تازه‌ترین ساخته جوئل و ایتن کوئن جایزه اصلی جوایز بیست و سومین دوره جوایز سالانه فیلم مستقل گاتام را دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم این دوره جوایز گاتام دوشنبه شب (سه‌شنبه صبح به وقت ایران) در سیپریانی وال استریت در نیویورک برگزار شد و برندگان هفت بخش رقابتی معرفی شدند.

کمدی موزیکال «درون لوئین دیویس» به کارگردانی برادران کوئن جایزه بهترین فیلم بلند داستانی را برد. اسکار آیزاک نقش اصلی این فیلم را بازی می‌کند که بر صحنه موسیقی محلی در گرینوویچ ویلیج در نیویورک در دهه 1960 متمرکز است.

کری مالیگان، جان گودمن، گارت هدلوند، اف. موری آبراهام و جاستین تیمبرلیک دیگر بازیگران «درون لوئین دیویس» هستند.

تازه‌ترین ساخته برادران کوئن در بخش بهترین فیلم بلند داستانی با فیلم‌های «12 سال بردگی» ساخته استیو مکویین، «Ain't Them Bodies Saints» به کارگردانی دیوید لاوری، «پیش از نیمه‌شب» ساخته ریچارد لینکلیتر و رمانس «Upstream Color» به کارگردانی شین کاروث رقابت کرد.

جایزه بهترین مستند به «عمل قتل» به کارگردانی جاشوا اوپنهایمر رسید. این فیلم درباره رهبران یک جوخه مرگ در اندونزی است که در اواسط دهه 1960 تشکیل شد و در کشتار هزاران تن نقش داشت. «عمل قتل» فوریه پیش جایزه بخش پانوراما 2013 جشنواره برلین را از آن خود کرد.  

درام تحسین‌شده «ایستگاه فروتویل» که اولین ساخته رایان کوگلر فیلمساز 26 ساله است، با دریافت دو جایزه موفق‌ترین فیلم جوایز گاتام 2013 بود. کوگلر جایزه کارگردان نوظهور بینگام ری را برد و جایزه بهترین بازیگر مرد نوظهور به مایکل بی. جردن ستاره فیلم اعطاء شد.  

«ایستگاه فروتویل» بر مبنای داستانی واقعی ساخته شده و درباره آخرین روز زندگی اسکار گرنت یک جوان 22 ساله است که در شب سال نو سال 2008 در اوکلند در کالیفرنیا با شلیک گلوله پلیس کشته شد و مرگ او اعتراضات گسترده نسبت به خشونت پلیس به همراه داشت.

این فیلم پارسال در جشنواره ساندنس در بخش داستانی فیلم‌های آمریکایی جایزه بزرگ هیئت داوران را دریافت کرد و جایزه تماشاگران این بخش را هم گرفت. «ایستگاه فروتویل» ماه مه نیز جایزه «آینده» بخش نوعی نگاه جشنواره کن را از آن خود کرد.

مایکل بی. جردن، «ایستگاه «فروتویل» (Fruitvale Station)
«ایستگاه فروتویل» با بازی مایکل بی. جردن برنده دو جایزه شد

امسال برای اولین بار در جوایز گاتام، جوایز بهترین بازیگر مرد و بازیگر زن اعطاء شد. متیو مکاناهی برای بازی در نقش یک مرد مبتلا به ایدز در فیلم «Dallas Buyers Club» جایزه بهترین بازیگر مرد را برد و جایزه بهترین بازیگر زن به بری لارسون برای «Short Term 12» رسید.

مکاناهی در بخش بهترین بازیگر مرد با چوئیتل اجیوفور («12 سال بردگی»)، اسکار آیزاک («درون لوئین دیویس»)، رابرت ردفورد («همه چیز از دست رفته») و آیزایا واشنگتن («Blue Caprice») رقابت کرد.

کیت بلانشت («جازمین غمگین»)، اسکارلت جوهانسن («دون جان»)، ایمی سایمتس («Upstream Color») و شیلین وودلی («اینک تماشایی») رقبای لارسون در بخش بهترین بازیگر زن بودند.

درام تاریخی «12 سال بردگی» ساخته استیو مکویین که پیشتاز نامزدهای بیست و سومین دوره جوایز سالانه فیلم مستقل گاتام بود، مراسم را دست خالی ترک کرد.

در مجموع 23 فیلم در بخش‌های مختلف جوایز گاتام بخش دریافت جایزه را داشتند و بجز «12 سال بردگی» که در سه بخش نامزد بود، پنج فیلم هر یک در دو بخش نامزد بودند.

چند هیئت داوری مجزا شامل فیلمسازان درمورد برندگان شش بخش تصمیم گرفتند و سینماروها برنده جایزه فیلم منتخب تماشاگران را به صورت آنلاین انتخاب کردند.

جوایز گاتام بر فیلم‌های مستقل آمریکایی ساخته کارگردانان ساکن آمریکا یا متولد آمریکا متمرکز است.

این جوایز یکی از اولین رویدادهای فصل جوایز سینمایی است. شناخته شدن یک فیلم در جوایز گاتام می‌تواند به موفقیت‌های سینمایی پایان سال کمک کند.

فهرست برندگان بیست و سومین دوره جوایز سالانه فیلم مستقل گاتام به شرح زیر است:

بهترین فیلم بلند داستانی: «درون لوئین دیویس»، جوئل و ایتن کوئن
بهترین مستند: «عمل قتل»، جاشوا اوپنهایمر  
جایزه کارگردان نوظهور بینگام ری: رایان کوگلر، «ایستگاه فروتویل»
بهترین بازیگر مرد: متیو مکاناهی، «Dallas Buyers Club»
بهترین بازیگر زن: بری لارسون، «Short Term 12»   
بهترین بازیگر مرد نوظهور: مایکل بی. جردن، «ایستگاه فروتویل»  
فیلم منتخب تماشاگران: «جیک شیمابوکورو: زندگی روی چهار زه»، تاداشی ناکامورا

هالیوود ریپورتر / 2 دسامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =