گزارش یورونیوز از حملۀ تروریستی به سفارت ایران در بیروت

آخرین آمار از تلفات دو حمله انتحاری صبح روز سه شنبه در مقابل سفارت ایران در بیروت از کشته شدن 23 نفر از جمله شیخ ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و همچنین زخمی شدن نزدیک به 150 نفر دیگر حکایت دارد.

 

 

 

بلافاصله پس از این حمله، گردان عبدالله عزام، گروه جهادی سنی که وابسته به القاعده عنوان شده، مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

این گروه هشدار داده که این حملات تا زمانی که حزب الله لبنان از رژیم بشار اسد حمایت می کند، ادامه خواهد یافت.

یکی از شاهدان عینی می گوید: "وقتی انفجار اول روی داد، عده ای به خیابان آمدند و عده ای هم از بالکنهای خود در حال نظاره کردن این واقعه بودند. اما انفجار دوم خیلی قوی تر بود. همه کسانی که در آن اطراف بودند مجروح شدند. من خودم شاهد پایین افتادن مردم از بالکن خانه هایشان بودم. بعضی هم بخاطر اشیایی که از بالکنها بر روی آنها افتاد مجروح شدند."

این حمله محکومیت بسیاری از کشورهای غربی و البته مقامات ایرانی را به همراه داشت.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با همتای ایتالیاییش در رم، عدم حل بحران سوریه را عامل این حملات دانسته و گفت: "دو قربانی این تراژدی ایرانی و البته متاسفانه تعدادی بیشتری هم لبنانی بودند. اما این حملات باید یادآور و زنگ خطری برای همه ما باشد. ما نیاز داریم این مشکل را حل کنیم در غیر این صورت ابعاد آن گریبانگیر همه ما خواهد شد."

حملات مشابهی در تابستان امسال در بیروت، 27 کشته بر جا گذاشته بود. ایران اسرائیل را عامل این حملات دانست و اسرائیل هم این اتهام را رد کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    20 2
    این حملات کور و بیمنطق کار هر کسی یا گروهی باشد محکوم و منفور است .انشاالله باعث و بانی این حرکات مذبوحانه هر چه زودتر به دست عدالت سپرده شوند .
  • بی نام A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    18 2
    دیگه از هر چی اسم جهادیه حالم به هم میخوره
  • بی نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    14 0
    مرگ بر تروریسم
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    2 4
    فقط با ايران و ايران اسلامي هستيم و از حق خوددفاع خواهيم نمود
  • مظلومی A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    مظلومی جهانیان از حقوق بشر جامعه بین المللی تاکنون غیراز بی عدالتی وبی توجهی به مظلومی چه دیگر ندیدن
  • شاکی از شورای حقوق بشر سازمان ملل A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    پس چرا حقوق بشر مدت 3 سال هیچ واکنشی نشان نمی دهند سکوت حقوق بشر بیشتر به تروریست ها کمک می کند
  • شاکی از شورای حقوق بشر سازمان ملل A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    در کشور آمریکا و انگلیس یک سک ولگرد می می رد به سازمان ملل شکایت می کنند سازمان ملل قطعنامه صدور می کند ولی در کشور سوریه و عراق و لبنان و یا غیر روزی هزاران نفر قطلام می شوند در این مدت 3 سال سازمان های بین المللی سکوت کرده اند
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    اسرائیل زباله‌های هسته‌ای خود را در خاک لیبی رها می‌کند سرویس خارجی:رئیس ستاد نیروی هوایی لیبی تاکید کرد،اسرائیل زباله‌های هسته‌ای خود را در آب های منطقه‌ای لیبی و صحرای لیبی در جنوب این کشور رها می‌کند.سرتیپ محمود عیسی، رئیس ستاد نیروهای هوایی ارتش لیبی اعلام کرد: کشورهایی مثل اسرائیل زباله های هسته ای خود را در آب های منطقه‌ای و صحرای لیبی در جنوب این کشور رها می‌کنند که آینده محیط زیست لیبی را به خاطر ضررهای سنگین آن تهدید می کند.از سویی،نخست وزیر لیبی اعلام کرد که پایتخت این کشور در حال پاکسازی از گروه‌های شبه نظامی است
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    و این طرح با هدف بازگشت امنیت به کشور در همه شهرها اجرا می‌شود.علی زیدان، نخست وزیر لیبی در اظهاراتی گفت: پاکسازی شهر طرابلس از گروه های مسلح همه گروه‌ها بدون هیچ استثنایی را شامل می‌شود و همه باید اردوگاه‌ها و پایگاه‌های خود را به دولت تحویل بدهند.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    سرویس خارجی: با ادامه تحقیقات در مورد انفجار تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت هویت دو عامل انتحاری شناسایی شده که بر اساس تحقیقات اولیه هر دو آنها لبنانی هستند. رسانه های خبری لبنان دو تصویر از عاملان حادثه انتحاری مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت منتشر و اعلام کردند هویت عاملان این اقدام کاملا شناسایی شده است.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    یکی از این تروریست ها یک فرد لبنانی به نام «معین ابوضهر» است که متولد سال ۱۹۹۲ است. عدنان پدر عامل انتحاری بعد از اینکه تصویر پسرش را که از سوی ارتش لبنان منتشر شده بود، دید؛ به صورت داوطلبانه به وزارت دفاع رفت و در این وزارتخانه مورد بازجویی قرار گرفت. اطلاعات مطبوعاتی نشان از آن دارد که ابو ضهر از هواداران شیخ احمد الاسیر، سلفی افراطی شهر صیدا بوده است.
  • دشمن اسرائیل A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    درهمین حال،«ابو احمد» سخنگوی گردان‌های القدس گفت که یورش مکررنظامیان صهیونیست به مرزهای شرقی نوار غزه و بمباران پایگاه‌های مقاومت، تاسیسات غیرنظامی و اراضی شهروندان ممکن است آغازی برای فروپاشی توافقنامه آتش‌بس باشد.بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست اخیرا عملیات یورش محدود به بخش شرقی نوار غزه را افزایش داده و دو روز پیش نیز هفت بار به مناطق غزه حمله کردند.سخنگوی گردان‌های القدس همچنین با اشاره به اینکه این حق مقاومت است با استفاده از همه ابزارهای ممکن با یورش‌های مکرر اسرائیل مقابله کند، بر ضرورت اتحاد بین گروه‌های فلسطینی برای جهاد در یک سنگر جهاد و مقاومت و مقابله با هر گونه تجاوز آتی تاکید کرد.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    امیل لحود گفت: لبنان امروز با دو دشمن اصلی خود یعنی افراطگرایی و اسرائیل در جنگ است. وی افزود: حزب الله نیازی به اجازه برای جنگ در سوریه ندارد، زیرا منتظر نمی‌ماند گروه‌های تکفیری پس از سوریه به حوزه و مقر این حزب نفوذ کنند. لحود خاطرنشان کرد: اگر رئیس‌جمهور لبنان بودم، حتما از حضور حزب الله در سوریه حمایت می‌کردم و دولت نیز باید نظام سوریه را حمایت کند، چرا که نظام سوریه در جنگ با اسرائیل از ما حمایت و به ما کمک کرد.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    يکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۰ شناسایی دومین عامل تروریستی سفارت ایران گزارش‌ها حاکی از این است که مقامات لبنانی دومین عامل انتحاری انفجار مقابل سفارت ایران در بیروت را که در جنوب لبنان زندگی می‌کرده است، شناسایی کرده‌اند. به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، هنوز گزارش‌های مبهمی در مورد هویت این فرد وجود دارد، ولی برخی منابع او را عمر صبحه معرفی کرده‌اند.