حجت: هر کس اهل مبارزه نیست از سازمان میراث برود

امروز مراسم معارفه و تودیع مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،با حکم محمد علی نجفی ، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، رجبعلی خسروآبادی به عنوان مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران منصوب شد.
در این مراسم،مهدی حجت قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه این سازمان جبهه اول فرهنگی کشور است، گفت: کسی که احساس می کند اهل مبارزه نیست تمام انرژی خود را در راستای اهداف سازمان نمی تواند صرف کند از این سازمان برود و هرکجا که بخواهد می تواند برود.
او گفت:دلیل اینکه من در این مدت در جمع مدیران نبودم به خاطر ناراحتی و دلتنگی که برای میراث داشتم بود چون من خودم را پدر اینجا می دانم و مدتها که طول کشید تا اینجا را راه اندازی و مدیریت کنم.
او افزود: فصل جدیدی امروز آغاز شده و اگر کسی از کارکنان میراث نمی تواند با تمام صداقت و با تمام انرژی کار کند، به سازمان دیگری برود که آرام است. چرا که اینجا جبهه اول فرهنگی کشور است و نیاز به افراد مبارز دارد.
حجت با بیان اینکه اصلاح تشکیلات و نیروی انسانی در سازمان میراث فرهنگی بسیار مهم است گفت:: من برای صیانت از مرزهای فرهنگی کشور به اندازه ای که باید می ایستادم در این راه ایستادگی کردم و هم اکنون انتظار دارم همکارانم در این راه مرا یاری کنند.
او گفت: آنچه که در حوزه میراث فرهنگی بر ما رفته است شرایط خوب و قابل قبولی نیست. من حق پدری به گردن سازمان دارم و 10 سال بر آن مدیریت کرده ام. مثل پدری که فرزند خود را بزرگ کرده باشد اگر صدمه ای پیدا کند ناراحت و نگران می شوم.
او با اشاره به اینکه متاسفانه امروز موزه ایران تعطیل است گفت: بسیاری از بناها از ثبت خارج شده اند و در برخی از کاخ موزه ها جگر و دوغ فروخته می شود.
حجت تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی کشور، سازمان آبیاری رسان به ریشه فرهنگ کشور است و اگر امروز از اثری فرهنگی به درستی صیانت نکنیم، هم گذشتگان و هم آیندگان را از خود آزرده کرده ایم.


امیدوارم گره ها را بردارم
همچنین رجب علی خسرو آبادی رییس جدید میراث فرهنگی استان تهران در این مراسم گفت:فاصله معناداری در حفظ و حراست میراث در کشور داریم و امیدوارم گره ای از سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردارم.
او ادامه داد: متاسفانه تا به امروز نتوانستیم از حمایت دستگاه ها از شهرداری با بودجه 12هزار میلیارد تومانی بهره کافی ببریم.


مدیر غایب
پیش از این مسعود نصرتی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران بود که در این مراسم حضور نداشت.حجت درباره غیبت ایشان گفت:یا ایشان از من دلخور هستند چون در این مدت من هیچ یک از مدیران استان را نپذیرفتم به خاطر مشکلات و دغدغه های کاری که در این چند سال به وجود آمده بود و یا اینکه کاری داشتند که در هر حال از زحمات ایشان در این سالها قدردانی می کنم و امیدوارم و هرکجا که دوست داشته باشند می توانند فعالیت کنند.

45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهمن IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    43 1
    امروز ایران بایستی از تمام ظرفیتهایش برای رونق صنعت گردشگری استفاده کند .
    • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      3 0
      ديروز هم بايد استفاده ميكرد!
  • بی نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    گردشگري و جذب توريست خارجي را احيا كنيد، باور كنين مملكت ما پتانسيلشو داره، كمي سختگيري رو كمتر كنين بذارين توريست بياد
  • کارشناس ارشد گردشگری IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    7 1
    کسی که 10 سال مدیر میراث بوده و کاری نکرده، چطور الان میخواد تحول ایجاد کنه؟
  • بی نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    1 0
    آقا نه شما پدر انجائيد نه انجا ارث پدر شما ، شما يك مديريت عاقلانه انجام دهيد كافي است.