در پی انصراف عربستان سعودی از عضویت غیردائم در شورای امنیت سازمان ملل اردن به مدت دو سال برای تصدی این کرسی انتخاب شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه  اردن برای تحویل گرفتن کرسی غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل انتخاب شد.  در نظر گرفته شده برای عربستان سعودی در شورای امنیت سازمان ملل متحد به اردن تعلق گرفت.
اردن که از اول ژانویه سال جدید این کرسی را تحویل می گیرد توانست از 193 رای مجمع عمومی سازمان ملل، 178 رای را برای تصدی این کرسی به خود اختصاص دهد. 
درپی انصراف عربستان سعودی در پذیرش کرسی عضویت غیر دائم در این شورا، هیئت تصمیم گیرنده برای تعیین جایگزین عربستان سعودی، این کرسی را به اردن واگذار کرد.
 وزیر امور خارجه اردن در واکنش به خبر تعیین این کشور به عنوان جایگزین عربستان سعودی، اتخاذ چنین تصمیمی را موجب افتخار کشورش دانست.
26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    4 9
    سکوت تمام جامعه بین المللی و نهادهای بین المللی وحقوق بشرسازمان ملل متحد در مورد جنایت های و خیانت های و تجاوز های مقامات عربستان وحشی به ملت های منطقه و درسوریه و عراق و لبنان و یا غیر است
  • بی نام A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    2 3
    آل سعود ۳ هزار تروریست را برای حمله به منطقه صیدنایا در سوریه به خدمت گرفت از یک پایگاه خبری وابسته به مخالفان سوری از اطلاعات میدانی خبر داد که نشان می دهد گروه تروریستی موسوم به حرکه احرار الشام و حرکه تحریر الشام وهابی به همراه جبهه النصره و گروه های دیگر وابسته به جبهه اسلامی به ویژه جیش الاسلام حدود سه هزار فرد مسلح را برای حمله به منطقه مسیحی نشین صیدنایا در القلمون جمع کرده اند.