درحالی که ۱۰ روز پیش فرمانده ناجا از کمبود امکانات برای جمع آوری زنان خیابانی حرف زد و البته رییس پلیس امنیت اخلاقی هم از شناسنامه دار شدن آنها خبر داد،‌ عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران از ایجاد مراکزی برای مقابله با کاهش آسیب زنان خیابانی خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سردار اسماعیل احمدی مقدم چندی پیش از آمادگی ناجا برای جمع آوری یک هفته ای زنان خیابانی خبر داد و گفت: ما برائ زنان خیابانی متاسفیم در حالیکه بعضی با غضب بە آنها نگاه می کنند. اینها از نظر ما شکست خورده زندگی هستند کە عده ای آمده و آنها را اغفال کرده اند. ما می توانیم در یک هفته تمامی زنان خیابانی را جمع آوری کنیم اما آنها را کجا ببریم؟ اماکنی برائ نگهداری، اشتغال و اصلاح تربیت آنها باید مشخص باشد.زنی کە رفتار زشت کرده و توبه می کند باید درآمد سالم داشته باشد. اما کسی بە او کار نمی دهد . نمی توانیم تنها در میدان باشیم و همه کارها وظیفه ما نیست.

اما اکنون معصومه آباد، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران می گوید پس از ایجاد مراکزی، تعداد زنان خیابانی تهران کم شده است.

او درباره دلیل کاهش تعداد زنان خیابانی تهران به ایلنا گفت: خوشبختانه تعداد زنان خیابانی در شهر تهران کم شده است. ما تعریف خاصی از این مسئله داریم و از آنجا که مرکز پیام را در منطقه ۱۲ شهرداری تهران راه‌اندازی کرده‌ایم و تا حدودی دخترانی را که از خانه‌شان به هر دلیلی فرار می‌کنند ساماندهی کرده‌ایم. با وجود مراکز پیشگیری قطعاً بسیاری از آمارهای موجود کاهش می‌یابد.

آباد همچنین گفت: دخترانی که به هر دلیلی از خانه‌شان فرار می‌کنند به "دختران گریز از خانه" معروف‌اند؛ اگر در ۲۴ یا ۴۸ ساعت اول این دختران دچار بحران نشوند می‌توان آن‌ها را مدیریت کرد. این افراد به هر دلیلی که دچار بحران می‌شوند اگر در فضای امنی قرار گیرند کمتر آسیب می‌بینند چراکه در شرایط بحرانی نخستین روزهای فرار از خانه ایجاد فضای امن برای آن‌ها و ارائه مشاوره می‌تواند فضای ارتباطی برای برگشت آن‌ها به خانواده را فراهم سازد.

او گفت: کمترین سن زنان خیابانی ۱۶ یا ۱۷ سال است. عموماً این دختران که به زنان خیابانی تبدیل می‌شوند شهرستانی‌هایی هستند که به دلایل مختلف از خانه فرار کرده یا کسانی آن‌ها را به شهر تهران آوردند. دراقع تهران محل زندگی این دختران نیست.

گفتنی است چندی پیش رئیس پلیس امنیت اخلاقی از شناسنامه دار شدن زنان خیابانی و تشکیل پرونده برای ساماندهی این افراد خبر داد.

سرهنگ مسعود زاهدیان گفت: در حوزه زنان خیابانی کمبودهایی وجود دارد و دستگاههای متولی در ارائه خدمات بازپروری و ساماندهی افراد آسیب دیده در ارائه خدمات به این قشر ضعفه هایی دارند. چندی قبل کارگروه ویژه ساماندهی زنان خیابانی با حضور دستگاههای متولی خدمات رسانی در پلیس امنیت تشکیل شد تا با ارائه طرحی این زنان تحت پوشش بازپروری قرار گیرند. امیدواریم با فعالیت این کارگروه شاهد نتایج خوبی در ساماندهی این افراد باشیم. این کارگروه به صورت کشوری مسئول هماهنگی و پیگیری موضوع در میان دستگاهها است.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی با اعلام اینکه تمامی زنان خیابانی که دستگیر می شوند دارای شناسنامه خواهند شد، گفت: تمامی سوابق این افراد در پلیس ثبت شده و پس از دستگیری تحت رصد قرار می گیرند. با فعالیت این کارگروه معضل زنان خیابانی تا حد زیادی از معابر رفع می شود. برنامه ریزی کرده ایم تا تمامی زنان در تهران تحت پوشش قرار گیرند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 75
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • reza A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    62 5
    تو تهران همینجوریش آدم در معرض هزار نا چیزه چه برسه یک دختر بی پناه شهرستانی هم باشی
    • جیم جارموش IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
      11 25
      فکر نمیکنم کسی از اون دختر بی پناه شهرستانی دعوت کرده باشه که بیاد تهران و مجبور بشه کاری بکنه که نمیخواد !
  • reza A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    23 3
    واقعا وحشتناکه توی تهران همینجوریش آدم در معرض هزار تا چیزه چه برسه یک دختر شهرستانی بی پناه باشی.
  • رضا IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    یه جور گفته شهرستانی انگار خودشون تهرونی ن اگه قرار بود تهرونی ها رو جدا کنن که 99 درصدتون باید مشرف می شدین همون شهرستون.
    • بی نام IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      36 60
      طبق آمار حدود 65 درصد این جمعیت تو تهران متولد شده اند و تهرانی محسوب میشن اگه اینطور باشه که شما میگی هیچ کس هیچ جایی حساب نمیشه چون تا حضرت آدم باید تو اون شهر باشن اینها توجیح نمیشه که تهران بواسطه غیر متولدین تهرانی در حالت بحران هست
    • بی نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      19 1
      خانم اباد شهرستانی وزیر نداشتیم؟چنتا از دولتیا تهرانین؟یه سر به بالاشهر بزن ببین چند درصد شهرستانین!
  • بی نام EU ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    79 4
    با اين حساب عمده مشتريان هم تهراني. در ضمن فحشا فقط توي خيابون ها اتفاق نميفته امار هم فقط مال خيابوني هاست وگرنه خيلي از موارد فحشا با ماشين و خونه و ...است كه از ديدن اماري پنهانه. و در مناطق مرفه تر رخ ميده.
  • مشاور خانواده IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    117 6
    ببخشید که این موضوع را مطرح می کنم اما بر اساس شنیده ها پولی که دختران جوان از راه بودن با مردان در می آورند قابل مقایسه با شغل هایی که به آنان پیشنهاد می شود نیست.
    • علی A1 ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      5 28
      چه توجیه زشتی ! پول ؟ آیا شما پاکدامنی و فساد را با پول می سنجید؟ بدا به حال آنان که با شما جهت انتخاب راه ، مشاوره می کنند ....!
    • مرتضی IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      6 21
      چه ربطی داره، پولی که از راه خلاف هم میشه درآورد بیشتر از درآمد یقوق بگیره
    • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      9 6
      شما پس با افراد متمول اين حرفه آشنا شديد افراد بسياري ازاين گروه كه اغلب اعتياد دارند با مبلغ بسيار اندك تن به اين رفتار تلخ مي دهند.
  • بی نام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    81 32
    بلا نسبت بیخود.............عمده زنان خیابانی تهران، تهرانی هستند
    • بی نام A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      13 30
      دوست عزیز...با تعصب که نمی تونی رودروی آمار گرفته شده و تحقیقات قرار بگیری!! واقعیت را بپذیر هر چند تلخ
    • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      10 2
      من با نظر بی نام اول موافقم ، آخه فقط بحث تو خیابون بودن رو نباید خیابانی گفت چون خیلی از همین زنها دیگه تو خیابان نیستن بلکه خونه دارند و .... پس نمیشه گفت شهرستانیه بلکه عمده موارد خارج از آمار که ظاهرا خیابان نیستن ، تهرانی اند و خونه دارند
  • حمید A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    52 9
    من مدتها تو حوزه حقوقی کار کرده ام و به جرات عرض میکنم عمده معضلات اجتماعی تهران برمیگرده به مهاجرت و متاسفانه فکری هم به حالش نمیشه. و وضع حومه ها به مراتب خراب تره الان فحشا در کرج بیداد میکنه و عاملینش هم بیشتر مهاجرها هستن.
  • mohammad A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    24 0
    گل بود به چمن هم آراسته شد....آیاشناسنامه دار کردن زنان خیابانی آمار زنان خیابانی را کاهش خواهد داد؟؟...چرا به جای راه حل به فکر تغییر صورت مسئله هستیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    17 1
    چندی پیش رئیس پلیس امنیت اخلاقی از شناسنامه دار شدن زنان خیابانی و تشکیل پرونده برای ساماندهی این افراد خبر داد .......؟؟؟؟؟
  • واقع بین IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    32 16
    بسم الله الرحمن الرحیم متاسفانه اکثر زنان شهرستانی بدنبال زندگی بهتر وباصطلاح آزادی های بیشتر به شهرهای بزرگتر علی الخصوص پایتخت هجوم برده بعد از مدتی بدلیل نداشتن فرصت های شغلی مناسب وسواستفاده قرار گرفتن های متعدد و عدم روی بازگشت در خیابان های تهران آواره گشته و دست به اخاذی و جعل هویت خود جهت راه یابی به زندگی افراد متموول زده ومشکلاتی را برای خود ودیگران ایجاد نموده و دست آخر به مصرفمواد مخدر روی آورده و کارتن خواب و در نهایت به استقبال مرگ می روند و اما راه حل؟؟؟توزیع منابع بصورت یکنواخت در تمام مناطق کشور توسعه و ارتقا روانی جوامع و حفظ وارتقا شخصیت و ارزش زن و همچنین کار مناسب جوانان و تشویق بیشتر جهت امر ازدواج این قشر همراه با آموزش مسائل روز و زندگی بهتر و ایمان و توکل به خدا
    • شهریار IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      23 19
      خوبی تو ؟
    • بی نام A1 ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      7 2
      توسعه و ارتقا رواني جوامع ؟؟!!اون وقت يعني چي ؟يعني روان آحاد جوامع بشري را گسترش بدهند ؟ارتقا يعني چي ؟روان مردم بره بالاتر ؟؟خودتون هم ميدونيد ؟ شاعر ميگه : بهايم خموشند و گويا بشر. زبان بسته بهتر كه گويا به شر
    • باز آقا IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
      4 1
      از نوشته هات معلوم که خیلی واقع بینی اگر رویایی بودید چه میشد
  • بی نام A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    53 6
    مسلما کسی که از خونش فرار میکنه یا کارش خیابانی بودنه در تهران مشتریان بهتری میتونه داشته باشه و از شهرستان به تهران میان.نمیان که تو دهات ما.خلاصه من با تیترتون مخالفم که میگه "عمده زنان خیابانی تهران، شهرستانی هستند" اینجوری برداشت میشه که شهرستانیا کارشون اینه.به نظر منم با همین جوی که راجب شهرستانیا وجود داره آلان اینقد مهاجرت از شهرستان به تهران داریم چون میخان این کلمه ی شهرستانی بودن رو از رو خودشون بر دارن و به جمع پایتخت نشینان بپیوندند.در کل از شواهد معلومه که هرکی پول داشته باشه جاش تو تهرانه شهرستانی تهرانی هم نداره.
  • رامین EU ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    89 9
    کاش یکی یک بار این قضیه تهرانی و شهرستانی را توضیح میداد ما میفهمیدیم. یعنی هرکی میگه من تهرانی هستم از زمان هخامنشیان در همین تهران ساکن بوده؟ این صدا و سیما اصطلاح تهرانی -شهرستانی را اختراع کرد حالا ایران عزیز ما تقسیم شده به تهران و شهرستان...
  • بی نام IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    مگه خود تهرانی ها کجایی هستن؟! 30 سال پیش جمعیت تهران چقدر بوده؟
    • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      31 56
      اگر شما ها نمیومدین تهران مشکلی نبود عزیز جون!
    • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      30 11
      راست گفته دیگه.چرا بهت برمیخوره؟راستشُ گفته.اکثر مردم از شهرستان میان تهران برای کار.یک عده هم که کار گیرشون نمیاد میرن دنبال کار خلاف.
  • بی نام IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    43 4
    حالا چون شهرستانی هستند نباید مشکل رو حل کرد ؟!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    29 4
    این معیارگیری اشتباست. شما باید کل شهرستانی های تهران رو با کل زنان خیابانی مقیاس کنید. آمار شما اشتباه است
  • بی نام IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    22 4
    درامد زیادی دارند و جزو دهک بالا اند و مستلزم قطع یارانه اند. ولی متاسفانه چون کسب و کارشان جایی ثبت نمیشود شناسایی نمیشوند.
  • متولد تهران A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    34 0
    واقعا شرایط بدی هست ایران، دولت از کارشناسان و افراد با تجربه خارج ازدولت هم کمک بگیرد وضعیت بحران در تهران (شلوغی و تراکم جمعیت، ترافیک و هوای آلوده ، گرانی مسکن به علت تقاضای بالای مهاجرین و غیر متولدین تهران و....) و در شهرستانها همم هزارو یک مشکل که باعث شده هر کی تونسته خانواده و... ول کنه بیاد تهران کار کنه و متاسفانه دختران بیجار ه ای که کاری بلد نیستند و از خانواده های آسیب دیده بودن نیز برای سیر کردن شکم خود تن فروشی کنند واقعا دیدن این همه درد و رنج چقدر انسانیت میخواد که کسی قدمی بر نمیداره چرا پول نفت این مملکت برای خود مردم خرح نمیشه
  • بی نام FI ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    49 0
    16 سال همش . . . . بغض
  • بی نام A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    عمده ساكنان تهران هم شهرستاني اند
    • بی نام IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      35 89
      اگر شهرستانیا که کمتر از 10 ساله به تهران آمده اند و افغانیها را اخراج کنند،تهران درست میشه
    • بی نام A1 ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      43 5
      چرا نسبت به كلمه شهرستاني حساسيت نشون ميديد .مورد بحث آمار تقريبي زنان خياباني شهر تهران است .مثلا اگر مورد بحث آمار تقريبي زنان خياباني فلان شهر باشد ميشد گفت مثلا اكثرا از شهر تهران هستند.يعني موقعيت مكاني براي توصيف است .مثلا يك فرد تهراني در اصفهان ،شهرستاني محسوب ميشه و برعكس.ضمن اينكه در تهران ساكن بودن دليل مرجح بودن و يا با كلاس بودن نيست كه دليلش هم معلومه .همين پديده شوم زنان و مردان خياباني. فكر نمي كنيد اصل مطلب مهمتره ؟؟اين پديده تهران و شهرستان نمي شناسه .
    • مهرداد A1 ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      53 2
      خیلی از تهرانیا بام حرف میزنن که شهرستانیه فلان فلان شده ببین چه خونه ای خریده اونوقت من بچه تروون فلانم.خیلی از شهرستانیا هم فک میکنن که تهرانیا همه دغل بازنو کلاه بردار اصلا میان تهران مثه خروس جنگی میشن بم میگن هواست رو بده سرت این تهرانیا کلاه نزارن.خیلی از تهرانیا فک میکنن سادن شهرستانیا یه جورایی نمیفهمن.خیلی از شهرستانیا هم فک میکنن که بی بندوبارن تهرانیا.خلاصه این نوع طرز تفکرات هست تو جامعه ی ما ولی بی رو در واسی الان فقط پوله که حرف اول رو داره میزنه دیگه تهران شهرستانی باقی نمونده که بخاییم سرش دعوا کنیم.بنده خودم هم ساکن تهرانم هم شهرستان و از مزیت های هر 2تاش استفاده میکنم.کسایی هم که از این حرفا میزنن پیشم تو دلم بشون میخندم.چون نژاد پرستی تو وجود من نیست.
    • بی نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      19 4
      هرچی میشه یغه شهرستانی هارو میگیرند و میگیرید. پس سیاست غلط چی میشه؟ فرهنگ سازی چی میشه؟ تمرکز ثروت و سیاست و اقتصاد کلان کشور در تهران چی میشه؟ نبود امکانات در شهرستانها و نبود کار شهرها چی میشه؟ تورم گرانی هزینه ی زندگی فشار بر اقشار متوسط به پایین چی میشه؟ و غیره. کم کاری و ناتوانی در اداره ی پایتخت رو میدازند گردن شهرستانی ها صورت مسله رو پاک میکنید. منم خودم شهرستانم به هیچ وجه تهران نمیام برای زندگی چون سلامت جسم و روان خانوادم از پول برام مهمه. وضع تهران و تهرانی افتضاحه برید اول خودتونو درست کنید بعد به اونی که چشم گوش بستست میاد اونجا هرچی رو از شماها یاد میگیره گیر بدید.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      53 7
      خب اصلن شهرستانی باشن!تعداد مردایی که اونها رو میبرن چند نفر شهرستانی هستند؟؟؟؟؟؟؟؟مسلمن از اونور ببینی همه تهرانی هستند که جا و مکان زیاد دارند برای این کار:|
    • بی نام EU ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      16 3
      زن خیابانی بخاطر فقر ونداری تن به این کار میده ممکن هست درصدی هم فاسد باشن ولی باید فقر رو درست کرد
    • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      35 7
      خواهشا طبق عرف مطبوعات و رسانه ها جواب به این فرد را که خواهان اخراج شهرستانی ها از تهران شده اند منتشر بفرمایید: خب شهرستانی ها حرفی ندارند در این صورت نفتی که چند استان تولید می کنند و میوه و غله و...هم اجاززه ورود به تهران ندارد در این صورت در گاز دچار مشکل خواهید شد و برقی هم نخواهید داشت ضمنا درامدی هم ندارید و با ساکنان کابل که درامد نفتی ندارند هم تراز خواهید شد ما الان کاملا موافقیم که شهرستانی های تهران بیایند شهرستان و شما هم از درامد نفت و غله و میوه و گاز و برق و حتی اب مناطق دیگر محروم شوید الان نظرتون چیه؟ ضمنا همه تهرانی های مقیم شهرستان باید به تهران برگردند و برای رفتن به شمال هم باید ویزا تهیه بفرمایید.(ادیدین لحظه ای که داری با هیزم غذا میپزی خیلی جالبه برا ماها)
    • paco IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
      5 2
      بی نام شما مث که دقیقا 10 سال و یه روزه که اومدیاااااااا چرا نمیگی 50 سال؟
  • بهزاد A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    68 11
    وقتی عمده مردم تهران شهرستانی باشند، این موضوع هم طبیعی است خانم آباد یادت باشه خودتم شهرستانی هستی
  • بی نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    12 62
    خانم روزی رو خدا میده. این دنیا ارزشش رو نداره که بدترین گناه ها رو انجام بدی که ته اش 100 تومن بذارن کف دستت
    • سجاد A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      85 6
      خوبه مزنه هم دستته
    • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      6 0
      اونايي كه ميگن زنها سركار نرن به اين جيزا هم توجه ميكنن؟
  • بی نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    8 28
    هر چی سرمایه ملی و پول است دست این افراد است.
    • متعجب IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      6 1
      سرمایه ملی دست زنان خیابانی است !؟؟؟خوبی تو الان/مطمئنی خبر را درست خوندی؟؟؟
  • مسعود RO ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    48 9
    معصومه آباد: عمده زنان خیابانی تهران، شهرستانی هستند و عمده دانشمندان ایران تهرانی ...
  • بی نام A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    29 4
    عجب!البته به احتمال زیاد زنان تهرانی هم برای حفظ آبرو خیابانیه شهرستان ها میشوند.گرچه بیشتر جمعیت تهران شهرستانی هستند
  • علی A1 ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    50 7
    خانم معصومه آباد .موضوع زنان خیابانی در تمام شهرستانها هم وجود دارد وکسی که خود را راحت دراختیار دیگران قرار می دهدبرایش فرقی نمیکند تهران باشد یا شهرستان پس زنان خیابانی تهرا ن را به شهرستانیهانسبت ندهید
  • حجت A1 ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    9 29
    حضرت علي: اگر عمر صيغه را حرام اعلام نميكرد هيچ يك از مسلمانان ما به سمت زنا نميرفتند راه اسلام باز است اگر عقايد غلط حذف شود زماني زنده به گور كردن دختران عادت و غيرت شمرده ميشد و حالا صيغه كاش اسلام را خوب اموزش دهيم نه اينكه لولو خرخره نشانش دهيم .
    • بی نام IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
      6 2
      راهش این نیست که صیغه رو بین جوانها باب کنیم.باید فرصت ازدواج برای جوانها فراهم بشه.
  • پیمان IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    28 1
    آهای آدمها جنجال حیدری و نعمتی درست نکنید اینا خواهرای ما دخترای ما هستند به جای تهران و شهرستان بازی فکری به حالشون بکنیم کاری براشون ردیف کنیم خونه ایی آبرویی عزتی.تو رو به حضرت عباس تو دنیا مرز کشورها برداشه میشه شما دارین جنگ شهرستان تهرانی راه میندازیذ.
    • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      2 6
      يعني چي بابا؟ چرا بايد توي ايران همه روي هم غيرت داشته باشيم؟ اينها هيچكس ما، و ما هم هيچ كس انها نيستيم. ياد بگيريم اينقدر فضول هم نباشيم... قيم هم نباشيم... به حريم شخصي اخترام بزاريم
  • شاهد A1 ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    19 8
    خودم بعنوان وکیل دادگستری شاهد بودم : یکی از این خانمهای البته جوان (که اتفاقاً متولد تهران بود)در دادسرای تهران اقرار می کرد درآمد ماهانه اش بین 15 تا 20 میلیون تومان بوده !! البته به غیر از اونا که در این پوشش اخاذی می کنند !! تعجب نکنید با حساب سر انگشتی ! می بینید که گزاف گوئی نکرده !!
  • بی نام US ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    21 1
    خوب دوست دارن.بجای این کارا یاد جمله مرحوم طالاقانی بیوفتید که گفت همان طوری که مسجد به توالت نیاز دارد این جامه هم نیاز مند ..............
  • محمد A1 ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    23 1
    ایا به مردایه خیابونیم شناسنامه میدن؟
  • بی نام A1 ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    12 21
    ایدز و هپاتیت داره بیداد میکنه متاسفانه دختر های شهرستانی اغلب عقده زندگی در تهران و آزادی تو تهران رو دارند بخاطر فضای خفقان و خاله زنکی شهرستان ها ... من خودم یه دختر شهرستانی از شهر سمیرم شانسی شماره ام رو گرفت و گفت حاضرم تحت هر شرایطی نامزدت بشم فقط یه جا و پناه تو تهران به من بده
    • ali IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      22 0
      تو چی گفتی؟
  • بی نام DE ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    21 1
    1- خانم آباد اینکه عمده این زنها شهرستانی هستند درست. چه کسی شهر را به این وضع انداخته؟ چه کسی باعث شده شهرستانها خالی بشه؟ چه کسی داره آسمان تهران را می فروشه و اونرا بزرگ می کنه؟ چه کسی یک پروژه نمایشی راه اندازی می کنه و بعد 30000 نفر که عمده شان شهرستانی هستند به کار می گیره؟ و چه کسی درآمدهای کلان برای یک عده در تهران درست کرده تا زنها را بخرند. حتما یک نفر نبوده. ولی یک نفرش را شما خوب می شناسی. 2- اینکه زنهای خیابانی کم شده اند از تلاش دوستان شهرداری و نیروی انتظامی نیست. روشها مدرن شده. دیگه با موبایل و اینترنت راحت تر و بی دردسر تر مشتری پیدا می شه.
  • بی نام IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    9 2
    این استدلال توهین بزرگی به سکنه پایتخت است. مگه شهر بی دلیل تا سی سال قبل جمعیتی بیش از چهار میلیون داشت؟ پس بقیه کلا شهرستانی هستند. یعنی کلا اینگونه زنان اندک اندک به تهران آمده مشغول کار و زندگی و افزایش جمعیت شده اند.
  • بی نام IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    9 2
    سن زنان خیابانی خیلی کمتر از 16 سال هست .متاسفانه تا 10 -12 سال هم گزارش شده
  • عطا IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    13 16
    اصلا تهران خراب کنید و هیچ انکانتی بهش ندهید تا اینهمه فساد و اختلاس و نباشد ضمنا به بقیه شهرهای کشور هم ظلم نشود
  • محمد IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    10 1
    سلام پولی که انها درمیارن از پول حقوق یک ماه کارمند بیشتر است هنوز میلیونی کلاه سر مردان میگذارن راحت زندگی میکنن بدون مسولیت وهمین افراد تن به ازدواج نمیدن چون اینطور راحتر پول درمیارن
  • بی نام A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    17 5
    این لفظ شهرستانی مال رژیم قبل بود حال تهرانی اصیل رفتند ..............
    • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      2 0
      نه جانم از زمانی که بخش و استان و پایتخت بوده همین بوده واز رژیم قبل همین یادته
    • بی نام A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      11 4
      حالا مثلا تهران اصیل چی بوده؟؟!!! از مراغه و ری و نائین و هر شهر کوچیکی که بگی تو معماری اثر شایسته هست و قابل بررسی از تهران نیست... اصالت شهر با تاریخچه هنری و فرهنگیش نشون داده میشه اگه تهران یه مسجد جامع ارزشمند از 400 سال پیش داشت یا کاروانسرا یا بازار میتونست ادعا کنه. دهی بود از بد حادثه شد پایتخت وراثشون میخوان تو سر کسایی بزنن که ریشه شون تو شهرای با تاریخچه ای مثل شوشتر و دزفول و کاشان و اصفهان و شیراز و تبریز و یزد و کرمان و ده تا مورد دیگه.....
  • سیدعباس A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    18 20
    خانم معصومه اباد ما در روستایی در فاصله حود 150کیلومتری تهران از ظلم دختران تهرانی اسایش نداریم در تابستان وروزهای تعطیل باید چهار چشمی مواظب پسران جوانمان باشیم تا در دام دختران ول تهرانی نیفتند انوقت شما می گوئید دختران خیابانی شهرستانی هستند این تهرانی ها هستند که جامعه را به لجن کشیده اند لطفا مواظب حرف زدنتان باشید
    • بی نام US ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      10 2
      خیلی متاسفم برات. اون هم محله ای هات که دنبال دختر ها میوفتن ول نیستن؟؟؟؟
  • زیبا A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    11 7
    باز رگ گردن این تعصب که ایران را نابود کرده .من با گفته های این خانم موافق نیستم ولی همه کامنت ها صورت مسله را پاک کردن به تهران مظلوم پیله کردن . تهران همیشه مظلوم بوده .مگه میریم شمال نمیگن این تهرانی ها هستند که خراب و اشغال میریزند اصفهانی ها هم میگن خراب های ما دانشگاه ازادی های تهران و همه شهر های ایران همین را من شنیدم بس کنید کمی به خودتون نگاه کنید
  • کل حسن IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    4 12
    بابا اون که زندگیش تو این شهر تهران ردیفه و مشگل نداره و از خیلی قبل تو تهران زندگی میکنه مجبور نیست که تن به کار خلاف و زشت بده و همینطور این مسئله در شهر های بزرگ هم صدق میکنه بابا از روستا و..... به شهرهای بزرگ مهاجرت کردن هم این معضلات را هم داره خودمون گول نزنیم تعصب خشک خالی به خرج ندهیم واقعیت رو قبول کنیم طرف سالیان سال تو تهران زندگی میکونه تو دخل مخارجش مونده حالا حساب کن اون که از شهرستان میاد با دست خالی !!!!چطوری میخواهد با این مخارج زندگیش رو تامین کنه خداییش سخته 30 سال هم تو تهرون زندگی کنی اینو بدون طهرونی نیستی بیخودی شعار نده جلز و ولزهم نکن. رنگ و رخسار و گویش و فرهنگ هممون نشون میده که متعلق به کدام شهر و ولایت هستیم اگر غیر از اینه برو از صمد آقا بپرس!!!!!!!
  • شهاب IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    9 0
    ایکاش روزی بارانی بیاد و همه ی این کثیفی ها رو بشوره.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    9 2
    فیلم تهران انار ندارد رو توصیه میکنم همه تهرانیها ببینن... تهران یه شهرستان نیست پایتخت کشور شده از بد روز گار و مرکز همه چی توشه هر کی دانشگاه خوب قبول شه هر کی بخواد چیزی یاد بگیره و دوره های خوب بگزرونه بخواد تو علم پیشرفت کنه تو هنر تو ورزش اگه از این کشور نره باید بیاد تهران... در نتیجه با این حکومت مرکز گرایی که داریم چاره ای نداریم که بیایم اون مثلا پایه تخت..... حتی واسه دکتر و خیلی از جراحها...با مالیات تهرانیها هم نساختن اون شهر را با پول مفت نفت ساختن.
  • علی IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    13 9
    همچی میگه تهرونی انگار تهرونی کیه ...!!!! رشتی که با ترک ازدواج کنن بچه شون میشه تهرونی ..... ا شوخی گذشته کدوم تهرونی ؟؟؟ جلو 100 نفرو بگیر ببین چند ساله تهرون ساکنه ...؟ تهرونی های اصیل که همه رفتن تکو توکی هم اگر مونده اونقدر مرام و مسلکشون والاست که بخودشون اجازه نمیدن به هموطن شهرستانی شون توهین کنن...کاش خود سرکار خانم آباد صادقانه می فرمودند اصالتن کجایی هستند..؟ این نقد و نظر منصفانه نیست حالا که همه جور اجحاف در حق شهرستانی ها روا میدارید حداقل دیگه بی بند و باری یه مشت مرفه بی درد و عیاش را نندازید گردن ساده دلان پاک نهادی که بزرگترین گناه نابخشوده شون شهرستانی بودنه ... ای روزگار ...
  • بی نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    9 0
    اینهمه هزینه های هزاران میلیاردی صرف موارد گوناگون عمرانی و خدماتی میشود ولی پولی برای اسکان و ساماندهی آسیب پذیر ترین قشر جامعه که دختران و زنان بی سرپرست و یا بد سرپرست هستند وجود ندارد!!!!
  • حج حسن A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    5 0
    آخی مسئله حل شد!!!مونده بودیم این زنها کجایی هستند!!!!!