ایسنا نوشت:

امام جمعه‌ی موقت تهران با بیان این که در حال حاضر فرصت خوبی است که دنیا زیبایی‌های انقلاب را ببیند، گفت: مساله‌ی روز ما مساله‌ی مذاکره هیات ایرانی با گروه 1+5 است که در حال حاضر فرصت خوبی برای گروه مذاکره کننده به وجود آمده تا زیبایی‌های انقلاب اسلامی را به غرب نشان دهد و این زیبایی‌ها را برای آنها تشریح کند.

آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: به حمدالله رژیم بعث عراق به عنوان متجاوز گر به حریم ایران معرفی شد که این کار الهی بود.

وی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به تیم مذاکره کننده‌ی ایرانی گفت: گول لبخند‌ها و دست‌دادن‌های غربی را نخورید، بدانید که خصومت اصلی آمریکا با اسلام ما است. می‌بینند که مبنای این نفی سلطه است و می‌خواهند با ما دشمنی کنند. همانطور که مقام معظم رهبری نیز گفته‌اند عقب نشینی هم درست نیست. پس در جای نرمش ، نرمش قهرمانانه نشان می‌دهیم و جایی که باید قهرمانانه حضور پیدا کنیم می‌جنگیم. هر چیزی جای خودش باید باشد.

امام جمعه‌ی موقت تهران ادامه داد: می‌شود توافق و همکاری کرد، اما باید توجه داشته باشیم که اگر امتیاز می دهیم به طور مساوی امتیازی را هم بگیریم. نشان دادن حسن نیت زیاد در اینجا غلط است . دشمن، دشمن است و تا بتواند دشمنی می‌کند. حسن نیت یعنی فراموش کردن تاریخی درد و رنج مردم ایران. یادمان نرود که هر چه بیشتر امتیاز بدهیم عطش آمریکا و گروه 1+5 بیشتر می‌شود. در هر مرحله توقع بیشتری پیدا می‌کند. به طور مثال همانطور که دیدیم هنوز جوهر توافق نامه خشک نشده بود که زیر آن زدند و باکمال وقاحت می‌گویند ما به ایران و رئیس جمهورش اطمینان نداریم.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های داخلی تصریح کرد: حالا که دشمن ما با مااینطوری دشمنی می‌کند، باید برای رفع مشکلات اقتصادی‌مان به درون توجه کنیم. همانطور که مقام معظم رهبری گفتند باید از ظرفیت‌های درونی ما ، نیروی انسانی و دانش خودمان استفاده کنیم. دشمن می‌گوید چیزی از تحریم‌ها کم نمی‌کنیم به درک که کم نمی‌کنید، ما خودمان با توجه به ظرفیت‌های درونی خودمان پیشرفت می‌کنیم.

موحدی کرمانی با اشاره به بلوکه بودن پول‌های ایران در حساب‌های غربی گفت: برای چه پول ما را بلوکه کردید این کار خودش معنی دزدی می‌دهد. بعد از توافق با کمال پررویی می‌گویند فعلا 4 میلیارد دلار از این پولی که دزدیده‌ایم ، بلوکه کرده‌ایم به شما می‌دهیم ،یه صورت اقساط. و بعد رئیس جمهور آمریکا از شعار مرگ بر آمریکا ناراحت می‌شود. ما به او می‌گوییم که مردم ایران باهوش هستند و حق دارند که فریاد بزنند مرگ بر آمریکا، چون جنایات آمریکا را در این سی و چند سال فراموش نخواهند کرد.

وی ادامه داد: امام (ره)زمانی گفتند که اگر آمریکا آدم شود، وضع فرق می‌کند، اما محال است که چنین اتفاقی بیافتد تا زمانی که آمریکا دارای غرور و مواضع غلط است، باید بدانند که نه تنها "مرگ بر آمریکا" را می‌گوییم، بلکه گوش دنیا را نیز با شعار مرگ بر آمریکا کر خواهیم کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با مقام معظم رهبری گفت: نکته‌هایی که از فرمایشات رهبری در این دیدار استخراج کرده‌ایم این است که فرهنگ و ارزش فرهنگی هر ملت بیانگر روح و هویت آن ملت است.پس مسئولین در کنار توجه به اقتصاد و سیاست باید به اصل فرهنگ هم توجه کنند و در کنار نظارت جریان فرهنگی را هم هدایت کنند.

وی ادامه داد: دشمن بیدار است، صدای رسانه‌های صوتی و تصویری و مکتوب دشمن در جهان به راه افتاده و آنان مردم را منحرف می‌کنند من معتقم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید سی‌دی‌هایی را با مضمون قرآن و عترت و عفت در بین مردم و مغازه‌دارها منتشر کند. در آن زمان اگر یک بدحجابی وارد مغازه شود و ببیند که همه‌ی مغازه‌ها پرشده اند از صدای فریادی که می‌گویند خواهرم پوششت را رعایت کن و جامعه را آلوده نکن، آن وقت است که به خودش می‌آید.وقتی جامعه ما پر شود از صدای قرآن و ارشادهای فرهنگی، خواهید دید که فرهنگ ما در یک فرصت کوتاه از این وضع بدی که بدحجابان به وجود آورده‌اند نجات پیدا می‌کند.

موحدی کرمانی همچنین در خطبه‌ی اول نماز جمعه این هفته نیز گفت:‌با توجه به آیات قرآن همه چیز دارای دو بعد ظاهر و باطن است، شیطان می‌کوشد که ظاهر را دلچسب و باطن را کم رنگ کند. زمانی که جوانان از من می‌پرسند برای اجتناب از گناه چه کنیم من می‌گویم حواستان باشد که شیطان با ظاهر گناه فریبتان ندهد. شیطان دنیا را زیبا می‌کند که این ظاهر است و امور معنوی که باطن است را کم رنگ نشان می‌دهد.در رابطه با نماز و عبادات حادثه کربلا، و غیبت هم چنین است. هر کدام این موارد دارای ظاهرهای سخت اما باطن‌های بسیار زیبا هستند.

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    3 3
    پس چی درست است؟چه گیری افتادیما....
  • عادل IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    12 5
    جناب موحد کرمانی به نظرم به نظر اکثریت مردم هم ارزش قائل شوید خیلی خوب می شود. کمر مردم زیر این تحریم خم که چه عرض کنم شکسته شده است. به نظر من که عضوی از اقشار متوسط و کمر شکسته جامعه هستم بهتر هست که کاری کنیم که اقتصادی پویا داشته باشیم تا کشوری شبیه به کره شمالی. البته لازم می دانم اشاره کنم که کره شمالی در عرض یکسال به این وضع دچار نشده بلکه اثر سالیان متمادی تحریم کشورشان را به تبعیدگاهی بیش تبدیل کرده است. شما که از غم ما بی خبری پس لطف کن با افاضات دینی ما را هدایت کن و کار و راه این قضیه را به روحانی و تیمش بسپار. چه لزومی دارد که همه در هر کاری دخالت کنند. ختم کلام اینکه تو جامعه کنونی قلم ها حرف می زنند نه مرگ بر ها. درود بر همه ملت ها و پاینده باد انسان های آزاد اندیش
  • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    12 2
    اگه اوناپول ملت را بلوکه کردند شرکت مخابرات هم پولای مردم را بلوکه کرده شما با اونا چه فرقی دارید
  • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    6 37
    ببخشین، پس باید سوءنیت نشون بدیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    11 32
    اي كاش مقداري هم به فكر مردم بوديد تا دشمن سازي
  • سارا1 A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    9 58
    خدا به خیر کنه اینجا هر کسی برای خودش حاکمه.دولت باید هم با دول خارجی و هم با دول داخلی مقابله کنه.ای داد...
  • بی نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    2 5
    آمريكايي ها فكر كردن با بچه طرفن كه بازي لغات راه بندازن مشخصه كه وقتي توافقي مي شه بايد همه طرفها رعايت كنند يا هيچ كس رعايت نكنه... همه توي ايران هم از اين توافق كاملا راضي نبودن ولي وقتي به يه نفر اين مسوليت داده مي شه مردم پشتش رو خالي نكردن... حالا هم كه اونها نمي خوان روراست باشن چرا ما باشيم؟؟؟
  • بی نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    3 8
    دست آمریکایی ها درد نکنه ....... واقعا نشون دادند چقدر سالم هستند و الان معنی توافق رو میفهمیم . امروز که بازم تحریم شدیم ...... کجاست این آقای کلیدساز ...................
  • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    9 4
    طور خدا دست بردارید از این حرفا حالا که مذاکرات بعد از چند سال بن بست به نتیجه رسیده و جو جامعه اروم شده چه دلیلی داره این حرفا بسه دیگه چندین دهه تو گوش ما خوندید امریکا ..دشمن ...استکبار جهانی...والا تا جایی که من دیدم این امریکا نبود که سه هزار میلیارد رو هاپولی کرد ...این امریکا نبود که پول بیت المال رو تو تامین اجتماعی کارن هدیه ۳۰۰ میلیون بخش و بذل کرد... نابناک میدونم که نظر منو بی دلیل شاید تایید نکنی ولی حقیقت اینه
  • بی نام EU ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    9 4
    حسن نیت در برابر سو نیت قرار داره و به عنوان یک نظام اسلامی، حسن نیت برای مسوولین واجبه. ایشون چطور میگن حسن نیت زیاد نشون ندید؟ مگه میشه حسن نیت نداشت یا حسن نیت کم داشت؟!
  • بی نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    9 2
    آیت الله عزیز. بذار تیم مذاکره کننده کارشون رو انجام بدن. ما به تیم خودمون اعتماد داریم و لازم نمی بینیم کسی نصیحت اشون کنه. خودشون می دونن تا کجا باید حسن نیت نشان داد.
    • رضا A1 ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      0 1
      دیدیم چه مذاکره ای کردن.آره راست میگی کارشونو بلدن.دفعه بعد کلا در تاسیسات هسته ای رو واسه خاطر خوش خدمتی به آمریکا گل میگیرن احتمالا
  • عباس IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    10 4
    از شما خواهش می کنم وضعیت اسفناک معیشت مردم رو هم در نظر بگیرید.
  • بی نام A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    2 1
    راست میگه به جاش بیشتر سوء نیت نشون بدید
  • بی نام A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    4 3
    نشان دادن حسن نیت زیاد در اینجا غلط است كه كنگره همين جملات است كه نميتوانند به اعتماد كنند و حتي به حرف هاي دولت مردان كشورشون هم نميتواند اعتماد كند اينقدر هيزم تو اين اتيش نيندازيد صبر كنيد خاموش شود اگر ديديد حرف شما درسته روشنش كنيد مادم العمر
  • امیر IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    51 9
    آقا من تا الان شدید به این توافق خوش بین بودم اما واقعا این امریکا قابل اعتماد نیست باید مذاکرات ترک بشه از طرف ایران
  • بی نام A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    3 2
    هر دو طرف بايد نشون بدن نه فقط يه طرف
  • بی نام IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 0
    مشکل این جاست همه فکر می کنند دولت عقلش نمی رسه این ها را رعایت کنه
  • عاشورا IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    من به امریکایی ها اعتماد ندارم و آن ها را دولتی عهد شکن میدانم.رهبر انقلاب.به این میگن تدبیر و هوشیاری نه....