۰ نفر
۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۳:۰۵
برترین های فوتبال آسیا/ پرونده

در مراسم انتخاب برترین های فوتبال آسیا ایران نتوانست جایزه ای را از آن خودش کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛نه تنها توپ طلا که حسرتش به دل جواد نکونام ماند،بلکه هیچ عنوانی در مراسم بهترین های توپ طلا به ایران نرسید تا این بار حتی افغانستان هم سهمی از جوایز داشته باشد اما فوتبال ایران نه.از همان روزی که شیخ سلمان به همران بلاتر به ایران آمد مسئولان فدراسیون فوتبال باید رایزنی های لازم را انجام می دادند،کاری که چینی ها با سفر شیخ بحرینی به کشورشان انجام دادند و باعث شدند تا توپ طلای آسیا به بازیکنی برسد که مدافع وسط بود و هرگز شایستگی ها جواد نکونام را نداشت.

توپ طلا،مهمترین افتخار در فوتبال آسیا است که 9 سالی می شود نصیب ایران نشده است.البته نه اینکه بازیکنان ایرانی لیاقت دریافت این توپ را نداشته باشند؛نکته این است که حتی چین که به جام جهانی صعود نکرده است و در جام ملت های آسیا هم در آستانه حذف قرار دارد از نفوذی که در کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد استفاده می کند تا بازیکن کشورش توپ طلا را ببرد.

جای خالی صندلی فردی ایرانی در ای اف سی کاملا احساس می شود و هرچقدر هم که کفاشیان بگوید انتخاب برترین ها ربطی به لابی بازی و این حرفها ندارد اما نمی توان قبول کرد که نقش روابط تاثیری در آن نخواهد داشت.قضیه ای که حتی خود نکونام هم اشاره کوچکی به آن کرد و پس از اینکه در راه رسیدن به توپ طلا ناکام ماند عنوان کرد بهتر است مسئولان فدراسیون فوتبال قدرت روابط خود را بیشتر کنند تا دیگر حقی از ایران ضایع نشود.

جواد توپ طلا را نگرفت.درست مثل سال های 2009 و 2010 که شایستگی رسیدن به این عنوان را داشت.اما شکی وجود ندارد که باز هم این اتفاق برای ما درس نمی شود.وقتی واکنش رییس فدراسیون به عدم این انتخاب و همچنین عدم انتخاب تیم ملی بزرگسالان خنده است دیگر نمی توان توقع داشت که کفاشیان برای بردن توپ طلای نکونام لابی کند.

نکونام ناراحت است و باید هم ناراحت باشد،حق او خورده شده و خود کفاشیان هم به آن اذعان دارد.جالب اینجاست که فدراسیون او در شش بخش کاندیدا شده بود تا شانس خودش را برای دریافت جایزه امتحان کند.شش بخشی که جایزه هایش به ژاپنی ها،تایلندی ها،چینی ها و عراقی ها رسید.همه جایزه ها را سایر رقبا،حتی افغان ها بردند تا هیچ،سهم ایران از مراسم برترین های فوتبال آسیا در سال 2013 باشد.حالا هرچقدر هم که خود کفاشیان،نکونام و حتی مهدی مهدوی کیا مصاحبه کنند و به خاطر این اتفاق ها تاسف بخورند فایده ای نخواهد داشت.ما شاید شایسته دریافت هر شش جایزه در جمع بهترین ها بودیم اما باید به خوبی این را درک کرد که در شرایط فعلی،خوب بودن صرف،نمی تواند تضمینی برای بردن جوایز باشد و تا زمانی که مسئولان بلند پایه فدراسیون از روابط بین المللی خودشان استفاده نکنند عناوین توپ طلا،بهترین تیم ملی و ...به کشورهای دیگر خواهد رسید.کشورهایی که نه به جام جهانی صعود کرده اند و نه در فوتبال آسیا جایگاهی مثل جایگاه ایران را دارند.

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • واحد ضد مافیا A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    8 8
    توپ طلای اسیا حسرت ششتقلولیها خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • رامین IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      7 2
      مهم نیست که جایزه نبردیم مهم اینه که مابهترینیم وبایدروزبه روزبهنربشیم. مابه جام جهانی رفتیم فوتبال ساحلی قهرمان جهان شد فوتسال ماجزوبهترینهاست .بایددست به دست هم دهیم وباوحدت وهمدلی برای پیشرفت ورزش تلاش کنیم .دست ازکوته نظریهابرداریم. اینقدرهمدیگررونکوبیم .
  • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    3 1
    اگه همش لابی ونفوذ و سیاسی کاریه خوب این جایزه چه ارزشی داره؟ ما وظیفه خودمونو انجام بدیم و بزاریم این جوایز باعث تشویق ضعیف تر ها مثل افغانستان و چین بشه.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    3 2
    آقا برادر من خودم اس اسی ام ولی الان جواد نکونام داره تو زمین راه میره۰ حال دویدن نداره۰ دنبال بهانه است تمرین نکنه به خاطر دزدین کفشش۰ اصلا نباید نامزد میشد که شانس ایران رو بسوزونه۰ تو اس اس آندو خوبه و تو تیمهای دیگه هم که طرفدارای عزیزشون باید بگن
  • ساسان EU ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    5 5
    یه مرد سال آسیا .........حسرت استقلالیا
  • یه ایرانی IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    5 3
    متاسفم که ما دچار خود برتر بینی شدیم و همیشه فکر می کنیم بهترین هستیم و همه دارن در حق ما اجحاف می کنند! ما دچار همون پان ترکیسم شدیم که آذری های ایران بهش دچار شدند... برید دقیقا معیارهای انتخاب بهترین بازیکن رو ببینید بعد نظر بدید که حق ما رو خوردند یا نه؟
    • خشایار IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      2 2
      این حرف کاملا غیر منطقیه.لطفا با یکم کتاب خوندن ادعای روشن فکری و تحقیر هم ملیتتونو نداشته باشی.
  • بی نام AF ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    12 0
    عزیزان ایرانی من! افغانستان مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته و هنوز هم درگیر آن است. کشور ایران فضل خدا هنوز قوی و مستحکم است فقط مشوره من این است که نباید در همه ابعاد خود را به افغانستان مقایسه نمائید چون افغانستان حالا پارچه پارچه است. ایرانی های عزیز باید کوشش نمایند که از کشور های عربی پیشی گیرند چون آنها نفت دارند و ایران بیشتر از آنها. اگر شما در فکر تبعیض با افغانها باشید باور داشته باشید که از قافله عقب خواهید ماند. و سلام دوست شما از افغانستان
    • علی اصغر A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      3 0
      موافقم
  • اهالی گلباف کرمان IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    2 2
    بیان به فدراسیون فوتبال ایران بخاطر بی عدالتی جایزه بدهند که در اول فصل بازیکن مس کرمان (خلیل زاده) رو بر خلاف قانون گرفتند و به سپاهان دادند و باعث این نتایج مس شدند و الان نمیان جواب این نتایج مس رو بدهند.چقدر دسئولان مس داد زدند که این کار فدراسیون به ضرر مردم استان خواهد شد؟چرا اول این بحث همگی مسئولان حق رو به مس دادند ولی یکدفعه ورق برگشت؟آقایون دوست دارند تیم با امکاناتی مثل مس بره دسته پایین؟یادشون رفت دوسال پیش در بازدید کارشناسان کنفدراسیون آسیا ورزشگاه مس در ایران اول شد؟یادشون رفت مسابقات نوجوانان آسیا یکماه پیش در کرمان برگزار شد؟بد نیست یک مقدار به این مسائل فکر بشه و تیمهایی که باعث میشوند سهمیه ایران کم نشه،رو نفرستند دسته پایین.
  • بچه گلباف کرمان و طرفدار مس کرمان IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    5 0
    یکی هم پیدا بشه به کارشناسان و گزارشگران ورزشی استان کرمان بگه اینقد دم از لزوم بومی سازی تیم مس کرمان نزنند و اگه خیلی خواهان تیم بومی هستند با پلی استیشن این کار رو انجام دهند.یا لطف کنند و به لروپا بروند و به تیمهای اروپایی درس فوتبال بومی سازی بدهند،چون ما که ندیدیم تیمی در اروپا بومی استانش باشد و لازمه حتما این کارشناسان و گزارشگران رو بورسیه کنند به اروپا تا اروپایی ها از آنها درس بگیرند.ما تیم قدرتمند میخواهیم و برامون مهم نیست بازیکنش اهل کجا باشه
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    یه کارت زردتوآسیا حسرت پرسپولیسیا خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ