك زوج و فرد به همين دليل روي اين قضيه خيلي پايبند هستند.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    3 59
    بهتر است تک سرنشین ها رو جریمه کنند نه یک خانم که باید دو بچه راهم به مهد و هم به مدرسه ببره خودش هم فاصله زیادی تا محل کارش داره
    • باران A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      63 5
      به تو مي گن يه آدم خودخواه كه فقط به فكر خودتي نه ديگران. اولا خيلي از مسيرها نه اتوبوس داره نه تاكسي نه مترو، مي شه بگي با چه وسيله بايد رفت سر كار و برگشت كه حداقل امنيت داشته باشه؟ ثانياً اكثر كسايي كه به چشم شما تك سرنشين هستن، در كل روز حداكثر 30 دقيقه از ماشينشون استفاده مي كنن يا مثل خيلي از زوجها كه هم زن كار ميكنه هم مرد، همديگه رو به محل كارشون مي رسونن بعدش اجباراً‌ ديگه تك سرنشين هستن. يه كم از مغزت استفاده كني بد نيست و بجاي بر نمي خوره.
    • بی نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      9 0
      یادمه تو دهه شصت تو ماشین بابام میشستم باهاش می رفتم جاهایی که کار داشت تا جریمه نشه! در مجموع این همراهی اجباری با بابا بدم نبود :)
    • بی نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      27 0
      کاش یه کم فکر می کردیم. مثلا من که دو تا بچه ام را صبح میرسونم مهد کودک و همسرم را هم به محل کارش بعدش باید دود بشم برم هوا؟
    • مازیار A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      22 3
      آی کیو! آخه اونوقت خود تو هم که تو فاصله رسوندن بجه هات به مدرسه تا رفتن سر کارت تک سرنشین به حساب میای. دلم واسه بچه هات میسوزه که با داشتن مامان عقل کلی مثه تو آیندشون چی میشه
    • بی نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      18 3
      باران خانم نگران نباش وقتي بچه هاشو تحويل مهد كودك بده تك سرنشين ميشه و اونوقت جريمش ميكنن.
    • بی نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      4 0
      نگرفتین....!بعدش که تک سرنشین شد یه مسافر می زنه تا سر کارش!
    • سعید IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      6 0
      شما خانم محترم وقتی بچه ها رو به مدرسه میرسونی شما هم تک سرنشین میشی پس بقیه تک سر نشینا هم شاید همین اوضاع رو داشته باشند
  • میثم IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    49 4
    "من که امروز می رم یه رنوی زاقارت ارزون می خرم، رشوه می دم، پلاکی رو که ندارم می گیرم و تا آخر زمستون هر روز ماشین میارم و حالشو می برم."....... این راه حلیه که الان همکارای من دارن می دن. آخه این واقعا درسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • مازیار IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      1 11
      دوست عزیز شما تا آخر عمر فقط یک پلاک میتونین داشته باشین یا فرد یا زوج! حتی اگه 10000 تا ماشین بگیری:)
    • امیر IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      6 0
      ایول، رنو تمیز سراغ ندارین؟؟؟؟؟
  • فریادکش A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    16 5
    یه راهکار سازنده به عنوان جایگزین زوج و فرد: طرح ممیزی سراسری؛ در این طرح فقط کسانی که اعداد پلاک ماشینشون دارای ممیز هست می تونن تو شهر تردد کنن. پلاک هایی که دارای اعداد صحیح و فاقد ممیز هستن حق تردد ندارن. مجازات متخلفین هم می تونه 500 نمره منفی برای راننده و سرنشین، محرومیت مادام العمر از رانندگی و هر فعالیت دیگه ای، توقیف ماشین به همراه سرنشیناش به مدت شش ماه و . . .باشه. به امید هوایی سالم و پاکیزه . . .
  • ngvda A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    26 1
    اقايان تعريف دولت را دردوره آموزشي بدو خدمت را مطالعه فرمايند. تا شايد به وظايف خود آشنا شوند. گردن زدن راه حل نيست. عقلانيت واعتدال داشته باشيد.
  • کارمند IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    30 2
    من العان زنگ زدم پلیس 110 میگه زوج و فرد نیست لغو شده میشه بگید این زوج و فرد هست یا نیست؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مرتضی IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    74 2
    خوش بحال پولدارها و مسیولین دولتی یکبار سوار اتوبوس بشن فشار قبر را احساس کنند بعد میرن فکر اساسی میکنن
  • فرهاد IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    63 1
    من نمیدونم این اقایون میدونن کجا زندگی میکنن..اینجا تهرانه..کلان شهره..وقت..مسافت..حرف اوله زندگیه..به جای این طرح های عقب افتاده ,به فکر اصلاح سیستم کهنه حمل ونقل شهر باشید
  • بی نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    24 0
    حمل و نقل عمومی به اندازه نیست مردم کلی معطلی می شوند بد نیست کسانی که تصمیماتاین چنینی می گیرند و صورتجلسه را پاک می کنند بیان تو خیابان و ببینند مردم چه رنج و زجری برای رفت و آمد می کشند من که اصلا از هیچ چیز راضی نیستم سالها صبر کردیم اما فقط از مردم بلدین مایه بذارین!
  • مرفه بی درد EU ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    53 7
    خیلی طرح خوبیه همینطور ادامه بدین هم خیابانها خلوت تره هم هوا تمیز تره. من که دو تا ماشین دارم یکی زوج یکی فرد، مشکلات مردم بیچاره هم هیچ ربطی به من نداره...
  • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    25 1
    ظاهرا با مخالف بودن پلس و شهرداری انگار باز هم بعضی ها دارند تسویه حساب میکنند مردم رو هم بیخیال شدن!
  • شهــــــــــروند IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    7 76
    عجب مردمی هستیم!!!!!! حاضریم دود و سم تنفس کنیم اما با کمال خودخواهی دست از تک سرنشینی بر نداریم
    • بی نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      9 0
      آخه چرا ؟؟؟ يعنى الان به شما بگن از خونه ات فقط حق دارى سه روز استفاده كنى شما قبول ميكنى ؟؟؟ شهروند !!!
    • جیم جارموش JP ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      7 0
      راست میگی ! پس بی زحمت شما سر راه دنبال من هم بیا که تک سرنشین نری !
  • بی نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    45 1
    برای مسولین کشورم متاسفم برای خودم متاسف تر !
    • بی نام EU ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      1 9
      شما متاسف باش.اما راه درستی است تا ساختن بنزین درست و ماشین های استاندارد..که زمان می بره این راه خوبیه چوت بحران این 5 ماه آینده کمتر بیماری و کشته خواهد داد
    • مهران IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      6 3
      عزیزم شما که تهران نیستی لطفا برای تهرانی ها نظر نده! نفست از جای گرم بلند میشه
  • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    64 0
    مديران محترم شده تاحالا شده ايران خودرو و سايپا و ... يك روز توليدشو بخاطر هوا اونم بصورت نمادين تعطيل كنن يا پليس يك روز ماشين شماره نكنه . خوبه بخدا زوج و فردم كه شده منبع درآمد ، ملت شب و روز كاركنن عوضش شما كسري بودجه ها تونو جبران كنين ، اگه خيلي بفكر سلامتي مردمين پارازيتارو قطع كنيد ، بابا كمر بستين به كشتن مردم ، بسه ديگه خستمون كردين
    • بی نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      26 0
      با متانت و مچکریم مشکلات حل نمیشه! مظلوم گیر آوردند.....
  • بی نام A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    13 53
    بهترین تصمیم هست. این کارمندا یاد گرفتن از شرق به غرب یا از جنوب به شمال تهران بروند و برگردند و با ماشین قراضه شان 2 ساعت شهر رو آلوده کنن! هیچ کجای دنیا اجازه این همه حضور و جولان ماشین شخصی در خیابان رو نمی دند. شهرهای بزرگ دنیا فقط با محدود کردن ورود ماشین شخصی به خیابان تونستن الودگی هوا را کنترل کنند
    • مریم IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      10 1
      آخی.... چقدر شما دوست داشتی کارمند بشی که نشدی....... حیف شد....
    • بی نام A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      7 2
      کجای دنیا ورود ماشین ها رو به منطقه خاصی منع می کنند؟ هیج جا این طوری نیست!!!
  • بی نام A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    52 0
    من با وانت کار می کنم وبه سختی خرجمو در میارم وحتی توی قسطام همیشه وقفه می افته باید چکار کنم؟
  • بی نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    7 60
    این بهترین تصمیم در شرایط فعلی مردمی که از وسیله نقلیه عمومی استفاده می کنند چه گناهی کردن باید تاوان ماشین های تک سرنشین چند ده میلیونی رو بدن واقعا در کوتاه مدت کار دیگه نمیشه کرد انشاالله شرایط بهتر که شد میشه فکر های دیگری هم کرد
    • بی نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      6 0
      اونوقت فکر نمکنی این "کوتاه مدت" خیله وقته که بلند مدت شده؟ چون هر سال همین یه کارو بلدند
  • بی نام US ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    23 0
    ما شرکت حمل ونقل هستیم باید چیکار کنیم
  • عمو A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    31 2
    بابا تا هفتم امام تعطیل میکردین تهرون یه نفسی می کشید.
  • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    34 0
    آره شما با اعوان و انصارتون هرکدوم هم به یه ماشین 2500 سی سی طرح ترافیک دارتون برید ما با زن و بچه کنار خیابون دود میخوریم فقط قسط پرادمون رو بدیم به بانکی ها و خودرو سازها برن صفا کنن.
  • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    7 53
    سلام به نظر من خیلی خوبه، چون شما با یک نگاه اجمالی به ماشین‌ها در بزرگراهها و خیابانهای تهران می‌بینید که بیش از ۸۰ درصد آنها تک سرنشین هستند و این نشانگر علاقه همه افراد به استفاده از خودرو شخصی می‌باشد. در کنار این قضیه اصلاح سیستم حمل و نقل عمومی هم باید در اولویت قرار بگیرد. در مورد مخالفت شهرداری هم بدون شرح می‌باشد!!!
    • بی نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      36 2
      نخیر این نشانه مصیبت بودن حمل و نقل عمومیه که مردم سختی استفاده از ماشین شخصی رو به جون می خرند! نبود جای پارک یک نمنونشه.
  • مرتضی IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    29 2
    یک سوال اساسی استانداری زیر نظر چه مرجعی فعالیت دارد ؟؟؟؟؟ پس روحانی مچکریم . البته خودم هم می دانم ربطی به هم ندارد ولی این را برای آن دسته از دوستانی گذاشتم که برای هر چیزی ذوق زده می شوند .
  • بی نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    54 0
    با سه سال تخفیف، صرفا برای بیمه شخص ثالث 650 تومن پول دادم! ماشینم هم باید بخوابه تو پارکینگ! خوب معلومه ما تو زحمت باشیم همه جوره به نفع آقایونه. پشت ماشین دولتی میشینن معضل ترافیک هم برای خودشون حل میشه.... یعنی همه دنیا باید بیان مدیریت رو از اینا یاد بگیرن
  • عباس US ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    41 1
    ای خدا به ما که پارتی نداریم طرح ترافیک بگیریم بندازیم تو لاین بی ار تی پلاک قرمز بگیریم و.... هم نظری کن
  • بی نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    32 0
    خودروهای بی کیفیت تولید میشود تا چند هزار اشتغال ایجاد گردد در صورتیکه چندین هزار نفر را به کشتن میدهد هم با الودگی هم با نامنی
  • بی نام A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    45 2
    من از كرج بايد هرروز بيام تهران براي كار خيلي از مردم اين مشكل دارند مترو كه اينقدر شلوغه نمي توني سوار بشي بايد يه دوره آموزشي سوارشدن با اعمال شاقه يادبگيري تا بتوني سوار مترو بشي. از موقعي كه طرح سراسري زوج و فرد كردند الحمدالله ماشين گير نمياد بيايي تهران. اصلا به فكر اين مردم نيستند، اين مسئولين كه نفسشون از جاي گرم در مياد خودشون با ماشين دولتي و راننده در اختيار ميان اداره مي خواهي به فكر مردم باشند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ساعت كار كردند از 8 صبح تا 4 عصر محل كارت هم بين 4 تا اتوبان باشه و سرويس نداشته باشي و با بدبختي خودت سرويس شخصي جور كني بعد طرح سراسري زوج وفرد نتوني از سرويس استفاده كني اين مملكت واقعا گل و بلبله.
  • بهلول IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    57 0
    ديروز رفته بودم الموت ، آغل مش حسن!!! از مش حسن پرسيدم اينكه ميگن گوسفندها واقعا" گوسفندند! راسته يعني هر بلايي سرشون بياد خدايي هيچ اعتراضي نميكنن؟. مش حسن گفت:قبول داري الان هوا سرده؟ گفتم آره . گفت: خيلي خب سعي كن از آغل ببريشون بيرون. خودم و كشتم ولي حتي يكيشون هم بيرون نرفت با عصبانيت يكيشون رو بغل كردم بردم بيرون آغل گذاشتم رو زمين برگشتم دم در آغل واستادم و رومو كردم به مش حسن كه بگم ديدي تونستم كه يكدفعه احساس كردم بين زمين و آسمون معلق شدم و با كله اومدم پايين.گوسفنده چنان با كله رفته بود تو شكمم كه نگو... بعدشم رفت قاطي بقيه گوسفندها تو آغل.ديگه حتي جرات نكردم برم تو آغل واستم......خواستم فقط خاطره اي تعريف كرده باشم:))))
  • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    27 0
    خداوکیلی تمام هزینه های کم کاری و بدی مدیریت یکراست از سمت مردم پرداخت میشه! تراکم میلیاردی رو شهرداری میفروشه و سود میلیاردی خودرو بی کیفیت رو خودروساز میبره بعد مریضی و هزار بدبختی گریبانگیر مردمه
  • بی نام US ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    36 1
    تو لس آنجلس همه ماشین دارن حتا چندتا ماشین. هیچ طرح ترافیکی هم نیس! تا 20-30 سال پیش اونجام هواش آلوده بود ولی بدون فشار بر مردم تونستن آولدگیشو به کمترین برسونن. همینطور نیویورک و لندن و غیره. حالا این طرح موقتیه ترافیک که نه تنها موقت نشد بلکه به طرح زوج و فردم رسید راهگشا نیس. اگه تهران ظرفبت نداره پس اینهمه شهرک سازی اطراف تهران چیه؟ اونارو کی میسازه؟
    • بی نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      25 0
      خوب مدیرای شهری لوس آنجلس و نیویورک و .... که داعیه مدیریت جهانی نداشتند! یه مشت مدیر بی عرضه بودند که فقط از عهده شهر خودشون بر میومدند!
  • س - ش A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    9 6
    پارسال كه ساعات كاري 30/14 بود حتي 1 روز طرح زوج و فرد از درب منزل نداشتيم ولي از مهرماه امسال كه ساعات كاري به 30/16 تغيير پيدا كرد هم ترافيك بيشتر شده و آلودگي هوا بيداد كرده خواهشاً در خصوص ساعات كاري رسيدگي مجدد كنيد.
  • بی نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    20 0
    راه حل کاملا مشخص هست! ایران خودرو،سایپا و شرکتهای وابسته شون رو تعطیل کنید، تعرفه ی گمرک رو مثل مناطق آزاد تجاری کلا حذف کنید (یا دستِ کم کاهش بدید) تا توان قشر متوسط جامعه برای خرید خودروهای مجهز به استانداردهای روز دنیا افزایش پیدا کنه، به علاوه سوخت با کیفیت تولید کنید یا حداقل مثل سابق از منابع معتبر وارد کنید، مطمئنا 80% مشکل آلودگی هوای تهران حل میشه! اصلا چه اجباری وجود داره که ما صنعت خودروسازی (به این سبک و سیاق) داشته باشیم!؟ همین کشورهای همسایه خودمون مثل عراق و ترکیه رو در نظر بگیرید! مگه صنعت خودروسازی دارن؟ واقعا ملت ما چه چیزی کمتر از مردم ترکیه دارن که باید خودروهای دهه 80 میلادی تولید شده با استفاده از مواد اولیه نامرغوب چینی رو سوار بشن اونهم با قیمتهای گزاف!؟
  • بی نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    34 4
    مهاجرت به تهران باید تعطیل شود تهران نمی تونه دیگه نفس بکشه. تولید بنزین داخل هم باید تعطیل بشه
  • علیرضا GB ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    48 0
    پس مردم چیکار کنند تهران فلج میشه بااین طرح زوج و فرد
  • a-r A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    7 0
    یکی ازبهترین راهها فعالیت کارمندان در نزدیکی محل کارشان است البته برای تعدادی ازسازمانها ها این کار مقدور است مثل شهرداری بانکها دارایی پست . کارمند بانک ازکرج میاد میره تجریش خوب تو کرج کار بکنه تهرانیه نره کرج یااکثر مناطق آموزش وپرورش متاسفانه این آلودگی هوا متولی خاصی نداره باید سازمانی تشکیل بشه که دستوراتش هم کاملا " قانونی واجرایی باشد . بتدریج کارمندان را جابجا کنند طرح سالانه معاینه فنی ماشین را برقرارکنند البته باضافه ناوگان عمومی حمل ونقل . کاهش تردد موتورها واجرای طرح زوج وفرد ازدر منازل . و لغو هرگونه تردد ماشینها درشرایط اضطرارباستثنا ناوگان عمومی.وکاشت نهال درگلدانهای فلزی که شهرداری درهمه جا مثلا" پل میردامادنصب کرده وهرسال گلها هدرمیروند ولی نهال رامیشود درهرجایی کاشت
  • بی نام A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    3 1
    الان تو هر خونه دست کم دو تا ماشین هست حتی تو خانواده های با درامد متوسط و هم پلاک زوج دارن و هم فرد و این یعنی زوج و فرد هیچ فرقی نداره براشون . باید قبل از هرچیز فرهنگ سازی و زیر ساخت های لازم آماده باشه بعد مطمئن باشید اکثریت با ناوگان عمومی سفر شهری میکنن .
  • بی نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    7 0
    یه دفعه بر اساس شماره های ملی مردم رو زوج و فرد کنید دیگه. حتی می‌تونید بر اساس جنس زن و مرد زوج و فرد کنید که نه تنها برای آلودگی هوا موثره حتی برای رفع حل آلودگی های شرعی ..... می بینید که ما بهتر می‌تونیم از خودمون طرح درآوریم.
  • کمال IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    5 19
    حالا مردم قدر دکتر محمود احمدی نژاد رو بدونن که ساعت کاری رو تغییر داده بود
  • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    9 0
    با هزارتا وام و قرض بدبختی یه قارقارک بگیری و نزارن تکونشم بدی؟ اونوقت ماکه حومه شهر محل کارمونه نه مترو داره نیمساعت یه بارم اتوبوس نداره چه خاکی به رسمون بریزیم هرروز؟؟؟؟
  • بی نام RO ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    5 0
    نمیدونم چرا این وارونگی هوا یه 5 6 سالیه که خیلی نمود پیدا کرده، جالبه که همزمان با شروع تحریمها سروکله این دیو دوسر هم پیدا شد افتاد به جون این مردم خلافکار که باید برای امرار معاش ماشیناشونو بیرون بیارن از صبح تا شب تو این خیابونای شلوغ رانندگی کنن که شاید اونم شاید قسط عقبموندشون سر ماه تسویه بشه خدا لعنت کنه این وارونگی هوا رو بخدا که مجبورمون کرده ماشینی که به اروپایی هدیه شم بدی 20 سال تو گاراژش خاک میخوره بعد ما باید بخاطرش پس انداز یه عمر کارمون رو بدیم تا با هزار جور قرض بتونیم یکی از ماشینای باکیفیتو سوار شیم .
  • بی نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    29 3
    آقایان شکم سیر اون بنده خدایی که داره با ماشین خرج خونوادشو میده ، چه خاکی باید به سرش بریزه ؟
  • بی نام EU ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    17 1
    خيلي جالبه چند نفر دور هم مي شينند و بدون توجه به امكانات يهو ميگن طرح زوج وفرد و فلان . نكنه ميخواهيد ماشين هاي گران شده روي دست مانده تان را بفروشيد.
  • بی نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    7 0
    معاون استانداری تهران هیچ ارزشی برای مردم قائل نیست در عرض چند دقیقه مسئله کارشناسی می شود ودر خانه خود تصمیم به زوج وفرد خودرو میکند بدون اینکه به فکر مشکل مردم از کار بیکار شدن آنها باشد البته با همین کار میلیارد تومان با جریمه جیب دولت را پر می کند عدم استاندارد بنزین که با هوای سرد سازگار نمی باشد علت اصلی مشکل است ومسئولین برای سرکار گذاشتن مردم حرفیه شده اند وصورت مسئله سریع پاک می کنند و این را برای سلامت مردم تلقی می کنند
  • میثم IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    26 1
    یکی نیست بگه از پارسال تا ا امسال که آلوددگی هوا تو فصل سرد وجود داشت چیکار کردین برای مردم تهران؟! کارتون شده اینکه هرسال بنشینین طرح زوج و فرد سراسری تصویب کنین! تا 50 سال دیگه هم همین آش و همین کاسه اس!
  • امیر IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    26 0
    زور گفتن که دیگه شاخ و دم نداره . ماشین مزخرف ایرانی رو باید 4-3 برابر قیمت بخری ، بنزین بی کیفیت ایرانی که عمر همین ماشینهای مزخرف رو هم کم میکنه بزنی ، تازه به خاطر هدفمندی تورم 3 برابری رو هم تحمل بکنی ، عوارض و بیمه و مالیات هم که اصلا حرفش رو نزن ، تازه نصف هفته هم بتونی از ماشینت استفاده کنی. یکی می گفت بابا آلودگی بهونه است اینها نمی تونن بنزین رو تامین کنن این فیلمها رو درآوردن .
  • على IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    19 8
    بهترين راه طرحى بود كه زمان رياست جمهورى آقاى هاشمى رد شد ... شهرستانيهاى مقيم تهران ماليات بدهند ... نشان شهرستانى بودن هم نه فقط محل تولد در شناسنامه بلكه محل مسافرت در تعطيلات ميباشد ... آخ كه تهران در نوروز چه حالى ميده ... نه ؟؟؟
    • بی نام EU ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      5 1
      جناب موقع تعطیلات کل تهران میریزن شمال
    • 3241 IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      10 3
      براي ما شهرستانيها مشکل بيکاري رو حل کنند ميريم پشت سرمونم نگاه نمي کنيم تا نه ما شما ببينيم و نه شما ما رو ضمناً در حال حاضر هم فکر کنم بيشتر از تو ماليات ميديم بچه تهرون
  • بی نام A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    17 0
    اینا خودشون غم ندارن و خبر ندارن یکی با یه پراید قرلضه صبح تا شب باید کار کنه تا شکم 7سر عایله شو سیر کنه!
  • سید محمد A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    4 4
    من با این طرح موافقم واقعا از دست ترافیک جون به لب شدیم فقط خواهش میکنم تعدا د وسایل حمل ونقل را اضافه کنند واز مرد م هم خواهش میکنم رعایت کنند واقعیت اینقدر ماشینهای تک سر نشین در شهر تردد میکنند که هیچ کجای دنیا نمیتوان دید .
  • آرش A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    22 0
    من اگه بخوام ماشین نبرم بیرون هر روز باید ساعت 4 صبح از خونه بزنم بیرون!!!چه کاریه!!!این که نشد طرح و برنامه واقعا مسخرس!!
  • بی نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    7 0
    الان فصل سرماست کسی به فکر گرمای تابستونو اتوبوس‌های بی کولر هست ؟کسی به فکر تاکسی هایی که کولر ندارن و یا دارن و روشن نمی کنن هست؟ دقیقا همین . الان که آلودگی هست به فکر روش‌های سریع هستند اما تا هوا یه کم گرمتر می‌شه کلا یادشون می‌ره . مدیریت با برنامه ریزی می شه .نه اینکه تا هوا آلوده شد بگیم چی کار کنیم .بارون اومد راه‌ها بند اومد بگیم چی کار کنیم.
  • مردم A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    6 0
    چند دقیقه پیش از رادیو شنیدم این طرح امروز اجرا نشده و فعلا خبری ازش نیست... از صبح هم ندیدم پلیس جلوی ماشینی رو بگیره. چرا با اخبار اشتباه مردم اذیت می کنید؟
  • سحر A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    6 0
    کشورهای دیگه هم این مشکلو ندارن که بتونن ازشون تقلید کنن حتی!!!هرچند اینا معتقدند اساسا از کارای خوب نباید سرمشق گرفت!!!
  • بی نام EU ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    7 0
    من محل کارم خودم و همسرم خارج تهرانه نه مترو داره اگر بخوایم سوار اتوبوس بشیم دقیقا باید یه دور قمری بزنیم برای تاکسی هم که باید کل حقوق ماهمون رو بدیم به خاطر این طرح مزخرف من که کارم ساعت 4.5 تموم میشه باید همینجوری با ساعت نگاه کنم تا 6.5 بشه بتونم برگردم خونه
  • بی نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    3 11
    خیلی طرحه خوبیه. من خودم هر روز یک مسیر 15 دقیقه ای رو دقیقا 60 دقیقه اون هم در بهترین حالت، توی بزرگراه شیخ فضل ا.. و... توی راه بودم. که باعث می شد هیچ وقت به کلاسهای صبح دانشگاهم نرسم. از روزی که این طرح اجرا شده مسیر واقعا خلوت شده. البته در کنار اجرای این طرح اگر متروها رو فعالتر کنند تاثیرش رو میشه در سالتهای آینده دید. وقتی فرهنگ استفاده از ماشین نیست باید اینطوری رفتار کرد. نمیشه که!. طرف برای خریدن نون و شیر از سر کوچه، ماشین رو روشن می کنه و 2 ساعت گرمش می کنه و وقتی میاد بیرون یک دوری هم میزنه و ترافیک ایجاد میکنه.
  • ندا A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    5 0
    یه فکری باید به حال بحران مدیریت کرد اونوخ دیگه همه مشکلات حله!!!!
  • بی نام EU ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    4 0
    زورشون به اشغال ساز ها که نمیرسه لااقل این کوه های شرق تهرانو تا رودهن صاف صافش کنن تا تهران از این محبوس بودن در بیاد البته چند سال پیش میتراشیدن ارتفاعشون کم بشه البته به شرط اینکه جاش درخت بکارن نه اینکه در آینده تهران بشه از کرج تا رودهن!
  • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    5 0
    خوبه با این وضع همین مونده به جای اینکه خودم بچه ام رو برسونم مدرسه پول آژانس بدم.
  • مهدی A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    1 13
    فکر کنم باید فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی رو پیدا کنیم .به جرات می تونم بگم 80% از کارمندان مملکت ما از بی آر تی و مترو سالی یکبار هم اسنفاده نمی کنند و برای مسیرهای یه ربع ساعت تا 45 دقیقه ای از ماشینشون استفاده می کنند. الان نگاه کنید چقدر از مردم دارن می نالند که نمی تونند 3 روز در هفته ماشینشو رو بیارن آخه چرا ؟برادر و خواهر من این قانون اول از همه برای خودمونه یه ذره سختی به خودت بده/بخدا منم ماشین دارم ولی جز پنج شنبه ها بیرون نمیارمش به 2 دلیل یکی اینکه اعصاب ترافیک رو ندارم دوم اینکه شریک کثیف کردن ریه های مردم شهرم نشم البته حتما خودرو ساز ها و دولت و مسئولین هم باید بیشتر رو این موضوع فکر و برنامه ریزی کنند...
  • بی نام IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    6 2
    بابا اینارو ولش کن مرگ بر امریکا
  • بی نام A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    1 27
    بسیار طرح خوبی است. ما که ماشین نداریم و با تاکسی و اتوبوس میریم سر کار دلیلی نداره آلودگی ای را تحمل کنیم که دیگران ایجاد کرده اند با آوردن ماشین به خیابون برای خرید یه کیلو سبزی ماشین میارن یا برای رفت و برگشتن به سرکار.
    • مهدی IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      1 0
      خوب اصلا ماشین نسازیم و نفروشیم چطوره؟ شما بیشتر خوشحال نمیشی؟ من ندارم پس هیچ کسی نداشته باشه هم شد حرف آخه؟
  • مانی A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    7 0
    مشکل اصلی مملکت ما اینه که شهرستانها فراموش شدن اگر کارخانجات دانشگاه و بیمارستان و وسایل تفریحی برای شهرستانها درست کنن همه ایران مجبور نمی شن بیان تهران و انقد مشکلات زیاد بشه و واقعا کیفیت زندگی تو تهران زیر صفره حالا شما فکر کن یه روز بزنه و زلزله بیاد ... امروز متاسفانه داشتیم می رفتیم بهشت زهرا تو مسیر یعنی آدم از شهرسازی تهران حالش بهم می خورده مسئله اینه که این شهردار الان چندین ساله که شهرداره غیر از سوئ استفاده و برج سازی چه کردن؟...
  • کلثوم IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    2 18
    طرح زوج و فردخیلی طرح خوبی است تازه باید وسط هفته مثلا دوشنبه و سه شنبه را هم اصلا ورود کلیه خودروهای شخصی به داخل شهر ممنوع بشود یا برای پلاکهای زوج وفرد در حال تردد در آن دو روز جریمه مختصری در نظر گرفت تا همه با سرویس عمومی تردد کنند . در ضمن میتوتن قیمت بنزین را در تهران و تا شعاع 60 کیلومتر از آن حداقل 5000تومان تعیین نمایند تا همه از تهران به خارج از آن مهاجرت نمایند .
    • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      5 1
      اصلا شما بده بنزینو به لیتری 10 هزار تومن بفروشن چه عیبی داری برای مردم هم زوج وفرد براساس شماره شناسنامه درس کنن هر کی روز خودش بره سرکار اینطوری اصلا هوا الوده نمیشه ضمننا سیگاری ها رو اعدام کنن
  • مقیمی A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    20 0
    خدائیش دولت کاسبی داریم. ماشین و بنزین بی کیفیت تولید و هوا را آلوده می کنه بعد میگه مردم ماشین نیارید و اگر آوردی هم جریمه می کنه پول جریمه میره تو جیب دولت . منهم این وسط ول معطلم
  • بی پول FI ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    8 0
    پول تاکسی نداریم......... الکی نگین هوا آلودست !!! بزارین آدم با ماشین خودش بره این ور و اونور دنبال کار و زندگیش.......
  • بی نام US ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    6 1
    میخواستم دهنمو وا کنم هر چی بدهنم میاد بگم به اینایی که حقوقهای آنچنانیشونو از مردم میگیرن، اونوقت عوض اینکه برای مردم یه "قدم" بردارند و مشکل رو حل کنند، یا چوب لا چرخ زندگی مردم میکنند یا صورت مسله رو خط میزنند. خاک بر سرتون که نهایت زوری که میزنین و عقل نداشتتونو بکار میندازین میشه این: "ماشینتونو نمیزاریم بیارین بیرون، تا مشکل حل شه." خاک بر سرتون واقعا. حیف خاک. حیف دهن که بخواد وا شه فش بده. حیف نونا. شما ها شب که میرین خونتون ، واقعا با افتخار تو چشم خونوادتون نیگا میکنین؟ میگین ما امروز یه کاری کردیم و نون حلال آوردیم براتون؟ حرومتون باشه.
  • رضا IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    4 0
    اين چه مسخره بازى است كه اين آقايان در آورده اند!؟خيلى جالب شده در اين دوران سيستم مديريتى كشور شده هزينه كردن و فشارآوردن به مردم هر جا كم مى آورند ازمردم هزينه مينمايند؟مثل اينكه هيچ راه حل ديگه اى وجود نداره!؟تو را جان هر كسى را كه دوست داريد در اين اوضاع اقتصادى اينقدر به ما ها فشار نياوريد با اينكارهايتان مركز اقتصادى -ادارى تهران را داريد فلج ميكنيد.اى بابا مرديم كه مرديم نمى خواهيم شما وقتى درآمدهايتان را قطع كرديد برايمان دلسوزى كنيد !بى تدبيريتان را به گردن ملت نياندازيد
  • بی نام A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    1 22
    ده تا خط عوض کنید ملت گناه نکردند یه عده با ماشین ولو میشند تو سطح شهر اینطوری ولگردای تک سرنشینم مثل آدم میرن سر کار میرن خونه! در ضمن موقع پلاک خودروها باید یه طرحی بگذارید که کل ماشینهای یک خانواده یا زوج باشه یا فرد اینجوری تعدد ماشینها هم کم میشه . هر شرکت و اداره ای هم موظف شه سرویس بگذاره . کار کدومه نصف این جماعت یا ماشین شخصی هستند یا بیکاره ولگرد.
  • بی نام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    9 0
    شعار هفته اینروزا همه دو تا ماشین دارند! شما چطور؟
  • نیو A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    4 0
    واقعا مسخرس با این وسایل نقلیه عمومی مجهز و مرتبی که داریم این طرح های قشنگ رو میدین!!!!؟؟؟؟ مردم به اندازه کافی بدبختی و مشکل دارن به دردشون اضافه نکنید.
  • بی نام A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    6 1
    کلثوم - فکر کن و کامنت بنویس حیفی بخدا.ضمنا تو آدم خطر ناکی هستی.
  • ش A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    10 0
    بابا پدرملت رو در آوردين بسه ديگه به خدا خسته شديم از اين راه حلهاي مسخره يك فكر اساسي كنيد چرا از مردم بدبخت مايه مي زارين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • علیرضا A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    8 2
    سلام تورو خدا این طرح رو جمع کنید اخه مردم چه گناهی کردند پولدارها که براشون مهم نیست.بازم دودش توچشم ما فقرا میره
  • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    4 0
    بنده روز قبل از 110 سوال کردم آیا فردا طرح زوج و فرد جاری است گفتند خیر اما امروز جریمه شدم.بنده باید همیشه گوشم به رادیو باشد تا قانون امروز را بدانم؟
  • جیم جارموش IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    4 1
    خیر ! موافق نیستم ! دوستانی که نگران آلودگی هوای "تهران" هستند لطف کنند بجای اینکار در مبادی ورودی شهرتهران جلوی ورود پلاک های شهرهای دیگه رو بگیرند و اگر پلاکی به غیر از تهران توی شهر دیدن جریمه های سنگین وضع کنند خود به خود این مشکل حل میشه !
  • بی نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    5 0
    مسئولين محترمي كه با ماشين هاي دولتي و مجوز طرح ترافيك دار و بنزين دولتي با خانواده صبح به سركار، مدرسه و خريد مايحتاج مي رويد و تمام امور زندگي را سر وسامان ميدهيد و به راحتي تصميم مي گيريد طرح زوج و فرد را براي ما گرفتارها كه با خودروي خودمان و بنزين آزاد نان زن و بچه را با هزار بدبختي در مي آوريم اجرا كنيد. به خدا قسم راضي نيستيم از شما، و روز قيامت جلوي شما را ميگيريم كه از بيت المال خودتان در رفاه هستيد و ما از جيب خودمان در سختي باشيم بابا حقوق چند ميليوني ميگيرين كه با تصميم هاي نا بخردانه و راحت مشكل آلودگي را حل كنيد؟ به يك بچه دبستاني بگين براي رفع آلودگي هوا بايد چه اقداماتي كرد راههاي بهتري ارائه ميده تا شما
  • بی نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    1 4
    همه ما از کمبودها و کاستی های وسایل نقلیه عمومی و شلوغی آنها آگاهیم ولی به نظر من قبل از هر چیزی مشکل ما مشکل فرهنگی هست توی پستهای بالا بعضی از همشهریهای عزیز حتی به قیمت نفس کشیدن و خفه نشدن کودکان و عزیزانشان حاضر نیستند از خودروهاشون پیاده شوند و با اتوبوس یا مترو در سطح شهر تردد کنند.
  • بی نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    5 0
    ای کاش خود مسئولین هم از مترو و اتوبوس جهت رسیدن به محل کار استفاده میکردن اما متاسفانه ...
  • hamtaaf A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    3 0
    باز یهو از خواب پریدن یه تصمیم درب و داغون گرفتن. بابا ۴۰ ساله هوا آلوده ست حالا هی زوج و فرد کنین!
  • مهدی IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    1 1
    خوب اصلا ماشین نسازیم و نفروشیم چطوره؟ شما بیشتر خوشحال نمیشی؟ من ندارم پس هیچ کسی نداشته باشه هم شد حرف آخه؟
  • با سپاس از صدای مردم A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    واقعا اصل مطلب رو گفتین. فقط واقعا ما میایم اینجا هی میگیم و هی مینوسیم فایده ای هم داره عایا!!!؟؟؟ همه مردم رو دارن میکشن هی میگن دوباره بچه تولید کنید بی خودی نیست که !خودشون میدونن ایرانیها دارن منقرض میشن .
  • بی نام US ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    0 0
    مشکل اصلی که همه هم میدونن بنزین غیر استاندارد هست. از طرف دیگه به بهانه اینکه چون بنزین ارزون هست ترافیک و آلودگی بوجود میاد , قراره دوباره همین بنزین با سرب بالا رو گرونتر بفروشن. و این چرخه گران کردن سوخت و آلودگی هوا همچنان ادامه خواهد یافت.که البته این کار سود خوبی برای ... داره . ولی سوال اینجاست آیا حقوق مردم و یارانه سوخت , بالا رفته ؟ تا چه زمانی افزایش نرخ بنزین سنگین ادامه داره؟