بازتاب سخنان رهبری در حمایت از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای‌در آستانه مذاکرات‌ژنو/تحریف برخی رسانه​ها

رسانه‌های خارجی ضمن بازتاب بیانات رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای، بخشی از سخنان ایشان درباره ملت آمریکا را تحریف کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیانات مقام معظم رهبری در جمع بیش از 50 هزار فرمانده بسیج سراسر کشور، که در آن اشاراتی به مذاکرات هسته ای داشتند، با بازتاب گسترده رسانه های خارجی روبرو شد.

ایشان با بیان اینکه تعبیر نرمش قهرمانانه را به کار بردیم عده ای آن را به معنی دست برداشتن از آرمانها و اهداف نظام اسلامی معنی کردند، خاطرنشان ساختند«برخی دشمنان هم همین را مستمسکی قرار دادند برای اینکه نظام اسلامی را به عقب نشینی از اصول خود متهم کنند. اینها خلاف و بدفهمی است. نرمش قهرمانانه به معنای مانور هنرمندانه برای دست یافتن به مقصود است.»

رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود درباره مسائل اخیر و بگومگوهایی که در صحنه سیاست خارجی و مسائل هسته ای پیش آمده است، فرمودند«اولا بنده اصرار دارم بر حمایت از مسئولانی که اجرای کار بر عهده آنهاست. از دولت و مسئولان داخلی و خارجی حمایت می کنم. این وظیفه ماست. من خودم مسئول اجرایی بودم و وسط میدان بودم و سنگینی و سختی کار را با همه وجود احساس کردم و می دانم اداره کشور کار سختی است لذا احتیاج به کمک دارند و من هم کمک می کنم که قطعی است.»

ایشان در عین حال تاکید کردند«از طرف دیگر بر احقاق حقوق ایران از جمله حقوق هسته ای ملت ایران اصرار دارم. اصرار داریم بر اینکه از حقوق ملت ایران یک قدم نباید عقب‌نشینی شود. ما البته در جزئیات این مذاکرات مداخله نمی کنیم. یک خطوط قرمزی و حدودی وجود دارد که باید رعایت شود. این را به مسئولان گفتیم و موظفند که این حدود را رعایت کنند و از هارت و هورت دشمنان و مخالفان واهمه ای نداشته باشند.»

اما بخشی از سخنان رهبری درباره ملت ایران با بازتاب بیشتری در رسانه‌های خارجی روبرو شد و برخی با تحریف سخنان رهبری آن را به معنای تمایل آیت الله خامنه ای به برقراری روابط دوستانه با آمریکا تعبیر کردند. آنجا که رهبری فرمودند«ما می​خواهیم به همه انسان​ها خدمت و محبت کنیم و با همه ملت​ها می خواهیم روابط دوستانه داشته باشیم. نظام اسلامی درسی که از پیامبر امیرالمومنین گرفته است؛ عدالت، احسان و نیکی کردن است. ما با همه ملت ها می خواهیم روابط دوستانه داشته باشیم. حتی ما نسبت به ملت آمریکا دشمنی نداریم با وجود اینکه دولت آمریکا را مستکبر می‌دانیم.»

رویترز در گزارشی با عنوان «رهبر ایران خواستار روابط دوستانه با آمریکا است» گزارش داد که ایشان روز چهارشنبه گفت که تهران خواستار روابط دوستانه با همه کشورها از جمله آمریکا است.

دیگر واکنش‌های خارجی به بیانات رهبری معظم را در جدول زیر به نقل از ایسنا و فارس بخوانید؛

رسانه

واکنش به بیانات رهبر معظم انقلاب

رویترز

آیت‌الله علی خامنه‌ای روز چهارشنبه تاکید کرد که تهران ذره‌ای از حقوق هسته‌‌ایش عقب نمی‌نشیند. ایشان در آستانه آغاز دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 درباره برنامه هسته‌ای تهران گفت که مستقیما در مذاکرات ژنو دخالتی نخواهد داشت، گرچه «خطوط قرمزی» را برای مذاکره‌کنندگان‌ تعیین کرده است.  آیت‌آلله خامنه‌ای علاوه بر آن گفت که مقامات فرانسوی نه تنها در برابر آمریکا تسلیم شده‌اند، بلکه در برابر رژیم اسرائیل هم به زانو در آمده‌اند

شبکه خبری المیادین

این شبکه خبری محورهای گوناگونی از سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای از حمله حق هسته‌ای ایران، سلاح‌های شیمیایی سوریه و اقدامات نظام استکباری را برجسته کرد و به نقل از ایشان نوشت« یکی از ویژگی‌های نظام استکبار، خود برتر بینی است. نتیجه‌ی خود را محور و اصل دانستن، این می‌شود که اجازه دخالت در سایر کشورها را برخود مجاز می‌دانند. دولتمردان آمریکایی طوری حرف می‌زنند که گویا مالک جهانند.

العربیه

این شبکه بخشی از سخنان رهبری انقلاب که در آن از تیم مذاکره کننده ایرانی خواسته شده بود خطوط قرمز را رعایت کنند را مورد تأکید قرار داد و از قول ایشان نقل کرد که «ایران از حقوق هسته‌ای خود چشم‌پوشی نمی‌کند.»

العالم

این شبکه در پوشش سخنان رهبری انقلاب به نقل از ایشان در تیتر گزارش خود نوشت: «نظام اسلامی از تمامی چالش ها عبور خواهد کرد.»

المنار لبنان

رهبر ایران گفته استکبار جهانی از تمامی ابزارهای ممکن برای ایستادن جلوی نظام اسلامی استفاده کرده و اضافه کرد که آمریکا نمی‌تواند مقابل پیشرفت ایران بایستد.

شیکاگو تریبیون

این روزنامه آمریکایی ضمن پوشش دادن سخنان آیت‌الله خامنه‌ای درباره حقوق هسته‌ای ایران و تمایل این کشور برای داشتن روابط دوستانه با سایر کشورها نوشت: حاضرین در این جلسه پس از سخنرانی رهبر ایران شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دادند

اسکای نیوز

رهبر ایران گفت «هیچ عقب‌نشینی از حقوق هسته‌ای ایران صورت نخواهد گرفت.»

خبرگزاری فرانسه

رهبر انقلاب اسلامی ایران روز چهارشنبه تاکید کرد که احترام به خطوط قرمز تهران باید در مذاکره با قدرت‌های جهانی توسط مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران رعایت شود. این خبرگزاری به نقل از آیت‌الله خامنه‌ای گزارش داد که ایشان قصد دخالت در جزییات این مذاکرات را ندارند، ولی خطوط قرمز و محدودیت‌هایی وجود دارد که باید رعایت شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس

رهبر معظم ایران تاکید دارد که فشار تحریم‌های اقتصادی هرگز کشور را مجبور به مصالحه ناخوشایند نخواهد کرد. این خبرگزاری در ادامه گزارشش نوشت که آیت‌الله علی خامنه‌ای علاوه بر آن از سیاست‌های دولت آمریکا از جمله تهدید اقدام نظامی انتقاد کرد، ولی در عین حال گفت که ایران «هیچ خصومتی» نسبت به مردم آمریکا ندارد و به دنبال روابط «دوستانه» است.

/29220

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    6 2
    فردا نوبت تحریف رسانه‌های داخلی هم می‌رسد. الان شریعتمداری در حال کار روی متن سرملاقه‌ی فردای کیهان است.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    1 1
    شما خودتون هم که تحریف کردید حرفای رویترز رو،بده یه طوری میگن که به نفع ایران باشه؟
  • بی نام A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    3 2
    چرا دولت و برخی رسانه ها اصرار دارند مذاکرات به نتیجه برسد در حالی که رهبر صراحتا فرمودند بد بین هستند به مذاکرات؟ و در حالی که نمایندگان مجلس و دستگاه قضایی و انتظامی نیز تحریم ها را بی اثر می دانند. اصولا چرا به خاطر تحریم های بی اثر باید بر سر برخی فعالیت ها مذاکره کرد؟
  • بی نام A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    8 2
    ما که در حرف های ایشون جز منطق محض و حقیقت ندیدیم.
  • بی نام IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    4 2
    تحریفات کیهان رو هم می نوشتید در کنار سایر دوستانشون که در جدول ذکر شده اند.
  • سحر IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    4 3
    قابل توجه اقای شریعتمداری ودیگر تندروها
  • بی نام A1 ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    1 1
    خاتمي 9 سال پيش تموم كرده بود قائله رو، چرا دوباره ايران اين بازي رو ادامه داد؟
    • صدرا IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
      0 0
      بله تموم کرد ولی با دادن حق مسلم ما به غربی ها انرژی زهسته ای فقط بمب اتم نیست سوخت اینده به جای نفت وگاز ................
  • بی نام A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    4 8
    آقا یه سوال... کیهان هنوز چیزی نگفته؟ خیلی مهمه ها!
  • ... GB ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 1
    اين روزنامه هاي غربي كه نكات خوبش رو نگرفتن....