رسالت در سرمقاله خود به قلم محمد کاظم انبارلویی نوشت:

* حمایت مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده و این تعبیر مهم که آنها از بچه‌های انقلاب هستند، این اطمینان را در ملت به وجود آورد که آنها در چارچوب سیاست‌ها و راهبردهای جمهوری اسلامی عمل خواهند کرد و به امانتی که ملت به آنها سپرده خیانت نکرده‌اند.

*برای اولین بار طرف گفتگو مجبور به دادن امتیاز شد. اگر چیزی داده شد، چیزی هم گرفته شده است. شرارت و ادامه خصومت غربی‌ها در قالب تهدیدها و تحریم‌ها متوقف شده است و این دستاورد کمی نیست. پذیرش حق غنی‌سازی برای دولت ایران پایه حقوقی تمام قطعنامه‌های صادره از سوی شورای امنیت سازمان ملل و تحریم‌های یکجانبه را زیر سئوال می‌برد. چون در تمامی این قطعنامه‌های ظالمانه آمده است ایران حق غنی‌سازی ندارد و باید همه فعالیت‌های خود را در این مورد متوقف کرده و تاسیسات هسته‌ای خود را تعطیل نماید.

*هر زمان امکان به هم زدن توافقات و زدن زیر میز مذاکرات وجود دارد. خوشبختانه پیش‌بینی‌های لازم شده است و ما چیزی را از دست نمی‌دهیم و به قول آقای ظریف اگر در این شرایط قرار گیریم؛ "انتخاب‌های دیگر در اختیار داریم. توافق نشان می‌دهد غربی‌ها به این نتیجه رسیده بودند که تحریم‌ها فعالیت‌های هسته‌ای ایران را متوقف نکرده بود. لذا افزایش سانتریفیوژ‌ها را به بیش از این مقدار که هست، یک کابوس برای خود می‌دانستند. لذا مجبور به تن دادن به توافقات بودند. ملت و دولت ما باید هوشمندانه نسبت به نیات طرف مقابل بر خورد کند. هر لحظه انتظار بدعهدی و نقض عهد وجود دارد.

*امروز که عقلانیت سیاسی بر کشور حاکم است دولت آقای روحانی مورد تایید همه جناح‌ها و گروه‌ها قرار دارد و این همبستگی متضمن اقتدار ملی است. به همین دلیل دشمن در برابر اتحاد ملت زانو زده است. همین مقدار که نتانیاهو توافق ژنو را بد توصیف کرده و "گفته ایران هر چه می‌خواست در این مذاکرات به دست آورد" نشان می‌دهد دستاوردهای ژنو 3 مثبت و قابل تقدیر است.

/29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    6 1
    وقتی ملت ایران از تیم مذاکره کننده حمایت کنه و براشون دعا کنه نتیجش همینه. متاسفانه زمان احمدی نژاد به این صورت نبود.
  • وجید IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    5 1
    چه عجب رسالت یه حرف درستی زد!!! خیلی وقت بود که رسالت عهمش داشت اشتباه میگفت!!!
  • سورنا A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    7 0
    برای نخستین بار میبینم رسالت موج مثبت داده!البته خب اینم مجبوریه
  • صدق سلطانزاده A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    2 0
    نتانیاهو فک کرده چیکارست مگه تو خوابش ببینه ایران از قعالیت های هسته ایش دست کشیده