معاون رئیس جمهور ادامه داد: امروز صدمین روز فعالیتم در سازمان میراث فرهنگی است که در این صد روز بیش از 60 درصد وقت و توان من در حوزه گردشگری و در خصوص مسائل برنامه های این معاونت صرف شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری و نقش آن در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی در کشور گفت: این موضوع در دوره جدید مدیریتی در این سازمان از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که در 11 جلسه شورای معاونین که درصد روز گذشته برگزار شده از مجموع مصوبات این جلسات، 14 طرح و برنامه مهم با موضوع گردشگری تصویب شده است.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل ازمرکز روابط عمومی  سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور «دکتر محمد علی نجفی » پیش از ظهر امروز در دیدار صمیمانه خود با مدیران و کارکنان معاونت گردشگری که در ساختمان این معاونت برگزار شد گفت: موضوع گردشگری یک موضوع مهم و استراتژیک است که مقام معظم رهبری، رئیس محترم جمهور، مجموعه دولت و مجلس شورای اسلامی بر نقش آن در موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی معتقد هستند ازاین رو باید تلاش ها در این حوزه بیش از پیش افزایش یابد.

دکترنجفی با اشاره به موفقیت های کشور در ماه های اخیر افزود: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت یازدهم شاهد موفقیت هایی در سطوح ملی و بین المللی در حوزه های گوناگون بودیم و امروز هم موفقیت تیم مذاکره کننده ایران در موضوع هسته ای در ژنو را مشاهده کردیم که تلاشهای بی وفقه و شبانه روزی این تیم، منجر به پذیرش حق قانونی ایران درموضوع غنی سازی شد که این موفقیت را به ملت بزرگوار ایران تبریک می گویم.وی گفت: این موفقیت ها به طور حتم به نفع گردشگری کشور نیز هست و در ماه های آینده شاهد افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور خواهیم بود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خوشبختانه فضای گردشگری در کشور یک فضای مثبت و روبه رشد است، گفت: به نظر می رسد که نگاه ها به موضوع گردشگری مثبت شده وشاهد هستیم که نگاه های منفی و خنثی به این موضوع کاهش یافته است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت گردشگری ادامه داد: خوشبختانه مقام معظم رهبری نیز در این خصوص فرمایشات ارزشمندی داشتند واخیرا فرمایشات معظم له در خصوص گردشگری در جزوه ای منتشر شده است.

دکتر نجفی اضافه کرد: رئیس جمهورمحترم و مجموعه دولت نیز به اهمیت حوزه گردشگری معتقد هستند، از این رو و با توجه به موفقیت های اخیر کشور در حوزه های گوناگون در عرصه بین المللی، میزان ورود گردشگر خارجی به کشور افزایش خواهد یافت و هنر ما این است که از این فرصت به وجود آمده به درستی استفاده کنیم.

دکتر نجفی در ادامه صحبت های خود با اشاره به موضوع اقدامات انجام شده مناسب در حوزه گردشگری افزود: یکی از مهمترین و بهترین اقداماتی که اخیرا در حوزه گردشگری انجام شده تشکیل کمیته مشترک برای صدور ویزای گردشگران خارجی است که این کمیته متشکل از دستگاه های مرتبط است.

وی هم چنین از ارائه طرح های جدید از سوی سازمان میراث فرهنگی به دولت برای توسعه و رونق گردشگری خبر داد وگفت: اخیرا طرحی با عنوان سازماندهی تعطیلات در کشور به دولت ارائه شده که در صورت تصویب می تواند به رونق گردشگری کمک کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورخاطرنشان کرد: امیدوارم با برنامه ریزی های صورت گرفته بتوان به موفقیت های مهمی در حوزه گردشگری دست یافت.

4545

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ملت ایران A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    4 0
    درود بر روحانی ودرود بر ظریف ودرود بر نجفی
  • بی نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    51 0
    صنعت توریسم به سیاست گذاران این صنعت برمیگرده.باید امکانات رفاهی اینقدر باشه که صنعت رشد کنه.
  • بی نام IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    6 2
    وقتی جاده های ما بیشترشون استاندارد نیست .... وقتی سرمایه گذاری مناسبی در هتل سازی نکردیم .......وقتی دستشویی های بین راهی افتضاح است چرا باید افزایش توریست داشته باشیم؟ آبرومون میره . خواهش می کنم واقع بینانه حرف بزنیم . ما خیلی عقبیم . باید حداقل ده سال سرمایه گزاری در بخش توریسم کنیم تا بعد ده سال نتیجش رو ببینیم.
    • بی نام US ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      0 0
      دستشویی ما جای شکر داره! وضع بهداشت دستشویی های اروپا اون هم داخل شهر فکر کردی خیلی عالیه؟ نخیر!!! بابت یک سرویس بدون آب (چون اونا آب ندارن) باید 2 یورو پرداخت کنی! بازم دستشویی رایگان پمپ بنزین بین راهی شرف داره به دستشویی کثیف اروپا!
  • بی نام IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    0 0
    ویزای ایران یکی از سخت ترین و گران ترین ویزا ها است. 50 یورو فرودگاهی 14 روزه آن هم ریسکی است وفقط برای بعضی کشور ها است ، که لیستشان متغیر است... اگر مسولش از طرف خوشش نیاد نمیده . . کمتر توریستی خود را درگیر اخذ آن و قوانین پیچیده و بی ثبات اینجا میکند .
  • یک غرب زده IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    0 0
    البته اگر به حریم خصوصی آنها بی احترامی شود آنها به شدت از ایران و ایرانی بیزار میشوند.پس باید از قبل با نیروی انتظامی و نیروهای خود سر هماهنگی لازم انجام شود