طرح زمستانه راهنمایی و رانندگی با همکاری سازمان امداد و نجات هلال احمر، اورژانس و راهداری صبح امروز با اجرای رزمایشی در پیست آبعلی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رزمایش طرح زمستانه راهنمایی و رانندگی با حضورسردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی، سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، حیدری معاون رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر و مسئولان راهداری آغاز شد.

در این برنامه درباره برنامه های اورژانس،سازمان راهداری و بیمارستانها در فصل زمستان توضیحاتی داده شد.

در جدول زیر برنامه ها و اظهار نظرها آورده شده است:

نام مسئولیت شرح اظهار نظر
سردار سرتیپ دکتر اسکندر مومنی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی -طرح زمستانه از امروز بیستم آذرماه در 27 استان کشور شروع می شود تا بیستم اسفندماه امسال ادامه خواهد داشت، 97 هزار نفر از نیروهای تمامی سازمان‌های دخیل در امر امداد و نجات در قالب 26 هزار تیم در این طرح حضور دارند.
-تیم‌های ثابت در 110 گردنه برف‌گیر کشور مستقر شدند و در طرح امداد و نجات زمستانه امسال، 30 فروند بالگرد نیز فعالیت خواهند داشت.
-پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که زمستان امسال سردتر خواهد بود، مسافران باید مقدمات سفر همچون اخذ معاینه فنی، سالم بودن وسیله نقلیه از جمله ترمز، برف پاک‌کن و ... را مد نظر و تجهیزات ایمنی همچون زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.
-خادمان مردم روزانه تلاش خواهند کرد که جان مردم را از حوادث احتمالی نجات دهند، مردم نیز با همراهی با فرزندانشان در طرح زمستانه، آنها را در پیشبرد اهداف یاری کنند.
-در طرح زمستان 92 داشتن تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ و معاینه فنی جزو خطوط قرمز پلیس است و در صورت نداشتن، از ادامه تردد خودرو جلوگیری می‌شود.
-در هشت ماه گذشته با تلاش تمامی دستگاه‌ها، حوادث و سوانح ۸ درصد کاهش داشته است، در این مدت، 1100 نفر کمتر در سوانح و حوادث جان خود را از دست داده‌اند که این اتفاق نتیجه تلاش تمامی دستگاه‌هاست.
-مسافران در طرح زمستانه ایمنی خودرو را رعایت کنند و تجهیزات ایمنی و معاینه فنی و به خصوص زنجیر چرخ همراه داشته باشند، به همین دلیل طی ابلاغیه‌ای از همکارانمان خواسته ایم تجهیزات خودروها را از مبدا کنترل کنند و در صورت نداشتن موارد اعلامی همچون تجهیزات ایمنی و به خصوص زنجیر چرخ از ادامه تردد آنها جلوگیری شود.
-علت قطعی 70 درصد از تصادفات، تخطی از سرعت مطمئنه، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ است، با رعایت این سه مساله، تصادفات به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.
مهندس کشاورزیان
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور

-11 هزار نفر از پرسنل این سازمان در قالب 1150 اکیپ برای کنترل راه‌های کشور در طرح زمستان 92 استفاده شدند.
-بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، بارندگی ها در کشور 30 درصد افزایش داشته است.

- 120 هزار کیلومتر جاده برفگیر در کشور داریم و در 1375 محور بارش برف خواهیم داشت.
-امسال سازمان راهداری با هماهنگی هر چه بهتر با سایر دستگاه‌ها، به آنها کمک خواهد کرد، 400 دستگاه انواع و اقسام ماشین‌های تخصصی از جمله برف‌روب و ... در طرح زمستانه بکار گرفته می‌شوند.
- تلاش می‌کنیم که با استفاده از اطلاعات سازمان هواشناسی، به آن سطح از آمادگی برسیم که هیچ راهی بسته نشود و راه‌ها باز نگه داشته شود.

دکتر میعادفر قائم مقام مرکز اورژانس کشور -2600 تیم عملیاتی در طرح زمستان 92 به کار گرفته شده اند و 2000 پایگاه در این طرح فعالیت خواهند داشت.همچنین 3000 دستگاه آمبولانس، 57 دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج بالگرد در طرح زمستانه 92 به کار گرفته خواهند شد.
- این تیم‌ها در مناطق کوهستانی و برفگیر بیشتر مستقر خواهند شد و امید است که با رعایت مسائل از سوی مردم و آمادگی سازمان‌های دخیل، زمستان سالمی را داشته باشیم.
محمود مظفر
رئیس سازمان امداد و نجات

-طرح تقویت پایگاه‌های امدادی سراسر کشور تا 10 روز آینده با اعتبار پنج میلیارد تومان انجام می‌شود.

-در طرح زمستانه امسال، میزان نیروها و تجهیزات 25 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است
-طرح زمستانی با حضور 20 هزار امدادگر آموزش‌دیده در 31 استان کشور و در 1200 پایگاه ثابت و موقت امدادی اجرا می‌شود. 3500 خودرو و تجهیزات امداد و نجات در این رابطه در نظر گرفته شده است.

-17 فروند بالگرد هلال‌احمر در طرح زمستانه، آمادگی امدادرسانی به همه استان‌های کشور را دارد، این سازمان در این طرح آمادگی خدمات امدادی، درمانی و اسکان اضطرای را برای 150 هزار نفر دارد.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =