هشدار در مورد توزیع غیرمجاز بازی ضد ایرانی «بلک لیست» / لغو مجوز گیم‌نت‌های متخلف

مهر نوشت:

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مورد توزیع بازی ضد ایرانی «ترور روحانی» در برخی مراکز کامپیوتری تهران گفت: بازی خاصی تحت عنوان «ترور روحانی» وجود ندارد و بازی رایانه‌ای که از آن نام برده می‌شود در رده تولیدات اسپلینتر سل با نام «بلک لیست» است که از ۶ ماه گذشته بنیاد بازی‌های رایانه‌ای این بازی را غیرمجاز اعلام و نسبت به آن هشدار داده بود.

بهروز مینایی در گفتگو با  مهر، با بیان اینکه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از ۶ ماه گذشته در مورد بازی اسپلینتر سل؛ بلک لیست و چند بازی ضد ایرانی دیگر هشدار داده بود اظهار داشت: این بازی آمریکایی در نقض ارزش‌های ایرانی اسلامی تولید و در فهرست بازی‌های غیرمجازی است که از سوی بخش بازرسی و نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منتشر شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای وظیفه‌ای در برخورد با بازار بازی‌های رایانه‌ای ندارد، افزود: ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی مسئولیت نظارت و توزیع بازی‌های رایانه‌ای را در سطح بازار عهده‌دار است.

مینایی در مورد محتوای این بازی ضد ایرانی که تحت عنوان «ترور روحانی» معروف شده است، گفت: در این بازی حمله به ایران مطرح شده و علیه نیروهای سپاه در برخی مناطق وارد عمل می‌شوند و شعارهای شهادت‌طلبانه نیروهای ایرانی را نشان می‌دهد؛ در بخشی از این بازی فردی به نام «علی روحانی» به عنوان یکی از نظامیان سپاه قدس شخصیت‌پردازی شده است که مورد برنامه‌ریزی ترور قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با تاکید براینکه در مورد ممنوعیت بازی «بلک لیست» هشدار داده و پخش و توزیع آن را به عنوان پخش غیرمجاز اعلام کرده بودیم، خاطرنشان کرد: این بنیاد هیچ مسئولیتی نسبت به حضور این بازی در برخی مراکز تهران ندارد و ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی باید نسبت به این موضوع وارد عمل شود.

وی اضافه کرد: بخش بازرسی و نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گزارش‌هایی از سطح بازار تهیه و مواردی که این بازی توزیع شده را به ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی اعلام می‌کند.

مینایی در مورد مراکز کامپیوتری و گیم‌نت‌هایی که از این بازی ضد ایرانی استفاده می‌کنند، ادامه داد: گیم‌نت‌هایی که دارای مجوز بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هستند در صورت تخلف و پخش این بازی، لغو مجوز می‌شوند اما برخورد قضایی و قانونی با این مراکز بر عهده ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی است.

 

56503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پارسا IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    96 4
    یه چیزو میگم لطفا منتشر کنید! هر چی که ممنوع بشه ملت بیشتر میرن دنبالش و الان بدونید خیلی ها دارن این بازی را دانلود میکنن یا مخفیانه تهیه می کنند و این کارا هیچ وقت نتیجه نمیده!!
    • محمود A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      6 2
      من کاملا با نظر شما موافقم خودم خیلی کنجکاو شدم ببینمش چه جوریه
  • داریوش IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    66 3
    با این بلااهایی که دولت قبلی سر مردم اورده مردم بیشترین استقبال رو از این بازیهای ممنوعه!! کردن
  • رامین A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    45 1
    اصلا هم بنام ترور روحانی معروف نشده.اصلا هم ضد ایرانی نیست بازی-فقط یه مرحله به ایران میان و متوجه می شن که ایران جزو بلک لیست(گروه بزرگ تروریستی ضد آمریکا که قصد نابودی مراکز حساس رو دارند) نیست .البته این بازی رو 6 ماه پیش انجام دادم
  • hrk IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    28 2
    خسته نباشن این بازی 1 ماه که منتشر شده و اغلب گیمرا بازیش کردن
    • بی نام US ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      6 13
      بدبخت ایرانیانی که در ساخت این بازی به سازندگانش کمک فراوانی کردند، وگرنه یه آمریکایی نه با اسم های مذهبی آشناست ،نه با این لحن فارسی صحبت میکنه و نه میدونه که قورمه سبزی* چیه و نه... (*قورمه سبزی تو مرحله تهران از زبان سم فیشر به فرمانده ایرانی گفته میشه)
  • بی نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    20 3
    انصافا مرحله ای که تو ایران ماموریت داره خیلی قشنگ بود و با جزییات خیلی جالب.البته حداقل ماله 4 ماه پیشه این بازی.
  • بی نام A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    22 3
    این چه مقاله ایه؟؟؟؟ این چه ترجمه ایه واسه اسم این بازی گذاشتید؟ این بازی از سال 1998 اسمش splinter cell بوده. در ضمن ضد ایرانی نیست. اصلا نه لهجه فارسیشون ایرانیه و نه ایران اند و نه ایرانی اند. آخرش هم بازی به این نتیجه می رسه که اصلا ایران توش دست نداشته و همه ناامنی ها تقصیر خود آمریکا بوده. آخر بازی هم که گفتم :p
  • بی نام A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    17 3
    من که بازی بلک لیست را دانلود کردم، بازی خوبی است.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    13 3
    منم دارمش یه مرحله دشمنا فارسی حرف میزنزن ولی هیچ اسمی از سران ئولت ایران نیست. خیلی هم بازیش باحاله :d
  • gamer A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    9 1
    به نظر من باید اگاهی خود بازی کننده بیشتر باشه تا تاثیری رو عقاید فرد نظاره،جلوی بازی رو گرفتن مشکل رو حل نمیکنه
  • مهدی A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    9 1
    البته تومراحل افغانستان هم فارسی صحبت میکنن ولی خدایی بازی باحالیه من بازیو تموم کردم 4تاماموریت فرعی روهم رفتم میخوام دوباره بازی کنم ولی نمیتونم منوی اولو بیارم اگه کسی میدونه راهنمایی کنه
  • سعید IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    6 3
    من دارمش ولی ضد ایرانی نیست
  • nim A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    2 1
    خدا وکیلی بازی قشنگیه من تقریبا نصفش را رفتم
  • بی نام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    2 1
    سال پیش تمومش کردم از فروشگاه هم خریدم