فارس نوشت : معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در مراسم معرفی رئیس سازمان ملی بهره‌وری گفت: رشد سرمایه‌گذاری که باید طبق قانون برنامه سالی ۱۲.۲ می‌شد در سال جاری و گذشته منفی بوده است.

محمد باقر نوبخت امروز در مراسم تودیع خالصی و معارفه ناهید طباطبایی برای ریاست سازمان ملی بهره‌وری ایران (زیر مجموعه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور) گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه باید رشد سرمایه‌گذاری سالی 12.2 درصد می‌شد،اما در سال 91 و سال جاری این رشد منفی بوده است که نگران کننده بوده و باید منتظر ماند که آیا می‌توان در سال های آینده این هدف قانونی را تحقق داد یا خیر؟.

وی افزود: در پی توافقات ارزشمند ایران با گروه موسوم به 1+5 ، گرچه امیدواری‌هایی وجود دارد اما نمی‌توان گفت در پی این توافق به رشد سرمایه‌گذاری مدنظر قانون برنامه می‌توان رسید.

 قرار بود از رشد 8 درصدی اقتصادی سالانه 30 درصد یعنی 2.4 درصد از محل بهره‌وری و 70 درصد یعنی 5.6 درصد از محل سرمایه‌گذاری جدید انجام شود، اما با وجود راه‌اندازی مرکز بهره‌وری و سپس تبدیل آن به سازمان ملی بهره‌وری ایران به گواه اکثر کارشناسان و نمایندگان هنوز رشد بهره‌وری، کار و سرمایه و عوامل تولید در کشور ایران بسیار ناچیز و حتی گفته می‌شود منفی است.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =