سایت الف در انتقاد از سخنان رئیس جمهور که گفته است"باید فرهنگ را به کف جامعه واگذار کنیم" نوشت:

حتی لیبرال ترین دولت ها هم، فرهنگ را به کف جامعه نمی سپارند، چه برسد به کشور ما که در معرض شدیدترین تهاجم فرهنگی قرار دارد و از زبان و گویش و خوراک و ورزش و تفریح و خلاصه سبک زندگی مان به شدت تحت بمباران فرهنگ های مهاجم غربی و شرقی و عربی قرار دارد.

برای آقای رئیس جمهور باید توضیح داد که اگر سیاستگذاری فرهنگی را به کف جامعه بسپاریم، میل عموم به مصرف چیپس و پفک و فست فود گرایش دارد و درآینده، با نسلی چاق و دچار بیماریهای قلبی عروقی مواجه خواهیم بود. باید به آقای رئیس جمهور یادآوری کرد که کف جامعه ما «اخراجی ها» راخیلی خیلی بیشتر از«جدایی نادر از سیمین»می پسندد. کف جامعه میل به قلیان دارد که قطعاً برای سلامتی اش مضر است. کف جامعه ما، محیط زیست را آلوده می کند، کف جامعه ما، در صفحه فیس بوک مسی، آن فحش و فضیحت ها را می نویسد... تعارف چرا؟! کف جامعه ما همین است که هست؟ آیا در چنین جامعه ای، دولت باید خود را از فرهنگ کنار بکشد و سیاستگذاری فرهنگی را به کف جامعه بسپارد؟

1717

کد خبر 326893

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 100
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    بی شک بزرگترین تفریح ایرانیان مسخره کردن دیگران است!
    • داریوش IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      بی نام عزیز نگو ایرانیان بگو بعضی که هنوز فرهنگ استفاده کردن از وسایل ارتباط جمعی را ندارند . ایرانیان همه اینطور نیستند.
    • بی نام A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      6 0
      بالاخره نفهمیدیم چطور وقتی کف جامعه در تظاهرات روز قدس و انتخابات شرکت میکند خوب است؟ چطور کف جامعه وقتی در مراسم عزاداری امام حسین شرکت میکند خوب است؟ کف جامعه! بیچاره وقتی خوب است که به نفع ما باشد. ولی وقتی قرار شد برایش کاری بکنیم.. خاک بر سرش چه بی فرهنگ است!
    • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      صددرصد تحلیل"الف"درست است اما اینکه با ضرس قاطع بگوییم "ایرانیان"اینطور هستند بنظر من درست نیست.من شخصا شهرستانی هستم اما خوب به خاطر دارم که درسالهای 71 تا 73 که بدلایل کاری زیاد به تهران رفت وامد داشتم بوضوح میشد ارتقائ عجیب و باور نکردنی رفتار و مراودات شهروندان را در همه شئون و مثلا رانندگی دید که کما بیش تا پایان دوران خاتمی هم همینطور بود.باید بپذیریم که این حکومت ها هستند که مدیریت جامعه را بعهده میگیرند و باید با برنامه ریزی درست سطح فرهنگ و رضایتمندی جامعه را بالا ببرند نه اینکه در حرف و شعار خواسته باشند مردم را به بهشت ببرند اما با بوجود اوردن خطاهایی مانند همین مواردی که رسانه یی شده است (اختلاس سه هزار میلیاردی و تامین اجتماعی)اعتماد را مانند اوار بر سر ان مردم خراب کنند.
    • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      4 0
      واااااااااااااه بعضی از مطبوعات یا مسئولین فقط منتظرن یه اتفاقی تو دنیا بیفته تا بندازنش گردن دکتر روحانی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      2 0
      هموطن عزیز! من ایرانی هستم و تفریحم مسخره کردن دیگران نیست. و بسیاری دیگر هم همینطور. بس کنید این توهین و تحقیر و تنبیه های دسته جمعی رو. به نفرت دامن نزنید. در هر جامعه ای اوباش پیدا میشه. ولی هیچ جای دنیا اوباش را با دست خود نماینده خود نمیکنند.
    • majid A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      0 1
      آقای نویسنده من از همون کف جامعه ام که صحبت میکنی فیسبوکی ها بیشتر از این آدمای به ظاهر تحصیل کرده این مملکتند
    • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      2 0
      تا حدی با نظریات سایت الف موافقم. اما نباید جمع بست و به همه نسبت داد که انصاف نیست. یه عده کار زشت میکنن پای همه نوشته میشه.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    14 17
    امیدوارم تیم ملی فوتبال ایران را از جام جهانی محروم کنند تا بفهمند معنی توهین به دیگران یعنی چی !
  • majid A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    14 2
    آقای نویسنده من از همون کف جامعه ام که صحبت میکنی فیسبوکی ها بیشتر از این آدمای به ظاهر تحصیل کرده این مملکتند
    • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      0 0
      کف جامعه ما هم تحصیلات کم ندارند ولی افاقه نمی کنه!!
  • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    8 1
    نیاز به الگوهای مثبت از جوامع پیشرفته. و کارهای فرهنگی در همه زمینه ها داریم.
  • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    39 5
    اقای توکلی وقتی بزرگان این افراد در تریبونها مردم را گاو وگوساله می خوانند و اب را انجا می ریزند که نسوزد و وزرایشان را مثل هلو می دانند این افراد هم بزرگ شده همان مکتب هستند انشاالله در دولت اقای روحانی عقلانیت وادب و احترام ترویج می شود همه عفت کلام خواهند داشت واحترام وحرمت رقبا را حفظ خواهند کرد
  • بی نام IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    11 1
    البته بايد تفسير اين پيام رئيس جمهور را از زبان خودشان شنيد.شايد مقصود ايشان از كشاندن فرهنگ به كف جامعه چيز ديگري باشد!!
  • محمد جواد IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    39 1
    اتفاقا از وقتیکه فرهنگ دولتی شد اینجوری شد
  • بی نام IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    1 0
    درسته. متاسفانه این کف در 8 سال اخیر رشد کردند و البته اخراجی ها و رانتهایی که داده شد بهش هم از ناحیه همین کف هست. کف از هر دو طرف بوم میوفته. و قشر متوسطی که لایه های فرهنگ می سازه در حال مهاجرت از ایران. گاهی در زندان در دانشگاه هم با سیاست همگانی کردن آموزش عالی از همین کف پر شد و گند زد به علم و دانش و تقلب و مدرک گیری به هر شیوه ممکن و مواد و قرص های صنعتی و پوشش نامناسب وارد محیط دانشگاه کرد سهم طبقه متوسط فرهنگ ساز در این سالها زندان و مهاجرت و پشت در ماندن بود چه در تحصیل و چه در زندگی
  • محمد رضا IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    34 2
    کف جامعه ما خیلی فراتر از اینهاست جناب آقای توکلی! ولی تا به حال شما و مسئولین فکر کرده اید همان کف جامعه (به خصوص نسل جوان) که پیروزی انقلاب و سربلندی در جنگ را خلق کرد چه شد و چه کردید که به یکباره به اینجا کشیده شد؟!!
  • عرشیا A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    14 29
    متاسفانه !! باید این دفعه حق را به این سایت اصولگرا بدهم!!! کاری که اون چند هزار نفر در فیسبوک انجام دادند باعث شرمساری و خجالت 75 میلیون ایرانی شد .
  • بی نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    24 0
    ايران براي با فرهنگ شدن مردمش به زور نياز داره مثل سوتر نكردن دو مسافر در صندلي جلو كه با زور جريمه جا افتاد، اما متاسفانه زور داره در جاي نادرستش مثل آزادي هاي فردي و پوشش كه كاملا شخصيه استفاده ميشه، هيچ چيز سر جاي خودش نيست
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    188 3
    ایشان نگفت به کف جامعه بسپارید گفت به اهلش.
  • مهراب A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    207 7
    به نظر من هنوز خيلي زود است اين رفتار ها را نتيجه سياستهاي روحاني بدانيم . اين گونه رفتار ها نتيجه دولت قبلي مي باشد . به سخنان و طرز گفتار احمدي نژاد اگر دقت كرده باشيد گستاخي دروغ گويي را ايشان در جامعه ترويج دادند . وقتي مردم در طول 8 سال گذشته فقط دروغ - تهمت - دزدي از بيت المال - و ... شنيده باشند نتيجه همين مي شود . وقتي براي جوانان در طول 8 سال اموزش فرهنگي اموزش بهداشتي نباشد همين مي شود كه مي بينيد.وقتي ضرغامtv را باز مي كني چيزي براي جوانان وجود ندارد همين مي شود و هزار دليل ديگر ...
    • بی نام RO ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      21 61
      چه ربطی داره....همین فرهنگی که شما می گویید نتیجه دولت احمدی نژاده در ابتدا به احمدی نژاد رای داده.بهتره بگیم رفتار مردم باعث رفتار احمدی نژاد شده....حالا ببینیم دولت مورد نظر شما میتونه این مردم رو ارتقاء فرهنگی بده یا خودش شبیه مردم میشه.
    • مهدی A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      2 3
      من طرفدار روحانی در انتخابات بودم اما این که این رفتار را تقصیر احمدی نژاد بدانیم بی انصافی است. بیشتر (بیش از 99 درصد) کسانی که از فیسبوک استفاده می کنند طرفدار روحانی بودند.
    • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      10 0
      مگه رسالت گفته اينها نتيجه سياستهاي روحاني هست؟! خوندي مقاله رو اصلا؟؟!!
  • بی نام IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    باید به آقای رئیس جمهور یادآوری کرد که کف جامعه ما «اخراجی ها» راخیلی خیلی بیشتر از«جدایی نادر از سیمین»می پسندد.(؟؟؟!!!)
    • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      28 11
      راست میگه دیگه... حتما شما اخراجی ها رو بیشتر میپسندی که زورت گرفته؟!... این یعنی اینکه سطحی نگرید عزیز من
    • محمود US ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      37 4
      بله متأسفانه همینطوره
    • m A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      6 21
      مقایسه ایندو فیلم درست نیست هر دو در جای خود خوب بودند و حرف داشتند..
  • بی نام A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    بالای جامعه کجاست؟ همان صاحبان قدرت و مدیران و مسئولان و که 3000میلیاردی میدزدن و میرن؟ من هم کف جامعه ام. دوستان و آشنایان من هم کف جامعه اند. خودم و هرکه دیدم از فحاشی به مسی شوکه شد و ابراز انزجار کرد. کف هر جامعه ای آدم خوب دارد بد هم دارد. این قائله مسی ظاهرا از این به بعد دستاویز همه چیز خواهد شد!
    • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      38 37
      دوست عزیز استثنائا حرف رسالت این بار درست است. فرهنگ را باید به اهل فرهنگ سپرد. کف جامعه (از لحاظ فرهنگی) نباید متولی تعیین همه فرهنگ جامعه باشد. البته در مورد حرف شما، امثال شما و من شاید از نظر موقعیت سیاسی و اقتصادی کف جامعه باشیم ولی از نظر فرهنگی کف جامعه نیستیم. همچنین دزدانی هم که ازشون نام بردید به هیچ وجه "سقف" جامعه نیستند.
    • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      57 8
      اتفاقا خیلی از این مدیران و مسئولان 3000میلیاردی هم از کف جامعه بوده اند.
    • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      2 0
      همون کف فرهنگی جامعه هم اون توهین ها رو قبول نداره. چرا نمیخواهیم بفهمیم که اینها عده ای روان پریش هستن درون جامعه نه کل جامعه. کف فرهنگی جامعه که عکس مسی رو به در دیوار خونه ش میزنه بعد میره به مسی فحش میده؟
  • متخصص علم آمار A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    قدیم می گفتند مشت نمونه خروار است ::::::::::::: اما الان جامعه آماری که کامنت دادن یک جامعه آماری 100 هزار نفری بودند !!!!!!!!!!!! می دونید این در علم آمار یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟ یعنی اوضاع فرهنگی بدجور خرابه !!!!!
    • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      64 68
      اصلا من کم کم دارم شک میکنم که این حمله به صفحه مسی انجام شد تا بهانه ای باشه برای اجرای یه سری از طرح هاو برنامه های بعضی آقایون.
    • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      67 5
      محکوم کردن عده ای اوباش و ترول سایبری حتما کاریست واجب. اما نباید افراط کرد و به تحقیر و سرکوفت بیشتر مردمی رنج دیده دامن زد و با خودزنی این رو به کل یک ملت تعمیم داد.و اینگونه به افرادی که احتمالا نه طرفدار فوتبال هستن نه حتی عضو فیسبوک شدن و آزارشان به کسی نمیرسد تلقین کرد که تو هم بی فرهنگی و باید قبول کنی! هر جامعه اوباش هم دارد که روزی در جایی دست به خرابکاری میزنن برای جلب توجه و شوکه کردن دیگران./ ضمنا صفحه ای در فیسبوک درست شده بنام "عذرخواهی ایرانیان از مسی و فرناندا لیما" این صفحه در عرض یک یک روز 27000 لایک خورده! شما اینها رو ایرانی حساب نمیکنید؟!
    • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      127 9
      کف جامعه وقتی آقایان رو به قدرت رساند خوووب بود!
    • فرهاد A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      67 6
      شگفتا! آقای دانشمند آمار! 100 هزار "نفر" نبود! 100 هزار کامنت بود. که کلا چند هزار نفر گذاشته بودن (تکرار افراد). که بخش اعظمش هم در محکومیت و عذرخواهی از توهین ها بود. یه تعدادی زیاد هم شوخی بی مزه در مورد بیک زاده بود نه فحاشی. کلا اکانت افراد فحاش حدود هزار اکانت بود.//ضمنا صفحه ای در فیسبوک درست شده بنام "عذرخواهی ایرانیان از مسی و فرناندا لیما" این صفحه در عرض یک یک روز 27000 لایک خورده! شما اینها رو ""جامعه آماری""ایرانی حساب نمیکنید؟!
    • کامیاب A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      26 2
      وقتی هدف رو برای مردم روشن کردید خود مردم بهترین تصفیه کنندگان فرهنگن همین نمونه ای که گفتید (مسی ) مطمئنا احتمال تکرارش بسیار کم خواهد بود این نتیجه فیلتر اجباری جامعه و نداشتن اعتماد بنفس جمعی برای خود سازییه و ابراز اراده و مسئولییته
    • m A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      12 5
      دوست من فرهنگ در این جامعه بی معنی هست آنها هم که دلشان میخواهد با فرهنگ باشند یا نمیتوانند یا مثل همین جامعه میشوند تا بتوانند کارشان را بکنند..چون به یک نفر نیست تغییر این فرهنگ و جامعه..تقریبا آداب اجتماعی رعایت نمیشود..
    • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      81 6
      محمود در هشت سال گذشته عجب فرهنگ سازی کرده بیا و ببین
    • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      7 1
      سایت الف علنن داره به مردم توهین میکنه. تر خشک نباید باهم بسوزه در ضمن در 8سال گذشته روزگاری بدی رو طی کردیم و بر الفاظ مردم و طرز تفکر انها تاثیر گذاشته و عصبی هستند زیر بار تورم گرانی اختلاص و غیره.
    • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      11 0
      مطمئن باشید کسایی که فحاشی کردن به مسی میدونستن که این به تخریب و بدنامی ایران و ایرانی در دنیا منجر میشه. فقط پیج مسی با 51میلیون هوادار بعترین پلتفرم برای اینکار بود.
    • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      12 0
      ده ها سال آموزش پرورش نسبت به مسئله پرورش و تربیت نسلها عملا بی توجه ... جالب که آموزش مهارت های اجتماعی و اصلاح سبک زندگی نیازی به دلار یا یورو نداره اما همچنان کم توجهی ها ادامه داره...
  • بی نام CN ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    9 21
    احسنت بسیار عالی بود
  • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    24 1
    الف عزيز ، اگر قبل هاي پيش از اعمال صلاحديدهاي نوك دماغ براي جامعه دست برداشته شده بود ... الان لازم نبود كه هي توضيح ِ پشت ِ توضيح براي اين كار انجام شود ... جناب ِ الف ، بگذاريد مردم ِ كف خيابان نفس بكشند .. همون ها كه تا چند روز ديگه توي همه ي مراسم هاي بزرگداشت و... شركت مي كنند ... جناب الف ، بگذاريد فرهنگ رو ديكته نگويند مسولان ... بگذاريد كارت هدايا ها به مردم كف جامعه برسد تا فرهنگ ها نيز غني شود .. بگذاريد ، همه چي مال كف جامعه باشد ...
  • آرش IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    46 4
    چرا مغالطه می کنید؟ برادر من منظور روحانی این بود که حکومت اینقدر در مسائل فرهنگی نباید دخالت کند و قیم مآبانه برخورد کند آنوقت شما عبارت کف جامعه را معادل کف شهر گرفتی؟! داداشم این همه بی فرهنگی که می بینی نتیجه سیاستهای 30 ساله شما در حوزه فرهنگ است که اینقدر جامعه را بسته نگاه داشتید.
  • حنيف IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    2 0
    آره واگذار كنيد به آقاي احمدي نژاد و اطرافيانشان كه روي سقف جامعه نشسته اند تا ادبيات ممه و لولو و آفتابه و بزغاله و ... و انواع دروغ و تهمت را هم به مردم خودمان آموزش دهند هم به جهان صادر كنند.
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    47 3
    بله به صدر نشيناني چون ده نمكي و شريفي نيا و دوستان بسپاريد تا نسلي فرهيخته و درستكار! تحويل بگيريد.
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    70 4
    جناب توکلی فقط کف جامعه رو محکوم به استفاده نکردن نرمال از امکانات کنی و مجبور باشن از هزار جور فیلتر عبور کنن این نتیجه اش میشه... هم فضای فعلی فیلترینگ این شبکه ها مایه تاسفه و هم نتیجه منطقی اش...
  • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    2 0
    از كف جامعه به خبر آنلاين ... آقا مي خواي نظر مردم ( كف ِ جامعه ) رو بدوني خو .. نظرها رو زودتر بزار ديگه اينقده شير يا خط كردن نداره .... يا اينكه اين بحث نظر گذاشتن رو جمع كن ... به قول ِ آقاي الف ....
  • مهرداد IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    2 0
    جناب الف ، اهلش کیا هستند ؟ گشت ارشاد ؟ برادران عزیز افراطی ؟ کف و سقف جامعه رو کی تعریف و معین میکنه ؟ یک اتفاق بد در یک فضای گفتمانی مورد نقد قرار گرفته و بعد از 8سال بد دهنی و بی احترامی و استفاده از کلمات چاله میدانی ، دو طرف دارند در یک فضای آرام همدیگر رو نقد میکنند. بزرگان علم و هنر و فرهنگ هم پش از سالها احساس دین کرده و وارد میدان شدند.اجازه بدهید با همین روش ( از کف یا سقفش فرقی نداره ) یاد بگیریم منصفانه یکدیگر را نقد کنیم و مهمتر حرف حق را تشخیص و از آن پیروی کنیم . این حداقل هزینه ای است که باید برای فاصله از جریانات منحرف چند سال گذشته پرداخت کرد ،ضمنا استاد مشایخی نگران نباشید مسی هم ما را خواهد بخشید وقتی بداند این جامعه در حال گذار از یک مرحله نچندان خوب است .
  • ایرانی DE ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    28 3
    درسته که چند هزار نفر توی فیس بوک مسی فحش نوشتن، ولی این رو هم باید در نظر گرفت چند صد هزار نفر و البته میشه گفت چند میلیون نفر این حرکت رو محکوم کردند. فرهنگ باید به اهلش سپرده بشه و کف جامعه و بالای جامعه نداره
  • حقبقت A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    29 2
    برادر توکلی ما شما را نیز برخواسته از کف همین جامعه میدانیم به همین دلیل هم به شما رای دادیم درست نیست که کف جامعه را چنین تشبیه کنید رزمندگان 8سال دفاع مقدس از کف همین جامعه برخاستند. شما چه کسانی را سیبل قرارداده اید؟ چرا مانند سردبیر کیهان صحبت میکنید ؟ مابه این کف جامعه چه داده ایم که اکنون معصومیت از آنها طلب می کنیم . به اطراف خویش کمی نظر کنید و بعد تعقل .......خبر آنلاین خواهشا چاپ کن
  • عضوی ازکف جامعه A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    29 1
    چرا هیچ کس اینگونه رفتارها را ریشه یابی نمی کند ؟ بنظر من کاملا" واضح است این رفتارها. چون در کشور با فرهنگ ایران !!! حرف با عمل یکی نیست .مثال کاملا " واضح آن صداو سیمای کشور است ومثالهای دیگر !!!!!
  • کف جامعه IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    1 0
    شما که اوج و بالای جامعه هستی برای رشد و اعتلای فرهنگی مردم چکار کردی؟ کدام طرح خوب و روش آموزشی رو برای آموزش و پرورش نسل جدید مملکت ارایه دادی؟ "اخراجی ها " رو کسانی میسازن که با اوج و بالای جامعه (از نظر شما) ارتباط دارن. شما لطفا یه نگاه به ادبیات همکاران خودت (نماینده های مجلس) بنداز تا بفهمی مشکل کجاست!
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    45 4
    منظور الف از بالای جامعه همون هایی هستن که آقازاده هاشون کشور رو غارت میکنن؟؟
    • بی نام RO ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      8 16
      آقا زاده ها که از نظر فرهنگی بالای جامعه نیستند.مسائل را قاطی نکنید
  • حمیدرضا IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    52 6
    به سایت الف ، بفرمایید مردم از شما و دولت قبلی طی 8 سال قبل این رفتار را آموختند.
    • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      0 1
      البته اصول گرایان خیلی اهل فیسیوک نیستند...اینها اعتدال گرایان بودند که بی فرهنگی کردند و مهم اینه که در 8 سال گذشته چیزی هم از اصول گرایان نیاموختند چون علاقه ای به آنها نداشتند
  • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    59 4
    به نظرمن اين فحش نوشتن ها نتيجه همين واگذار نكردن فرهنگ به خود مردم تو اين 35 ساله. دولتمردان 35 ساله دارن فرهنگ رو تزريق ميكنن و اين نتيجه همون تزريقه. حالا بياييد حداقل يه جور ديگه برخورد كنيد
    • حمید IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      2 6
      من با سانسور مخالفم ولی یک کشور هم نمیشناسم که فرهمگ رو به کف جامعه بسپره شما میشناسی بگو ما هم بدونیم
  • علی IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    12 27
    خداییش منطقی بخوایم فکر کنیم حرف الف حرف حسابه. هر چند همه کف جامعه این چنین نیست ولی بخش عمدش همینجوره که گفته.
  • كاظم IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 2
    به امريكا و دست نشاندگانش بگوييد امت نياز به فرهنگ ندارند و با تمام وجود وايستاده اند همشون، بايد مشت ها را برافروخت و گره كرد و غريو فرياد را به گوششان رسانيد كه اين است امت ايران
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    وقتی رییس دولتی که مروج فرهنگ این مرزو بومباید باشه میگه :اون ...ه رو لولو برد دیگه باید گفت فاتحه
  • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    1 0
    استدلال سایت الف منطقی است اما همه ی کف جامعه مثل هم نیستند. این تاثیر هشت سال گذشته است . مردم به بی فرهنگی تشویق شده اند . وقتی اتفاقی منفی در جامعه ای صورت میگیرد میتوان نتیجه و انعکاس آن را تا سالها بعد مشاهده کرد . همینطور برعکس .ما تا سالها بعد هم شاهد انعکاس رفتارهای منفی هشت سال گذشته خواهیم بود . خواهید دید.
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    2 0
    به شما چه ربطی داره؟؟مسی باید شاکی باشه که نیست. نمی گم کار خوبیه ولی حداقلش اینکه واقعیه نه ساختگی!!! کف جامعه همونطور که فحاش داره، دکتر و مهندس و متفکر هم داره. اینها با هم کنار میان اگر شما احساس قیم ملت بودن نکنید.چهارتا مدرسه و دانشگاه و کارگاه فنی بسازید. کار ایجاد کنید تا این جوانها درآمد کافی داشته باشند تا به خارج از ایران بروند و مردم دنیا را ببینند که مثل خودشان هستند. اونوقت فرهنگ خودبخود بهبود پیدا می کنه.
    • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      0 0
      برای بعضی از کامنت ها مثبت کمه.
  • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    بله کف جامعه شوخی شوخی از روی دوست داشتن به مسی بدو بیراه می گوید و نمایندگان مجلس و بسیاری از دولتیان سابق پشت تریبون ها و در انظار همه جدی جدی بدترین تهمت ها و دروغ ها را به هموطنان خودشان میگویند.
  • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 0
    کف جامعه رو کی به اینجا رسونده ؟؟!!!!
  • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    2 0
    کف جامعه فقط به درد راهپیمایی و زنده باد مرده باد می خوره جناب توکلی؟!! چه شد پس مردم ولی نعمتان جامعه اند؟ کف جامعه تا حالا به درد شما می خورد حالا دیگه نه؟ خودت هم خوب می دانی داری مغالطه می کنی و خوب تر می دانی منظور رییس جمهور محترم چه است اما به نفع تان است که این طور حرف بزنید کف جامعه یعنی همان آدم هایی که با شعور بالای شان در موقعیت های مختلف کشور را از دسیسه ها و مشکلات می رهانند یعنی انتخاب به جای آقای روحانی؟ اتفاقا این راس جامعه و شما همه چیز دان ها هستید که کارتان مشکل دارد شما نمی دانید در این چندین سال چه طور تریبون داران بالای جامعه همه جوره برای مردم سخنراین های زشت کردند شما نمی دانید بالاهای جامعه دزدی و ... کردند اگر کار درستان جامعه شما بالای جامعه هستید همان بهتر کف جا
  • آزاده IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    20 0
    تا زمانی که ادبیات ریس دولتی موجب شود که خانواده به دلیل بدآموزی قید شنیدن سخنان گهر بار را بزنند. یا به ادبیات مدیران عامل دوتیم سرخابی ومربیان وبازیکنان بعضا ملی پوش والگو بنگیرد.ازکوزه همان برون تراود که دراوست.
  • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    15 1
    وضع کف جامعه رو بالای جامعه با محدودیت ایجاد کردن های بی مورد در عرصه فرهنگی به اینجا رسوندند. کار فرهنگی کردن فقط ایجاد محدودیت نیست !
  • علیرضا IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    6 1
    اما، با دیدن خطای گروهی یا حتا تمام مردم نمیتوان نتیجه گرفت که واگذار کردن فرهنگ بمردم کار اشتباهی ست. مگر خود دولت/ حکومت تا بحال اشتباهها و کاستیهای فراوان نداشته اند؟ همه‌ی فرهنگها باید فرصت بروز داشته باشند و باهم در تعامل و رابطه باشند و البته خطا هم درین مسیر از دید هر گروه فراوان رخ میدهد. مهم این است که ما تفاوتها و تنوعهای فرهنگی که واقعیتی سرکوبشده و تغییرشکل یافته در اندیشه ها و رسانه های ماست بپذیریم و اینقدر مصرانه تصاویر یکدست و همگون از مردم ایران ارائه نکنیم. ما در پی اتحاد و تمامیت هستیم اما تا کنون راه درستی برای برقراری آن انتخاب نکردیم.
  • مردم A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    فرهنگ از کف جامعه (هازه) و با از بالای جامعه نیست ، فرهنگ برای همه جامعه است و به دانشمندان ، فرهیختگان ، دبیران و دلسوزان فرهنگی کشور وابسته است ، تا هزاران سال مدیران فرهنگی این مرز و بوم بزرگمردانی نظیر بزرگمهر ، فردوسی ، رودکی ، حافظ ، سعدی ، مولوی ، خیام ، امیر کبیر ، ملک شعرای بهار و ....... بودند که نه تنها با رفتار خویش بلکه با کردار و سیاست گذاری درست ادب نیکو و ایین زندگی را به مردمان می آموختند لیکن شوربختانه از دوران صفویه با بروز پدیده خرافه گری و ترویج تعصبات عقیدتی با شمشیر و سرکوب بتدریج از کشور برچیده شده اند و امروز شده اند .....
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    6 2
    چرا هرکی هرکاری میکنه تو این سه ماه هراتفاقی تو دنیا میفته میگین تقصیر دکتر روحانیه؟!
  • وحید A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    5 0
    آیا فقط مشکل فرهنگ شامل فیسبوک میشه؟ در بقیه زمینه ها کار فرهنگی شده؟!!! (در حجاب؟ در مترو؟ فضای سبز؟ دخانیات؟ مواد مخدر؟ استادیوم های ورزشی؟ دیدن شبکه های ماهواره ای؟ و...یا فقط برخورد و مجازات صورت گرفته؟) نباید خودمان را گول بزنیم... به جای بستن و محدودکردن باید طریقه استفاده درست را آموزش بدهیم...
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    4 1
    به نظر من این رفتار تا حدودی نتیجه قطع ارتباط با دنیا است که باعث شده ما با خوبیهای فرهنگ جهانی بیگانه باشیم و فقط بدیهای آن را که به نسبت خوبیهایش چندان زیاد نیست بگیریم. چند کشور که ارتباط آزاد با دنیا دارند در صفحه یک هنرمند یا ورزشکار فحش می نویسند؟ مردم کدام کشورهای غربی اینقدر سیگار و قلیان می کشند و ورزش نمی کنند؟ کدامشان اینقدر به محیط زیست آسیب می زنند؟ کدامشان در کوچه و خیابان با همدیگر یا در خانه با خوانوادشان به شکل ما برخورد می کنند؟ و... به نظر من آنها بهتر است نگران تهاجم فرهنگی ما باشند نه ما نگران تهاجم فرهنگی آنها!
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    14 1
    سازنده بزرگ فرهنگ جامعه ما صدا و سیماست که دائما در حال القا توهم به کف جامعه است!
  • اس US ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    6 1
    اقای روحانی به حرف افراطیون گوش ندهید پلیز
  • بی نام GB ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    16 2
    هشت سال نوک جامعه رئیس جمهورمون بود با اون ادبیات فاخرش، حالا از کف چه توقعی هست ...
  • m A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 4
    قبول ندارم..گیریم که دولت قبل رفتارش درست نبود درست ولی اینکه هرکس اینطور باشه و بگه تقصیر من نیست نمیشه یادمون باشه از بی ادیان میشه ادب آموخت اگر بخواید..بعد مگر افراد خوبی که میشناسیم مثل همین دکتر روحانی یا ظریف توی همین جامعه نبودند توی این ۸سال مگر تمین مردم به دولت جدید رای ندادند؟..شما نگاه کنید جامعه ما با حرف و تعارف خوب هست بی تعارف و جدی خوب نیست..
  • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    4 1
    من فکر نمی کنم منظور آقای روحانی از کف جامعه تعدادی هوادار فوتبال بی ادب وکم خرد باشد بلکه که منظور این است هنر را به هنرمندان، ادبیات را به نویسندگان ،علوم را به عالمان ،خبر را به خبرنگاران و به طور کلی کار ها را به اهلش واگذار کنیم .و در این میان داور نهایی مردم هستند .اگر غیر از این عمل شود چه تضمینی است که گماشتگان قدرت بهتر عمل کنند و دچار فساد نشوند؟
  • داود A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    4 2
    رفتم پیج مسی و دیدم - انصافا خیلی خجالت کشیدم - 32 تیم راهی جام جهانی شدیم یکی از این 32 تیم یعنی ایران قدیمی ترین کشور دنیا - مهد تمدن و... اون موقع که این 31 کشور نمی دونستن فرق بین دست چپ و راست چیه ما یکتا پرست بودیم منهای دانش هایی که داشتیم - حالا بدون تعارف ما از بین این تیم ها ضعیف ترین بودیم - هم در ورزش فوتبال و هم فرهنگ .... لطفا سانسور کنید چون تغییر لازمه ایران باید الگوی تمام دنیا باشه من دلم می خواست حداقل زیر سوال نریم اینجوری -کم سوژه نشدیم برای فرانس نیوز و الجزیره و بی بی سی و.... من بعید می دونم اینا ایرانی باشن و این کار و انجام میدن.....
  • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 7
    در مورد تحلیل کف جامعه من هم موافقم که فرهنگ نداریم
  • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    14 1
    فرهنگ فعلی جامعه نتیجه دخالت دولت در فرهنگ جامعه است
    • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      7 2
      جانا سخن از زبان ما می گویی دقیقا هین طوره
  • بی نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    5 1
    بابا جون شما تو خیابون وتو مترو رو با هم مقایسه کن(از نظر نظافت و آشغال)کف خیابون آب دهن وپوست تخمه وپاکت چیپس و پفک رو میندازه ولی همون آدم تو مترو نظافت رو رعایت میکنه.چون هم مترو زود به زود تمییز میشه هم به فاصله کم سطل زباله هست.آدم خودبه خود تو مد رعایت میوفته.میبینه طرف براش احترام قائله اینم رعایت میکنه.یا بی آرتی تا حالا کی دیده صندلیشو پاره کنن؟ولی قبلا اتوبوسهای کثیف که بوی گازوئیلش آدم رو میکشت وتوترافیک وبی بخاری وکولر دم به دم مجبور بود شهرداری از دست مردم صندلیهاشو عوض کنه...
  • صالح IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    2 0
    خوب الان خوبه فیفا هم از ما یاد بگیره و بخاطر فرهنگ سازی تو جام جهانی ازمون کسر امتیاز بکنه آقایون اینا روشای خوبی برا فرهنگ سازی نیست برید تحقیق کنید چرا تو کشورایی امثال کره وژاپن از این اتفاق ها نمیفته !!!!!
  • حميد IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    2 0
    آقا ميشه مسي مسي رو تموم كنين فكر كنم اينم يكي از جريانات فتنه هاي جديده دور و اطرافتونو ببينيد پر از مسيه چراكسي صداش در نمي آيد. اون بنده خدا تو يه باغه ديگس كامنتاشو هم مديرش جواب مي ده فكر اين چيزا رو هم نمي كنه
  • امير A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 0
    دقيقا به همان دليل كه در صفحه فيس بوك جامعه اين فحش ها را نوشته اند بايد فرهنگ را به كف جامعه واگذار كرد زيرا تا كنون كه فرهنگ در سر جامعه بوده است كه اين افتضاح بوجود آمده است مديريت فرهنگي سر جامعه اين است نه كف جامعه اين سفسطه اي است كه توسط سايت الف در اين مورد صورت گرفته است
  • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 1
    تمام فوتبال ما همش همین حاشیه های مزخرف و خاله زنکی است اگه این حاشیه رو از فوتبال ما بگیرند هیچی تهش نمیمونه ما که سالهاست دور این تیم غیرملی (تیم رانتخوارن و دلالان و افراد سیاسی ) خط کشیدیم برای اکثر مردم هم مهم نیست اقایون چه نتیجه ای می گیرند
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    7 1
    نگران نباشید چیزی به کف جامعه نمی رسه. همیشه همه چی دست سقف جامعه ست...
  • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    9 2
    خب معلوم شد با کاربرهای جدید که با برنامه به فیس بوک مسی حمله کردند قرار بود امروز به این نتیجه گیری برسند. جالب بود. پس به خاطر همین اقلیت، فرهنگ رو لطفاً به کف جامعه ندهید!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 3
    ایرانیها با تمدن 2500 ساله!!!!
  • بابک IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    4 0
    تا کف جامعه رو بخوای چی تعریف کنی! این رفتارهای نابهنجار، نتیجه ی سالها سیاست غلط بوده. نتیجه ی اشتباهات گذشته بوده. نتیجه ی مثلا فرهنگ سازیهای گذشته بوده.
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    2 1
    سیاست گذاران فرهنگی اگر منتخب مردم باشند مسئولیت سیاست گذاریهاشون هم با مردمه در غیر این صورت مسئولیت متوجه کسانیست که آن ها را تعیین کردند.
  • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    4 0
    کف جامعه داداش معرفتش ازسقف جامعه بالاتره اینو بدون..........
  • بی نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    4 0
    شما که افتخار می کردید که احمدی نژاد متعلق به کف جامعه است. با افتخار از ادبیاتش به عنوان ادبیات مردمی نام می بردید.
  • بی نام GB ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    2 0
    شهروندی کف این جامعه یه روزی آروزی غربی ها و شرقیها بود،ایرانی بودن افتخار بود نه ننگ،محاسن همین جامعه(که حالا کفش به اعتقاد شما شده مایه ی شرم)اینقدر زیاد بود که معایب به نظر نمیرسید،. کی این جامعه رو به اینجا کشوند؟مقصر کیه؟چیه؟ بله کف جامعه موقع دفاع از آرمانها شعور معنوی دارن،موقع انتخابات شعور سیاسی دارن،موقع تحریم‌ها(که مسببش بی تدبیری مسوولان)شعور مقاومت و تحمل بدبختی رو دارن لطف کنید از ،محاسن خودتون بنویسید،بنویسید چه جور به مقام رسیدید،از قوانین بی نقص از رشوه از دزدیهای میلیاردی مدارک علمی
  • بی نام A1 ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    2 0
    حالا هر کي از راه ميرسه اظهار فضل ميکنه براي ملت چقدر به خواسته هاي اين ملت تن داده شده تا حالا ؟! وقتي يک نفر به ذاته وارد سايتي خلاف قوانين کشورش ميشه توقع داري از خودش چي تراوش کنه فيس بوک واسه ما ايراني مثل دنياي واقعي جنگولک بازي و مسخره بازي شده در دنيايي حقيقي شادي و کنش جمعي خاصي ندارند اشتراک خاصي بهشون داده نميشه خب ميان عقده هاي فرو خورده رو در فيس بوک و امثالش در ميارند

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین