گزارشی متفاوت از عملکرد صد روزه دولت اعتدال

صد روز فرصت بسیار کوتاهی است برای انجام هرکاری. من نمی دانم حقیقتا به جز توافقات ژنو چه کار مهمی در دولت یازدهم صورت گرفته است و اصلا فکر نمی کنم این مدت زمان کوتاه معیار درستی برای ارزیابی کارنامه یک دولت باشد، با این حال در نظر من این دولت اگر حسنی دارد بیش از آن که به کارهایی که انجام داده مربوط شود به کارهای نکرده اش مربوط می شود.

یعنی از دولت باید تشکر کرد به دلیل آن که رئیس دولت تا به امروز به مردم حرف های فانتزی و انتزاعی تحویل نداده است. فی المثل نگفته است اقتصاد امروز ایران در اوج قرار دارد و فساد و اشرافی گری از این سرزمین رخت بربسته است و دولت یازدهم پاک ترین دولت تاریخ است. باید از دولت تشکر کرد چرا که اعتقادات دینی مردم را به بازی نگرفته است و رئیس دولت خودرا فرستاده ای آسمانی معرفی نکرده است و به مردم هم نگفته پول یارانه هارا امام زمان به حساب آن ها واریز می کند. باید خدارا شاکر بود که وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی این دولت از تعطیل شدن یک روزنامه و ناشر ذوق نمی کند و اگردر چنین مواقعی کاری از دستش برنمی آید دست کم اظهار تاسف می کند و علاوه بر این ها پیام هایش پر از اغلاط املایی و انشایی نیست. باید سجده شکر به جا آورد که رئیس بانک مرکزی چشم در چشم ملت ایران نمی دوزد و به آن ها دروغ نمی گوید. باید خوشحال بود که وزیر خارجه این دولت بلد است به زبان انگلیسی صحبت کند و مدام به کشورهای بی اهمیت سفر نمی کند و در ضمن با رئیس دولت هم روابط حسنه ای دارد. باید کلاهمان را هوا بیندازیم که وزیر آموزش و پرورش حرف های نا معقول نمی زند. باید صدقه بدهیم از این بابت که از شنیدن صدای وزیر اطلاعات و دیدن سیمایش خوف برمان نمی دارد. باید ... جای این نقطه چین هارا خودتان پرکنید.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    10 1
    فعلا حس خوش تمام شدن دوره ضلالت 8 ساله برای مردم تازه است اما با تغییر فضای رعبی که مردم درباره احتمال جنگ داشتند توجهات مجدد به سمت مسایل داخلی منعطف میشه،اقای روحانی باید بجنبه تا چند وقت میتونه روی این پیروزی اولیه در مذاکرات مانور بده و البته بیان نابسامانی ها وشیرین عقلی های 8 سال گذشته اما به هر حال زمان که میگذره واوضاع که ارام ترشه صدای مردم هم از عدم به اجرا درادن قولهای اقای روحانی در مسایل سیاست داخلی وحقوق شهروندی وتشکلات مدنی در میا وایشان برای ادامه مذاکره که سختتر از نقطه شروعه به حمایت مردم نیازداره این پاشنه اشیل رو افراطیون از مدتی قبل هدف گرفتند البته این نقشه سو
  • بی نام A1 ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    4 0
    ادامه کامنت قبل:این هدف قراردادن پاشنه اشیل سال 84 هم ازمایش شد که با حضور59% مردم درانتخابات واشتباهات تاکتیکی اصلاح طلبان وپارهای مسایل دیگر موجب حقارت وبدبختی 8 سال اخیر شد،هوشیار باشیم که درس نگرفتن از تاریخ همواره باعث خسران است.
  • بهمن IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    22 0
    گل گفتی برادر ! متاسفانه عملکرد دولت قبلی آنقدر اشکال دارد که سطح توقعاتمان پائین آمده باشد و از دولت جدید به همان نگفته ها و نکرده های دولت قبلی دل خوش باشیم .
  • بی نام IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    14 1
    سلام سید یکی از دلایل که خیلی ها فکر می کنن دولت کاری نکرده برای اینه اصلا فرصتی بهشون داده نمیشه برای حرف زدن.شما بیا ببین صدا سیما چه قدر کارهای اقای روحانی رو پوشش میده برا دوستان دوره قبل چه کارها می کرد.مدت زمان حضور اقای روحانی در اخبار رسانه ها تصویری رو شما با مدت زمان آقای احمدی نژاد مقایسه کنید.
  • بی نام GB ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    25 1
    ایول سید جان مثل همیشه عالی بود .
  • محمد امین A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    36 1
    نگفته قطعنامه کاغذ پاره است، نگفته من خودم نخبه هستم ، نگفته خس و خاشاک و حتی به آنهایی که هر روز بر علیهش تیتر می زنند بی احترامی نکرده است.
  • بی نام IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    4 25
    اينم از زحمات دولت قبلي بوده كه الان 19000 سانتريفيوژ داريم و كشوراي غربيو وادار به عقب نشيني كرده.بعد نشستي متن ميذاري قبليارو ميكوبيدي؟
  • بی نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    2 4
    سلام خبر آنلاين خوبي! چه خبر خوش ميگذره! ما هم خوبي ! همه چيز خيلي خوب وعالي است! از اين به بعد تصميم دارم چيزهاي خوب مواردي كه به خبر آنلاين برنخورد بفرستم تا خدايي نكرده برايش مشكلي پيش نياد! خوب ديگه چه خبر خدا را شكر قيمت ها داره پايين مياد راستي براي حقوق اين ماه كلي برنامه چيدم !....
  • حسام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    6 1
    باید خدا مون و شکر کنیم رییس دولت یازدهم قهر چند روزه نکرده از این همه بی مهری صدا و سیما چرا چون اعتدال گراست و مخالفاشو بیشتر از موافقاش دوست داره چون مخالفاشن که باعث رشد و پیشرفتش میشن.
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    30 0
    روحانی متشکریم که تو این 100 روز جملات قصار نگفتی!! اما میدونید این واسه من مصداق این ضرب المثله است که میگه به مرگ گرفتن تا به تب راضی شیم! بــایــد همیشه همینطور پیش میرفت. چرا کسی تو اون 8 سال حرفی نزد؟ چرا 4سال اول رو دیدن 4 سال دوم رو پیشبینی نکردن که به این روز نیوفتیم؟...اونایی که پیشبینی کردن الان کجان؟ من با این چیزا دلم خوش نمیشه میخوام نتیجه اش رو رو زندگیمون ببینم! میخوام ببینم روزای بی تحریمی زندگی چه رنگیه! مثل همین امارات مثل ترکیه مثل ژاپن مثل مالزی
  • علی IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    10 1
    افرین بر سید عبدالجواد.
  • سعید خان A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    3 16
    آقای موسوی هم رند خوبی است هم یک قلندر درست و درمان - ولی کینه ای بودن و مدام دردهای 8 سال گذشته را مرور کردن تقدیر این آقا سید دوست داشتنی ماست - از حال خبر نداشتن و ندانستن امور جاری مملکت عارضه همان کینه است . - جنس ارادت بنده به ایشان از جنس ارادت به جلال آل احمد است . به زعم بنده ایشان خیلی خیلی بهتر از اینها می توانند خوش بدرخشند .
    • سید عبدالجواد موسوی A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      17 1
      از لطف شما بسیار سپاسگزارم. اما کینه ای بودن را از اصل و اساس قبول ندارم. ما ملتی هستیم که اصولا حافظه تاریخی خوبی نداریم و متاسفانه مومن هم نیستیم وبه همین علت ممکن است از یک سوراخ نه دوبار که بارها گزیده شویم. به همین دلیل خوب است که آدم بیکاری مثل من مدام چیزهایی را که ممکن است از یاد ببریم متذکر شود. همین.
    • بهمن IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      7 1
      سید عزیز ما همیشه حرف دل اکثر مردم را می زند و در اکثر موارد برای گفتن حق ملاحظه کسی را نمی کند . اتفاقاً از حال هم خبر دارد و امور جاری مملکت را هم به خوبی می داند و درمورد آنها هم می نویسد . حال اگر به نظر شما کینه ای بوده و مدام دردهای 8 سال گذشته را مرور می کند بخاطر عمق زیاد این دردهاست که حالا حالا ها التیام نمی یابد .
    • بی نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      4 0
      سعید خان، احمدی نژاد یه نفر نبود که آدم کینه اش رو فراموشش کنه و بگه تمام شد!!! احمدی نژاد یه نماده یه جریانـه یه پدیده است...که خطرناکم هست... مطمئن باش این جریان حالا دیگه با تاسیس دانشگاه خیلی راحت تر از گذشته هم دوباره نفوذ می کنه و برمیگرده!...اتفاقا نباید ندیدشون گرفت... تمام نشده
  • مهرداد A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    10 1
    عالی و قابل تامل بود.
  • سعید خان A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    2 2
    آنچه در این مملکت می گذرد عبور از منازل و مراحل دردناک گذشته است .گذشته ایکه 8 سال خاتمی و 8 سال احمدی نژاد در آن ثبت شده است . و این عبور توسط یک رییس جمهور مودب و کمال گرا و مستقل و متفاوت انجام می شود .اعتدال و تدبیر را اگر بخواهیم به زبان روزگارمان معنی کنیم یعنی عبور از گذشته . اگر درد مطلق شماحافظه تاریخی و از یک سوراخ ده بار گزیده شدن است بی تعارف بچسبید به گذشته و بسازید و بسوزید. ولی باید یک موسوی دیگری بسازید که بتواند از وضع موجود یک آسیب شناسی دقیق و درک واقعی انجام دهد و کسب جمعیت از این زلف پریشان کرده و نقشه راه ارایه دهد .
  • صادق IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    1 0
    سید شعرِ جدید چی گفتی؟
  • بی نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    4 1
    من تو این اوضاع واحوالی که افتادیم فقط احمدی نژاد رو مقصر نمیدونم! تو کشور ما ماشالله قدرت دست یه نفر دو نفر نیست! تصمیم گیرنده زیاد داریم! همه چیزم از چشم محمود تنها نبینیم! همه مقصرن!! از همون جلیلی بگیر تا لاریجانی ها و....هر کدوم یه دستی برآتش دارن این وسط...فقط مردم قربانی شدن