تروریست وهابی که حاضر است در راه خدا جان بدهد، قطعا می‌تواند هدایت پیدا کند

خبرگزاری حوزه نوشت:

دکتر عصام العماد محقق و پژوهشگر یمنی در نشست علمی وهابیت در چالش با مقتضیات زمان (جهادنکاح، رضاع کبیر) که عصر امروز با حضور اندیشمندان ایرانی و بین المللی از جمله دکتر «یوسف گاربی سف» معاون اسبق مفتی مسلمانان روسیه، در موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) برگزار شد در سخنانی گفت: باید اندیشه اساسی و زیربنای وهابیت که عملیات‌های انتحاری انجام می‌دهند، به طور ریشه‌ای و مبنایی مورد بررسی قرار گیرد.

این محقق و پژوهشگر یمنی با بیان این که باید جنبه های گوناگون رفتار وهابیت را مورد بررسی قرار دهیم چرا که مبانی تفکرات، وهابیت برای بریدن سرهای شیعیان، برگفته از اعتقادات آنان است، اظهار داشت: متاسفانه وهابیت با استدلال به احادیث به ذبح سر انسان می‌پردازد و معتقد است، اسلام، اجازه سربریدن را داده و لذا بهترین وسیله برای کشتن انسان سربریدن است.

وی با بیان این که کسی تا کنون مانند شهید مطهری وهابیت را مورد نقد قرار نداده است گفت: مبنای اندیشه وهابیت بر شرک استوار است، باید توحید و خدا شناسی را برای آنها تبیین کنیم؛ چرا که توحید وهابیت عین و مصداق واقعی شرک به ربوبیت است.

این محقق و پژوهشگر یمنی اضافه کرد: وهابیت به معنای واقعی فرقه ای مشرک است که در کارهای خدای متعال دخالت می‌نماید به طوری که آنها می‌گویند، توسل نباید کرد چرا که این کار مخصوص خدای متعال است.

این محقق و پژوهشگر یمنی اضافه کرد: بنا به مبنای وهابیت توسل به شخص حضرت محمد(ص) شرک است که این برخلاف مبانی دینی است و به تعبیر شهیدمطهری، وهابیت به خدا و حضرت محمد(ع) مشرک هستند.

عصام العماد با بیان این که باید درحوزه های علمیه پایان نامه هایی در رابطه با بررسی آرا وهابیت و استشهاد آنان به قرآن را مورد بررسی قرار داد، بیان داشت: کسانی که پشت پرده این جنایات قرار گرفته اند ، انسان‌های بسیار خطرناکی هستند ولی افرادی که عملیات‌ها را انجام می‌دهند، در جهالت محض قرار دارند باید آنها را بیدار کرد.

این محقق و پژوهشگر علوم دینی با بیان این که باید با مبانی علمی درست و استدلات قرآنی، مبانی وهابیت را مورد نقد بررسی قرار دهیم گفت: افرادی که می‌خواهند عملیات تروریستی انجام دهند، در سایت ها می‌نویسند، «دلیل بیاورید که اشتباه کرده ایم»، لذا این ها نیازمند، راهنمایی هستند.

وی با بیان این که باید استدلات قرآنی را در محافل وهابیت تزریق کنیم اضافه کرد: کسی که حاضر است در راه خدا جان بدهد، قطعا می‌تواند هدایت پیدا کند، به شرطی که وارد بر آنها شده و آنها را بسوی مکتب اهل بیت (ع) هدایت کنیم.

این محقق و پژوهشگر در پایان با بیان این که وهابیت را نباید تنها با مبانی علمی نقد کرد، گفت: باید افرادی که در عملیات انتحاری شرکت می‌کنند را با مبانی تشیع آشنا کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام FI ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    19 2
    گذشته وحال این مرد رو هم بنویسید ،بد نیست.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    3 0
    جناب تروریست برای خدا جان نمیده، برای تصوراتی که دیگران از خدا ساخته اند و در واقع برای بتهای ذهنی اش جان میده، خدا هرگز از هیچ بنده ای نخواسته نجنایت کنه درحق خودش و دیگرانی که بی گناه هستند و حتی اگر گناهکار هم باشند ممسوولیت با خدا وروز جزاست، معنای معاد اینه
  • علی IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    1 0
    برور بابا تو هم دلت خوشه کسی رو که بهش شیشه و هزار کوفت زهرمار و موارد کنترل مغز .. تزریق میکنن ، خدا و پیغمبر حالیشه .. اینا یسری موش آزمایشگاهین که کنترل مغزشون رو از مدتها قبل از عملیات ترور ارباباشون به دست میگیرن و عملا اینا هیچ اراده ای از خودشون ندارن و گرنه چنین حیونایی میدونن خدا و پیغمبر چیه ؟
  • majidkian IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    کاملا موافقم ، دوستان بروند در مورد این بنده خدا تحقیق کنند تا بفهمنند این آقا کی هستند ( البته از منابع درست تحقیق کنید)
  • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    این افراد از عقلی که خدا به آنها داده استفاده نمی کنند و تا زمانیکه از آن استفاده نکنند قابل هدایت نیستند