استعفایی که پذیرفته نشد / مرادخانی حضور هنرمندان پیشکسوت را اعتبار جشنواره تجسمی فجر دانست

در جلسه شورای دبیران ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، علی مرادخانی بر بهره‌گیری از استادان و پیشکسوتان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این جلسه که با حضور معاون هنری وزیر ارشاد برگزار شد، با استعفای سیدعباس میرهاشمی، دبیر کل ششمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر مخالفت شد.

در ابتدای این جلسه، دبیران رشته های مختلف جشنواره ضمن ارائه فعالیت‌های انجام شده و چشم‌اندازهای که تاکنون جشنواره بر اساس آن فعالیت کرده است، ادامه روند فعالیت‌ها را به صورت مناسب خواستار شدند.

در همین ارتباط، معاون هنری وزیر ارشاد ضمن ارائه دیدگاه‌های خود مبنی بر جریان سازی و نهادینه ساختن ارزش‌های علمی، هنری منطبق با فعالیت‌های انجام شده که همساز با جریان هنری دهه فجر خواهد بود، تاکید کرد که ادامه فعالیت‌ها با حضور استادان و در حوزه شورای سیاست‌گذاری و دبیران جشنواره انجام شود.

علی مرادخانی درباره حضور سید عباس میرهاشمی که گفته می‌شود از فعالیت‌ها کناره گیری و استعفای خود را ارائه کرده است، اعلام کرد: «اصولاً مدیران دولت در جریان‌های تغییر دولت در حال تغییر هستند، اما افرادی که در جریان فعالیت‌های هنری به ویژه جریان‌های مستمر و مداوم مانند جشنواره تجسمی فجر هستند، لازم است که باثبات، بدون دغدغه و با احترام کارشان را ادامه دهند، بنابراین استعفا یا هرگونه کناره گیری منتفی است.»

پیش از این سیدعباس میرهاشمی با اعلام کناره گیری از دبیر کلی ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، دلیل استعفای خود از این سمت را حفظ حرمت هنر و هنرمندان دانسته بود.

میرهاشمی روز یک شنبه در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرده بود از نظر او در شرایط فعلی، امکانی برای اجرای هدفمند کردن برنامه‌های جاری و مصوب جشنواره هنرهای تجسمی فجر وجود ندارد.

در بخش دیگری از جلسه شورای دبیران ششمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، علی مرادخانی گفت: «اصولاً با حضور استادان متقدم و همراهی آنان جشنواره‌ها صاحب منزلت و اعتبار خواهند بود و امیدوارم این جشنواره با حضور شورای دبیران و استادانی که نامشان را در شورای سیاست‌گذاری دیدم با نهایت موفقیت و اقبال هنرمندان کار خود را ادامه دهد و شاهد شکوفایی آن باشیم.»

معاون هنری وزیر ارشاد ادامه داد: «انتظار از جشنواره تجسمی زیاد است و خروجی جشنواره و بسترسازی آن برای هنرهای تجسمی اهمیت بسیاری دارد، بنابراین اگر جشنواره فجر بتواند جریان سیال هنرهای تجسمی  را شکل دهد و بسترسازی کند باید این رویداد را تقویت کرد.»

مرادخانی تاکید کرد: «رویکرد ما این است که جشنواره‌ها و برنامه‌ها توسط بخش خصوصی برگزار شود و معاونت هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌ها حمایت کند.»

در این جلسه همچنین اصغر امیرنیا، مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و دبیران ششمین جشنواره بنی المللی هنرهای تجسمی نظرات و دیدگاه های خود را درباره این رویداد بیان کردند.

ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، مجسمه سازی، کاریکاتور، عکاسی، پوستر و تصویر سازی برگزار می‌شود.

هنرمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند تا 29 آذرماه سال جاری در سایت جشنواره به نشانی  www.ivafestival.irثبت نام کنند و آثارشان را ارسال کنند.

58245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =