۰ نفر
۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲

فارس نوشت:

 این روزها رکود خرید و فروش مسکن در بازار به نوعی موجب ناراحتی و نارضایتی بنگاههای املاک شده است، به طوری که برخی از آنان اعلام می‌کنند که از ابتدای سال جاری تاکنون حتی یک مورد خرید و فروش هم انجام نداده‌اند.

بنابراین گزارش، عدم کفاف وام 20 میلیونی مسکن در مقایسه با قیمت کل مسکن، باعث شده تا این روزها اکثر فعالان وام در بازار از کاهش قیمت خرید و فروش وام مسکن خبر دهند. 

به گفته فعالان بازار قیمت وام 20 میلیونی و اوراق مسکن طی چند هفته گذشته به دلیل کاهش تقاضا روند نزولی به خود گرفته است.

قیمت وام 20 میلیونی خرید مسکن در بازار به غیر از هزینه‌های دفترخانه و کارشناسی بانک، دو میلیون و 500 هزار تومان است. حال اگر هزینه دفترخانه و کارشناسی بانک را به این مبلغ اضافه کنیم خریدار وام 20 میلیونی مسکن باید هزینه‌ای بالغ بر 3 میلیون تومان پرداخت کند.

پور ابراهیمی یکی از فعالان بازار مسکن با بیان اینکه قیمت وام 20 میلیونی مسکن نسبت به ماه گذشته حدود 100 هزار تومان کاهش یافته است گفت:دیگر وام 20 میلیونی مسکن کفاف خرید را نمی‌دهد چرا که اگر دو یا سه سال پیش متقاضیان می‌توانستند با تهیه این وام یک آپارتمان 50 متری بخرند دیگر با این وام‌ها که سقف آن 20 میلیون تومان است و یا اوراق مسکن نمی‌توانند اقدام به خرید یک آپارتمان 50 متری کنند.

وی ادامه داد: این روزها که قیمت مسکن روند نزولی به خود گرفته و کاهش یافته است، انتظار می رفت که متقاضی زیادی برای خرید وام مسکن به دفاتر مراجعه کنند، اما مشخص نیست چرا وقتی قیمت مسکن که کاهش یافته و باید تقاضا برای تهیه وام بالا برود این روزها هیچ متقاضی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اوراق حق تقدم وام بانک مسکن هر چند خیلی به خرید و فروش مسکن و رکود و رونق آن ربطی ندارد اما به هر حال این وام چون در بورس خرید و فروش می شود هر روز یک قیمتی دارد و مانند نرخ دلار سکه بالا و پایین می شود.

به گفته وی،قیمت اوراق مسکن بدون هزینه های جانبی حدود دو میلیون و 100 هزار تومان است که با سایر هزینه های جانبی به 3 میلیون تومان می رسد.

*پیشنهاد دفاتر و بنگاهها برای خرید وام جانبازی/وام 60 میلیونی و کارمزد 20 میلیونی برای آن 

یکی از مواردی که این روزها اکثر دفاتر و بنگاهها به متقاضیان پیشنهاد می دهند، وام جانبازی است که سقف آن 60 میلیون تومان است.

نرخ سود این وام 4 درصد است و بازپرداخت آن 20 ساله با اقساط ماهانه 350 هزار تومان است.

سمیعی یکی از فعالان بازار گفت: وام جانبازی این روزها مشتری زیادی دارد چرا که نرخ سود آن پایین است و اقساط آن ماهانه 350 هزار تومان است.

وی گفت: کارمزد این وام حدود 19 میلیون تومان است که باید به دفتر پرداخت شود و با سایر هزینه های جانبی این وام برای متقاضی حدود 20 میلیون تومان می شود.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    19 0
    جالب بود. نمی دونستم وام مسکن هم خرید و فروش می شه. برای همینه که من هشتم گرو نه ام است!!
  • بی نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    15 0
    بازار مسکن در سال گذشته بی محابا بالا رفت والان این حباب باید تخلیه شود چون مردم با کاهش 30 درصدی قیمت مسکن هم قدرت خرید ندارند
  • بی نام IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    22 0
    اخه برادر اگر قرار باشه برای خرید یک لانه 110 میلیون حداقل بدهیم با این 20 تومان چه دردی دوا میشه. مسلما این 20 تومان را هم میشه تهیه کرد. 4 تا بیسواد اقتصاد و صادرات و واردات و صنعت را در دست گرفته اید-نه تورم را میبینید نه خدمات و درامد افراد را و .....................
  • مردم A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    1 3
    طبق لایحه امروز بودجه سال 93 ، نرخ دلار که یکسان سازی بشه (احتمالا 2600 تومان) قیمت مصالح ساختمانی پایین میاد ، پس هم حباب قیمت مسکن میشکنه و هم پایین آمدن قیمتهای مصالح ساختمانی موجب کاهش بیشتر نرخ مسکن میشه .
    • بی نام IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      2 0
      هرچقدر هم قیمتا بیاد پایین چون شهرداری پروانه وپایان کارو هرسال گرون میکنه وهزینه کار گر ساختمانیم خیلی گرون شده این دوتا هیچ وقت ارزونی به خودش ندیده پس بهر حال هزینه ساخت اونقدر که درمدت کوتاهی بالا رفته به این راحتیا به قبل بر نمیگرده
  • واقع بين IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 0
    بزك نميربهارمياد