۰ نفر
۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۳

یکی از مشکلات ما ایرانی‌ها کم ظرفیتی و در برخی اوقات بی ظرفیتی است؛ مثلا تیم ملی به جام جهانی می‌رود، پخش می‌شویم توی خیابان که شادی کنیم؛ یادمان می‌رود که در شادی نباید برای کسی مزاحمت ایجاد کرد. ترافیک ایجاد کرد. راه بندان ایجاد کرد و ...

 نامزد مورد علاقه مان پیروز انتخابات می‌شود دوباره پخش خیابان می‌شویم و تا صبح توی خیابان و جلوی بیمارستان و درمانگاه و اورژانس بوق بوق بازی می‌کنیم که چی؟ یک شب که هزار شب نمی‌شود...علت این برون گرایی وحشتناک ما کجاست باشد با کارشناسانش اما هرچه هست عجیب عمیق است و هرچه جلوتر می‌رویم گویا ریشه‌دارتر می‌شود.

اینکه ما ایرانی‌ها به وقت نیاز «بسیج» می‌شویم و مثلا نام خلیج فارس را آنقدر کلیک می‌کنیم تا روی خیلی‎ها کم بشود، بد نیست اما اینکه در صفحات اجتماعی، فیلتری برای نظارت و انتخاب و حذف وجود ندارد و هرکه هرچه خواست و نوشت، بی حساب و کتاب منتشر می‌شود، بزرگترین ضربه برای مایی است که بالقوه کم ظرفیتیم و البته ادعای فرهنگ و تمدن‌مان عالم را تحت فشار قرار داده است! حالا هم دور، دور توهین به رقبای ورزشی است؛ درست همان کاری که در سکوهای ورزشگاه‌ها و جلوی دوربین‌ها از سوی مربیان و کمک‌هایشان انجام می‌شود؛ بالاخره «توهین» به عنوان یک «ابزار» یکشبه اختراع نشده است! ریشه‌اش همین فوتبال لمپن و ناپاکی است که چاشنی بی‌پروایی‌های گاه خطرناک «جناب 90» را هم دارد!

حالا هم تیر جدید این شاهکارهای ما خورده به تن لیونل مسی، ستاره فوتبال جهان که سالهاست برای خودش بروبیایی دارد و یکدفعه قرعه لجن مال شدن از سوی یک عده از هموطنان بی ادب و بی ظرفیت ما، به نام او در آمده است!

در 30 ساعت گذشته صفحه شخصی لیونل مسی حدود 50 هزار کامنت دریافت کرده که اگرچه به چند بخش تقسیم می‌شود، اما متاسفانه اغلب، کامنت‌های توهین‌آمیز ما برای آقای مسی است. برخی کاربران ایرانی زشت‌ترین الفاظ ممکن را در صفحه شخصی او نوشته‌اند و انگار طرف دشمن خونی و البته بددهن ماست! که ما داریم در فضای مجازی با تانک توهین از روی او رد می‌شویم و لابد از این رفتارمان قاه قاه می‌خندیم!

پرانتز باز: دیدید برخی از رفقای خیلی رفیق(!) وقتی به هم می‌رسند برای نمایش صمیمیت بالا، احوال همدیگر را با احوال پرسی از مادر و خواهر طرف سراغ می‌گیرند؟! و این برایشان یعنی اند (end) مرام!؟ پرانتز بسته!

مطمئنا 50 هزار نفر ایرانی یا حتی 100 هزار نفر، نماینده 76 میلیون ایرانی نیستند اما به هر حال نماد ایران و ایرانی محسوب می‌شود و چقدر خوب که فیس بوک فیلتر است تا خدای نکرده - با بدبینی - این آمار خیلی رشد نکند! و بازهم خدا را شکر که زبان طرف ما، فارسی نیست و دوستان زحمتکش امر «بی ادبی آنلاین»، زیاد به زبان دوم تسلط ندارند!

کمی قبل تر هم یادتان هست؛ جمع زیادی از کاربران ایرانی فیس‌بوک در خلال برگزاری لیگ جهانی والیبال با هجوم به صفحه شخصی ایوان زایتسف یکی از بازیکنان تیم‌ملی ایتالیا، این صفحه را پر از نظرات و و الطاف خود کردند! به طوری که حجم بالای کامنت‌ها با واکنش این بازیکن روبرو شد: «متاسفم که بزرگترین تفریح ایرانیان توهین به دیگران است!»

*
شاید زیاد نتیجه گیری خوبی نباشد که بگوییم این رفتارها موجب شده تا تصویری نامناسب از ایرانی‌ها برای چهره‌های سرشناس دنیا ترسیم شود، اما پر بیراه نیست اگر بگوییم «آینده نزدیک است» و شاید همین دست فرمان، ما را به جایی برساند که با یقین همین پایان را برای خود تکرار کنیم.

ما ضرب المثل «مشت نمونه خروار» را کنار می‌گذاریم اما از قدیم گفته‌اند از کوزه همان برون ترواد که در اوست...یعنی نباید از این فوتبال بکش بکش، توقع ادب و آداب اجتماعی داشت!

به هر حال جناب آقای لیونل مسی، ستاره محبوب مستطیل سبز و ریزنقش دوست داشتنی آرژانتینی، من به نمایندگی از میلیون‌ها میلیون ایرانی‌ شریف و محترم، از رفتار زننده «فیس‌بوک‌باز نما»ها عذرخواهی می‌کنم، این کامنت‌های توهین آمیز، توهین به خود نویسندگان و کاربرانی است که آنها را برای شما نوشته‌اند، ایران و ایرانی همیشه به ادب مشهور بوده و خواهد بود، انشالله.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 256
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    22 5
    باید فدراسیون فوتبال رسمن ازش عذرخواهی کنه
  • عرشیا A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    21 1
    تمام مشکلات این کشور از خود بزرگ بینی و حقیر شمردن تمامی غیر خودیها میباشد و متاسفانه این رفتار ناشایست حتی در تبلیغات رسمی هم دیده میشه .باید یک بار برای همیشه جلوی این فرهنگ وحشتناک گرفته بشه و چه خوب که از همین مورد کامنتهای هتاکانه به لیونل مسی استارتش زده بشه .
  • محسن GB ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    18 5
    اینکه شما نوشته اید آقایان بد دهان به زبان دوم تسلط ندارند و احیانا آقای مسی هم فارسی (یا فینگلیش!!) بلد نیست تا حدودی درست است اما رسانه هایی مثل bbc و دیگران خیلی خوب فارسی میدانند و از این موضوع در جای خودش استفاده خواهند کرد (شاید هم کرده اند).
    • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      22 2
      شما تا حالا فیس بوک رفتی اصلا؟؟؟ خط به خط خودش ترجمه میکنه واست!.... بعدشم اینا به زبان اسپانیایی و انگلیسی و فارسی و .. هر چی تونستن نوشتن مگه کاری داره بری گوگل ترنسلیت به هر زبونی ترجمه کنی؟ کار از این حرفا گذشته بیدار شید بابا.... اینقدر به بی بی سی بیچاره گیر ندید ادب و فرهنگ از داخل مشکل داره
  • بی نام A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    21 8
    من همیشه از اینکه ایرانی هستم خجالت می کشم وقتی می رم به یه کشور دیگه
  • میثم IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    22 0
    خدایا چی بگیم ازاین فرهنگ و مردم.......واقعا برای آنان که مسی رو مورد هدف قرار دادن متاسفم...
  • صادقی A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    18 1
    خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی ..... ببخشید آقای مسی اینای که میرن توی فیسبوک شما یه مشت بی ادب بی ظرفیت هستن که آبروی ایران روبردن
  • مسعود A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    11 1
    مشکل اینه که مردم با خودشون تمرین اخلاق مداری نمیکنن. فکر میکنن انسانهای با اخلاق ذاتا اینطور هستن در صورتی که عدالت الهی خلاف این قضیه است. انسان باید تمام محرکه های درونی از جمله خوشی و ناخوشی هاشو کنترل کنه. والا یکی از فرق های انسان با حیوون همین اراده اون برای کنترل هیجان هاشه!
  • مایلر IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    12 19
    عشق است هاشم بیگ زاده فقط
  • نوید IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    13 0
    واقعا یه هیجان کنترل نشده زشته این کار
  • امیر حسین IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    38 0
    کی گفته ایرانی به ادب مشهور بوده؟ تا بوده ما همین بودیم. فقط فکر می کنیم آدمهای با فرهنگی هستیم. یه سر برو ورزشگاه آزادی ببین چه فحشهایی میدن به هم، بیخود هم اسم تماشاگر نما و فیسبوک باز نما و اینجور چیزها رو روشون نذارید ایرانی یعنی همین، البته که یه عده آدم حسابی بینمون هست ولی وقتی همه جا نخاله هامون دیده میشن بدون که تعدادشون خیلی بیشتر از آدم حسابیامونه.
  • پویا A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    19 0
    آقای مسی منم به عنوان یک ایرانی از این رفتار بی ادبانه تعدادی ایرانی عذرخواهی میکنم شما نماد فوتبال زیبا هستید و این افراد نماد بی ادبی
  • بابک IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    35 0
    ما ایرانیا همینیم سر و ته هممون همینه فقط ادعا داریم ادعای فرهنگ شعور ظرفیت .... از ماست که بر ماست...
  • بی نام A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    27 0
    خیلی جالبه! بی فرهنگی خودمون رو همیشه با یک " ببخشید " توجیه می کنیم!
  • بی نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    14 4
    لطفا از همه بخواهید بسیج شده به صفحه مسی رفته از او معذرت خواهی کنند
  • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    23 0
    همون جمله اول متاسفانه کافی بود:یکی از مشکلات ما ایرانی‌ها کم ظرفیتی و در برخی اوقات بی ظرفیتی است!!
  • ابی IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    11 2
    به نظر شما عامل این همه سرگرمی چیست غیر از بی کاری که باعث شده این چنین تحقیر بشیم؟آقای نویسنده به جای اینکه واسه مسی معذرت خواهی بنویسس و خدا رو واسه فیلتر شدن فیس بوکشکر کنید فکری به حال بی کاری جوانان کنید تا کارشان نشود گذراندن وقت وتوهین به.......
  • بی نام A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    20 0
    این اتفاقات به این دلیل که ما ایرانی ها هوچی باز هستیم. خودم هم جزئی از این افراد هستم. فقط دوست داریم داد و هوار راه بندازیم. اصلا فکر نمی کنیم چی به دست میاریم
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    18 3
    ایران و ایرانی همیشه به ادب مشهور بوده و خواهد بود ؟!!!!!! اونم چه ادبی !!!!!!
  • یزدانپرست A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    6 13
    اتفاقا 90 درصد کامنتا در حمایت از مسی و عذر خواهی بود؟ دلیل این همه بزرگ نمایی رو نمیدونم؟
  • علی IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    10 0
    نوشته خوبی بود امیدوارم این نوشته درست را افراد زیادی با کامنت های خوب نه فقط برای دلجویی از مسی بلکه برای نشان دادن اینکه ایرانیها همه شان مثل آن 80 هزار نفری که برای مسی کامنتهای بی ادبانه فرستادند نیستند . البته درسته خیلی از ایرانیها زود جوگیر میشوند ولی بازتاب این کامنتهای بی ادبانه در برخورد خارجیها با ما بی تاثیر نیست . مالدینی و خیلی از بازیکنان سابق میلانی وقتی وارد فرودگاه ایران شد چرا وحشت داشتند ؟ نگوئیم ما به مردم دنیا نیاز نداریم . همه نوع رفتار غیر اصولی را انجام می دهیم بعد برای دیگران ایراد می گیریم که برخوردشان با ما ایرانیان درست نیست
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    4 40
    اول اینکه کامپیوتر مسی فارسی نداره و تمام این کامنت ها مربع مربع نشون میده دوم اینکه تاکینگ پیج مسی میره بالا و باید مسی کلی خوشحال هم بشه سوم اینکه چه اشکالی داره شادی کردن تو خیابونا از نظر شما مردم باید همیشه تو غم و اندوه باشن و اصلا خوشحالی نکنن و همیشه گریه کنند
  • شهاب IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    11 1
    2 کلمه حرف حساب.
  • سيدمجيد A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    28 22
    همه فتنه ها را فردوسي پور در برنامه مزخرفش بنا كرد. بخاطر هيجان برنامه اش هر چرت و پرتي را مطرح ميكنه نتيجه اش هم ميشه همين ديگه....
  • بی نام A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    21 1
    ببین چطور چندصد نفر که نیست معلوم نیست چه مرگشونه براحتی آبروی هفتاد میلیون نفر میبرن و همه رو ناراحت و متاسف میکنن../
  • ایرانی سالمند IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    37 0
    متاسفانه صحبت ها و رفتارهای بی ادبانه داره نهادینه میشه. اصحاب فرهنگ مدد کنید
  • حسین 2007 IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    34 0
    دیگه زحمت نکش آقا جان اون یه ذره آبروی نداشته ما تو دنیا هم ریخت ! همش هم بلدیم ادعای فرهنگ و تمدن چندین هزار ساله بکنیم فقط تاسف
  • ایرانی IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    24 2
    من هم به نوبه خودم از ایشون معذرت میخوام
  • علی A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    49 1
    به نظر من اکثر جوان های ایرانی بی ادب هستند که به واقع محسن حدادی به آن اشاره نمود
  • فرهاد101 A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    90 حدود 15 ساله تقریبا هر هفته چهار ساعت(!) برنامه داره. مطمئنا در این مدت نقش مهمی در آموزش و تربیت و شکل دادن ذائقه قشر بزرگی از فوتبال دوستان داشته (و حتی شکل دادن شخصیت برخی جوون های فوتبال دوست امروز که اصلا قبلا از خود فوتبال با نود آشنا شدن!) در طول این مدت اخلاق خاص و متفاوت (!) تهیه کننده این برنامه هر روز بیشتر و بیشتر جو و لحن برنامه رو برده بسمت ترویج نوعی بی پروایی و بی حیایی کلامی و عیب جویی افراطی همراه با تسمخر و (اخیرا لودگی لوس!). البته مدیران صدا و سیما هم اوکی بودن با این موضوع! چون براشون بد نیست که ذهن و زندگی جوون ها فقط مشغول به همین حواشی بی ارزش فوتبال باشه و یه موقع خودشون و مشکلاتشون رو جایی دیگه تخلیه نکنن!
  • سامان IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    51 4
    آقای مسی، من هم به نوبه خود به عنوان یکی از میلیون ها ایرانی دیگر از شما عذرخواهی می کنم... آقای حدادی عزیز، سپاس
    • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      29 2
      انگار مسی هر روز خبرانلاین میخونه که تو هم برای نوشتی
  • سینا IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    13 18
    این قضیه بسیار بودار است! پلیس محترم فتا که ماشاللا هزار ماشاللا اوستای بگیر و ببند هرگونه فعالیت کمی مخالف و یا منحرف در فضای مجازی‌ست پس کجاست؟ باید یک تحقیق درست و حسابی انجام شود تا مشخص گردد این کامنت‌ها واقعا از طرف ایرانیان مقیم فیس‌بوک و غیره ارسال شده یا یک بدافزار یا چیز دیگری از خارج ایران و برای بدنام کردن ایرانیان این کارو کرده
  • بی نام EU ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    54 5
    ایرانی ها همین اند فعلاً چه بخواهید و چه نخواهید!
  • بی نام GB ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    28 0
    ممنون از مطلب زیبایی که نوشتین... متاسفانه برخی از هموطنای ناعزیز ما در حد یه ایرانی با اصالت و مودب رفتار نکرده و همین موضوع خیلی برای ما ایرانیا تاسف باره
    • مسعود IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      2 13
      کاش چند روز تو این وضعیت بیکاری و تورم و گرانی زندگی میکردید تا مفهوم کم ظرفیتی رو درک میکردید...!!...
    • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      13 0
      آقا مسعود، حالا چون تورم و بيكاري هست، بايد براي تفريح كردن بريم به آدمهاي ديگه فحش و توهين كنيم؟ من هم بيكارم ولي نمي رم هر چي از دهنم در بياد به ورزشكارهاي كشورهاي ديگه بگم...
  • تیمور IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    10 2
    نمیدونم چه اصراری هست که بخوایم خودمون رو بامزه و شوخ جلوه بدیم و دایره این مزه به مرزهای بی ادبی کشیده شده برای اینکه اندکی دیگران را بخندانیم و خودنمایی کنیم به هر لجن پراکنی متوسل میشویم فارغ از انکه هزینه گزافه گویی های خوشمزه مان را بدونیم .. تاسف واژه ی کمی برای این بی ادبی ماست
  • ناشناس IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    حديث داريم که مردمان یک جامعه به مسئولان خود تاسي مي کنند تا به پدرانشان.
    • لطفا همه بخوانند A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      596 6
      آقای محسن حدادی عزیز خودتو ناراحت نکن.نمیدونم چرا همه فکر میکنن که مردم ما اون چیزی که هستن نیستن! باور بفرمایید مردم ما همینن.تو کوچه و خیابون هم ما همین آدمها رو داریم میبینیم.همه تو این فکرن که چطور میتونن سر همدیگه کلاه بزارن.به هم دروغ میگن.فحش میدن.جوگیرن.اززیرکاردرروان.افراط میکنن. درکل خیلی کم پیدا میشن آدمهای که ارزش ها هنوز واقعا براشون ارزش باشه
    • بی نام EU ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      مگر مسی با گفتن این جمله که ایران را نمیشناسم از ملت ما عذر خواهی کرد که شما عذر خواهی میکنید؟
    • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      این که توهین نیست ما هم آرژانتین رو درست نمی شناسیم . شما می شناسی؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      250 6
      جناب مسي ، وقتي شما بازي مي كنيد .. ما هم به همراه همه ي دنيا كه عنوان برترين را برايت انتخاب كردند .. لذت مي بريم و البته تيم ملي مان را با همه ي نقاط ضعف و قدرتش دوست داريم ... بازي بين ايران و آرژانتين به همراه شما ، همه ي ما را محسور خواهد كرد ... به اميد دوستي بيشتر ...
    • ایرانی IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      355 6
      اصلاچراباید بشناسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اون نمیشناسه چراباید ما بهش توهین کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نمیدونم چرا مردم ما اینقدر فقر فرهنگی و اجتماعی دارن
    • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      339 1
      اولا گفته فوتبال ایران رو نمیشناسم! جواب فوتبال ایران رو نمیشناسم فحاشیه ؟؟؟؟ برید خجالت بکشد از این رفتار حتی اون خانم مجری قرعه کشی هم پیجش پر شده از فحاشی های امثال شما
    • نکته IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      158 2
      نکته ظريف اينه که ما جوگير نشيم...در شادي تيم ملي شاد باشيم اما همونطور که نويسنده هم نوشته، مردم رو اذيت نکنيم...خيابون رو بند نياريم اگر يه نفر بيمار اورژانسي داشت چه کنه؟ يا اينکه يه زن باردار توي ترافيک گير افتاده بود...ممنون بابت اين نکته ظريف
    • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      168 9
      متاسفم. دویست سیصد نفر نو جوون بی تربیت آبروی 70 میلیون نفر رو می برن و اینطوری همه رو متاسف و شرم زده میکنن.
    • حسام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      59 83
      حالا دوباره از اینور غش کردیم.حالاهرچی تحقیر وتوهینه درروزهای آینده باافتخارنثارخودمون میکنیم.افراط وتفریط.درهرجامعه ای درصدی انسان غیرنرمال وبی ادب وجودداره.پس زندانهادرکشورهاوشهرهای مختلف برای چی ساخته شده؟برای همان درصد اقلیت؟جامعه چندمیلیونی فیسبوک درایران هم بالاخره سی چهل هزاربی ادب و روانی نداره؟اینکه دلیل نمیشه اینقدر به خودمون توهین کنیم واز شادی توی خیابونمون تاسرتاپای خودمون ایرادبگیریم؟این چه کارزشتیه آخه که ماباخودمون میکنیم؟به جای این حرفها میتونیم یک پیج برای ابراز دوستی وعذرخواهی درست کنیم تا باصدهاهزار لایک به مسی ودنیابگیم فقط اون بیست سی هزار بی ادب رو که دراقلیت محض هستندرو نبینه بلکه بدونه میلیونها ایرانی دوستش دارند.چرا اینقدر به خودمون بخاطرچندهزاربی ادب توهین میکنیم؟
    • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      28 51
      ربطي به برنامه 90 نداره،وقتي مربيان فوتبالمان فحاشي مي كنند و ديگران را تخريب مي كنند اين ميشه نتيجه اش،وقتي يك خبر نگار مياد از يك مربي سوالي مي پرسه كه توسط علي نامي به بيرون هدايت ميشه اون تماشاچي هم اون بي فرهنگي را از اون مربي ياد مي گيره،6 ميليون نفر براي اون برنامه پيامك فرستادند آيا حتي 10 درصد اون تعداد هم تو پيج مسي رقتند كه اون حرف ها را بزنند،معلومه كه اون ها از كجا خط گرفته بودند و الان هم مي خواند وجهه 90 را به خاطر در آفتادن با ناپاكي هاي فوتبال خراب كنند
    • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      47 16
      دوستان بريد ببينيد اون هايي كه به مسي فحش دادند طرفدار چه تيم و مربي هستند،من رفتم چك كردم شما هم اين كار را بكنيد،اين وسط فقط بيگ زاده و 90 بدنام شدند
    • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      19 84
      هرکی گفته ایران رو نمیشناسه فقط و فقط به خودش توهین کرده ما چرا بهش توهین کنیم؟
    • دکتری علوم سیاسی A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      57 4
      آقا حسام چرا برای مردم نیجریه وجود نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا مردم نیجریه این چنین فحاشی نکردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام EU ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      44 2
      اين فحاشي ها ارتباطي به فلان تيم يا بهمان مربي نداره.با اين حساب فحاشي به زايتسف به كي ربط داره؟ زايتسف كه ديگه فوتبالي نيست.
    • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      23 1
      به قول خود امام علی:"کلام الحق یراد به الباطل"
    • بي نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      50 0
      واقعا افراط در كشور ما بيداد ميكنه.... مثل فحاشي به بازيكن محبوب دنيا ... مثل مسخره كرده بازيكن مؤدب فوتبال بيگ زاده ....
    • مهتاب A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      53 0
      ما مردم درست بشو نیستیم این طوری بودیم هستیم و خواهیم بود واقعا تاسف باره........
    • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      33 0
      احسنت به این حرفت
    • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      21 1
      چه شهامتی. هم شما هم خبرآنلاین...
    • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      33 9
      اونایی که اینکارو میکنن چه فایده ای براشون داره آخه؟ اینا یه هدفی دارن. ما در ایران تعداد زیادی به ظاهر ایرانی ِوطن فروش و خائن و تجزیه طلب داریم که از هر دشمنی بدترن. اینا بهر قیمتی حاضرن بدنام کنم ایران و ایرانی رو. از همونهایی که در همین سایت برای ""خلیج فارس"" منفی میزنن. چندین میلیون مهاجر در ایران هم ممکنه دل خوشی از ایران نداشته باشن و بخوان دشمنی کنن با بدنام کردن ایران. کل این قضیه مشکوکـه. چرا ربط میدین همه ایرانی ها؟
    • علی IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      14 0
      آقای جو گیر و بی نام گفت فوتبال ایران رو نمیشناسم نه که ایران رو نمیشناسم
    • ناصرالممالک IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      24 7
      داستان تمسخر بیگ زاده توسط فردوسی پور با عنایت خدا داره تبدیل می شه به "حمله گاز انبری " آقای قالیباف . این جوان محجوب رو در برنامه ای که میلیونها ایرانی براساس علاقه خود به فوتبال و نه فردوسی پور منتظر قرعه کشی بودند آنگونه تخریب کرد و به تمسخر کشید الان خود فردوسی پور توی کوزه افتاده و بشدت از محبوبیتش کاسته شده . فارغ از رنگها که در جای خود ارزش دارد اینگونه تخریبها مورد تایید هیچیک از علاقمندان به فوتبال نیست .
    • وحیدm.s.r A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      13 0
      چرا عاقل کند کاری ک باز ارد پشیمانی!
    • ایرانی‌ساده‌دل است نه بی‌فرهنگ! A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      19 9
      عزیزانی که به کشور و هموطنان و تاریخ خودتون تاختید کمی زود قضاوت کردین. برید ببینید در سایتهای عربی و اسرائیلی و تجزیه طلب و پانترک چه عروسی ای برپا شده به مناسبت این پیروزی و فتح الفتوح بزرگ! که تونستن خود ایرانی ها رو وادار به خودزنی کنن و با استفاده از مسی بزرگترین سکوی تبلیغاتی با 51 میلیون طرفدار، ایرانی رو در دنیا بدنام کنن و بی فرهنگ و لایق بمبارون شدن جلوه بدن. آخه یه ایرانی هر چقدر بی فرهنگ باشه چرا باید به یکی الکی فحش بده؟ تازه کسی که تو ایران محبوبه! مطمئن باشید اونایی که نفع بردن از قضیه این پروژه رو اجرا کردن. وقتی با همچین کار راحتی این همه میتونن ایران و ایرانی رو حتی بین خود ایرانی ها تحقیر کنن و شما از ایرانی بودنتون متنفر کنن.. چرا وسوسه نشن؟
    • میترا IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      16 0
      سالهاست که وضع اینجوریه. برای درک این وضع لازم نیست صرفا استادیومهای فوتبالو دید. خیابونهای مارو ببینید برای یه تصادف ساده بعضی از مردم فورا دست به یقه میشن و بعد فحشه که نثار هم میکنن. کدوم خانوم اعم از چادری و ساپورتی رو سراغ دارید که تو خیابونای ما امنیت روانی و فیزیکی داشته باشه؟ این مختص یک شهر یا منطقه کشور هم نیست تقریبا اکثر شهرهای بزرگو که من دیدم وضع همینه. ببینید تو این همه سال مردم ما چطور با هم رفتار میکنن هر فردی هر جا که امکانش براش پیش میاد دیگری رو تحقیر و مسخره میکنه و به خیال خودمون بامزه هم هستیم. از توهین و تحقیر زنها گرفته تا توهین و جک ساختن و خندیدن به هموطن. حالا هم باز بعضیهامون دنبال مقصر ماورایی میگردن نه عزیزان این ماییم خود خودمون اینکارارو میکنیم سالهاست!
    • احسان IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      10 0
      متاسفانه به کمک ابزاری مثل گوگل ترنسلیت، مسی و همه مردم دنیا میتونن با دو تا کلیک معنی جملات فارسی رو بفهمند. برای آبروی خودمون متاسفم.
    • بی نام A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      5 4
      کلا این حمله کاملا خودجوش!! به مسی کاملا عمدی و برای این بود بعدش عده ای بیان بگن ایرانیا فرهنگ فیسبوک ندارن باید فیلتر باشه و خانم ها هم نباید برن ورزشگاه.
    • رامین A1 ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      6 4
      جلوه ای از فرهنگ وادب فارسی.
  • بی نام EU ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    18 0
    خيلي قبل تر از اينها بايد با فرهنگسازي مناسب جلوي اين آبروريزي گرفته مي شد.يعني از زماني كه به صفحات شخصي لوران فابيوس و پادشاه اردن و عربستان و... حمله شد(هرچند ممكنه با سياست هاي اين افراد موافق نباشيم).
  • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    8 6
    آقای لیونل مسی خبرانلاین میخونن؟ به زبان فارسی؟
  • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    33 6
    دردناک ترین قسمتش اینه که یک سری آدم مجهول الحال با عکس پروفایل نلسون ماندلا فقید به مسی فحاشی می کردن. واقعا از این همه دوگانگی شخصیتی جامعمون خسته شدم خدایا به داد ما برس
  • مهرام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    20 6
    فیسبوک نما رو خوب اومدی. اخه چرا باید اینطور خودمون رو نشون بدیم؟ملت فرهنگ داریم مثلا
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    17 2
    محسن جان با قسمت اول حرفات موافق نیستم.از نظر شما اون وقت مردم کی شادی کنند؟ اصلا فضایی برا شادی دارند؟ توی تمام دنیا هم همینه کشورهایی که هر چند سال یه بار میرن جام جهانی شادی می کنند.میان تو خیابون..یعنی همه کم ظرفیت هستند؟ ولی خوب برای فحش دادن به مسی بدتر از اون اون خانوم مجری مسابقات فرناندا لیما هیچ دلیل قانع کننده ای نمی بینم.برای مسی حد اقل بیشتر کری ها بین جدال مسی و بیک زاده بود ولی برای اون خانوم...
    • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      11 1
      آقای حدادی منم با قسمت اول حرفاتون موافق نیستم..مقصر این چیزا مردم نیستن!..ما چه بهونه ای داریم واسه شادی یا چه جایی داریم واسه شادی؟؟..والله من یکی که جوونیم سوخت تنها همین امسال واسه جام جهانی رفتم تو خیابون از شادی مردم فیلم و عکس گرفتم فقط...یادمه یه روز توی ماهواره برنامه جشن و کنسرت زنده از چندتا کشور رو پخش میکرد تو فضای باز...مثلا از کنار برج ایفل تا چشم میدید جمعیت بود میرفت یه کشور دیگه هم همینطور بود،هی پاس میدادن به هم...یا یه تیمشون مقام میاره اتوبوس 2طبقه میارن تو شهر میگردوننشون جشن میگیرن و... ما کجا این چیزا رو داریم؟ حالا باز آقایون وضعشون بهتره خانوم ها چی بگن؟؟؟؟جامعه خیلی بسته است...یه روز میفهمن که دیره
  • بی نام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    5 3
    اتفاقا اشکال از این است که فیس بوک فیلتر است. بر خلاف خیلی از سایت های اینترنتی که جو غالب آنها حضور با شخصیت ها و اسامی ناشناخته و گاها کاملا متضاد با شخصیت اصلی فرد بود فیس بوک پدیده ای بود که اساس آن بر اصل شخصیت های حقیقی و حقوقی استوار بوده است البته به جز در ایران و خود فیس بوک قوانین سفت و سختی هم در این زمینه دارد. در ایران فیس بوک با مثلا یاهو چت فر قی ندارد خیلی ها با اسامی مستعار و شخصیت های دروغی وارد فیس بوک می شوند تا وجهه ای از شخصیتشان که در جامعه نمی تواند به راحتی آن را بروز دهد را ارائه دهد و خودش را خالی کند و فیلتر بودن این سایت این رویه را تشدید می کند. ما ایرانی ها همه مان داریم دو شخصیتی می شویم و این محدودیت ها باعث بیشتر شدن این مساله است.
  • بی نام DE ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    36 3
    امیدوارم فدراسیون فوتبال ایران و وزارت ورزش برای یکبارم که شده به طور صریح و محکم به این اتفاق واکنش نشون بدن و یک بیانیه بین المللی منتشر کنن و در این بیانیه مراتب تاسف خودشونو نسبت به این واقعه اعلام کنن و حداقل از طرف آن دسته از مردم ایران که از این رفتار زشت به اصطلاح هموطنانشون ناراحت شدند؛ به طور رسمی عذر خواهی کنن. بلکه هم بشه مقدار کمی از این رفتار زشت رو جبران کرد و هم تلنگری به این دوستان به اصطلاح هموطن باشه که کمی به خودشون بیان!
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    14 21
    آقای حدادی شـمـا مطمئن باش اینا هموطن بی ادب و بی ظرفیت ما نیستـن و یه مشت شعبـون بی مخ هستن که دارن از یه جایی تغـذیه میشن یه چیزایی رو واسه ایـران نابـود کنن!! وگرنه ایرانی اینقدرها هم بی عقل نیست...!
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    58 0
    تازه امروز صبح مجری خانم صبح به خیر ایران برای کامنت ها در صفحه فیس بوک مسی کلی ذوق می کرد و وعده می داد که منتظر باشید تا ببینیم مسی چه جوابی می ده.
    • s IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      0 0
      بیشتر از همه به خود ایرانیا ضربه وارد شد.. حق مردم ایران نبود با این همه فشار و بدبختی باید این بی آبرویی رو هم تحمل کنن...
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    22 0
    امیدوارم مسئولان هم اگه دغدغه ایران رو دارن و واسه شون مهمه یه تکونی به خودشون بدن این میتونه یه خطر ملی برای ما بشه ( حتی شاید یه روز اینقدر پیش برن که کار به فیفا و... برسه و اصلا حذفمون کنن و....) دیگه بسه ساکت نشستن و با گشت و فیلتر ارشاد کردن! ببینید چه آســـــــــــــــون به نام ایـرانی دارن آبروی ایران رو می برن و شما ساکت نشستید!!!!!........کوروش آسوده بخواب و بیدار نشو که هیچی از شکوه ایـران واست نزاشتیم
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    49 22
    واقعا خدا رو شکر که فیس بوک فیلتر است
    • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      52 3
      واقعا فکر میکنی دسترسی به فیلترشکن و وی پی ان خیلی سخته؟؟؟ مطمئن باش فیلتر هم نبود همین قدر اراذل اوباش بیشتر نداشت فیس بوک.....اینا اصلا رسـالتـشون اینه!!! چه با فیلتر چه بی فیلتر....
  • هادی A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    77 2
    فیس بوک باز نما یعنی چی ؟؟؟ این هم شد مثل همین کلمه تماشاچی نما که برای توجیه رفتار حاضرین در ورزشگاه ها ساختیم !!! نه آنها تماشاچی نما هستند و نه اینها فیس بوک باز نما بلکه واقعیت جامعه ما هستند . تلخ است اما واقعیت است. جامعه ای که تنها در تصور خیالی خود افرادی با فرهنگ محسوب می شوند و در تمامی شئونات زندگی حداقل اخلاق را رعایت نمی کنند . در کشور های بی فرهنگ غربی که فساد بی داد می کند فاصله بازیکنان فوتبال با زمین یک متر است (بدون هیچگونه محافظی) و زن و بچه و مرد در کنار یکدیگر تیم مورد علاقه خود را تشویق می کنند اما در جامعه اند (end) فرهنگ ما جهت آموزش فحش های جدید کافی است یک سر به ورزشگاه ها بزنیم. زنان حتی در خیابان امنیت نداشته و بی اخلاقی بخش جدایی ناپذیری از فرهنگ ماست
    • یک شهروند IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      27 0
      1000 تا لایک واقعاً حقیقت جامعه مون راگفتی
    • فرید DE ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      4 0
      هادی جان، تصویر دقیقی از جامعه ارائه دادی. البته این یک مورد از این تفاوتها بود.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    76 2
    واقعه جای تاسفه . همان جوری که با ورود به جام جهانی احساس غرور و سربلندی ایران و دارم با اینگونه رفتارها احساس شرمندگی و سرافکندگی دارم .
  • هومن IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    مردم عزیز بارها ثابت کردند بویی از این تمدن ۲۵۰۰ ساله نبرده اند، من بارها گفتم ، ما هیچ ربطی به این تمدن بزرگ نداشته، نداریم و نخواهیم داشت.
    • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      بايد ببيني مدمي كه از همون نژادند چه بر سرشون آورده شده كه به اين وضع درآمدن
    • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      77 4
      یکی از مشکلات ما همینه که همیشه تقصیر رو می خام بندازیک گردن دیگری
    • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      6 281
      شما ها خيلي ببخشيد به مردم بدهكاريد نمبخواد از ليونل مسي معذرت خواهي كنيد. زنده باد ايران
    • محمد علی IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      ببخشید آقای هومن . شاید شما اینطور باشید لطفا به مردم نجیب ایران توهین نکنید . مردمی که برای شزفشان از جانشان میگذرند بویی از تمدن نبردند ؟
    • دکتری علوم سیاسی A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      15 40
      آقا محمد علی :::::::: اون مردمی که شما گفتید به گفته استاد رحیم پور ( در جلسه ای که در خدمت کارکنان وزارت خارجه بودند سال 87 ) مردمی که رفتند جنگیدند فقط 200 هزار نفر بودند ..... و طبق گفته ایشان اساسا مردم ایران فقط همون 200 هزار نفر هستند .
    • ایران زمین IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      26 20
      خیلی ساده میشه فهمید که چه کسانی به اسم ایرانی اونجا کامنت گذاشتند و دارن با آبروی یه کشور بازی میکنند . یه کلام ختم کلام..... جدایی طلب ها و اونای که پان پان میکنند. حتا تو سایتهای ایرانی هم که کامنت میزارن , کامنتاشون بوی نفرت و حسادت و کینه میده .
    • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      15 8
      آقای بی نام آخری اونهایی هم که میان ورزشگاه و صندلی می شکونن اونها هم تجزیه طلب هستند دیگه ؟؟؟ درسته ؟؟؟؟
    • ****##**** A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      5 10
      دوستانی که داد بی فرهنگی "همه ایرانی ها" رو به فلک بردین به کجا چنین شتابان؟! اگه مطمئنید که کار ایرانی ها بوده یه نگاه همین جا بکنید لطفا!!! منفی و مثبت ها رو ببینید! اینا مگه ایرانی نیستن؟؟ همه متفق القول محکوم کردن حمله به پیج مسی رو. 220 نفر که که کامنت گذاشتن و محکوم کردن آرژانتیتی هستن؟؟ بابا خودتون هستین دیگه. یه سوال از خودتون بکنید که اون دویست تا اکانتی که در پیج مسی فحش دادن چه هدفی داشتن و چقدر به هدفشون رسیدن.
  • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    28 8
    اب ریخته شده رو دیگه نمیشه جمع کرد.
  • شهروند تهرانی A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    43 1
    ممتاسفم برای بعضیها ، چرا باید با این کارهای زشت نام ایران و ایرانی را در جهان بد جلوه بدهیم ؟
  • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    8 67
    آقاي مسي اصلاح طلبان (هوليگانها) رو ببخشيد
    • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      30 8
      چه ربطی داشت!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      25 4
      مجيد جان اينها را نميگويند اصلاح طلب به اينها ميگويند افراطي وانحرافي
    • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      15 1
      آخر آخرش میبینی همین جنگ ها و درگیری های جناحی و افکار ضد ایرانی اینـــا مشخص میشه!....... فکرشم نمیکردم اینقدر راحت یه عده بتونن با آبروی مـا بازی کنن!!!!!...... حالا تازه دستشون هم اومده ، راه حلی هم نیست که جلوشون رو گرفت، مسئولان هم که مشغول خوابند ..... خدا به دادمون برسه!
  • الهه A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    ايران و ايراني همينيه كه مي بينيد.. الكي تو رو در بايستي يك عده شاعر و دانشمند محترم خودمونو گول نزنيم
    • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      39 13
      اشتباه منفی دادم. معذرت
    • فرهاد A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      23 14
      خانم جان! این تعداد که کامنت بد گذاشتن 0.01 درصد ایرانی های عضو فیسبوک نمیشن. چرا تعمیم میدی به کل مردم؟؟؟ اینم یه نوع جوگیری و بی ظرفیتی هست. حالا دیگه از اون ور غش کردین.
    • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      19 8
      عزیزم یکم فکر کن. آخه چه دلیلی داره که کسی اینکارو بکنه؟ بنظر من کاملا مشکوک و بو داره قضیه. کامنت ها رو که خوندم تابلو بود خیلی ها از عمد و برای دشمنی و بدنام کردن ایران اینکارو میکنن. ندیدی تو همین سایت چقدر منفی به خلیج فارس و کامنتای با مضمون ملی میدن؟؟
  • معین IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    61 4
    من براش کامنت ای لاو یو گذاشتم
    • اس اس IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      27 3
      آقا شما با این زحمتی که کشیدی آبرو مردم ایران رو خریدی!!!
    • معین IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      5 13
      از بقیه که بهتره اس اس کیسه
    • اس اس IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      8 7
      نمونه ای از فرهنگ یک لنگی،جنبه تعریف هم ندارن
  • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    21 62
    اين بازي را استقلالي ها شروع كردند و حالا مي خواهند كاسه و كوزه ها را سر عادل بشكونند،اين واقعا نامرديه!
    • حمید A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      11 2
      عادل جان مرسی که تا اینجا اومدی! ولی عزیز، ما استقلالی ها بازیکنمونو دوست داریم و اگه سربه سرش هم گذاشتیم بین خودمون بود نه جلوی به قول خودت100 میلیون !!! بیننده. بیا یهبارم شده این گندی رو که زدی قبول کن.
  • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    5 25
    يك سوال؟ اين كه بعضي ها رفتند روي وال مسي تو فيس بوك فحش نوشتند،كار عادل بوده يا هوادار هاي گروهبان؟
    • بی نام EU ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      32 1
      چه ربطي به اين دو نفر داره؟ اونايي كه به ايوان زايتسف و كلايتون استنلي(كاپيتان تيم ملي واليبال آمريكا) توهين كردن از طرف كي بودن؟بي فرهنگي خودمون رو پاي يكي دو نفر ننويسيم.
  • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    یکی از دلایل این اتفاق مجری برنامه نود است که به زرد ترین شکل(عوامگرا ترین شکل) اجرا می شود.
    • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      ای قضیه کار کسایی بوده 15 سال پای تلویزیون و برنامه انحصاری 90 رشد و نمو و تربیت پیدا کردن! کلا راه خوبیه برای اینکه اذهان مردم از مشکلات منحرف بشه جوونا رو به یه برنامه بی کیفیت حاشیه فوتبال مشغول کنی! بنابراین دست فردوسی پور رو هم باز میذاری تا برای کسب محبوبیت و بیننده از هر روش و رفتار غیر اخلاقی استفاده کنه! اینجوری مدیران هم بی کفایتی خودشون پشت تعداد "اس ام اس" برنامه قایم میکنن!
    • صدف A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      چه ربطي به 90 داره ؟؟!؟!‌:o يعني كلا خانواده ها و جامعه تاثيري رو ادب و فرهنگ و تربيت جوونا نداره و هر چي ياد گرفتن از 90عه !!؟‌ با 90 مشكل داري چرا رك و راست نميگي ؟؟ بي ربط ها رو به هم ربط مي دي چرا!!!!!!!!؟
    • بی نام EU ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      51 19
      متأسفانه برنامه ي نود هم از رسالت اصلي خودش خارج شده .دقيقاً از همان زماني كه تحليل فني بازيها كنار گذاشته شد و بيشتر بر روي حواشي فوتبال زوم شد.دليل اين كار هم چيزي نبود جز جذب بيشتر مخاطب.
    • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      22 4
      از قدیم شنیدیم بچه ای که دچار محدودیت های بیجا ،محرومیت های بیجا،ودر مواقعی که باید با او صحبت بشه سرکوبش کنند رفتارهای ضد اجتماعی پیدا میکنه!فکر نمیکنید یکی از نتایج فیلتر کردن فیسبوک همین باشه بقول کارشناسی :وقتی بجای حل یک مسأله صورت آن را پاک کنیم نتیجه بهتر ازاین بدست نمی آید از این دست مسایل تو این مملکت کم نیست!مسولینی که همه مسایل را سیاسی میکنند یا همه مشکلات اجتماعی را با نهی کردن قابل حل میدانند کلاه شان را بگذارند با لا تر!!!
    • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      48 2
      قضیه ریشه ای تر از این حرفاست...
    • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      37 21
      نمیگم عوامل دیگه اثرات تربیتی ندارن اما متاسفانه ما اکثر مواقع دنبال یه مقصر میگردیم تا اشتباه خودمون رو بندازیم گردنش. برنامه نود نباید در مورد بیگ زاده اون حرفا رو میگفت.اما اینکه حمله کنی به پیج مسی و زایتسف و ... که دیگه کار 90 نبوده. بهقولی یه سوزن به خودمون بزنیم یه جوالدوز به دیگری!قبول کنیم که مشکل اصلی خودمونیم و در مراتب بعدی عوامل دیگه رو دخیل بدونیم.
    • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      56 21
      صدف جان یعنی شما میگی تلویزیون آقای ضرغامی (و گل سر سبد سازمانش 90 که تقدیر ازش کرد) تاثیری روی تربیت و شخصیت جوون های جامعه نداشته؟
    • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      31 14
      اینم یکی دیگه از مشکلات ما ایرانیهاست که همیشه برای هر چیزی دنبال مقصری غیر از خودمون میگردیم.بی ادبی مون رو هم میندازبم گردن فردوسی پور!
    • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      51 5
      آقای ضرغامی برای این تقدیر کرد که مردم برای برنامه بیخودی که سانسور به خوردشون داد 6 میلیون پیامک زدن!
    • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      11 6
      90 شش میلیون پیامک داشت و حتما دهها میلیون بیننده چرا بقیه فکر فحاشی به مسی نیفتادن . مشکل اینه که توهین به دیگران عادت روزمره زندگی ما مردم متمدنه ! ربطی به 90 نداره
  • salar IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    65 1
    چی بگیم!! نذاشتن خوشحالی هم گروهی با تیم بزرگ دنیا دو دقیقه طول بکشه!! همون بهتر هر چهار صد سال یکبار میریم جام جهانی !!!!
  • الف IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    30 10
    ممنون که نوشتين اينا نماينده ايران نيستن و تعميم ندادين به همه ايراني ها. آخه اين جور مواقع از اينور جو گير ميشيم و به ايراني ها بدوبيراه مي گيم انگار خودمون ايراني نيستيم!
  • مصطفی دانشجوی حقوق IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    جالبه حالا همینا میگن چرا فیس بوک فیلتره ... شما اداب استفاده ازش رو یاد بگیری فیلترشم برطرف میشه! یه سر که زدم به پیج ایشون همینجور هاج و واج مونده بودم که آخه چرا واقعا؟!
    • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      85 10
      ادبـش رو اونوقت از کی یاد بگیـرن ؟؟؟؟ از داخـلی هــا دیگه؟؟؟
    • الیمی A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      33 59
      بروید از روانشناسان بپرسید . خبرآنلاین حتما در هیئت تحریریه شما روانشناس وجود دارد . تمام این مسخره بازی ها به خاطر این هستش که ما فیسبوک رو غول کردیم . اگه عادی بهش نگاه می کردیم ،،،،،،،،،،، هیچ وقت همچین قضایایی بوجود نمی اومد .
    • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      79 3
      روانشناس ها زورشون میرسید فکری واسه خواص میکردن که ادب مرد به ز دولت اوست!!!
    • علیرضا A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      53 2
      واقعا دهه هفتادیا بی ادبن . ا لبته همشون نه ولی اکثریتشون همینن . نمیدونم چرا این نسل جدید اینجورین . این کسایی که تو پیج مسی کامنت گذاشتن اصلا یه ذره به فکر نکردن که مسی در دنیا انسان محبوبیه و قاعدتا این رفتار غیر منطقی ما تو افکار عمومی جهان تاثیر منفی میذاره ؟؟ این اصلا به فرهنگ ایران و ایرانی ربط پیدا نمیکنه این مربوط به بی تربیت بودن نسل جدید ایرانه . پدر و مادرهای جدید اصلا وقت نمیذارن که بچه هاشونو تربیت کنن . توی مدرسه هم که اصلا نمیشه بهشون بگی بالا چشمت ابروئه . همه چی رو بچه بازی گرفتن . به همه چی میخندن . من واقعا نمیدونم این نسل چطور میخواد پدر و مادر نسل بعدی باشه . امیدوارم یک سایت تاسیس بشه و توش یه نامه معذرت خواهی نوشته بشه تا ایرانی های واقعی امضاش کنن
    • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      24 3
      آقا مصطفی بی خود فیلترینگ سایت ها رو توجیه نکن. سایت خاتمی که یکی از با اخلاق ترین سیاستمداران تاریخ ایرانه چرا فیلتره؟
    • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      2 4
      شماره شناسنامه و محل تولدتم مينوشتي!!
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    13 55
    مسلما هواداران پرسپوليس ،تراكتور،سپاهان و بقيه تيم ها نرفتند رو پيج مسي چرت و پرت بنويسند،همشون به طور حتم طرفدار استقلال بودند
    • بی نام EU ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      37 8
      استدلال و منطق جنابعالي منو كشته.يعني هواداراي استقلال ميان بازيكن خودي رو مسخره كنن؟!
  • لادن IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    94 2
    خواهش میکنم پاراگراف آخر رو به انگلیسی تو پیج مسی بنویسید ما که حسابی شرمنده ایم و دسترسی به فیس بوک نداریم.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    31 2
    كدام ادب دلت خوشه ها
  • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    107 2
    هم ایوان زایتسف هم لئونل مسی تو دنیـا بی نـظیر هستن، واقعا کیف میکردم تیم ملی والیبال ایران زایتسف رو دفاع می کرد.. لئونل مسی هم میتونیم مهـار کنیم اگه بازی کنه و اگه یه عده عصبیش نکنن که مثله مارادونا کل تیم رو دریبل کنه.. اصلا باختیم هم مهم نیست،گیرم که آب رفته به جوی آید، با آبروی رفته چه باید کرد؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    48 1
    به نظرم حالا که اینا گند رو زدن حداقل یه جوی را بندازیم بقیمون بریم همون جا ازش عذر خواهی کنیم .
  • حسین A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    83 1
    خیلی خوب نوشتید ولی لطف کنید به زبان انگلیسی هم همینو بنویسید و در شبکه مجازی انتشار بدید لطفا و هر چه زودتر بهتر!!!خیلی خیلی ممنونم.
  • ایرانی IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    10 3
    نتنها از آ قای مسی از آقای بیکزاده بازیکنان فوتبال وهمچنین از خانم مجری تلویزیون برزیل نیز باید طلب بخشش کرد که در قرنی که همه دنیا بهم نزدیک شدنند تا درجام جهانی بهم پیوند دوستی داشته باشند ما را بداشتن تمدن7000ساله خود می نازیم با بی فرهنگی عده ای که همه چیز را بشوخی مسخره کردن این آن هستند که باعث این بی فرهنگی مقصر اصلی تلویزیونی که ادعای پخش زنده آنرا کرده که میبایست مثل تمام دنیا بخش زنده داشته باشدچون توان آنرا نداشت مجری آن نشسته به مسغره کردن بازیکنان ملی ما که فردی باادب وافتاده است کرده میخواهی ازاین دانشکاه آدمهای با فرهنگی باشد کار این دستکاه صدا وسیمااختلاف افکنی خالی ازتماشاچی فریخته شده است
  • امیر IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    128 4
    هر چی فکر میکنم، آخه اونایی که رفتن تو صفحه تون خانمه مجریه و مسی توهین کردن و فحش نوشتن پسش خودشون چی فکر کردن!!! واقعا بعضی وقتا از ایرانی بودن خودم خجالت میکشم...
    • بی نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      2 2
      من مطمین شدم که این کار کار اون دلقک های خوش خیال که تازه فکر تفرقه وبه اصطلاح خودشون جدایی طلبه اون خائئنین که میاد به خلیج پارس منفی میده با این کارش میخواد ایرانی ها رو بد نام کنه ولی نمیدونه که بدنامی مال جاسوس ها و خاینینه. کاش فیسبوک این ابزار رو داشت که شهر فرد کامنت دهنده رو میزد.بعد مغلوم میشد کیا چه کارن
  • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    5 9
    ایول محسن یوزپلنگ
  • قندنمک A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    69 1
    کم کم وقت این است که بعضی واقعیتها را در مورد خودمون بپذیریم فارغ از هر نوع تعارف.
  • بی نام RU ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    6 33
    حالا شما انقدر کشش ندید دیگیه از این طرف شورشو در بیارید
  • mj A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    20 2
    بالاخره يكي حرف دل ما را زد. بسيار از تو سپاسگزارم.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    57 0
    از کوزه همان تراود که در اوست فکر می کنید طرفداران این فوتبال داخلی کیا هستند فوتبالی که پر از دلال و دزد و فساده طرفدارانش هم مثل خودش هستند بسیاری از مردم فهمیم ایران سالهاست دور این فوتبال دلالی و سیاسی و فاسد رو خط کشیده اند
    • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      18 0
      +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    33 0
    ربطی به فوتبال نداره ها. خودتون یه مورد از والیبال هم آوردین. کلا عموم مردم ایران سطحشون همینه و انتخاب دولت های نهم و دهم این رو ثابت کرده.
  • علی-نارمک IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    8 13
    اگه تا الان مخالف فیلتر فیسبوک بودم الان کاملا موافقم ... چون بعضی ها جنبه استفاده ندارند ... البته عده قلیلی هستند ( مثل تمشاگر نماهای استادیوم های فوتبال ) ولی آبروی 75 میلیون ایرانی رو میبرند ... پس همون بهتر که به خاطره حفظ آبروی ایرانیها فیسبوک فیلتر باشه ......
    • الیمی A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      5 7
      اتفاقا این مشکل فقط به خاطر فیلتر بودن اون بوده که بوجود اومده
  • کهبد IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    4 43
    حالا اونم لوس نشه، بچه ها چیزی نگفتن که بابا ............. جاست فور فان
    • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      12 2
      شما اگه دوست داری دلیل نمیشه همه "جاست فور فان" بخوان توهین بشنون!
  • علیرضا IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    5 43
    نویسنده محترم لازم به عذرخواهی شما از طرف مردم ایران نیست.درست این کار خیلی زشت بوده ولی فکر می کنید اینا خودشون ته فرهنگن اگه اینطور فکر می کنید یه سر به داستانایی که هر سال از افرادی امثال مسی درمیاد سر بزنید.انقدر بدبخت نشدیم که بخوایم از اینا عذرخواهی کنیم.
    • . IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      10 1
      هر کسی که بهترین بازیکن دنیا باشه براش داستان میسازن
    • ناشناس IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      6 4
      ما مردان بزرکی چون سعدی و حافظ و... را داریم که مروج معنویات اند به غربی ها چه کار داریم1 ما باید فرهنگ متدنانه بزرگانمان را ترویج کنیم!
    • اس اس IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      11 0
      یعنی چون مسی تو زندگی شخصیش کارایی میکنه که از نظر تو خوب نیست پس باید فحش بخوره!!! مرسی منطق واقعا
    • مسعود IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      8 0
      واقعا خیلییییییییییی بدبخت شدیم که در باور و فرهنگ افرادی از جامعه چون شما، عذرخواهی از توهین و کاری خطا، بدبختی تلقی میشه!!!! آقای مسی من بعنوان یک عضو کوچک این جامعه از شما معذرت میخوام.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    13 4
    مسي مچكريم
  • . IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    31 0
    دشت بی فرهنگی ما ...
  • الیمی A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    این فقط یک هشدار است برای مسئولین . این بی جنبه بازی ها ،،،، این مسخره بازی ها ،،،، فقط به خاطر فیلتر کردن فیسبوک است ،،،، اگه رفع فیلتر بشه و نگاه عادی به فیسبوک داشتیم از این بلایا و بلایای مشابه ایمن بودیم .
    • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      30 13
      الیمی راست میگه
    • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      14 2
      با حرفت مخالفم چون هیچ ربطی نداره فیسبوک فیلتر بعد ما میریم فحشش به ورزشکاران دنیا میدیم؟ فکر نکنم انقدر که به مسی توهین شده به وزیر خارجه فرانسه توهین نشده و یک دلیل دیگر برای مخالفت با حرفت اینه که غیر از فیسبوک تو سایت گل آرژانتین و اینساگرام که فیلتر نیستن شروع به توهین کرده اند
    • ahmad IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      22 2
      آخه چه ربطی به فیلتر کردن فیسبوک داره عزیز دل برادر؟ یه سری دیوانه رفتن تو فیسبوک به مسی فحش دادن، این دیوانه ها اگرم فیسبوک فیلتر نبود این کارو می کردن مطمئن باش؛ برادر من اینجا یه کشور توسعه نیافته جهان سومیه
    • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      11 0
      این شبیه نگاهی است که برخی مردان ما هم به دلیل هیچ نوع ارتباط با خانمها به آنها دارند.
    • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      7 24
      الیمی بازم جوک گفتی 99 درصد ادم هایی که در فیس بوک پرسه میزنند از بی فرهنگ ها ی اجتماع هستند .
  • کیا IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    6 9
    قابل توجه کسانی که میگن 90 این فرهنگ رو بدعت گذاری کرده!! اول از همه اینکه همه میدونن اگه 90 نبود الان تو استادیوم بعد از هر بازی مثل 15 سال پیش همه میریختن تیکه پاره میکردن همو شیشه های اتوبوس میووردن پایین . یجوری حرف نزنید که همه به عقلتون شک کنن. عادل اگه بعضی وقتها شوخی میکنه برای فضای برنامه هست و اینکه اکثرا" با کسانی شوخی میکنه که رفیقش هستن و چندین ساله با هم رفت و آمد دارن. یکمی عقل هم خوب چیزیه.. یه مشت ایرانی ریختن توی پیچ بهترین بازیکن دنیا فحش دادن میگن 90 مقصره. حتما" برای والیبال هم که پیچ زایسف اینجوری شد کفاشیان مقصره؟!
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    10 10
    یه سری ایرانی هستند که طرفدار رونالدو هستند و چشم دیدن مسی رو ندارند
  • ایرانی A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    354 6
    مسخره کردن دیگران برای لحظه ای خنده و جوگیری یکی از مشخصه های فرهنگ ایرانی است. بیایید یکبار هم که شده این حرف را باور کنید و در کنار فرهنگ ایرانی جوگیری و مسخره کردن دیگران را هم بنویسیم. اگر باور ندارید همین الان گوشی خودتون رو باز کنید ببینید چقدر اسمس در این زمینه دارید یا به دوستان محترمتان ارسال کرده اید!!
    • بی نام A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      7 8
      اگه واقعا کار ایرانی ها بوده و اگه ایرانی ها بی فرهنگن چرا همین جا در همین سایت تقریبا 100 درصد مردم محکوم کردن توهین به مسی رو؟ نکنه خوانندگان خبرآنلاین مال یه "ایران" دیگه هستن؟
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    23 1
    تا وقتی مسئولین ما در تریبونهای مختلف به مخالفان فکری و مسئولان سایر کشورها (دوست یا دشمن به ظن خود ) با انواع الفاظ نادان ، نفهم ،خس و خاشاک ، بزغاله ، احمق، دیوانه ، زنجیری ، کودن و .... به راحتی توهین می کنند و مورد تشویق قرار میگیرن نباید از مردم سطح پایین فرهنگی جامعه انتظار فراتر از این رو داشت ، در مفهوم عام مسئولین نمادی از کل جامعه هستن ( در این مورد با تاسف)
  • شهروند IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    5 0
    این که مابعد ازبردفوتبال میریزیم توخیابون. تا صبح به علت اینه که شادی دست جمعی که باعث تخلیه هیجان میشه و اصولا شادی درفرهنگ ما جای ندارد و وقتی چند سال یک بار فرصتش پیش میاد شورشو در میاریم این که در ورزشگاه به حریف توهین میکنیم ریشه اش در اینه که یکی مثل علی دایی رو که ابروی یک خانواده رو میبره بزرگ میکنیم. طرف رشوه گرفته یا نگرفته.این که جار بزنیم غیر اینه که زن و بچه بیگناه طرف رو که شکنجه میدیم ما مسلمونیم اخه.اینه که توهین میکنیم بی دلیل علتش اینه که از بچگی عزت نفس رو بهمون یاد ندادن. غیر اینه که کسی که برای خودش احترام قائله به دیگران هم احترام میزاره.یاد تونه بچگی شب با کلی زحمت مشق می نوشتیم صبح معلم یه خط میکشید روش. جای اموزشهای فرهنگی توی اموزش بی پرورش ماخیلی خالیه.خیلی
  • توران IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    15 0
    متاسفانه در ميان قشر ورزش دوست بي ادب ترين افراد به چشم مي خورند چه برنامه تلويزيوني انها چه روزنامه هايشان چه در خروجي ورزشگاهها چه در نوشته هاشان همه جا به گوش و چشم مي خورد من فرزندم را از جمع اين هواداران ورزشي دور مي كنم به خاطر بد اموزي
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    20 5
    اون خانم که مراسم قرعه کشی رو برگزار کرد که آدم شرمش میاد فحش هایی که توی صفحش گذاشتن رو تکرار کنه ولی جالبه دلیل این همه فحش رکیک این بوده که ایشون پوشش و اخلاق رو رعایت نکرده!! تو کشورهایی که 7 پشت کافر هستن هم همچین چیزی نمیبینیم بعد ما ادعای دینی بودن و اخلاقی بودن داریم به اینجا رسیدیم
  • بابل A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    2 19
    آقای محترم این اصطلاح بد را به یک ملت نسبت نده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!... یک عده بسیار قلیل را نباید به پای یک ملت بزرگ نوشت!!!!!!
  • م.ج IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    8 1
    شما قشری که میره تو ورزشگاه ایران فوتبال می بینه رو یه نگاه کنید، فقط دنبال یه بهونه می گرده فحاشی کنه اصلا فرهنگ دیدن فوتبال رو ندارن، البته همشون اینطور نیستند ولی بیشترشون همین خصلت رو دارند. حالا طبیعی هستش که بیان به مسی فحاشی کنند. این هم جزء مهمون نوازی ایرانی ها ست
  • علی IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    3 39
    شما با نادیه گرفتن توهینی مسی به ایرانیان یکطرفه قضاوت میکنید و مظلوم نمایی برای مسی شخصی مه به ایرانیان و کشور ایران توهین کرد
    • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      36 5
      مسی هیچ توهینی نکرده اون کامران نجف زاده خواست خود شیرینی کنه و طبق معمول بگه همه بد ما خوب!!! نمی شناسه خوب!!! این کجاش توهینه؟؟؟؟....چیزی که هست مسـی تو دنـیـا به ادب و متانت و رفتار خوب و بازی فوق العاده معروفه ..... واقعا برید نگران قضاوت دنیا باشید در مورد کشور ایران و ایرانیان که خوب شناسوندیدشون به دنیا خوووووووووووووب
    • آوا A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      9 0
      اینکه مثلا ما فوتبال کشور چه میدونم ( هر کشوری ) رو نشناسیم و شناختی از بازیکنانش نداشته باشم توهینه ؟؟؟
  • بهلول IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    16 0
    این یعنی فاجعه و بحران فرهنگی در سطح جامعه !
  • سحر IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    6 0
    ممنون از متن زیبایی که نوشتید کاش این پیامها به صفحه شخصی مسی هم ارسال بشه
  • ساوالان A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    31 27
    همین فرهنگ بیمار است که سالهاست موجب شده که به هموطن خود نیز ترحم نکنیم و با جوکهای سخیف هموطن ترک و لر و رشتی و ... را بنوازیم و بخندیم! البته در این میان یکه تازی زبان فارسی و میدان ندادن به زبانهای دیگر جهت رشد و نمو نیز مزید بر علت شده است تا شاید هویت ایرانی فارسیزه شود و نتیجه یکسان سازی همینی میشود که میبینی!
    • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      17 30
      برادر عزیزپانترک...شما حرف نزنی نمیشه؟
    • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      10 24
      عزيزم ماهیگیری نکن از آب گل آلود!
    • ارومیلی TR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      19 18
      ساوالان قارداش، به نظرم هیچ ترکی در صفحه ی فیسبوک اقای مسی نظرات توهین امیز نگذاشته. من خودم خیلی تعجب کردم، واقعا دلیل فحاشی چیه؟
    • نامدار A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      18 7
      بی نام عزیز! چرا هر کس از زبان مادری سخن می گوید به پان بودن متهم می کنید؟؟؟ مگر غیر از این است که سالهاست به هرکه غیر از زبان فارسی با لهجه تهرانی سخن بگوید می خندید؟؟ وقتی کسی کاری نکرد...
    • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      4 18
      هویت و فرهنگ ایران وقتی خراب شد که ترکان چند صد سال بر ایران یکه تازی و حکومت کردن...
  • مهدی IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    7 0
    در صورتیکه مطالب توهین آمیز در حجم بالایی اتفاق افتاده بد نیست صفحه ای به جمع اوری امضا در تجلیل از این نابغه خوش اخلاق راه اندازی بشه
  • موثق IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    13 1
    رسما آبرومون رفت جواب مسی 5 دقیقه قبل اومد لیونل مسی: "من برای این مردم متاسفم زیرا اینگونه واژه ها بسیار غیر دوستانه هستند."
  • بی نام NO ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    4 5
    مشکل بی ادبی و زورگویی و فحاشی و خیلی مشکلات دیگه مردم رو نمی دونم چطور می شه حل کرد. اما به نظر من در قانون ما هتاکی و ناسزا جرم است و می توان (باید) افرادی که در فضای اینترنت هتاکی می کنند را مورد تعقیب قضایی قرار داد و جریمه های سنگین برایشان در نظر گرفت.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    5 0
    آقای حدادی عزیز باید عرض کنم خدمتتان که این مشکل تنها در فوتبال نیست بلکه بخشی از فرهنگ ما شده است روزنامه ها را ورق بزنید حوصله نکردید فقط تیترها را بخوانید . الفاظ را ببینید. دیگر از مردم چه انتظاری دارید.
  • جواد A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    10 3
    وقتی استاد دانشگاه شریف در یک برنامه زنده تلویزیونی بازیکن تیم ملی را مسخره میکند، از بقیه انتظاری نیست!!!
  • ایرانی IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    1 2
    اول باید از خبرآنلاین خواهش کنم یه متن بنویسه درمورد اینکه کاری که انجام شده برای ما ایرانیام پسندیده نیست دوم اینکه نمیدونم چرا بعضی از دوستا بیخود به برنامه های تیوی گیر میدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی من نوعی بادیدن یه برنامه خاص بایدفحش و ناسزا بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نمیدونم ما ایرانیا کی میخوایم یکم ادب و نزاکت یادبگیریم آخه
  • لیلا حسینی IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    5 20
    به نظر من تمام این توهینها از آن ایرانی نماها می باشد، چون ایرانی اصیله، ایرانی دارای فرهنگ 1000 ساله است، من مطمئنم که تمام این توهینها متعلق به کسانی می باشد که با فرهنگ اصیل ایرانی مشکل دارند و بنحوی سعی در از بین بردن این فرهنگ اصیل هستن، من مطمئن هستم که به تعداد تمام توهینها افرادی با پیج یک ایرانی نما برای آقای مسی کامنت گذاشتن، بهرحال امیدواریم دیگه شاهد این مسائلی که با آبرو و فرهنگ یک ملت بازی میکنه نباشیم
  • نکته بین A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    8 0
    در مورد مزاحمت مردمی در شادیها میگید ، من ماه محرم تصادف کردم بیمارستان بودم ، یک روز نتونستم استراحت کنم ، راه بندان باعث شد بعد از تصادف مسیر 10 دقیقه ای را 30 دقیقه برسیم. واقع بین باشید و بی تعصب نابجا !
    • بی نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      4 0
      موافقـــــــم! .......به شادی ها گیر ندید که واقعا زیر خط فقـریم
  • فرهنگي A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    5 1
    درودبر هموطنان بااحساس كه نمي توانند تعادل احساسات خود را بسنجند،يا زياده روي مي كنندويا كم كاري.در ضمن ما خود مردم هستيم .به فرزندانمان ياد دهيم كه درمورد هر چيز زود عكس العمل نشان ندهيم .جهاني فكركنيم....
  • مرتضی A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    5 2
    ظرفیتمون اینقدر است با این که جنابعالی از جانب این افراد نمایندگی عذرخواهی نمودید با هم حاضر به پذیرش بی ادبی خود نیست این تیپ افراد فوتبالی نبوده و اصلا از ورزش چیزی نمیدونند این افراد حتی لیاقت کار کردن در اینترنت را ندارند اینها باعث شرمساری ایران عزیز و ایرانی بزرگ هستند من هم مثل شما عزیزان از این اقدام نسجیده و کریه یک عده کو خود را ایرانی می نامیند ناراحتم و تاسف میخورم
  • amir A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    11 0
    خيلي كمبود داريم .كمبود هامونو بايد جايي جبران كنيم ديگه.مثلامردمي كه ساعت 4صبح مي روند مردن يك اعدامي رو تماشا كنند يا همين توهين به مسي. مسي يكي از با اخلاق ترين با يكنان دنياست.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    15 1
    من خودم عضو فیسبوکم .اعتراف میکنم وقتی میرم تو پرفایلم حالم بهم میخوره از کامنتهای که میزارن تو صفحه فیسم .بلانسبت بعضیا یه مشت جماعت شهوتی و عقده ای بیکارن
  • ایرانی با غیرت US ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    5 38
    من خودم توی پیج به ایشان فحش دادم.فوتبال میدان جنگه و باید جنگ روانی انجام داد.اصلا هم پشیمان نیستم.شش ماه دیگه تأثیر این حرکت رو میبینین.
    • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      25 4
      با غیرت تو به خودت و فرهنگ ایرانی فحش دادی حالیت نیست.
    • الیمی A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      13 0
      اسم تو رو هم می شه گذاشت انسان . اگه رو در رو هم بشی باز هم فحش می دی ؟؟؟؟؟؟؟؟ خجالت بکش ؟؟؟ یه کم شعور یه کم انصاف هم خوب چیزی هستش ......
    • ایرانی با غیرت A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      0 16
      آقا یا خانم بی نام چرا متوجه نمیشین که این نمایشی از اتحاد ملی بود؟ من که اون شب واقعا از دیدن این همه شور و هیجان هموطنانم خوشحال شدم.ضمنا به کسانی که از مسی معذرت خواهی میکنند هم فحش دادیم.
    • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      13 0
      آره شیش ماهه دیگه به خاطر فحشایی که دادی آرژانتینو می بریم، همینجوری ادامه بدین جام جهانی رو هم صاحب میشیم
    • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      8 0
      نمیخوام کشش بدم و بگم وزیر فرهنگ و ارشاد چه کاره است؟؟!.. یا اسم تک تک اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی رو بنویسم و بپرسم واسه فرهنگ این مردم چکار کردید؟ اینهمه آدم؟؟؟... اما مشت گره کرده "کی روش" سر مربی تیم ملی جلوی کره جنوبی و اتفاقات بدی که توی کره هم افتاد بی تاثیر نبودن تو این برخوردهای فجیح و وحشتناک..!...کی میگه فوتبال میدون جنگه؟...میدونید چرا مسی اینقدر محبوبه؟ حتی محبوب تر از رونالدویی که هر سال حسرت توپ طلا رو داره؟... قشنگترین تصویری که بعد از اتفاقات کره جنوبی دیدم سفر تیم استقلال بود و تعظیم فرهاد مجیدی به یه بچه کره ای!... وقتی مشته کی روش رو نشون بدید تعظیم مجیدی رو نشون ندید همین میشه که می بینید
    • زهرا A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      11 0
      یه دکتر برو! حیف از اسم غیرت که تو و امثال تو پیش می کشین! غیرت واسه اونایی بود که 8 سال واسه این کشور جونشونو گذاشتن بدون این که کلمه رکیکی از دهانشون در بیاد
  • آوا A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    6 1
    منم وقتی شنیدم تاسف خوردم ...ممنون از شما اینکه ما فرهنگمون اجازه پخش خیلی چیزا رو نمیده چرا دیگران باید عواقبش رو ببینن .. هر کی به دین خودش.. و واقعا باید با این رفتارها خیلی چیزا رو بوسید و کنار گذاشت
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    7 0
    شرمنده اقاي مسي عزيز
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    10 12
    مطمئن باشید همه اونهایی که به مسی و کسای دیگه توهین میکنن از ما ایرانی ها نیستن . ما کشوری هستیم که بسیاری از کشورهای کوچک که تا چند سال پیش آرزوی رفتن یک ایرانی به کشورشون رو میکردن امروز دارن به ما توهین میکنن و بسیاری از همینهایی که به مسی توهین کردن ساکت نشستن . ما ایرانی ها از فرهنگ غنی برخورداریم ما رو با اونا یکی ندونید .کسانی که توهین میکنن خودشون روزانه در حال توهین شدن هستن و براشون اصلا این مسأله اهمیتی نداره . دنیا بدونید ما ایرانیها به همه احترام میزاریم و تحمل هیچ توهینی اول به خود و بعد به دیگران و نداریم و جواب کسانی که به ما توهین میکنن را با عمل و شجاعت و مبارزه در میدانها می دهیم . توهین کار آدمای ترسو است
  • reza IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    6 4
    وقتی محمود خان 30 میلیون رای میاره پس مطمئن باش این اتفاق چیز غریبی نیست
  • علیرضا IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    4 1
    35 گل نوش جون همه کسانی که عشق فوتبال و توهین هستند
  • شروین IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    1 38
    ببخشید راجع چی دارین صحبت میکنین؟ آرژانتین؟ چی هس؟ کی هس؟ تو جیب جامیشه؟ مسی کیه؟ با پولادی خودمون نسبتی داره؟
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    5 0
    اقای نویسنده دمت گرم حق مطلب رو ادا کردی واقعا اگر آرژانتینی ها به یه فوتبالیست ایرانی توهین میکردند اونم اینقدر بی دلیل ما چه طوری جوابشونو میدادیم ما که دم از فرهنگ500 2 ساله میزنیم جواب مودبانه ی مسی باعث شد که فقط عرق شرم روی پیشونی هر ایرانی وطن دوستی بشینه
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    7 1
    کاش اون توپهای اخرین دقایق بازی با کره گل میشد تا ایران نمیرفت جام جهانی دست کم ابرومون حفظ میشد..حالا بریم چه گلی به سرمون میزنیم.بازم حذف میشیم و برمیگردیم.ولی حتی اگر قهرمان جام جهانی هم بشیم هیچی از این ابروریزی وحشتناک کم نمیکنه...خیلی وقته نمیتونم بگم به ایرانی بودنم افتخار میکنم!!
  • صداي جوانان IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    5 13
    ايران 0 - 8 آرژانتين..........ليونل مسي :6 گل ................هشم بيگ زاده : 2 گل (گل به خودي)
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    3 2
    لطفأ مردمو به حال خودشون بزارید..... سکووووت
  • ایست A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    11 0
    تا کی نمیخواهید واقعیت را ببینید که ما در ورزشگاهها بی ادب ترین تماشاگرها را داریم.اون 50 هزار نفری که کامنت گذاشتن در واقعه واقعیت جامعه ما را نشون میده حالا شما سر خودتون کلاه بزارید
  • hosseinh A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    11 1
    چرا ما ایرانی ها همه رو دشمن خودمون میدونیم؟
  • sayyed A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    4 8
    بعد بگید چرا بعضی از شبکه های اجتماعی رو فیلتر کردن. اینکه فیلتر نشده اینطوریه . . . اگه فیلتر رو بردارن چی میشه . . . .
  • رئوف A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    6 2
    آخر این بحث مثل همه بحث های مشابه به مساله نژاد و ملیت و عرب و این جور چیزا ختم خواهد شد .میگید نه نگاه کنید. متاسفم از بیخ برای فرهنگ خودمان
  • سیدمهدی موسوی IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    9 1
    بعد همین جماعت بی تربیت و بی شخصیت پز روشنفکری می دهند که ای ایها الناس فیس بوک را آزاد کنید یا فلان امکانات را به ملت ما هم بدهید !!! عزیز من وقتی تو تربیت خانوادگی نداری وقتی تو شعور و فهم ملی نداری وقتی تو حیثیت ایرانی را با این ادبیات متعفن ات زیر سئوال می بری به خدا فیس بوک که سهله اگر من مسئولیت داشتم برق و آب رو هم بر روی شما قطع می کردم یه مشت اوباش به اسم ایرانی ات به سایر ملل توهین می کنند بدتر از اون یه مشت هم برای این کار آنها ماله می کشند
  • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    3 1
    با تشکر از نویسنده محترم. این افراد همانهایی هستند که در استادیوم های ورزشی به جای تشویق تیم محبوبشان به فحاشی و ناسزا به تیم رقیب ، داور ، مربی و ..... می پردازند. (مسئولین استادیوم ها بهتر است با شناسایی این افراد از ورود آنها به این مکانها جلوگیری نمایند). حالا واکنش مسی را باید ببینیم بعد از هر گلی که به تیممان می زند.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    2 17
    از کجا معلوم که این یک برنامه و توطئه از سوی فیس بوک و ... نباشد؟ از خبر آنلاین می خواهیم تا در این زمینه نظر کارشناسان این قبیل سایتهای اجتماعی را جویا شود. بنده فکر می کنم، این یک حرکت کاملا مرموز و موذیانه هست. در خود همین کامنتها هم دقت کنید، برخی نظرات بدون توجه به محتوای آن تا 500 بار تایید شده است. واقعا چرا تایید شده؟ مگر میشه هر نظر و هر حرفی را تایید یا رد کرد؟ نظر زیر بدون هیچ گونه دقتی براحتی نزدیک 500 بار تایید شده است. واقعا جای تعجب و البته تامل دارد. "مردم عزیز بارها ثابت کردند بویی از این تمدن ۲۵۰۰ ساله نبرده اند، من بارها گفتم ، ما هیچ ربطی به این تمدن بزرگ نداشته، نداریم و نخواهیم داشت".
    • بی نام A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      1 0
      بابا دست وردار!!!!!!!!!!!
  • ali IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    7 1
    وقتی رئیس جمهور یه مملکت طرز صحبت کردنش توی این هشت سال این بودش معلومه مردمش هم همین میشن ...............آب بریز اونجایی که می سوزه.......اون ممرو لولو برد.......
  • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    4 2
    به قول گزارشگر سیما ما باید خدا را شاکر باشیم در دوره ای زندگی می کنیم که می تونیم بازیها و هنر نماییی لیو مسی را ببینیم و از فوتبالش لذت ببریم.
  • منصور A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    7 1
    افرادي كه از فيسبوك استفاده مي كنند يك درجه از عوام الناس بالاترن يعني اكثرا طيف دانشجو و دانش آموزان سال آخر و... ببين وضع بقيه جامعه چي هست.
  • بی نام NZ ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    2 9
    عجب ... حالا زیاد جدی نگیرید اوباش اینترنتی همه جا هست
  • منشور گیلان A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    3 4
    سلام بخدا منچند شب قبل قرعه کشی کردم .. گروه ایران به ترتیب همین شد بخدا راست میگم
  • بی نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    7 6
    تمام این فحاشی ها از طرفدارای استقلال و پرسپولیس شروع میشه ،وقتی دوطرف رکیک ترین حرفهارو بهم میزنن و بدترین توهین هارو بهم میکنن معلومه که به دیگران هم رحم نمیکنن.باید فرهنگ طرفدارای این دو تیم و کلن فرهنگ هوادارای فوتبال کشور تغییر کنه.
  • مهدی A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    2 2
    اولا واقعا متاسفم برای ایرانی هایی که به مسی توهین کردن.....دوما از دوستانی که انگلیسیشون خوبه خواهش میکنم.....از ته دل که یه پیغام منظرت خواهی از طرف ملت ایران برای مسی تو صفحه اش بذاره....ممنون میشم اگه همچین کاری را بکنین......مرسی
  • محمد IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    3 1
    از ماست که بر ماست .......باید خودمون رو عوض کنیم ...باید طرز فکر و برخوردمون رو تغییر بدیم .....چرا ! ایرانی که تو مهمان نوازی و مردم داری معروفه ! ناسلامتی ادعا میکنیم شیعه (علی ) هستیم .....تا خودمون تغییر نکنیم ...کشورمون پیشرفت نمیکنه.....
  • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    3 1
    امیدوارم این نوشته آقای حدادی به دست آقای مسی برسد تا در مورد همه ایرانیها فکر بد نکند. دوستان فیسبوکی زحمت این کار رو بکشن.
  • بابک A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    1 9
    پارسی را پارس بداریم.
  • بی نام IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    7 1
    یه مشت خائن وطن فروش آبروی ایران و ایرانی رو بردن تو فیس بوک مسی و... یه عده هم حالا هی معذرت خواهی کپی پیست میکنن براش!!!...... بابا بس کنید دیگه گـــنــد زدید به فیس بوکش....صفحه اش پر از عکس های انساندوستانه و ... است، آدم بدتر شرمنده اش میشه!..... یعنی واقعا جهان سوم حقـمونــه بهمون بگن حتی بخاطر همون یه مشت خائن
  • حسن IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    3 0
    سلام خوب است امکانی فراهم شود، تا شما و ما مراتب عذر خواهی خود را از آقای مسی اعلام کنیم. همیشه که نباید در توهین پیش قدم بود، یک بار هم در اخلاق پیش قدم شویم و آبروی از دست رفته را باز آریم. از متخصصین خواهش دارم دست به کار شوند. بنده به شخصه حاضرم. یا علی ع
    • بی نام IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      2 0
      اینقدرها هم که میگن دنیا دشمن ما نیست، از خودی های بی هویت عقده ای داریم ضربه میخوریم! چون اینطور که من سایت های خارجی رو میخونم توهین ها رو که نوشتن آخرشم نوشتن برخی از ایرانی ها صفحه ای بنام "عذرخواهی ایرانی ها از مسی و خانم لیما" درست کردن که نزدیک 20.000 نفر تا حالا عضوش شدن و....!!!! خوبه لااقل این کار رو کردن اما اراذل اوباش ضربه ای که باید به ایران و ایرانی میزدن زدن دیگه
  • بی نام A1 ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    1 4
    حیف مسی که باتیم ایران بازی میکنه...لیاقت ایران بازی با کشور افغانستان وتیم محلی شهرکابله....مابه خودمون هم رحم نمی کنیم....متاسفم....این چه ابروریزیه که راه انداختین بعضیا.. توی فیس بوک....همه چیز رابه مسخره گرفتین...حالا برین جمعش کنین ...البته اگربراتون مهمه...
  • ایرانی A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    1 8
    این کارزشت نشون میده که فرهنگ استفاده از اینترنت درایران جا نیفتاده واستفاده از فیس بوک فرهنگ میخواد.بنابراین رفع فیلتر فیس بوک بسیار اشتباهه.سالها قبل هم توی شکاف سکه تلفن عمومی ها قیر میکردن وبعد هم خودپرداز ها رو خراب میکردن بعد هم روی صندلی اتوبوسها با تیغ پاره میکردن و....همینها هستند که فحاشی کردند به ستاره فوتبال جهان.یک مشت اراذل و اوباش وولگرد توی فیس بوک که منتظرن تقی به توی بخوره بریزن توی خیابونا و وحشی گری کنند.
  • محمدرضا A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    2 1
    خیلی فوتبال کشورمون کاربلدو قویه که به ستاره مطرح جهان فحاشی کردید؟چیزی توی چنته دارید که بتونیدجلوی لیونل مسی کم نیارید؟تعصب بیجا داریدبه تیم ایران.
  • طرفدارمسی A1 ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    2 1
    ما این بار باهجوم میلیونی از لیونل مسی عذرخواهی می کنیم ... به قدر کافی ایران رو به بد نامی میشناسن با این کار عده سوژه دست شبکه های خبری دادند... این که مسی فوتبال ایرانو نمیشناسه توهین نیسسسسسست... تقصیرها رو گردن فردوسی پور ،فیلتر شدن فیس بوک و...ننداززززین
  • بی نام IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    2 0
    2:30 صبحــه،هنوز دارن واسش کامنت های وقیحانه مینویسن!....چندتا از صفحه هاشون رو دیدم واقعا باور نمیکنم اینا ایرانی باشن بوی کثافت از همه شون در میاد!.....صفحه های خیلی هاشون تازه ساخته شده و الکیه......فقط دلم میخواد یقه اونایی رو که ما رو تو این انزوای دنیا و ایران ستیزی که برعلیه مون درست شد اینهمه سال، با فیلترینگ و گشت ارشاد نگه داشتن، بگیرم و بگم به هدفـتـون رسـیــدیــد؟؟؟...... اینایی که معذرت خواهی میکنن دیگه چرا میگن ببخشید ایرانی ها رو؟؟! چرا ما داریم خودزنی میکنیم؟؟ چرا اسم ایـران رو سبک میکنیم واسه اونایی که سبک روندن بهش؟ اونایی که این کارها رو کردن و میکنن خائـنن و همخون ما نیستن
  • بی نام IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    1 0
    همیشه فکر می کردم جنگ داخلی از تجزیه طلبها و مزدورهای همین کشورهای فسقلی همسایه شروع میشه...فکرشم نمیکردم که یه شبه آبروی کل ملت رو یه عده به چه آسونی ببـرن و همه رو به جون هم بندازن!! و ما هم جز معذرت خواهی و دوباره کوچیک کردن خودمون و کشور و کل ملتمون کار دیگه ای از دستمون بر نیــاد... تبـریک میگم به پـلـیس فــتـا (بیچاره و بدبخت ستار بهشتی)...تبریک میگم به همه سانسورچی ها و فیلترکار ها که خوب زدن به جیب....تبریک میگم به دشـمـن که بـدجور زد بـد جایی هم زد...تبـریک میگم به همه اونایی که فقط ادعا دارن و هیچی نیستن حتی ادبم ندارن آدم بگه از اینا یاد نگرفتن، کامل وارداتیه!..."جهان سوم"تا همین 2 روز پیش واسم یه معنی دیگه داشت،اما الان کاملا میفهمم یعنی چی ی (البته بلاتشبیه کشورهای همسایه مون)
  • عباس IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 0
    من همون شب رفتم ازش معذرت خواهی کردم بخاطر حرفایی که مردم زدند پیشنهاد میکنم شما هم همین کا رو بکنین که بدونن مردم ایران همگی اونایی نیستن که فحاشی بلدن !!
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 0
    آقای حدادی فکر میکردم کار دشمناس اما دیدم اگه کار اونا بود الان تمام سایت های خارجی تیتر یکشون این داستان میشد که نیست! فعلا یه سایت اسپانیایی این بی حرمتی و گستاخی رو نوشته..... بعد اینقدر گشتم یه لقب برازنده این افراد پیدا کنم که بهشون بچسبــه آخرش پیدا کردم!! " بـی هــویـت"....این افراد واقعا بی هویت هستن اما همین هویت هم یه چیز الکی نیست و کلی بحث میشه روش کرد و آسیب شناسیش کرد.... راستی هنوزم دارن ادامه میدن!!!!.... چاره حتما جز اینه که ناله شبگیر کنیم
  • بی نام EU ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 0
    بسه دیگه ! حالا دیگه نمیخواد اینقدر خودزنی کنید! حالا چی شده همه خودتون و فرهنگتون را تحقیر میکنید؟ این جریان حتما از یجا آب میخوره. وقتی تیم آ ث میلان اومده بود ایران دیدید که مردم چقدر بهشون ابراز احساسات کردند. اون وقت این مردم بیان و به مسی که محبوب ترین بازیکن فوتبال جهان هست توهین کنند؟ محال ممکنه. عمو جان این حرکت زننده کاری سازمان یافته در جهت تخریب چهره ی ایرانی ها بوده. بی گمان هیچ فرد ایرانی این رفتار بی ادبانه رو انجام نداده و این کار توسط کسانی انجام گرفته که در پی تخریب چهره ی ایران می باشند در ضمن فیلتر فیسبوک به هیچ وجه توجیه نداره ! الکی دفاع نکنید.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 1
    ما ها کلا جوگیریم مطمئن باشید یکسری از کسانی که الان تریپ باشخصیت گرفتن خودشون هم جزو کسانی بودن که رفتن تو صفحه اقای مسی وبد وبیراه گفتن من در مورد خودم هم میگم خانه از پایبست ویران است
  • من IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    3 1
    عجب بیکارایی پیدا میشن بابا پاشین برین سرزندگیتون
  • بی نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 0
    وای همه سایت ها دارن می نویسن دیگه.....!حتی دونه دونه کامنت ها رو به انگلیسی با اسم نوشتن... آخر یه گزارش هم نوشته بود بیشتر ایرانی های آنلاین رو قشر جوان و تحصیل کرده تشکیل میدن!!!! خدایا چه گناهی کردیم به درگاهت که اینطور باید تاوانش رو بدیم؟
  • ساحل IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 0
    "همه ی حرف هایی که به زبان می اورید ویترین مغازه شعور شماست!" اینجوری باعث سرافکندگی میشناااا
  • بی نام A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 0
    آقای مسی باید عرض کنم اسطوره فوتبال که هستی ،خواهشمندیم اسطوره گذشت هم باش ،این افراد نماینده خودشون بودند نه نماینده 76میلیون جمعیت ،
  • ببخشید A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    1 0
    بی جنبه ها .... خوبه حالا هر روز با تیم های مطرح و بازیکنان نامی بازی نمی کنیم... مهون بهتر که بازی نکنیم....خودم صفحه فیس بوکش عذر خواهی کردم شما هم این کارو بکنیدتا این گندی رو که عدهای بی فرهنگ به راه انداختند یه جوری جمعش کنیم. البته اگه صفحش باز باشه
  • عاشق ایران IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 1
    اصلا چرا باید ازمسی معذرت خواهی کنیم وقتی اون گفته ایرانو نمیشناسه جای هیچ معذرت خواهی نیس ولی فحاشی بامس ازاون کاربدتره
  • لیونل لیونل IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    لیونل ماروببخش
  • مسی اعجوبه ى تکرار نشدنی A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    لیونل جون من از طرف تمام ایرانی ها که بهت توهین کردن عذر خواهی میکنم. اینا عقل ندارن حودخواهن به جای این که بیان خوشحال باشن که دارن با یه اسطوره بازی میکنن میان بهت توهین میکنم. من همیشه تورو دوس داشتم و خواهم داشت من همیشه قربون تو میرم تو فدایی داری واسه من من همیشه دوستت خواهم داشت امیدوارم مارا بخشید باشی