دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی امحای خشونت علیه زنان 25 نوامبر 2013 برابر با 4 آذرماه جاری گفت این روز زنان فرصتی برای همه ما است تا برای جلوگیری و خاتمه تمامی گونه های خشونت علیه زنان و دختران تعهد نماییم.

متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:
خشونت علیه زنان و دختران مستقیما بر افراد تاثیر می گذارد در عین این که بر بشریت مشترک ما نیزصدمه وارد می کند. در پاسخ به این چالش جهانی، اینجانب نهضت اتحاد برای خاتمه خشونت علیه زنان در 2008 را معرفی نمودم. از آن زمان، شرکا در سراسر جهان به حرکت ما برای حمایت از حقوق بشر زنان و دختران جهت زندگی عاری از خشونت ملحق شده اند.
اینجانب از ندای جمعی استقبال می نمایم که خواستار خاتمه خشونتی است که تقریبا از هر سه زن یکی را در طول عمرش تحت تاثیر قرار می دهد. اینجانب رهبرانی را تحسین می کنم که به وضع و اجرای قوانین کمک کرده و ذهنیت ها را تغییر می دهند. و به تمامی آن قهرمانانی از سراسر جهان احترام می گذارم که به کاهش آلام قربانیان کمک کرده و عاملی برای تغییر می شوند.
امروز با آغاز 16 روز فعالیت از 25 نوامبر تا 10 دسامبر یعنی روز حقوق بشر مصادف است که ما برای به رسمیت شناختن مبارزه با خشونت علیه زنان که نقض فاحش حقوق بشراست تلاش ویژه ای می نماییم. امسال آگاهی رسانی را با پوشش رنگ نارنجی که نماد تعهد ما به این مهم است، افزایش می دهیم.
یکی از راه های ایجاد تفاوت، حمایت از صندوق اعتباری ملل متحد برای خاتمه خشونت علیه زنان است که در پاسخ به نقض حقوق بشر و نیازهای امنیت فیزیکی و امنیت اقتصادی کمک می نماید. در حالیکه تقاضا برای کمک های مالی آن در سال های اخیر دو برابر شده است، مبالغی که صندوق می توانسته کمک نماید تا 60 درصد کاهش یافته است. اینجانب از تمامی شرکا در خواست کمک برای رفع این نیاز به منابع جهت پیشبرد تلاش ها به منظور جلوگیری و خاتمه خشونت علیه زنان و دختران می نمایم.
این روز جهانی امحای خشونت علیه زنان فرصتی برای همه ما است تا برای جلوگیری و خاتمه تمامی گونه های خشونت علیه زنان و دختران تعهد نماییم.
4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    11 20
    یحتمل اقای بان کی مون توی خانواده ای بزرگ شده که از گل نازک تر بهش نگفتن!اقای رییس شما در مورد خشونت در مورد پسران و مردان خبری به گوشت نخورده؟؟نمیدونی با کتک و فحاشی تربیت شدن چه مزه ای داره؟؟نمیدونم ما چه گناهی کردیم که هر بلاییم سرمون بیاد حقی برای اعتراض نداریم
    • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      7 3
      خب اگه خودت هم قرباني خشونت هستي چرا عليه ش موضع نميگيري؟هرنوع خشونتي محكومه ولي زنان و كودكان آسيب پذيرترند
  • جوجه IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    21 2
    بله خشونت علیه زنان بیدادمی کنه،خودمن یه استاد دانشگاهم که که به خاطردوست داشتن مردی ازپدروبرادرام کتک خوردم وحبس شدم،تویه جامعه مثلامتمدن!!!!
    • ایلیا A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      1 7
      استاد دانشگاه؟؟؟!!!!
  • آیس IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    19 1
    به امید روزی که هیچ نشانی از خشونت در هیچ کجای دنیا نباشه..
    • بی نام A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
      0 1
      این جمله رو فقط کسی میتونه بگه که تاحالا خشونت ندیده باشه یا فقط از تلویزیون و کتاب و روزنامه دیده باشه...
  • بی نام EU ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    9 24
    آقا این مطلب به ایران ربطی نداره و اینجا در ایران، مردان هستند که قربانی خشونت و استعمار توسط زنان شده اند. مردان از ترس مهریه و افتادن به زندان.....
    • بی نام A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
      2 0
      کتاب "قانون مدنی" خیلی گرون نیست. توی کتابفروشی ها، کتابخونه ها و اینترنت هم پیدا میشه. مباحث مربوط به ازدواج و طلاق و خانواده رو از اول تاآخر بخون و بعد اگه وجدانت بهت اجازه داد این نظرت رو تکرار کن
  • میتی کمان مامور ویژه حاکم بزرگ DE ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    5 12
    در اینکه زنان موجوداتی زیبا و دل انگیز هستند و استفاده از هر گونه خشونت بر علیه آنها غیر انسانی هست شکی نیست ولی خدا وکیلی گروهی از زنها--که آنها را با نام فمینیست می شناسیم-- زبانی جز زبان خشونت نمی فهمند. خانم های فمینیست افاده ای هر چقدر که دلشان می خواهد منفی بدهند.
    • آقای فمنیست EU ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      7 6
      شما کاش اول دوتا کتاب و مقاله راجع به فمنیسم میخوندید بعد اظهار نظر میکردید. آخه کجای فمنیسم به خشونت ربط دااره؟!
    • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
      3 0
      شما داری درباره ی داعشی ها حرف میزنی یا درباره ی فمینیستها؟ کدوم خشونت؟ یه نمونه نام ببر.فمینیسم علیه خشونته نه مدافع اون.
  • جوجه IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    6 0
    خبرآنلاین چرانظرات ونشون نمیدی؟!