مهر نوشت:

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی های معاون پارلمانی وزارت امور خارجه با نمایندگان مخالف توافق ایران و 1+5 گفت: قشقاوی در رایزنی های خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی از نمایندگان خواست ابتدا متن موافقتنامه را مطالعه کرده و توضیحات ظریف را بشنوند و پس از آن قضاوت کنند.

در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس پس از آنکه تعدادی از نمایندگان اخطارهایی را در خصوص لزوم تصویب توافقنامه ایران و 1+5 مطرح کردند، قشقاوی معاون پارلمانی وزارت خارجه در صحن علنی مجلس حضور یافته و با نمایندگان مخالف گفت وگو کرد.

سید مهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان در خصوص رایزنی های قشقاوی با نمایندگان، گفت: قشقاوی اعلام کرد که سران نظام کف و سقفی را برای مذاکرات ظریف با 1+5 مشخص کردند که در واقع خطوط قرمزی بوده که مسیر حرکت تیم مذاکره کننده را تعیین می کرده است.

وی ادامه داد: قشقاوی در گفت و گو با نمایندگان مخالف تاکید کرد که این موافقتنامه شش ماهه است و اگر غرب به مفاد آن عمل نکند همکاری های ایران و 1+5 ادامه پیدا نخواهد کرد. معاون پارلمانی وزارت امور خارجه تاکید کرد که اگر هیات رئیسه مجلس بخواهد، ظریف برای ارائه توضیحات از مذاکرات ایران و غرب در صحن علنی مجلس حاضر خواهد شد. نمایندگان معتقد بودند که بردی در مذاکرات ایران و غرب انجام نشده اما قشقاوی به رسمیت شناختن حق غنی سازی اورانیوم برای جمهوری اسلامی را برد ایران در مذاکرات می خواند.

موسوی نژاد ادامه داد: برخی از نمایندگان معتقدند طبق مفادNPT همه کشورها حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و غنی سازی را دارند و به نظر می رسد در مذاکرات ایران و 1+5 ،جمهوری اسلامی امتیازی به دست نیاورده است.

 

گفتنی است پس از توافق ایران و گروه 1+5 در ژنو، برخی نمایندگان مجلس از جمله اعضای فراکسیون اصولگرایان در اخطار قانون اساسی نسبت به عدم تصویب این توافقنامه در مجلس شورای اسلامی انتقاد کردند.

/29295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    2 19
    اگر با این همه کاهش فعالیتهای هسته ای واقعا تحریمها کم میشد، اونوقت شاید بتونیم بگیم برد برد حاصل شده ولی بیشتر تحریمها پابرجاست!!!!!
    • بی نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      1 0
      شاشت نگرفته که اینقدر عجله داری ... راستی زمان مدیریت جهانی تو کجا بودی؟!
  • عقیق A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    49 1
    آدم متحیر می مونه که انقدر نمایندگان اصول گرا مواضعشون با سران اسرائیل مشترکه . ایول به این همه هماهنگی
  • سامیه IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    22 1
    آقایون شماها فعلا به (ام پی تی) برسید بعد باهم صحبت میکنیـــــــــــــم!!!!
  • آنسه IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    16 0
    ناراحتیشون سر (ام پی تی) هستش یا (ان پی تی)!!!!!!!!!!!!!!!؟ چه رویی دارن
  • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    10 0
    نظرحسین اقا چیه ؟
  • حميد رضا IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    19 1
    جبهه پايداري كه مذاكرات و مملكت را به اينجا كشيد حالا منافع و سياستهاي خود را در خطر مي بيند.بنابراين حتي جلوتر از رهبري ميخواهد حركت كند فقط براي منافع حزبيش!
  • محمد نبی IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    16 1
    با سلام به دکتر روحانی وهزاران سلام بر دکتر ظریف که بدون توجه به یاوه گویان ومتملقیان داخلی ودشمنان خارجی بدون کوچکترین منتی تنها وتنها برای خدمت به مردم واعتلای نام ایران تلاشی شبانه روزی نمودند وبا اتکال بخدا در این راه موفق شدند بی شک نام دکتر ظریف بعنوان ستاره پرفروغ خدمت به ملت بر تارک تاریخ ایران خواهد درخشید