تسنیم نوشت:

رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که سازمان سیا به دلیل اینکه سیاست های کندی در برابر کوبا ضعیف بود او را به قتل رساند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان«تله سور»؛ نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در پنجاهمین سالگرد مرگ جان کندی، رئیس جمهور آمریکا سازمان سیا را به عنوان قاتل کندی معرفی کرد.
مادورو در خصوص مرگ کندی گفت: مقامات کاخ سفید خود رئیس جمهورشان را قتل رساندند زیرا سیاست های او در برخورد با کوبا را ضعیف ارزیابی می کردند.
رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه افزود: شما دانشجویان می دانید چه کسی علیه کندی توطئه چینی کرده بود؟ در حال حاضر بسیاری از مدارک بیانگر این حقیقت هستند که سازمان سیا خود علیه رئیس جمهور آمریکا توطئه چینی کرده بود و او را به قتل رساندند.
کندی، سی پنجمین رئیس جمهور آمریکا در 22 نوامبر سال 1963 به قتل رسید.
وی به در سفر به شهر دالاس تگزاس زمانی که به همراه همسرش ژاکلین کندی سوار ماشین روبازی بود مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.
پس از مرگ او هیئت تحقیق "وارن" کشف حقیقت درباره مرگ کندی را بر عهده گرفت و پس از انجام تحقیقات اعلام کرد که "لی هارلود اسوالد" عامل اصلی ترور کندی به شمار می رود.
اما هنوز هم فرضیه توطئه علیه کندی و اینکه کسی غیر از فرد شناخته شده توسط هیئت تحقیق "وارن" در این قتل سهیم بوده است یا خیر مورد بحث و گفتگو قرار دارد.
از سال 1959 که دولت سوسیالیستی فیدل کاسترو حاکم شد، حق مالکیت دولتی بود اما پس از اذعان فیدل کاسترو به شکست در بخش اقتصادی با بکارگیری سیاست‌های کمونیستی وضعیت در چند سال اخیر دچار تحول شده است.
جان اف کندی، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 1962 در بحبوحه جنگ سرد، به منظور فشار وارد کردن به فیدل کاسترو کشور کوبا را تحریم کرد.
دولت کندی با این امید که تحریم‌های اقتصادی جدید علیه کوبا بتواند به فلج شدن اقتصاد این کشور منتهی شود سیاست تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور را به‌کار گرفته است.
تحریم‌ها برای بیش از نیم قرن، آثار و تبعات منفی بر اقتصاد کوبا داشته است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    3 2
    یعنی امکان داره اوباما هم توسط اسراییل ترور بشه!
  • بی نام IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    3 5
    درود بر مادورو و همه ی کسانی که در هر کجای تاریخ و در هر کشوری در مقابل زورگویی زورگویان بی هیچ ترس و وحشتی از حقیقت سخن گفته اند و می گویند. ننگ بر امریکا و همه ی کسانی که در هر کجای تاریخ از جنایت کاران و تروریست ها حمایت کرده و ملتهای ازادی خواه را سرکوب و اموال مردم جهان را به غارت برده اند.
  • بی نام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    4 6
    هرجا سخن از جنایت است نام ننگین حکومت امریکا می درخشد. هر کس که حتا ذره ای مقابل منافع زورگویان امریکایی باستد عاقبتی جز مرگ در انتظارش نیست ولی هنوز عده ای فکر می کنند که امریکا طرفدار ازادی !!!! است
  • بی نام A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    4 6
    برو بابا دیکتاتور برو به کشورت برس که مردمت با وجود ان همه نفت رکورد تورم جهان را دارند دوره شما تمام شده
  • بی نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    0 3
    نمیشه هم طرفدار ازادی بود و هم دوستدار امریکا چون ازادی و امریکا چیزهایی هستند که هرگز کنارهم قرار نمی گیرند.