۰ نفر
۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۱

«فردریش اشتیفت» سفیراتریش در ایران با ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: 17 سال پیش به عنوان گردشگر وارد ایران شدم و از جاذبه های گردشگری و اماکن فرهنگی و تاریخی کشورشما بازدید کردم و اکنون خوشحالم که دوباره به ایران آمده ام و می توانم در این کشور زندگی کنم.

به گزارش خبر آنلاین، سفیر اتریش در ایران در دیدار با محمد علی نجفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به عمق و غنای فرهنگی ایران و برخورداری از تاریخ و تمدن کهن گفت: البته اتریش هم دارای تاریخ و تمدنی کهن است اما واقعیت این است که تاریخ و تمدن اتریش به گردپای ایران هم نمی رسد و در این خصوص ایران فرسنگ ها از اتریش و کشورهای دیگر جلوتر است.


وی افزود: در 11 هفته ای که در ایران به عنوان سفیر اتریش حضور دارم تا کنون تعداد زیادی موزه را بازدید و در سفری که قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش به ایران داشت همراه وی به اصفهان سفر کرده و از جاذبه های گردشگری این شهر زیبا نیز بازدید کردم.
اشتیفت با بیان اینکه رابطه ایران و اتریش ، دوستانه و همراه با احترام متقابل است ادامه داد: در طول سال های گذشته رابطه ایران و اتریش همواره بر پایه احترام بوده و از اینکه در ایران ساکن هستم و به عنوان سفیر یکی از کشورهای اروپایی به کشوری با این تمدن کهن آمده ام بسیار خوشحال هستم.
سفیر اتریش در ایران درادامه صحبت های خود با اشاره به راهکارهای تقویت همکاری های دوکشور درحوزه های فرهنگی افزود: اتریش دارای یک موسسه فرهنگی در ایران است که این موسسه فرهنگی دارای گروه کر،گروه تاتر، هنرجویان زبان آلمانی و ... است که درخواست من از شما به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی ایران این است که از هنرمندان اتریشی حاضر در ایران حمایت شود.
اشتیفت درادامه گفت: خوشبختانه سه ماموریت مهم برای سازمان شما تعریف شده و انتظار من این است که در هر سه حوزه بتوان شاهد همکاری های مناسب ایران و اتریش بود.
این دیپلمات اتریشی افزود: در سال های گذشته یک تفاهم نامه بین دانشگاهی در اتریش و پژوهشگاه میراث فرهنگی به امضاء رسید بنابر این از شما می خواهم که مفاد این تفاهم نامه را پیگیری کنید.
اشتیفت خاطر نشان کرد: یک موسسه فرهنگی دراتریش قصد دارد در ایران نمایشگاه نقاشی برگزار کند که به خاطر تحریم هایی که متوجه ایران است هنوز موفق به بیمه کردن اثرفاخر یکی از هنرمندان اتریشی که قرار است در این نمایشگاه حضور یابد نشده ایم از این رو ما نیز امیدواریم روند مذاکرات هسته ای ایران به نفع ایران پیش رود و تحریم ها برداشته شود.
سفیر اتریش در ایران در بخش دیگری از صحبت های خود و در پاسخ به درخواست دکتر نجفی در خصوص برقراری مجدد خط پروازی مستقیم بین تهران - وین گفت: این موضوعی است که در هنگام تقدیم استوار نامه خود به رئیس جمهور، دکتر روحانی نیز بر این موضوع تاکید داشت از این رو تمام تلاش خود را برای از سرگیری این خط پروازی به کار خواهم بست.
وی هم چنین با اشاره به علاقه مندی اتریشی ها برای سفر به ایران ادامه داد: از سال ها پیش نشست هایی بین اندیشمندان علوم دینی ایران و اتریش با عنوان نشست های گفتمان دینی برگزار می شود که در حال حاضر نیز اسقف اعظم اتریش درحال برنامه ریزی برای سفر به ایران برای شرکت در یکی از این نشست هاست.ضمن اینکه رئیس آکادمی علوم اتریش نیز در سال آینده میلادی به ایران سفر خواهد کرد.
وی یادآور شد: مردم اتریش علاقه مندی بسیار زیادی برای سفر به ایران دارند و این پیش بینی وجود دارد که درسال آینده میلادی با توجه به موفقیت های اخیر ایران در سطح ملی و بین المللی تعداد گردشگران اتریشی متقاضی سفر به ایران به طور چشم گیری افزایش یابد.

4545

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    12 1
    واقعا اگر گردشگران خارجی به ایران بیایند ارز اوری زیادی برای کشور دارد ولی باید همه امکانات برای گردشگر فراهم باشد که وقتی گردشگران به کشور خود برمیگردنداز کشور ما تعریف کنند که دیگران هم بیایند
  • 36 IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    14 7
    اول کاری کنید که مردممون اموالشونو مثل گردشگرای المانی تو کرج ندزدند و مثل گردشگرای کره ایی تو سراب بهشون تجاوز نشه بعد بیارینشون ایران .
  • پوریا A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    4 9
    چرا همه ی پرواز های مستقیم ما با پایتخت های دیگه قطع شده ؟ نه جدا چرا؟؟
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    7 0
    بگید با خودشون دلار زیاد بیارن1