ایسنا نوشت:

سفارت ایران در لبنان با انتشار اطلاعیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که در انفجار روز گذشته (سه‌شنبه) در بیروت، شش ایرانی شامل رایزن فرهنگی سفارت، همسر یکی از دیپلمات‌های سفارت و چهار نفر از محافظان سفارت به شهادت رسیدند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: ضمن عرض تبریک و تسلیت به پیشگاه مقدس امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری،‌ ریاست محترم جمهوری و ملت مقاوم کشورمان به اطلاع می‌رساند طی دو انفجار تروریستی پی‌درپی که در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان به وقوع پیوست، حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی سفارت، همسر یکی از دیپلمات‌های سفارت و چهار نفر از محافظین سفارت به اسامی حاج رضوان فارس، سیدمحمد هاشم، حاج بلال زراقط و حاج احمد زراقط به درجه رفیع شهادت نایل شدند و تعدادی از پرسنل سفارت و اعضاء خانواده آنها مجروح شدند.

همچنین آمریکا با انتشار بیانیه‌ای، بمب‌گذاری‌های روز سه‌شنبه مقابل سفارت ایران در لبنان را محکوم کرد.

آلن ایر - سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا - بیانیه کشورش در محکومیت اقدام تروریستی مقابل سفارت ایران در لبنان را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: آمریکا قویاً بمب‌گذاری‌های تروریستی بی‌شرمانه و شنیع روز سه‌شنبه را در سفارت ایران در بیروت محکوم می‌کند. ما به قربانیان و خانواده‌هایشان تسلیت می‌گوییم. به منظور جلوگیری از ملتهب کردن هرچه بیشتر شرایط، همه طرف‌ها را به آرامش و خودداری دعوت می‌کنیم. ما در ایالات متحده به خوبی با هزینه اقدامات تروریستی که علیه دیپلمات‌هایمان در سراسر دنیا شکل گرفته آشنا هستیم و به دنبال این حمله غیرقابل توجیه و خشونت‌بار که جان حداقل یکی از دیپلمات‌های ایرانی را گرفته، امروز با ملت ایران ابراز همدردی می‌کنیم.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: جزئیات حمله هنوز روشن نشده و ما از تعهد دولت لبنان در انجام یک تحقیق کامل در این زمینه حمایت می‌کنیم. ما بر کشاندن مسئولان این جنایت به پیشگاه عدالت مصریم و از همه طرف‌ها دعوت می‌کنیم تا با دولت لبنان در انجام تحقیقاتشان بر روی این جنایت همکاری کنند. اعمال تروریستی تنها اراده ما را بر حمایت از سازمان‌های دولتی لبنان از جمله نیروهای نظامی لبنان و نیروهای امنیتی داخلی آنها برای تضمین یک لبنان مستقل، با ثبات و امن قوی‌تر می‌سازد.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    16 1
    آهی از اعماق وجود... :-(
  • امیرحسین A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    5 2
    اخه چرا اینکارو کردید مگه اینا با شما چه کار کردن که این همه خانواده رو بی سرپرست و داغدار کردید
  • دانشجوی فردوسی A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    عرض تبریک و تسلیت؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    1 0
    امریکا خودش را محکوم کرد؟!!!! اگه امریکا نبود نه عربستان میتونست حقوق بشر رو به تمسخر بگیره و نه تروریست ها اینقدر قدرت میگرفتند که هر جنایتی دلشون خواست انجام بدند و کسی هم جرات نکنه کاری اساسی بر ضدشون انجام بده.