توجیه دانشمندان در برابر خشم عمومی از کشته شدن پیرترین حیوان جهان

دانشمندانی که در مرکز خشم عمومی به خاطر مرگ قدیمی‌ترین موجود ثبت شده جهان قرار گرفته‌اند، ادعای مطرح درباره کشتن این صدف 507 ساله تنها برای شناسایی سن آن را رد کردند.

ایسنا نوشت:

دانشمندانی که در مرکز خشم عمومی به خاطر مرگ قدیمی‌ترین حیوان ثبت شده جهان قرار گرفته‌اند، ادعای مطرح درباره کشتن این صدف 507 ساله تنها برای شناسایی سن آن را رد کردند.

این صدف بزرگ که به دلیل تولد آن در زمان سلسله مینگ چین «صدف مینگ» نام گرفته، زمانی با مرگ مواجه شد که در سال 2006 محققان آن را برای ارسال به آزمایشگاه خود در دانشگاه بانگور منجمد کرده بودند.

هفته گذشته محققان اعلام کردند که این صدف 100 سال از تخمین‌های اعلام شده در مورد سن آن در سال 2007 که 405 سال بود، پیرتر بوده اما در نهایت با موجی از خشم روبرو شدند چرا که گزارش‌ها نشان می‌داد آنها این حیوان را در تلاش برای تعیین سن آن کشته اند.

دکتر پل باتلر، دانشمند هواشناسی دانشگاه بانگور اظهار کرد که مینگ یکی از چندین نمونه جمع‌آوری شده در جریان یک پروژه پژوهش تغییرات آب‌وهوایی بوده که وی در آن مشغول به کار بود.

به گفته باتلر، محققان هیچ ایده‌ای در مورد سن این موجود در زمان کشف آن در سال 2006 در سواحل ایسلند نداشتند و در نهایت ضربه مهلک را با منجمد کردن موجود پیش از تلاش برای باز کردن آن وارد کردند.

صدفهای سخت دریایی هر تابستان و با گرمتر شدن آب و زیاد شدن غذا، یک لایه جدید می‌رویانند. دانشمندان ابتدا با شمارش لایه‌های قابل مشاهده در قشر صدف تصور می‌کردند که این موجود حدود 400 سال دارد. اما با بررسی دقیقتر آن اکنون بر این باورند که مینگ یک قرن پیرتر بوده است.

بر اساس یافته‌ها، این صدف هفت سال پس از کشف آمریکا توسط کریستوف کلمب متولد شده است. این موجود در طول بسیاری از وقایع تاریخی جهان از جمله جنگ داخلی، عصر روشنگری، انقلاب صنعتی و دو جنگ جهانی در کف اقیانوس به زندگی خود ادامه می‌داد.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • anonymousx EU ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    50 2
    حیف شد
  • بابک A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    158 5
    با تشکر از مخاطبان خبرآنلاین که در مراسم آن موجود از دست رفته شرکت کردند! گلچین روزگار عجب ...
  • بی نام A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    17 45
    چه حوصله - وقت و اعصابی دارند دیگه اینا !
    • پيمان A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      66 4
      دوست عزيز تمام تحقيقات دانشمندان به نوعي توجيه اقتصادي نيز به دنبال خواهد داشت البته بعضي در كوتاه مدت و برخي در دراز مدت. بررسي علت عمر طولاني اين موجود شايد به كشفي منجر بشه كه بتونه به افزايش عمر انسان نيز كمك كنه. واضحه كه اگه اون اكسير كشف و ساخته بشه به رايگان در اختيار من و شما قرار نخواهد گرفت و قطعا سود سرشاري رو به سمت محققين سرازير خواهد كرد.
  • اشکان IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    2 0
    یه فا فِکری بُکر ! فکری بکنید فکری بکنید !
  • بی نام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    4 0
    تفاوت دغدغه ملتها تا کجاست !
  • مجید10 A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    4 2
    اینجا آدم از 1 روزه تا 100 ساله میمیره کسی ککش هم نمیگزه اما توی بلاد کفر برای یه حیون 500 ساله همه میریزن توی خیابون !!!