ایسنا نوشت:

فرمانده گارد پادشاهی بحرین گفت که آغوش بحرین برای همکاری با ایران باز است.

شیخ ناصر بن حمد آل خلیفه در حاشیه کنفرانس امنیتی منامه در گفت‌وگو با روزنامه‌ الشرق الاوسط چاپ لندن با بیان این که به منظور برقراری ثبات در منطقه آغوش بحرین برای همکاری با دیگر کشورها باز است، گفت: آغوش ما برای همکاری با ایران نیز باز است.

وی با بیان این که در کنفرانس امنیتی منامه مساله ایران نیز مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در این کنفرانس توافق هسته‌ای ایران با غرب در ژنو مورد بررسی قرار گرفت و ما از آن استقبال می‌کنیم چرا که ما با هم در این منطقه هستیم و باید برای حل مشکلات مان به همکاری و گفت‌وگو بپردازیم.

شیخ ناصر ادامه داد:‌ آغوش ما - البته این حرف را از جانب من داشته باشید- برای همکاری به روی ایران باز است. همیشه هم همین گونه بود و در هر شرایطی آغوش ما برای همکاری باز بوده است. هدف دایمی ما رسیدن به ثبات در منطقه است.

وی در پاسخ به این که آیا ایران تغییر خواهد کرد و به آغوش بازی که برایش باز شده، پاسخ خواهد داد، گفت: بگذارید امیدوار باشیم که این دوره موقت شش ماهه به خوبی طی شود و تغییرات خوبی هم ایجاد شود. امیدواریم که طی آن تغییراتی را ایجاد کنیم بعد از آن تصمیم می‌گیریم که چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. اما ما ملاحظه‌کاری‌های مهمی داریم از جمله اینکه کشورهای حوزه خلیج (فارس) در مذاکرات هسته‌یی ژنو حضور نداشتند. امید داشتیم که در آن حضور داشته باشیم. این مساله برای همه ما مهم است از این رو امیدواریم که کشورهای حوزه خلیج (فارس) در مذاکرات آتی شرکت کنند. مساله تنها مساله هسته‌یی نیست بلکه شامل مسایل دیگر هم هست. باید راه حل های فراگیری ایجاد شود. ما باید با هم همفکری و گفت‌وگو کنیم و بعد با هم تصمیم بگیریم. امیدوارم که کشورهای حوزه خلیج (فارس) حضور قدرتمندی در مذاکرات آتی سال آینده داشته باشند.

شیخ ناصر فرزند حمد بن عیسی، پادشاه بحرین که ریاست شورای عالی جوانان و ورزش و کمیته المپیک را نیز برعهده دارد، در این گفت‌وگو در ارزیابی از سفر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به منطقه و سفر نکردن او به منامه و اینکه آیا این مساله پیام مشخصی را به همراه دارد، اظهار کرد: ما می‌خواهیم اگر که کسی پیام مشخصی دارد، آن را دریافت کنیم. آغوش ما همواره برای همکاری باز است و همواره خواهان صلح بودیم و هستیم. ما با استفاده از گفتمان مسالمت‌آمیز، هدفمند، صادقانه و جدی به دنبال برقراری ثبات در این منطقه هستیم.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    10 2
    فرزند پادشاه بحرين شما نماينده مردم بحرين نيستيد كه با نمايندگان مردم ايران ديدار كنيد
  • حمید IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    8 2
    ما نیازی به آغوش شما نداریم شما جزیی از کشور ما هستین و باید به این نقشه برگردین
  • بی نام A1 ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    1 3
    آغوش ایران هم به روی هر کشوری برای گسترش روابط باز است(البته به جز یک رژیم) اما هرموقع که اظهار نظرها و رفتار ها از روی احترام متقابل و بدور از دشمنی باشد تنها حرف ملاک نیست و کاملا بی ارزشه.
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    1 0
    دیگه کار از آغوش گذشته، شما به ما پشت کردین!
  • نصیر IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 0
    دیکتاتور بحرین بهتره سرکوب شیعیان رو ادامه بده....