آیا فیس بوک، لولو است؟

1- چندی پیش سیمای جمهوری اسلامی ایران مستندی از زندگی مرحوم آیت الله شاه آبادی(استاد عرفان امام راحل) پخش کرد که در آن فرزند آیت الله می گفت در دوره مرحوم پدرشان ، تازه بلندگو وارد بازار شده بود و بسیاری از علما با آن مخالفت کرده بودند اما آیت الله شاه آبادی در رفتاری متمایز از دیگران دستور داد در مسجدی که سخنرانی می کرد بلندگو نصب کنند.فرزند آیت الله می گفت: مرحوم پدر معتقد بود از این وسیله برای هدف صحیح، باید استفاده کرد.


2- در دوره وزارت ارشاد آقای سیدمحمد خاتمی بحث داغ، بر سر ویدئو بود. مشاجرات آنقدر به درازا کشید که این رسانه ممنوع شد. بعد از چند صباحی - به گمانم در دوره وزارت ارشاد آقای علی لاریجانی، ویدئو آزاد شد و برای هدایت آن، موسسه ای راه انداختند تا نیاز مردم به فیلم مرتفع شود. استدلال هم این بود که از این وسیله برای هدف صحیح باید بهره گرفت.

3- "فیس بوک" یک رسانه نوپاست. همان اندازه که اسلاف ما از بلندگو و ویدئو می ترسیدند، الان هم نوعی وحشت از آن وجود دارد. بعضی از نگرانی ها به حق و به جا هم هست که واردش نمی شوم. اما اگر بلندگو و ویدئو چند سالی فرصت می خواستند که جای خودشان را باز کنند ،"قیس بوک" به سرعت برق چنین می کند.


به جای اینکه چند صباح دیگر به این واقعیت رسانه ای تن دهیم از همین الان آن را (حتی اگر تهدید است) به فرصت تبدیل کنیم. اتفاقا یکی از روشهای تبدیل فیس بوک به فرصت این است که نخبگان و بزرگان ، در آن جولان کنند و نگذارند این رسانه در انحصار منظورهای خاص و افراد خاص قرار گیرد. به عبارت دیگر باید مانند نمونه های قدیمی تر،از این وسیله برای هدف مناسب، بهره جست.

*نویسنده این مطلب در فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی مشابه عضو نشده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 60
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    220 9
    فیسبوک یک فرصت است نه تهدید، اگه ما توان استفاده بهینه از اون رو نداریم یه بحث دیگه هست مثل اتومبیل ، مترو ،برق وگاز و غیره که داریم به بدترین وجه ازشون استفاده میکنیم.
    • جیم جارموش IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      0 1
      مثلا چه جوری از مترو به بد ترین وجه میشه استفاده کرد ؟!
  • بی نام IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    ای گل گفتی. البته هر کس الان اراده کنه به فیس بوک دسترسی داره.
  • بی نام IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    لولو نیست ولی مشخص نیست چرا این قدر برای دولت رفع فیلترش مهمه ولی رفع آلودگی هوا مهم نیست ...
    • ... A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      12 5
      عزیز رفع الودگی هوا همکاری مردم را هم میطلبه که به ندرت انجام میشه و یک فرایند دو سه روزه و کلیکی نیست! ولی رفع فیلتر فقط کافیه به تایید برسه .علاوه بر این بحث الودگی سالهاست مطرحه،پیچیدگی های خاض خودش رو داره ،امکانات خاص خودش رو میطلبه و البته هر مسئله هم زیر حوزه های خودش را داره ..کلا این مقایسه صحیح نیست. ولی قبول دارم که رفع فیلتر فیس بوک انقدر هم مهم نیست که بخواد به دغدغه مهم دولتی تبدیل بشه
    • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      16 4
      رفع فیلتر فیس بوک کاملا بی هزینه است اما برای رفع آلودگی هوا هزینه و امکانات زیادی لازمه. واقعا این مسائل خیلی سخت و پیچیده نیستن. یک کم هم از مغزتون استفاده کنید ضرر نمی کنید.
    • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      5 2
      باز کردن فیسبوک اگه شرایطش مهیا بشه کار یه دقیقه ست، اما آلودگی هوا فاکتورهای زیادی درش دخیله و یکی از عوامل آلودگی هوا نبود سیاست های کلان و برنامه ریزی بلند مدت برای این حوزه بوده ! همین فیسبوک اگه باز باشه خیلیارو از کار و زندگی و یا ولچرخی در خیابونا باز میداره و در کنار عوارضش، یکی از راههای رفع آلودگی هواست :دی
    • بی نام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      0 6
      بخاطر اینکه این برای دولت رای میاره ولی اون نمیاره!
    • فرید DE ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      8 2
      من با دوست عزیزی که دغدغه رفع آلودگی هوا داره بیشتر موافقم. آلودگی هوا داره همه رو راهی بیمارستان میکنه و یه عده رو به کشتن میده اما فیلتر فیس بوک هنوز کسیو نکشته (البته با خرد کردن اعصاب ملت آمار بیماریهای روانی و بالا میبره :) رفع آلودگی هوا هرچقدر هم که پر هزینه و پر زحمت باشه باید سریعتر انجام شه و به دغدغه و بحث روز مسئولان تبدبل بشه.
  • بی نام IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    8 114
    بلندگو و ویدئو ربطی به فیس بوک نداره
    • بی نام IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      69 3
      همه شون رسانه اند و وسيله ارتباط . البته بسته به زمان و مکان
    • بی نام A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      81 0
      بهتر بود میگفتی :بلندگو،ویدئو،ماهواره....ده سال دیگه به بچه هامون که بگیم زمان ما ماهواره و فیس بوک ممنوع و جرم بود چه تاسفی به حاله ما بخورن! همانطور که ما برای کسانی متاسفیم که،15 سال پیش بخاطر ویدئو مجازات شدند!!
  • ali IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    آنقدر واتس آپ و وی چت روی تلفن های همراه در دسترس و جذاب هستند که حتی رفع فیلترینگ فیسبوک هم دیگر کمکی به فرا گیر شدن آن نمیکند.
  • سلطان A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    سلام مشکل ما اینکه همه شدن استاد اخلاق و بدون بینش دینی بلندگو و ... رو تشبیه میکنن به فیس بوک. واقعا بشینین فکر کنید چرا همچین خدماتی به صورت رایگان و توسط کشور های دشمن ما به راحتی در اختیار ما و کشور های دیگه قرار گرفته .یک مثال میزنم کدوم شما حاضرید تو خیابان وقتی داریو راه برید اطلاعات و عکس های شخصیتونو به تمامی عابرین پیاده بدید .فیس بوک به قول سازنده هاش بزرگترین ابزار جاسوسی هست
    • بی نام A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      145 7
      من عضو فيس بوك نيستم اما به شما چه ربطي داره شايد بخوام عكسامو وقتي راه مرم و ميدوم همه ببينن! نظر شمارو خواستم مگه!؟
    • یک شهروند IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      115 3
      خب حالا چرا ناراحتو به بار میاری!!!شما زیاد جوش نزن.یه راه حل ساده برای شما و امثالتون...عضو نشید لطفاً.
    • بی نام A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      92 1
      چند نکته 1- در نگاه نظم جهانی شما و امسال شما ( و شاید حتی خود من ) عددی نباشیم بنابر این فکر نکن ابر قدرتها نشیتن و بیکارن و منتظر تا ببینن حضرتعالی توی خیابان چه میکنی . 2- این ابزار ها و اطلاعات زمانی مورد استفاده قرار میگیرند که کسی به دنبال بر هم زدن نظم و تهدید منافع قدرت های بزرگ باشد . 3- چرا فکر میکنی کشوری باید دشمن ما باشه ؟ علت رفتار امثال شما نیست ؟ 4 - آیا قدرت دارید ابزاری به همین اقوا کنندگی ایجاد کنید که شما قدرت جانی و نظم دهنده جهانی باشید ؟ 5- و ...
    • کامیار IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      77 3
      عزیز جان، مفت و مجانی نیست. ما در فیس بوک عضو می شویم، آنها تبلیغ میگیرند، داده های آماری را به شرکت های بزرگ می دهند، متناسب با علایق هر شخص برای تبلیغات می آورند و ... البته اینها بیشتر برای کاربران غیرایرانی معنا دارد اما آنها که نمی آیند بگویند خب حالا که ایرانی ها نمی توانند از این تبلیغات استفاده کنند ما فیس بوک را برای آنها پولی کنیم! لازم نیست خود را قاطی بازی های سیاسی کنند آن هم در جوامعی که اگر نهادی دست از پا خطا کند روزناه ها و رسانه ها آبرویش را می برند (مثل جریان مرداک و روزنامه های انگلیسی). آنها نیازی به جاسوسی ندارند چون با همین تجارت و گردش اطلاعات تبلیغاتی به دستاوردهایی می رسند که آنها را تبدیل می کند به کشورهایی قدرتمند و سالم کمی تفکر بد نیست آقای سلطان توطئه شناس.
    • احمد IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      78 2
      کل سرویس اینترنت و بسیاری از خدماتش مثل ایمیل و موتورهای جستجو هم رایگان هستند. پس نباید استفاده کنیم؟؟ این دیدگاه که چون رایگانه پس حتما بده برای قرون وسطی به قبله! ضمناً فکر کردین اینهمه خرج میکنن و فیسبوک و یوتیوب و ... رو میسازن که 4 تا جوون ایرانی رو از راه به در کنن؟؟
    • حقیقت گو IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      49 2
      البته اینکه در حال حاضر هدف از راه اندازی شبکه های اجتماعی توسط برخی کشورها، جاسوسی است باز به نفس خود امکان و قابلیتی به نام فیس بوک ربطی نداره. بله این وسیله مثل خود اینترنت و رایانه می تونه برای جاسوسی از افراد استفاده بشه و می شه. حالا شما چرا با این وجود با کامپیوتر به اینترنت وصل می شی و در خبرآنلاین کامنت می گذاری من نمی دونم!!! آیا جاسوسی فقط در فیس بوک است؟!! اصلا آیا نمی شود با علم به اینکه فضای فیس بوک، فضایی است که در آن از افراد جاسوسی هم می شود از آن استفاده کرد؟!! چرا فکر می کنید تنها کارآیی فیس بوک در اختیار قرار دادن اطلاعات و عکس های شخصی است؟! اگر هم برای این منظور طراحی شده آیا ما هم باید الزاما برای همین کارها ازش استفاده کنیم؟! نمی تونیم از اون در جهت درست استفاده کنیم؟
    • بی نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      3 45
      فکرت در همین حد کار میکنه دیگه... اشکالی نداره... خوابهای خوش ببینی.... بعدا که بیدار شدی بهت میگیم که چقدر بواسطه همین ابزار جاسوسی شما از ما جاسوسی شد و دشمن از سلیقه ی غذایی و رنگ و لباس و هنر من مطلع شده و داره در جهت اهداف شومش استفاده میکنه...
    • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      29 0
      آآآآآآآآآآآآآآآآآقا توي عكس هاي شما چيزي هست نميخواي بقيه ببينن واي واي واي!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      15 1
      رايگان نيست عزيز من الان فيس بوك يكى از پولدارتر ين شركت هاى اينتر نتى هست يه خورده تحقيق بد نيست نبايد كه هر بهتون گفتن را همينطورى قبول كنى كه برادر
    • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      17 0
      بی نامی که ادعا داری فکرت خیلی کار می کنه اینجوری خودت رو موجود بی اراده و مفلوکی در نظر گرفتی که طرف مقابل قادره هر کاری باهاش بکنه. اگه ادعا داریم که ما صاحب فرهنگ متعالی تر هستیم چرا ما از طریق اینترنت به آنها تهاجم فرهنگی نکنیم.در ضمن خودت بهتر می دونی که منظور از فیلتر کردن اینترنت چیه جاسوسی و مشکلات اخلاقی اکثرا بهانه است.
    • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      12 0
      سلطان جان الان تمامه ابرقدرتها نشستن عکس های تورو ببینن و از اسرارت جاسوسی کنن؟؟؟!!!!!!
    • فریادکش A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      18 0
      بی نام 09:31:43، می شه دقیق توضیح بدی الان اگه دشمن بفهمه من کوفته تبریزی و فسنجون دوست دارم ، خواننده مورد علاقم هم محمدرضا اصفهانیه، و چارتا عکس از من ببینه، چه نقشه های شومی رو می تونه علیه من پیاده کنه؟؟ هرکس اطلاعات محرمانه ای روی کامپیوترش داره که نمی خواد کسی بهش دست پیدا کنه اصلا نباید با کامپیوترش به اینترنت وصل بشه. شما هم اگه فکر می کنی دشمن با دونستن اینکه املت دوست داری می تونه کلی طرحای شیطانی برات بریزه، تو فیسبوکت الکی بزن قیمه بادمجون دوست داری.
    • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      7 0
      تو عضو نشو به بقیه چه که تو اینجوری فکر میکنی!!
    • علي A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      3 0
      خب تو نميخاي نرو تو فيسبوك و عضو نشو. هيچكس هم علاقه اي به ديدن عكست نداره چون احتمالا شبيه تفكرت است.
  • سعید.م A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    بله لولو است.اما مشکل این است که مدت ها است دیگر کسی از لولو نمی ترسد...
  • على IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    130 3
    خيلى دوست دارم بدونم كه چقدر براى فيل-تر و پارا-زيت هزينه شده ؟؟؟ و آيا با اين مقدار نميشد كارهاى فرهنگى انجام داد ؟؟؟ با بستن و گرفتن كار درست نميشه ، اونيكه بخواد راهشم پيدا ميكنه ... يادش بخير ويديوهاى ملافه پيچ رو ... خوبه الانم براى چند سال ديگه خاطره ميسازيم
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    28 3
    بروید کتابهای مارشال مک لوهان را بخوانید و بفهمید رسانه یعنی چه .
  • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    18 0
    پریروز بلندگو، دیروز ویدئو ، امروز ماهواره(فیس بوک ,...)
  • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    34 2
    گور بابای فیسبوک ,یوتیوب رو باز کنید
  • من A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    9 1
    آخه نيست تا حالا هم از راديو هم از تلويزيون هم از اينترنت عرضه داشتيم استفاده در راستاي اهدافمون بكنيم؟ از اين به بعد هم منتظر باشيد تا بتونيم همه چي عرضه ميخواد كه ما نداريم داداش
  • بی نام A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    16 0
    همه عمر دير رسيديم. خوب فرض بكنيد براي چيزهايي كه روزي مطمئنا عادي مي شود اين همه زمان، انرژي و هزينه گذاشته مي شود و همه باعث عقب ماندگي است. اينها يك مثال از هزاران جنگ و جدلي است كه نهايت آن مشخص است.
  • ت IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    9 0
    اگه گفتی فردا چی؟!
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    18 0
    خب فیسبوک برای ما وسیله خوبی است که بتوتنیم دوستان قدیم خود را پیدا کنیم ایا این بد است
    • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      4 0
      دقیقا. بارها تصمیم به بستن اکانت فیس بوکم گرفتم ولی دلم نیومد. چون با کسایی هنوز ارتباط دارم که دیگه جور دیگه نمیشه باهاشون در تماس بود. مثلا استادایی که دیگه نمی بینمشون یا دوستایی که از ایران رفتن یادوستایی قدیمی که سال ها از هم بی خبر بودیم و حالا یه راه ارتباطی هست برای نزدیک موندن
  • هادی IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    53 1
    مشکل شما این هست که هر چیز براتون دو تا معنی بیشتر نمی تونه داشته باشه. یا فرصت هست یا تهدید. لابد گوجه فرنگی هم اول تهدید محسوب می شده که ممنوع بوده. بعدا با تهیه املت تبدیل به فرصت شده!
  • جهانی A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    19 0
    حیف و صد حیف از اینهمه فرصت هایی که در این مملکت بوده وهست وخواهد بود ولی ما از آن برای زندگی بهتر استفاده نمیکنیم.حییییییییییییییییییییییییییییییییییییف
  • بی نام A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    11 0
    مردم قیم نمی خواهند تا خوب وبدشان را برایشان تعیین کند، مردم بستری می خواهند که در آن بتوانند با آرامش فکر کنند وتصمیم درست را خودشان بگیرند.انتخاب حق مردم است که نباید سلب شود وگرنه نتیجه همان میشود که میبینیم .
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    7 1
    نگاه مثبت از تهدید فرصت درست می کنه و نگاه منفی از فرصت تهدید.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    1 10
    یگ بحث پیچیده تر در زمینه فرهنگ هست جناب مهاجری که خوب است به آن توجه شود. فرهنگ ها عموما و بسته به خواستگاه شان خصوصا یک ساز و کار ناپیدایی برای حضانت از خود دارند که این را کسی اختراع یا دستور نکرده بلکه طی زمان و به مرور با استفاده از تجربیات تاریخی به دست آمده است و در این راه ابزارهای حضانت از خود را شناخته و به کار گیری می کند. مثال روشنش مثل دستگاه ایمنی بدن که بدون دستور خاصی طی یک فرایند مشخص زیستی وقتی مهاجمی وارد بدن می شود به آن حمله می کند در فرهنگ هم همین طور است طی فرآیندی که حاصل انباشت تجربه در برابر تهدید است دست به مقابله و حضانت از خود می زند که این حضانت تبدیل به رفتار در فرهنگ عمومی می شود پس مشخصا نمی شود گفت این جبهه گیری ها تنها نتیجه بی تدبیری اشخاص است بلکه روندی ا
  • بی نام A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    1 9
    ادامه از قبل بلکه روندی است که نتیجه رفتار چند لایه برای مقابله با مهاجمان به فرهنگ است وقتی این طوری به موضوع نگاه کنیم آن وقت نوع مقابله اشخاص و دلیلش برای ما روشن می شود در این راستا کار فرهنگ شناسان و فرهنگ دوستان خیلی سخت تر می شود آن گاه که می خواهند در مواجهه با آن چه که مهاجم به فرهنگ یا بیگانه با فرهنگ حساب می شود سره را از ناسره مشخص نمایند درست به مثابه همان سیستم ایمنی که به جای حمله به خود شخص به ویروس حمله کند آن هم به ویروس و میکربی که ممکن است حیات فرهنگی را به خطر بیندازد تشخیص این مهم تنها کار فرهنگ یان است کسانی چون شما که البته در این راستا دارید قلم می زنید اما برای درست جا انداختن آن لازم است درست تبیین کنید بلاخره این ویروس مهاجم هم هست شما باید راه حضانت از فرهنگ را ت
  • سارا FI ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    10 0
    به نظر من هر هنرمندی یا ورزشکاری اونهایی که شایعه زیاد اطرافشون هست باید یک پیج فیس بوک داشته باشن تا کسی نتونه در مورد اونها شایعه بگه.آقای ظریف هر شایعه ای که در موردش باشه رو زود رد میکنه . ای کاش آقای روحانی هم فیس بوک داشتن تا می شد راحت باهاش حرف زد
  • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    10 0
    اصل بودن یا نبودن فیس بوک یه جو رسانه ایه برای نمایش قدرت یکی از دوطرف. وگرنه مسئولین هم می دونند که همه به ش دسترسی دارند. سربسته گفتم خودتون بگیرید دیگه
  • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    10 0
    ما عادت کردیم همیشه از نکات منفی به قضیه نگاه کنیم و همیشه میگیم هر چی که به روز ایراد داره و جند سال بعد که حسابی تو دنیا جا افتاد تازه دسته دهمش به ما می رسه به خدا همه چی بد نیست
  • محمد A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    1 24
    آخه این چه مقایسه ایه که میکنین. فیسبوک ساختار دیتا داره و بر پایه ی اطلاعاته یعنی اطلاعات کاربران از اقصی نقاط جهان میتونه جمع آوری بشه و مورد سواستفاده قرار بگیره. درضمن بلندگو و امثالهم رو خود کاربر مدیریت کامل داره ولی فیسبوک اینطور نیست. یک بخش مدیریت به طرف دیگه برمیگرده که خیلی از شواهد گویاست که مورد سو استفاده قرار میده و حتی اطلاعات مورد ضرر خودش رو هم سانسور میکنه! بنظر من دلیلی که تو این متن اومده دلیل روشنی برای رفع فیلتر فیسبوک به حساب نمیاد.
  • حسن DE ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    3 1
    واقعا گل گفتی...ما همیشه به تمام مواردی که یک روز واسمون ممنوع بوده دسترسی پیدا می کنیم ولی با عذاب و دیر...!
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    6 1
    وقتی همه دارن استفاده میکنند ممنوعیت ان خنده دار است
  • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    6 1
    از هر چیزی می توان استفاده صحیح وغلط کرد
  • اکبر IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    7 1
    قبل از بلندگو، مساله درس خواندن دختران، استفاده از صندلی بجای زمین نشستن و چراغ برق بجای لامپا مطرح بود.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    1 0
    احسنت
  • احمد IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    6 1
    قدغن کردن هرچیزمدرن پاک کردن صورت مساله است هنرداریداستفاده صحیح ازانرایادمردم بدهیدچونکه جبرزمان انرابه شماتحمیل خواهدکرد
  • محمود IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    1 7
    شمایی که خیلی خوشت میاد از fb لطفا دفترچه خاطرات و آلبوم علکس خانوادگی تو بده دست بقال سر کوچتون چون fb دقیقا همین کارو میکنه و ابر رایانه هایی هست که با الگوریتمهای خیلی باحال به افراد پشت پرده میگه که مردم کشورت در چه وضعی هستند ! دهکده جهانی فقط تصویر زیبایی از زندان جهانی است . متاسفم اما حقیقت خیلی تلخ تر از اینهاست !
  • بی نام A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 3
    سال گذشته تنها طي يک روز ۴۴۴ هزار و ۷۴۳ فهرست تماس ايميل از ياهو، ۱۰۵ هزار و ۶۸ فهرست تماس از هات‌ميل، ۸۲ هزار و ۸۵۷ فهرست تماس از فيس‌بوک، ۳۳ هزار و ۶۹۷ فهرست تماس از جي‌ميل و ۲۲ هزار و ۸۸۱ فهرست تماس از خدمات‌دهندگان نامشخص ديگر جمع آوري کرده است. اين ارقام در اسناد افشا شده عددي معمولي توصيف شده است؛ اين در حالي است که این ارقام بخشی از اطلاعات بيش از ۲۵۰ ميليون فهرست تماس اينترنتي را تشکیل می‌دهد که سالیانه به سرقت مي‌رود.
  • سيد حميد علوي مدير طرح و برنامه حوزه علميه خراسان A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    1 11
    ضمن احترام به نويسنده اين يادداشت ،مايلم در پاسخ ايشان چند جمله از كلام امام امت (ره) را عينا از پيام ايشان به حوزه ها و روحانيت در سال 67 نقل كنم اميدوارم نافع باشد: "مخالفت روحانیون با بعضى از مظاهر تمدن در گذشته صرفاً به جهت ترس از نفوذ اجانب بوده است. احساس خطر از گسترش فرهنگ اجنبى، خصوصاً فرهنگ مبتذل غرب موجب شده بود که آنان با اختراعات و پدیده‏ ها برخورد احتیاط‏آمیز کنند. علماى راستین از بس که دروغ و فریب از جهانخواران دیده بودند، به هیچ چیزى اطمینان نمى‏کردند و ابزارى از قبیل رادیو و تلویزیون در نزدشان مقدمۀ ورود استعمار بود، لذا گاهى حکم به منع استفاده از آنها را مى‏دادند. آیا رادیو و تلویزیون در کشورهایى چون ایران وسایلى نبودند تا فرهنگ غرب را به ارمغان آورند؟
  • بی نام A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    0 1
    کشت ارشاد
  • من یک مسافرم IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    0 1
    بزرگترین مسئله ای که نویسنده آن را سهوا یا عمدا نادیده گرفته این است که "بلندگو" و "ویدئو" ابزار هستند و اصولا با یک سایت که "محتوی" محسوب می شود قابل مقایسه نیستند بلندگو و ویدئو را می توان با اینترنت که یک ابزار ارتباطی است مقایسه کرد اما نمی شود با فیس بوک مقایسه کرد، زیرا فیس بوک یک محصول است که توسط ابزار اینترنت قابل دسترسی است. مانند فیلمی که از ویدئو پخش می شود مانند صدایی که از بلندگو پخش می شود بنابراین ممنوعیت فیس بوک که یک سایت آمریکایی است، مشابه ممنوع کردن یک فیلم است نه ممنوع کردم ویدئو
  • بی نام A1 ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    1 0
    کسانی که میگن فیسبوک مثل ویترینی در اختیار سازمان های جاسوسیه خودشونو خیلی دست بالا در نظر می گیرن.مطمئنا اگه جاسوس ها تمام اطلاعات و جیک و پوک زندگی من رو بدونن نه میتونن صدمه ای به منافع من بزنن نه با استفاده از اطلاعات من به منافع کشور. نکته ی دیگه اینه که بعضی ها اصلا با ساز و کار فیسبوک آشنایی ندارن و فکر می کنن که شما هر اطلاعاتی توش قرار بدین رو دیگران می بینن.این در صورتی که شما نه تنها میتونین تنظیم کنین که کسانی که دوستتون نیستن هیچ اطلاعاتی از شما نبینن بلکه میتونین حتی جوری فیسبوکتون رو تنظیم کنین که دوستانتون هم نتونن اطلاعات و عکس ها و نوشته هاتون رو ببینن نکته ی دیگه اینکه کسی که فکر می کنه وزیر اطلاعاته عضو نشه!