یکی از معروف‌ترین پرتره‌های تاریخ معاصر آلبرت انیشتین را نشان می‌دهد که زبانش را برای دوربین درآورده است.

حسین عیدی‌زاده: شکی نیست که آلبرت انیشتین آدمی شگفت‌انگیز بود.

او متولد 14 مارس 1879 و متوفی 18 آوریل 1955، فیزیک‌دان آلمانی بود که بیشتر به خاطر نظریه نسبیت شهرت دارد. انیشتین در بسط نظریه کوانتوم و مکانیک آماری سهم عمده‌ای داشت.

او جایزه نوبل فیزیک را در سال 1921 برای خدماتش به فیزیک نظری و به خصوص به خاطر کشف قانون اثر فوتوالکتریک دریافت کرد. او به دلیل تأثیرات چشمگیرش، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فیزیکدان‌های تاریخ بشر شناخته می‌شود. در فرهنگ عامه، نام «اینشتین» مترادف هوش زیاد و نابغه شده‌است.

انیشتین همیشه مورد جالبی برای مردم دنیا بوده است. شاید او تنها فیزیک‌دانی باشد که تا این میزان در فرهنگ مردم کشورهای مختلف رخنه کرده باشد و حتی کسانی که از فیزیک سر در نمی‌آورند به خوبی با مدل موی او آشنا باشند.

عکس‌های او و خاطرات افرادی که با او نشست و برخاست داشته‌اند همگی نشان می‌دهد انیشتین، برخلاف تصور رایج از دانشمندان آدمی بوده شوخ‌طبع و بگووبخند که خیلی راحت با اطرافیانش ارتباط برقرار می‌کرد.

جذابیت انیشتین موجب شده بسیاری از اهالی هنر هم به او بپردازند. انیشتین موضوع رمان فرانسوی «لطفا آقای انیشتین» ژان‌کلود کاریر در سال 2005 بود، در فیلم‌های «بی‌اهمیتی» ساخته نیکلاس روگ و «آی‌کیو» ساخته فرد شپیسی شخصیتی به نام انیشتین حضور داشته است. در رمان «رویاهای اینشتین» نوشته آلن لایتمن و نمایشنامه طنز «پیکاسو در چابکی خرگوش» نوشته استیو مارتین به انیشتین اشاره شده است. اینشتین همچنین موضوع اپرای «انیشتین در ساحل» اثر فیلیپ گلس بود.

انیشتین

و فقط اینها نیست، عکس‌‌های انیشتین چه در زمان حیاتش و چه امروز هنوز روی جلد کتاب‌ها، مجلات و پوسترها قرار می‌گیرند. یکی از معروف‌ترین عکس‌های او، عکسی است که در روز تولدش گرفته شده و در آن زبانش را برای عکاس بیرون آورده است.

ماجرای گرفته شدن عکس معروف انیشتین
این عکس بامزه از آلبرت انیشتین 14 مارس سال 1951 پس از جشن تولد 72 سالگی او در پرینستون گرفته شده است. پس از جشن گروهی از عکاس‌ها و خبرنگاران او را دوره کردند و مدام از او می‌خواستند تا برایشان لبخند بزند. انیشتین هم که از خندیدن برای دوربین‌ها خسته شده بود و در آن لحظه خوصله عکاس‌ها را نداشت در عوض زبانش را درآورد.

آرتور ساسه، عکاس UPI بطور اتفاقی در آن لحظه روی دکمه شاتر فشار آورد  و خودش هم نمی‌دانست که موفق به گرفتن چه عکسی شده است، عکسی که به یکی از ماندگارترین عکس‌های تاریخ بدل شد.

عکسی که ساسه گرفت همین عکس پرتره‌ای که امروزه می‌بینیم نبود. در عکس اصلی چهره مردی در کنار انیشتین دیده می‌شود. ساسه بعدا عکس را «کراپ» کرد.

در عکس اصلی انیشتین در کنار همسرش و دکتر فرانک آیدلوت (رئیس سابق انستیتو مطالعات پیشرفته) در صندلی عقب ماشینی نشسته‌اند.  سردبیر ساسه در ابتدا با چاپ عکس در «International News Photos Network» مخالف بود، اما در نهایت قبول کرد عکس چاپ شود. این عکس موجب شهرت ساسه شد.

انیشتین

انیشتین بعدا که عکس را دید آن‌قدر از آن خوشش آمد که کپی‌هایی از آن را به عنوان کارت پستال برای دوستان نزدیکش می‌فرستاد. عکس خیلی سریع معروف شد و روی جلد مجلات و روزنامه‌های مختلفی رفت. نسخه اصلی این عکس بعدها در حراجی به قیمت 72 هزار و 300 دلار به فروش رفت.

انیشتین که همیشه کانون توجه عکاس‌ها و خبرنگاران بود بعدها با ترفندی از دست آنها فرار می‌کرد، او به کسانی که قصد عکس گرفتن داشت می‌گفت: «عذر می‌خواهم، من فقط خیلی شبیه پروفسور انیشتین هستم!»

درباره زندگی آرتور ساسه تقریبا هیچ اطلاعی در دست نیست. او جدا از این عکس، عکس‌های مهم دیگری در کارنامه دارد، از جمله عکس از سخنرانی هری ترومن رئیس جمهور آمریکا و عکس ماندگار دیگری که پسرکی را در حال تماشای بمباران اتمی هیروشیما از تلویزیون نشان می‌دهد. 

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 67
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    خیلی از انیشتین بدم میاد
    • مصطفی A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      خوب حداقل بگو چرا از کسی که بعد از 300 سال موجب پیشرفت علم شد و هنوز هم کسی نتونسته نظریه قابل توجهی مثل اون بده ، بدت میاد
    • بی نام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      انیشتین هم از تو بدش میاد :|
    • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      تو خوبی قناری...
    • علی A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      اونم از تو بدش میاد!
    • بی نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      اگه نمره درس فیزیکتون کم شده دلیل نمیشه که از انیشتن بدتون بیاد دیگه نهایتن از دبیرتون خوشتون نیاد باز میشه درک کرد
    • حسین A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      35 5
      اتفاقا انیشتینم از تو بدش میاد .
    • بی نام A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      6 13
      اقا مصطفی نظریه نسبیت حاصل کار افرادزیادی مثل لورنتز و فیتزجرالد و... نیز بوده همه را به نفع اینشتین مصادره نکن ضمنا همین پارسال دانشمندان اروپایی ادعا کردند که ذراتی با سرعتی فراتر از نور را مشاهده کردند که البته ادعای انها ناقص است ولی ممکن هست روزی این نظریات هم نتواند بخش جدیدی از فیزیک را حل بکند و نقض شود مثل نظریه نیوتون به خاطر همین دانشمندان غربی به فکر ساخت تلسکوپ فضایی و شتاب دهنده ها هستند تا این نظریه را ازمایش بکنند
    • حرر A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      منم خیلی از تو بدم میاد
    • رکسانا IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      30 2
      این بنده خدا فقط اسم انیشتین رو شنیده!
    • بی نام A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      13 5
      مصطفي !!!! سيصد سال؟؟؟؟؟
    • ارشد کردستانی IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      19 5
      از اینشتین همین بس که افتخار ما ایرانیا اینه که پروفسور حسابی شاگردش بوده. شما هم برو در مورد اینشتین بیشتر مطالعه کن قطعا نظرت نسبت به ایشان تغییر میکنه. کتاب "اینشتین و شاعر" نوشته دکتر ویلیام هرمان با ترجمه ناصر موفقیان رو حتما بخون. این کتاب ابعادی از زندگی اینشتین رو نشون میده که مطمئنم هر آدمی که یه ذره منطق داشته باشه رو عاشق خودش میکنه. اینشتین بیشتر از نوشته های علمیش برای آزادی فکر و اندیشه ی انسان ارزش قائل بود. راجع به بمب اتم هم ایشان نمی خواست در انحصار یک یا چند کشور باشه بلکه برای دفاع و مبارزه در برابر افراطی هایی مثل هیتلر که لشکری از انسان های کوتاه فکر را دنبال خودشان میکشند پیشنهاد داد که این بمب در اختیار سازمان های مدافع حقوق بشر قرار بگیرد.
    • بی نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      16 5
      300 سال آخه بالام جان؟! تو باغ نیستی اصن!
  • رفیق فابریک آلبرت IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    آلبرت کجایییییییییییییییی :((((((((((
    • بی نام EU ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      33 3
      یک دانشمند به معنای واقعی! آقای آرش اشتباه نکن! انیشتین کاملا مخالف جنگ است! به صرف اینکه انیشتین نسبیت خاص رو ازاپه کرد و هم ارزی جرم و انرژی و ... نمی توان گفت انیشتین بمب اتمی را ساخته چون هر فیزیکدانی هر اختراع یا کشفی کند می توان از ان کشف استفاده های نادرست کرد ولی نمی توان گفت که اون شخص آدم بدی است.
    • بی نام RO ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      4 10
      المانی
  • آرش IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    همين آقاي انيشتين بود كه به همراه دونفر ديگه به ترومن رييس جمهور آمريكا نامه نوشتند كه بيا وبمب اتم بساز وسايه وحشت اتمي را برسر دنيا افكند. كسي كه در دانشگاههاي ما مثل بت مي پرستند..
    • بی نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      23 8
      هاها چه آدم هایی پیدا می شن
    • محمد IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      36 7
      با نظر شما موافق نیستم. بر عکس بمب اتمی سبب شده که جنگ های خونین و بزرگ به وجود نیایند. شما اگر دقت کرده باشید پس از جنگ جهانی دوم، تنها یک جنگ بزرگ در دنیا اتفاق افتاده که آن هم جنگ عراق علیه ایران بوده که در آن دو کشور بمب اتمی نداشتند. جنگ آمریکا علیه افغانستان و عراق هم که بمب اتمی استفاده نشد و کشور دارنده با استفاده از سلاح های متعارف به فتح سرزمینی پرداخت. پس جنگ هایی با وسعت جنگ جهانی اول و دوم تا زمانی که سلاح های هسته ای به عنوان بازدارنده وجود دارند تکرار نخواهد شد.
    • بی نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      31 0
      آقا آرش مگه اینشتین در پروژه ی منهتن دست داشت که اینجوری میگی؟ ایشون فقط یه نامه رو امضا کرده بود و در مورد نامه ش هم: ((یک سال قبل از مرگش به دوست قدیمی‌اش لینوس پاولینگ گفت "من یک اشتباه بزرگ در زندگی مرتکب شدم؛ وقتی نامه‌ای را که ساخت بمب اتمی را به روزولت توصیه می‌کرد امضا کردم. اما یک دلیل برای این کار وجود داشت؛ خطر ساخت این بمب توسط آلمانی‌ها...)) حالا شما تمام کارهای ایشون رو رو فراموش کردی به یه امضا چسبیدی؟؟!!
    • پیمان A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      21 3
      دوست عزیز این نامه کجاست؟ کی نوشته؟ چرا تا حالا جایی منتشر نشده؟ از کجا میدونید؟ اگر منتشر شده آدرس رو به ما هم بدید و اگر نه که بگید شما از کجا این اطلاعات رو کسب کردید؟ آخه چرا نفهمیده و ندونسته حرفی رو بین این مردم از همه جا بی خبر پخش میکنید؟
    • بی نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      12 6
      همین آقای انیشتن اگه نامه ننوشته بود تا مدتها به جای 100هزار نفر جان میلیونها آدم بازیچه دست هیتلر و اراذل و اوباش اطرافش میشد.
    • بی نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      6 1
      این طور که شما میگی نبود دانشمندی به این بزرگی نمیاد به بمبو اینا فکر کنه فقط گفت آلمانی ها به این بمب دارن میرسند شما هم داشته باشید که دفاع کنید نمیدونست اینجوری میشه البته خیلی هم مطمئن نیستمتو دانشگاه شریف به ما اینجوری گفتند
    • زهرا IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      11 0
      بابا جان نامه نوشت و ازش ناراحت بود که چرا بمب اتم استفاده کردی!!!
    • بی نام A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      13 2
      داداش یکم کتاب بخونی بد نیست .
    • بی نام A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      5 2
      هههههههه... فقط باید به شما خندید. همین
    • tt IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      9 0
      عزیزم اون زمان روزولت بود بعدشم اینیشتین درسته نامه نوشته بود ولی هدفش هشدار در مورد دستیابی آلمان به بمب اتمی بود. این که دیگه مشخصه اولین کار رو بمب اتمی کار اوپنهایمر بود
    • بی نام A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      5 2
      چرا الکی نظر میدی همین انیشتین بود بخاطر استفاده نکردن از بمب اتم از آلمان به آمریکا اومد وقتی هم که بمب اتم را استفاده کردند گفت بزرگترین اشتباهم بود اعتماد کرده به آمریکاییها
    • بی نام A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      5 2
      ترومن ؟؟؟!!! زیلارد نامه ای برای روزولت٬ رییس‌جمهور وقت ایالات متحده تهیه کرد و از اینشتین خواست که نامه را امضا کند. زیلارد نسبتاً گمنام بود، اما اینشتین به واسطه نظریه های نسبیت و جایزه نوبل، شخص مشهوری به شمار می رفت. اینشتین٬ یک سال قبل از مرگش به دوست قدیمی‌اش لینوس پاولینگ گفت "من یک اشتباه بزرگ در زندگی مرتکب شدم؛ وقتی نامه‌ای را که ساخت بمب اتمی را به روزولت توصیه می‌کرد امضا کردم. اما یک دلیل برای این کار وجود داشت؛ خطر ساخت این بمب توسط آلمانی‌ها.
    • بی نام EU ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      15 2
      معلومه از انشتین چیزی نمیدونی .
    • ali jun A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      17 0
      داشی پاشو تاریخو تحریف نکن مدتها به خاطر استفاده از فیزیک اتمی در ساخت بمب پشیمون بود بنده خدا...حالا میگی نامه داده .... خواهشا ...
    • بی نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      10 3
      واااااای,تنها ادمی که تو دنیا انيشتين برد زیر سوال یه ایرانی بود ! واقعا که
  • قندنمک A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    11 9
    منم هم از انیشتن بدم میاد هم از آقا یا خانم "بی نام" هم از علی هم از مصطفی هم از قندنمک و هم از همه. ببخشید دیگه باید برم قرص قرمزه رو بخورم.
    • قند بینمک A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      11 0
      هر هشت ساعت سه بار قرصت رو بخور
  • بی نام A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    7 1
    استاد به معنای کامل
  • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    4 2
    نامه تشویق به ساخت بمب به پرزیدنت روزولت نوشته شد. البته برای آن توجیهاتی هم ذکر شده است. از جمله اینکه آلمان به سرعت در حال ساخت بمب بود. رادیو برلن هم دائماً تهدید می کرد که ما در حال ساخت سلاحی هستیم که دنیا را نابود خواهد کرد. بعد از شکست آلمان لابراتوارهای آنها به دست متفقین افتاد و تا حدود زیادی ادعای پیشرفت آلمانها تأیید شد. خدا را شکر که ما نه مشوق بودیم، نه سازنده و نه قربانی. منبعد هم ان شاءالله چنین باشد.
  • علی IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    4 2
    وقتی داشت نامه رو مینوشت تو اونجا بودی آرش؟یا داری مغلطه میکنی مثل بعضیا؟
  • سامان A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    11 16
    بدون هیچ تعصب ملی میگم نظریه نسبیت را خوارزمی معرفی کرد البته نمی شود زحمت های البرت رو هم نادیده گرفت
  • ابوعدنان A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    2 15
    باید نام این شخص و تمام تصاویرش را خراب کرد کسی که با اختراعش بشر رو نابود کرد
  • بی نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    6 1
    دانشمندان كمتر به فكر گرفتن جان مردم هستن.انهم انيشتن كه براي خودش يلي بوده.يك جمله از انيشتن كه ميگه بكار گيري علم براي بشر در جهت خوبش مثل نقطه مركز دايره هست و استفاده بد از علم محيط دايره است.اين نشون ميده ادم فيلسوفي بوده .
    • بی نام EU ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      3 0
      تعبیر فوق العاده قشنگی بود. ممنون بابت اشتراک اطلاعات
  • بی نام CA ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    2 4
    اینشتین درسته.
  • بی نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    9 0
    انیشتین وقتی بمب اتم رو ساختن و بعد هم که استفاده کردن ازش واسه تمام دنیا پیام معذرت خواهی فرستاد و از این که باعث ساخت همچین چیزی بوده شرمسار بود تا آخر عمرش . حتی اوپن هایمر که سازنده نخستین بمب های اتمی بود وقتی فهمید اون دو تا بمبی که ساخته بود رو تو شهرهای ژاپن انداختن تا آخر عمر افسردگی گرفت و از خودش و تمام دنیا شرمسار بود تا جایی که همه می گفتن دیوونه شده.
  • بی نام RU ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    9 1
    نابغه قرن
  • بهنام A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    9 0
    فکر کردید اگه انیشتین نبود الان من نمیتونستم این نظر رو بنویسم دی:
  • امیر A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    6 1
    اصل ایده نظریه نسبیت (عام) آنچنان زیباست که شخصا در برخورد با وقایع تلخ زندگی از آن استفاده می کنم: اتفاق تلخی که در برابر دیده من رخ داده در نظر ناظر دیگری هنوز صورت نگرفته و برای ناظر ثالث "خاطره" شده! (واقعیت - حقیقت)--- و چه به موقع بود: نبوغ "نیوتون"، "گوس"، "ریمان" و ... دقیقا مقدمه "واجب" بروز و تشریح کامل ترین نظریه در دانش فیزیک تا امروز بوده اند.
  • بی نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    10 3
    دوسش دارم
  • نوري IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    2 10
    اسم اين دانشمند در فهرست كساني كه بمب اتم ساختند آمده مردم ژاپن بايد از اين مرد ممنون باشند!
  • بی نام A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    3 4
    کوتاه بیاین
  • یک نفر A1 ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    9 1
    عشق منه این مرد ...!
  • m A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    9 0
    دوست عزیز با یه مداد هم میشه چیزای قشنگ نوشت هم میشه چشم کسی رو باش کور کرد، حرفت درس نیس که چون این کارو کرد ازش بدم میاد،اون بیچاره نگفت که بیا بمب بسازیم دنیارو باش نابودکنیم.
  • میگ میگ A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    8 2
    من کلا از همتون بدم میاد
  • اسفندیار IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    12 12
    باور کنید که فیزیک من از انشتین بهتره ولی همه مسخرم میکنن
    • ؟ A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
      4 2
      چی میگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مجی IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    4 26
    سازنده بمب اتم
    • امير IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
      1 1
      اون بي كشور شد و تابعيت الماني خودش رو از دست داد تو حالا فكر ميكني بمب اتم رو براي دشمن ديرينه المان ميسازه
  • بی نام A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    8 4
    ميكن دوست البرت اونو با لباس كهنه و معمولي ميبينه ميكه واسه جي اينطوري ميكردي، البرت ميكه تو اين شهر همه منو ميشناسن ديكه نيازي به خودنمايي نيست كه. بعد مدتي جاي ديكه دوباره اونو با همون لباس ميبينه ميكه اينجا ديكه جرا اين لباساي قديمي رو تنت كردي. البرت ميكه فرقي نداره كه، اينجا كه مردم منو نميشناسن!
  • محمد A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    4 1
    نمیدونم انیشتن هم تو قضیه بمب هست ای مقصره تا جایی که من میدونم فقط یه نامه به رئیس جمهور امریکا نوشته که فقط گوشزد کرده که المان شاید به سلاح جدیدی برسه. که باعث شد پروژه ساختش صادر بشه او امریکا اما نمیشه گفت مقصر اصلی البرت هست چون یه عده ادم دیگه اینکار رو میخواستن بکنن در المان برای ساختنش به نظر من اگه البرت پیامی نمیفرستاد باز هم امکان ساخت بود
  • بی نام IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    5 1
    ولی من از هر سه تان خوشم میاد چون همه هموطنیم و محکوم به زندگی در کنار هم،پس چه بهتر با دوستی سر کنیم و نه با نفرت
  • رها A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    8 1
    انیشتین حیف شد
  • سامان کردستانی IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    12 2
    در چند کلمه : انشتین نابغه نسل بشری از ایرانیای عزیز تقاضا دارم بیشتر مطالعه کنین
  • بی نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    6 2
    ب بی تفکری خودم شرمندم
  • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    4 4
    همتون نیکارید
  • وحید A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    8 0
    استاد انیشتین ادمی بی نظیری بوده واست وحتی حرف هایی که درباره ی زیبا بودن پایه واساس جهان گفته.ما به خاطر ذهن خلاقی که خداوند به هر کسی داده احترام می ذاریم نه به خاطر مسائل سیاسی و قیافه ی افراد.وهمین که انیشتین به خاطر ذهن فعالش مغرور نبوده خودش از نشانه های ذهن خلاق و قابل احترام من واونایی که برای علم فیزیک احترام قائلند انیشتین یک فرد دوست داشتنی ومحترمی است .خدا قرین رحمتش کنه
  • احمد A1 ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    9 0
    روحش شاد یادش گرامی
  • rahgozar A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 7
    انیشتین کثیفترین دانش دزد بشریت.یه زمان میشه که دنیا میفهمه انیشتین تمام بشریت رو به راه اشتباه هدایت کرده
  • رضا IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    0 5
    با سلام بمب اتمی به سر تیمی آقای ارنیکو فرمی در یک شهرک اتمی در نزدیکی تگزاس ساخته شده . در سایت آیت الله بروجردی آخرین کتاب انیشتین را سرچ کنید و مطالبی که انیشتین در مورد پیامبر اسلام و شب معراج و قانون نسبیت خود مطرح کرده است بخوانید .