فارس نوشت:

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در قبال تصویب تحریم‌های جدید آمریکا، ما باید یک اقدام عملی کرده و برای مثال، نسل جدید سانتریفیوژهای خود را راه‌اندازی کنیم تا ثابت شود زیر بار هیچ نوع زیاده‌خواهی نخواهیم رفت.

سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اقدام آمریکا در افزودن 19 فرد و شرکت به لیست‌ تحریم‌های ضدایرانی پس از توافق ژنو، اظهار داشت: بعد از توافق ژنو، طرفین متعهد شدند به مفاد این توافقنامه عمل کنند و حتی غربی‌ها در ابتدای توافق اظهار می‌کردند که به جمهوری اسلامی ایران اعتماد ندارند و نگرانند که ایران به مفاد این توافقنامه عمل نکند.

وی افزود: اما امروز شاهدیم که اتفاقاً پیش‌بینی جمهوری اسلامی ایران و تعبیر مقام معظم رهبری درست درآمد که فرمودند «آمریکایی‌ها غیرقابل اعتماد و عهدشکن هستند».

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر همین اساس یادآور شد: با توجه به اینکه بر خلاف توافقنامه ژنو، آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران تصویب کرده است، بنابراین ایران باید عملاً به این اقدام آمریکا پاسخ دهد و نسل جدید سانتریفیوژهای خود را راه‌اندازی کند و همچنین فعالیت آب سنگین اراک را با قدرت و شدت به پیش ببرد تا به آنها ثابت کنیم که اگر به توافقنامه عمل نکنند، به شرایطی که قبلاً بودیم، بازمی‌گردیم.

نقوی در پایان با تأکید بر اینکه شرایط پیش از توافق و بازگشت به آن شرایط به نفع مردم، کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: بازگرداندن هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای از مذاکرات کارشناسی بین ایران و 1+5 از وین اتریش، اقدام انقلابی بود و ما به آنها ثابت کردیم که زیر بار هیچ نوع زیاده‌خواهی نخواهیم رفت.

/17212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 2
    لج و لجبازی .فقط مردم بینوای ایران این وسط ضرر میکنند .
  • عشق احمدی نژاد IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    رو که نیس میخاین یه تبریک هم به رهبری بنویسین خبر جرات داری بزار
  • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 0
    جناب نقوی عزیز، از سیاستمداران انتظار صبر و متانت بیشتری می‌رود. در عین اینکه کاملاً به آمریکا بی اعتماد هستیم توجه داشته باشید که این تحریم جدیدی نیست. بلکه ناباورانه و بر خلاف عرف و عقل ( نه بر خلاف توافقنامه) شرکت‌های جدیدی را به لیست تحریم‌ها اضافه کرده‌اند. در حالیکه اگر ما سانتریفیوژها را اضافه کنیم کاملاً بر خلاف توافقنامه عمل کرده‌ایم. وزارت خارجه و مجلس ما باید ببیند مشابه این عمل چه کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم؟ آیا اصلاً صلاح هست کاری انجام دهیم؟ گاهی اوقات برای ضربه زدن به حریف احتیاج به صبر و زمان داریم. عجله و شلوغ بازی مطمئناً هنر نیست
  • محسن A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    6 0
    دست خدا و امام زمان (عج) پشت و پناه حافظان واقعی نظام و رهبری انشالله . غربی ها باز هم شعارهای ایام الله ما را با عملکردشان تایید کردند
  • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 2
    یه بار نشنیدیم که آقایون بگن واسه مهار تورم یه اقدام انقلابی انجام بدیم
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 2
    تو هم استعفا بده برو
  • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    شرایط پیش از توافق و بازگشت به آن شرایط به نفع مردم، کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران است!!
  • بی نام IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    اگر بنا باشد نسبت به تحریمهای جدید موضعگیری شود پس در مورد خبر (پیروزی اوباما در به تعویق انداختن تحریمهای کنگره علیه ابران مورخ جمعه 22 آذر ساعت 20 و 32 دقیه) واکنش دستگاه دیپلماسی کشور چگونه باید باشد تا منافع ملت ایران حفظ شود.
  • بی نام IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 0
    اسرائییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییل! من می دونم و تو!
  • ندا A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    شما فکر نمیکنید که یک مقام مسول باید با سیاست بیشتری رفتار یا صحبت کنه؟ ما باید یک اقدام عملی کرده و برای مثال، نسل جدید سانتریفیوژهای خود را راه‌اندازی کنیم تا ثابت شود زیر بار هیچ نوع زیاده‌خواهی نخواهیم رفت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! این فقط یک لج و لجبازیه بچه گانست