توصیه یک مسئول وزارت‌‌جوانان برای افزایش‌ازدواج: والدین اجاره‌نشینی کنند تا زوج‌های جوان خانه‌دار شوند

اولین نشست تخصصی پژوهش و برنامه‌ریزی در حوزه جوانان در حالی برگزار شد که با وجود وعده‌های داده‌شده وزیر ورزش و جوانان در جلسه حاضر نشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اولین نشست تخصصی پژوهش و برنامه ریزی در حوزه جوانان، چالش‌ها و راهکارها به مناسبت هفته پژوهش در هتل المپیک تهران برگزار شد.در این جلسه که قرار بود وزیر ورزش و جوانان هم حضور یاید به دلیل همزمانی برگزاری این نشست با جلسه هیأت دولت و حساسیت وزیر برای حضور در جلسات هیأت دولت وزیر حضور یافت.

در این جلسه در مورد پژوهشهایی که در حوزه جوانان شده،مشکلات و برنامه های وزارتخانه در حوزه جوانان بحث شد.

مهمترین اظهارات سخنرانان در این جلسه در جدول زیر آمده است:

نام مسئولیت شرح اظهار نظر
سید مناف هاشمی
معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان

- پژوهشها و تحقیقات وزارت ورزش و جوانان نگاه کاربردی نداشته و بیشتر نگاه پژوهش ها نگاه کارمندی و اداری است، با 300-400 میلیارد تومان اعتبار نمی توان مشکل جوانان را حل کرد.

- یشتر اولویت بندی ها در راستای تحقیقات نبوده است ، این مصداق در وزارت ورزش و جوانان هم قابل مشاهده است چرا که ما خروجی که منتج به قانون جدید بشود را نداریم و می توان نتیجه گرفت که بیشتر پژوهش های انجام شده در وزارتخانه بیشتر با نگاه کارمندی و اداری بوده تا کاربردی.

- وزارت ورزش و جوانان هنوز برنامه راهبردی دقیقی در حوزه وزارتخانه ندارد. بنابراین خواهش من اینست که در حوزه پژوهش جوانان تلنگری به خود بزنیم و همایشهای بیشتری برگزار کنیم. توقع ما این است که در سال آینده همایش حوزه جوانان به صورت ملی برگزار شود و نمایندگان مجلس و همچنین رئیس جمهور نیز حضور داشته باشند و نتایج تحقیقات حوزه جوان به عنوان هشدار و خطر به گوش همه مسوولان برسد.

- ما باید موضوعات چالشی حوزه جوانان را به نقد بکشیم و اگر بتوانیم به این حوزه ورود بیشتری داشته باشیم حرف های خود را می توانیم بیشتر به کرسی بنشانیم.

- در بودجه تلاش بسیاری کردیم تا بودجه را تغییر دهیم و بیش از 100 جلسه را با مدیران، مسئولین و کارشناسان برگزار کردیم، اگر بتوانیم چالشها و سرانه خود را درقالب یک مطالعه دقیق داشته باشیم و امکانات جوانان خود را با امکانات جوانان دنیا مقایسه کنیم می توانیم به نتایج خوبی برسیم و حتی نتایج این مقایسه را در اختیار مسوولان و مدیران بگذاریم تا در نتیجه موفق به افزایش اعتبار برای فعالیتهای حوزه جوان باشیم.

- با 400 - 300 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده نمی توان مشکل جوانان را حل کرد، پژوهشهای حوزه جوانی باید بگونه ای باشد تا نتایج را به صورت ملی اعلام کرد تا همه این خطر و هشدار را جدی بگیرند. همانگونه که مطبوعات حلقه ارتباط بین مسوولان و مردم هستند، وزارتخانه نیز حلقه ارتباط دوران پیری و کودکی است.

محمود گلزاری
معاون ساماندهی

- کارهایی که تا کنون در خصوص جوانان انجام شده نمایشی و جشنواره ای بوده که نتیجه آن بالا رفتن سن ازدواج و افزایش آسیبهای اجتماعی است.یکی از مهمترین کارکرد پژوهشها کار‌کردهای عملی است اما با بودجه و توان و فرصت کم ، نباید کار مدیریتی انجام داد.

- در برخی از رسانه ها اعلام می شود که دولت به جوانان بی مهری می کند و یا مجلس توجه جدی به موضوع جوانان دارد را قبول ندارم. تمامی مسوولان و مدیران دغدغه مشکلات جوانان را دارند، چرا که هر کدام از مسوولان فرزندی در سن و سال جوانی داشته که به خوبی با مشکلات و چالش های آنها آشناست و وجود این همه نگاه منفی را قبول ندارم.

- موضوعاتی همچون کشش جوان به جنس مخالف زمینه های آسیب و بیماری ندارد، این بخشی از تحول دوران جوانی است و باید ما به عنوانکارشناسان این حوزه آن را مدیریت کنیم نه آنکه راهکارهای مقابله با کشش به جنس مخالف را ارائه دهیم. بنابراین من فکر می کنم برخی موضوعاتی که به عنوان آسیب اعلام می شود، آسیب نیست، ویژگی های تحولی است که باید روش های مدیریتی آن را تدوین کرد.

- تمام دقت شناخت مسائل جوانان و ارائه آن به مسئولین به خصوص در معیشت،‌ اشتغال و مسکن است. در موضوع ازدواج برنامه های خوبی مطرح است و تا 2 هفته آینده شرایط مراکز مشاوره ای ازدواج را روشن خواهیم کرد.

- سه ستاد ساماندهی امور جوانان و یک شورای عالی جوانان تا پایان سال تشکیل می شود و وز‌رای هر دستگاه معاون تام الا‌ختیار خود را در این ستاد مشخص می کنند. تا قبل از اتمام سال سه ستاد ساماندهی جوانان تشکیل می شود و در استان ها نیز سه تا 5 ستاد برگزار خواهد شد. همچنین وزیر ورزش و جوانان نیز احکام استانداران را به عنوان رئیس ستاد ساماندهی استان ها در هفته آینده صادر می کند.

محمد‌تفی حسن‌زاده
رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان

- در پنج سال اول زندگی جوانان نمی‌توانند بحران‌های زندگی را به خوبی مدیریت کنند و یکی از مهم‌ترین مشکلات آنان مسکن است، بنابراین والدین آنها می‌توانند به منازل استیجاری نقل مکان کنند و مسکن خود را در اختیار جوانان قرار دهند.

- در حال حاضر رتبه وزارت ورزش و جوانان در سطح کشوری هشت است، چرا که بیش از 100 پژوهش، هشت طرح ملی و 93 طرح استانی انجام داده است.

- ظرفیت پژوهشی در سال گذشته نیم تا سه درصد بود، اما در حال حاضر این میزان یک تا 3 درصد است. بنابراین رقم یک میلیاردی به این بخش اضافه شده است.

- در سرشماری سال 90 با وجود رشد جمعیت، 4.5 درصد جمعیت جوان کشور کاهش یافته است که این آمار هشداردهنده است، بنابراین باید برای افزایش موالید، ساماندهی و مدیریت جمعیت برنامه‌ریزی کنیم و مقام معظم رهبری نیز در این زمینه به موقع هشدار داده‌اند؛ اما اکنون در حال برنامه‌ریزی هستیم.

- نرخ بیکاری کشور 12.2 درصد بوده، اما این نرخ در بین جوانان 25 درصد است.

- معیشت، اشتغال و رفاه سه حوزه مهم است. از سوی دیگر ازدواج با وجود آنکه موضوع مهمی محسوب می‌شود، اما در حال حاضر اولویت پنج و شش جوانان است.

- ساختارهای اجرایی، نیروی انسانی مراکز مشاوره همسریابی، روزآمد نیست. البته جوانان باید پیش از ازدواج، از مشاوره بهره‌مند شوند. اما در حال حاضر مراکز مشاوره کمترین کمک را می‌توانند به جوانان انجام دهند. چون ساختار کارآمدی نیز ندارند. در این شرایط لازم است باور آنان را برای ازدواج تقویت کنیم و نقش خانواده در این مرحله اهمیت زیادی دارد.

- از مهم‌ترین مشکلات جوانان، نبود محیط مناسب برای شناخت همسر هم‌کفو است و باید زمینه دستیابی جوانان به این شناخت فراهم شود و برخورداری از اطلاعات لازم و آموزش در این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار است.

- در حال حاضر 10 میلیون جوان 29-24 ساله در این نقطه قرار دارند و باید کارهای اورژانسی در زمینه ازدواج و اشتغال آنان انجام شود.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 91
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    51 0
    آره واسه همینه که سه ماه سه ماه به سربازی اضافه میکنن، واسه جوونا کار ایجاد میکنن و خونه واسشون میسازن!!
  • بی نام A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    103 2
    سربازی رو کمش کنین...تورمم کم کنین ...بازم من زن نمیگیرم
    • حسن A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      17 2
      تازه بايد خانه پدرت را انها بگيري وبعد ازدواج كنيد
  • بی نام A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    48 1
    "ما فراموش شدگانیم جز نعره سلاحی نیست ما زنده کفن شدگانیم جز دریدن راهی نیست"
  • رضا A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    66 2
    الان این تیتری که زدی شوخیه یا جدی؟ فرض کن ننه بابای من با دو تا برادر دیگم بخاطر اینکه من زن بگیرم سر پیری آواره ی خونه ی استیجاری اینو اون بشن. برادر من عوض صورت مسئله خود مسئله رو باید حل کرد. اگه هشت سال گذشته از فرصت ها خوب بهره برداری می کردند و با کارهایی مثل مسکن مهر و هدفمندی صنعت و اقتصاد مملکت رو دچار رکود نمی کردند ما جوونا می تونستیم خیلی معمولی از اجاره نشینی زندگی مونو شروع کنیم و بعد از چند سال صاحب خونه هم بشیم ولی افسوس که نه کار هست نه درآمد نه خونه. ولی در عوض تا دلت بخواد کنفرانس و همایش ازدواج هستت
  • حسین A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    35 0
    رئیس مرکز پژوهشهای مجلس این حرف رو زده ؟ واویلا !! به ایشون بفرمایید بجای این کار دولت و مجلس شرایط ازدواج را مهیا کنند البته بجای این کار پدر و مادرها میتونند پول کرایه خونه رو به خود عروس و داماد بدن تا اونها برای خودشون خونه اجاره کنند ؛ ببخشید ایشون معمولا چطوری پژوهش میکنند ؟
  • هادی US ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    149 0
    این آقای رییس حالش خوبه؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    51 0
    جای اینکه یه کاری برای حل معضل بیکاری کنیدو سن ازدواج و بیارید پایین(که همانا باعث شادابی بیشتر جامعه,کاهش معضلاتی مثل خفت گیری,دزدی..میشه)این چه طرحیه!وظایف 100 درصدی خودتونو به گردن مردم و خانواده ها میندازید!لطفا این تزهای (درحد لالیگا)رو برای خودتان و فرزندان خودتان لحاظ کنید!
  • بی نام A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    378 4
    یکی از دلایلی که به روحانی رای دادیم، این بود که مسئولان دولتی مراقب حرف زدن خود باشند و هر حرفی را بر زبان نیاورند. ظاهرا این بیماری چندان ربطی به دولتها ندارد و هرکس هر راه حل سنجیده و نسنجیده ای که به ذهنش میرسد را عنوان میکند
    • عابد A1 ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      39 0
      اول فکر کردم این طنزه که مستر شهرام شکیبا نوشته! اینا دیگه چه پروفسورهایی هستن به خدا !!!
    • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      37 0
      من هم یه پیشنهاد به این فرد دارم.یه مقدار از دزدیهایی که در بانکها و ادارات دولتی میشه جلوگیری کنید ببینید چه پول هنگفتی برای کمک به ازدواج جوانان جمع میشه
    • ایرانی IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
      22 0
      بعید نیست چند وقت دیگه بگن والدین و بفرستید خونه سالمندان و صاحب خانه شوید.......آدم سیر از گرسنه خبر نداره فقط میشینه نظر میده خااااااموش باش لطفا
  • بی نام IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    139 0
    چه منطقی واقعا ادام شاخ در می آره!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    37 0
    بابا چرامشکل روازریشه حل نمی کنین جوونها کارمیخان تاکارنباشه ازدواج نمیشه که بعدش هم افزایش جمعیت نمیشه که دانشمندان عزیز............؟؟!!
  • بی نام US ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    125 0
    اوني كه گفته والدين خونه شون به بچه هاشون بدن خودشون برن مستاجري!! راجبش فكر هم كرده؟؟
  • مجید IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    364 0
    یعنی پدر و مادرها سر پیری هر سال میخوان اساس کشی کنند.........!
    • بی نام A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      223 0
      منم همینو میخاستم بگم!!!! طرف 30 سال سگدو میزنه که سر پیری سرشو تو خونه ی خودش زمین بذاره بعد شما میگی پدر مادر بره اجاره بشینه که بچه ش خونه دار بشه؟! خو اگه هم همچین چیزی باشه باید یه بچه داشته باشن نه 2-3 تا بچه!!!!
    • محمد محمد A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      34 0
      من عاشق این طرز تفکر مسئولینم ، پدر مادر با عشق بچه بزرگ میکنن که اگه تو پیری عصای دستشون هم نباشه حداقل مایع رنجششون نباشه، مرد اگه مرد باشه با این همه سختیهایی که پدر و مادر با این شرایط بد تحمل کردن اول خونه پدر مادرشو آباد میکنه بعد خونه خودشو
    • بنده خدا A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      10 0
      بابا پدر و مادرام هشتشون گرو نهشونه وگرنه خوب ماهیانه مبلغی رو که قراره بدن برا اجاره میدن به بچشون اون اجاره میشینه و هر موقع هم زبونم لال فوت کردن خونه به بچه میرسه البته بازم به این می رسیم که یه بچه دیگه آخرشه
  • فرضی IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    83 0
    ناحسابی این چه حرفی است سالهات زحمت کشیدم که سرپناهی برای دوران پیری داشته باشم آنرا به فرزندی بدهم که اطمینانی به اینده اش نیست
  • بی نام FI ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    63 0
    بی اساس ترین حرفی که تا به حال شنیدم!!! من یه جوون 28 ساله ام. پدری که سال ها زحمت کشیده چرا باید چنین کاری بکنه و خودش اجاره نشینی کنه و فرزند صاحبخونه بشه؟؟ چند سال دیگه که پدر بازنشسته بشه فکر میکنید میتونه با حقوق بازنشستگی از پس اجاره نشینی بر بیاد؟؟
  • آیس IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    25 0
    عجب......
  • بی نام US ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    48 0
    عجب توصیه عجیبی! آیا این حرف منطقی است؟ مثلا در کشوری مثل آمریکا آیا فرزندان بعد از حداکثر 18 سالگی خانه پدری را رها نمی کنند و روی پای خود نمی ایستند؟ به نظز من به جای اینکه به والدین توصیه کنیم اجاره نشینی کنند یا فرش زیر پای خود را برای فرزندانشان بفروشند اقتصاد را تقویت کنیم و زندگی سالم، پرکاری و خرج کردن درست و بجا را به عنوان ارزش در جامعه تشویق کنیم.
  • سجاد A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    37 0
    با همین 300-400 میلیارد بودجه چه کار مفیدی کردین که حالا بیشتر هم میخواین؟
  • 0000 IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    31 0
    هرچی بود گذشت هرچی بود گذشت روزگار بگذره که من بد گذشتم
  • مباشری IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    36 0
    با سلام خدمت مسول محترم ایا عقلانیست یک زوج در پیری بروند مستاجری تا فرزندشان زن بگیرد لطفا مطالب را ابتدا فکر کنید سپس به زبان بیاورید وبعد مگر انقدر درامد دارند که همچین کاری بکنند باعث تاسف هست
  • پارسا IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    87 0
    آخه بدبختي اينجاست كه تواين اوضاع مملكت پدرمادرها هم خونه ندارن برادر عزيز...حالا بفرض خونه داشته باشن همه چيز حل ميشه؟؟؟؟؟نه واقعا حل ميشه؟؟؟؟!!!!!!!
    • دکتر کپی A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      30 3
      کسی نمی داند...........
  • popo IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    70 0
    خدایا شفا عطا بفرما
  • پسر دار IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    49 0
    بنابراین والدین آنها می‌توانند به منازل استیجاری نقل مکان کنند و مسکن خود را در اختیار جوانان قرار دهند. مسخره ترین اظهار نظری بود که تا حالا شنیده بودم. فکر می کنی مثلا عروس آدم قبول می کنه. یا سر شکستگی برای پسر نداره !!!!؟؟؟؟
  • پیمان IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    110 4
    إإوا خاک برسرم دم پیری والدینم من برم مستأجری بعد من برم ازدواج کنم!!! خدا اون روزو نیاره
  • آرش IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    112 2
    واقعا خسته نباشید با این اظهارات نظرتون.! !!!
  • ماریه A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    38 0
    آفرین چه فکر خوبی ؟ اون وقت شما میاین پول کرایه خونشون رو بدید آخر عمری اجاره نشینم بشن مگه بدبختا چقدر حقوق دارند لطفا کاری نمیکنی نظر عجیبم نده
  • بی نام EU ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    132 0
    آره حتما والدین بیچاره با حقوق بازنشستگی اجاره نشین بشوند که جوان خانه دار بشه و بعد از دو سال هم طلاق بگیره !! خدایی ش یه ذره فکر کنید بعد حرف بزنید بد نیست.
  • مصطفی IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    55 0
    همه مثل کبک سرشون رو کردن زیر برف
  • آلپر IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    79 0
    عجب مسئولان با درایت و باهوش و نکته سنجی داریم. پدر بنده 66 سال سن دارد بنظر شما می تواند سه جا کار کند هم خرج دکتر و درمون و هم خرج ائلداری خاندان و کرایه خانه را تامین کند؟؟؟...
  • علی.ب GB ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    63 0
    ایکاش یه آماری هم از طلاق ها میداند! مسئولان همه ی دغدغه اشان صرفا ازدواج هست نه اینکه یه زندگی مداوم باشه!
  • علی A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    جوانان مانند گل اند تا وقتی که مرطوبند باید ان هارا به هم متصل کرد اگر خشک شوند باید ان ها را به یکدیگر سابید.پس برای ازدواج و بحران کنونی هر راه حلی که عملی وکم هزینه تر است باید انجام داد.
    • بهنام A1 ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      215 6
      خيلي مردي كردن نگفتن پدر ومادرر تونو بكشيد تا خوشبخت بشيد !!!البته ممكنه كارو به اونجا هم برسونن،آخر تدبيرند!!!!!!!!!!!؟
  • نیما EU ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    141 0
    خوب اینم شد حرف؟؟؟؟عجبا
    • بی نام A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      23 0
      وای بر ما اگه بهترین پیشنهاد مسئول پزوهشهای راهبردی وزارت جوانان بی خانمان کردن پیرزن و پیر مردای مملکت باشه! پدر مادرا اگه خیلی هنر کنن بتونن در مخارج ازدواج کمکی بکنن.
  • مجتبی پورطالبیان IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    40 0
    این آقای حسن زاده چی میگه؟ مگه یکی از دلایل ازدواج این نیست که جوانها بتونن استقلال پیدا کنند؟ این روشها فقط داره ازدواج رو به شیوه غلطی به جوانها حقنه می کنه. تورو خدا انقدر بی فکر و بدون مشورت با افراد متخصص نظر ندید نکنید که بعد امار طلاق بره بالا
  • بی نام A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    64 3
    کاش حمه مشکلاط رو میدادن ایشون صه ثوت هل می کرد..........
  • هلول FI ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    74 0
    اقای ریس برای بچه هات هم همین طور فکر میکنی هه هه هه هه
  • بی نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    181 0
    والدین من که مستاجرند چی ؟ میخوای اونا برن تو چادر زندگی کنند؟
    • بی نام A1 ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      13 0
      اینو خوب اومدی
  • بی نام A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    101 0
    یک کلمه هم از مادر عروس! مسئولین با این بیانات پوچشون میخوان صورت مساله رو پاک کنند. چرا باید مردم هزینه این وضع اسف بار جامعه رو بدن؟
  • بی نام IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    65 0
    اين مسوول تا حالا اجاره نشين بوده؟
  • بی نام IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    34 0
    خداییش یه وقت به خودتون فشار نیاریدا؟ اول زندگی همه تلاش می کنن تا آخر عمری راحت باشن دغدغه هاشون کمتر شه. آسایش رو از اونام میخواین بگیرین؟؟؟!
  • حميد IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    33 0
    يكي از مشكلاته جوانان برا ازدواج سربازيه مخصوصاً براي كساني كه تحصيلات دانشگاهي دارن!بعد اقايون طرح گذاشتن پدر و مادرا برن مستجري!!پس بابام كه مي خواد اجاره بده زنم اون بگيره حداقل فشار اجاره كمتر رو دوشش باشه !!!! اصلا طرح بذاريد كسايي كه پدراشون بازنشستن برن خدمت سربازي دوسال خونشونو بدن دسته بچشون در عوض پسر معاف شه زودتر زن بگيره !!!سربازي رو اختياري كنيد دولتمرداي عزيز اگه واقعا مي خوايد به جوانان كمك كنيد.
  • الیمی A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    ازدواج در دین امری مستحب است . ارزشش رو نداره . الیمی هستم.
  • بی نام A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    14 0
    یه دفعه بگو برن خونه ی سالمندان تا بچه ها ازدواج کنن
  • بی نام A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    4 0
    پژوهش چی 300 تا 400 میلیارد صرف استخدام جوانان کنین. اگر میشه هر کی میاد در مورد ازدواج و بچه دار شدن حرف میزنه ببینید اول چندتا پجه داره بعد ببنید چندتا منصب داره؟ به این اقا بگو اینجا ایرانه و هنوز تو اشنایی با فرهنگش نداری.بجا اینکه خانواده ها رو نزدیک کنه دور میکنه. پدر و مادر یعنی عزت
  • بی نام A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    7 0
    چه فکر بکری!!! قدیمها پسرها تا بزرگ میشدند مسئولیت پدر ومادر با اونها بود حالا امروزه که عملا جابجا شده ..پدر و مادر یه عمر جان میکنند تا بچه هاشونو به ثمر برسونن هزینه ازدواجشونو بدن، خونه بچه شونو پر کنن، خرج اولیه زندگیشونو بدن حالا هم برن اجاره نشینی که چه خبره بچه ها خونه دار شن؟ فکر میکردیم بچه ها بی انصافند و قدرنشناس که اینکارو میکنن.وقتی مسئولین هم چنین افکاری داشته باشن وضعیت در حال بحرانه!!! توقع پشت توقع. توجه هم بکنید بچه های خارجی از 18 سالگی مسئولینشون با خودشونه دولت هم کمی تسهیلات بشون میده
  • حمید IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    46 2
    ما نسل سوخته ایم دادا
    • بی نام A1 ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      26 2
      بچه کوجا اصفهانی دادا؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      10 0
      بچه مون هم نسل پدر سوخته است دادا
  • بی نام IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    9 0
    بهترين سالهاي عمر يه جوون توي دانشگاه و مدرسه ميگذره بعد از تحصيلات هم بايد يه شغل پيدا كنه و تا صد سال پول جمع كنه تا يه خونه بتونه بخره بعدش به فكر ازدواج و ... باشه اينطوري كمتر كسي ميتونه به فكر ازدواج باشه! چرا دولت زمين رايگان ١٠٠ ساله به جوونا نميده؟ مگه يه نفر چند سال عمر ميكنه؟ تو كشور ما ٨٠ درصد قيمت ملك فقط به خاطر زمينشه! يعني با يك پس انداز كمنر ميشه خونه ساخت!
  • بی نام A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    44 0
    خوب اونائی که پدر مادرشون همینجوریش اجاره‌ نشینن چی‌؟ مگه همه تونستند تو ۳-۴ دهه اخیر خونه دار بشن!؟
  • بی نام A1 ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    16 0
    هیچ دلیلی برای ازدواج در حال حاضر وجود نداره ......... در آینده یک کم پول دار شدیم و سنمون رفت بالا میریم از پرورشگاه بچه می گیریم . تنهایی مون پر می شه یک ثوابی هم کردیم . این جور خیلی بهتره
  • علی IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    42 1
    همسایه ها یاری کنند تا من شوهر داری کنم!
  • الیمی A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    تنها راه حل ازدواج در برداشتن مهریه( یا تک نرخی کردن اون!!!!) و از بین بردن تابوی طلاق و رسم و رسوماتی مثل جهیزیه و ... است . مسئولان دنبال راه حل دیگه ای نباشن.
    • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      27 2
      برداشتن مهريه فقط در صورت ِ داشتن حق طلاق براي زن و مرد(نه فقط مرد)
  • بی نام IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    14 0
    چه بلایی سر جوونا اوردین ؟ این جوری می خاین 150 میلیونمون کنید
  • aaa A1 ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    13 0
    سلام خبر آنلاین لطفا در خصوص نظرات این بخش یک جمع بندی انجام بدید تا آقایون بدونن عکس العمل جوانان به حرفشون چیه
  • بی نام A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    8 0
    خسته نباشی و خدا قوت عزیز دل
  • بی نام IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    13 0
    عمری پدر و مادری زحمت کشیدند که در روزهای پیری سرپناهی داشته باشند شما انگار از اجاره خانه ها خبر ندارین که چنین پیشنهاد بی جهتی را میدهید !پس سهم دولت و حکومت چیست همه چیز را که مردم باید انجام بدن و یک عده هم نشستن میبرند از بیت المال و حق الناس و شما هم خودتان را راحت میکنید نمیدونم پس اسمت مسئولین را چه باید گذاشت واقعا خجالت دارد در کشوری مثل ایران با این همه ثروت باید پیشنهادهای اینچنینی بشنویم برای مردم واقعا چه کرده اید؟
  • بی نام IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    4 0
    زندگی هر کسی مربوط به خودشه. پدر و مادر واسه خودشون زندگی دارن بچه ها هم واسه خودشون
  • آرشام EU ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    14 0
    به نظر من بهترین راه حرف نزدن مسولین محترمه ..
  • بی نام IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    8 0
    خسته نباشین با این طرح دادنتون!
  • مجید A1 ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    9 0
    به خدا دیر نیست زمانی که در این کشور سنت ازدواج و عروسی رو تو کتابا خواهیم خوند!می خوای انعکاس بده می خوای نه!!!!با کدوم کار!کام باشه با کدوم حقوق!حقوق هم بدن!چند!با 600هزار تومن!در ماه!اگه همه رو پس انداز کنند جوونا!میشه سالی هفت میلیونو دویست هزار تومن!که باید فقط تو سال هم هوا خورد فقط هوا!!خرج عروسی هم هیچ!ده سال طول میکشه که یک خون 50 متری این زوج بخرن!البته اگر تواین ده سال هوا هنوز رایگان باشه!من کف مطالبات جوونا رو دارم میگم!!!کف قربون!تو خود بخوان حدیث مفصل از این موضوع!این روزگار 95 درصد جوونای ایران است!5درصد دیگه هم وضع انقدر توپه که میگن مگه خریم ازدواج کنیم مجردی و ازادی و حال و هوای همیشه نو!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بینام A1 ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    6 0
    آقای وزیر، کدام کشور دنیا از مردمش برای مردم خودش مایه میذاره؟؟؟ به جای این طرحهای سنتی و احساسی، تمام ایرانو پر کنید از کارخانه، ورزشگاه، دانشگاه، آموزشگاه و ...! بعدش هم والدین راضی میشن هم جوانها! این طرح شما فرار کردن از زیر مسئولیته، پس شما چه کاره اید؟؟؟ والدین خودشون شمارو انتخاب کردند تا دوای این دردها باشید، خود والدینو دوا میکنید. چرا پول و ثروت این ملت تبدیل بشه به کارت هدیه و ...! این همه ثروت داره ایران والله روا نیست که وضع جوانهای ما اینجوریه!
  • نسرین IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    11 0
    دست مسئولین درد نکند که به جای حل مشکل ، آن را به گردن ملت بدبخت می اندازند. برای مشکل آلودگی هر، مردم ماشین خود را سوار نشوند . برای مشکل مسکن هم مردم خانه اشان را در واقع بدهند به نسل بعدی. واقعا ما ملت چه احتیاجی به دولت داریم ؟ فقط برای اینکه حقوق و مزایای بالا بگیرند؟ آن هم از جیب ملت . ؟
  • armin IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    11 0
    خدایا این همه .. شعر از کجاشون در میارن؟
  • علی A1 ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    9 0
    فک کنم منظورشون اینه که پدر مادرا رو ببریم خانه سالمندان یا ... حرفشم دردناکه.
  • بی نام US ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    10 0
    خدایا ما چه گناهی کردیم اینا مسؤلین ما هستن
  • کیانوش A1 ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    9 0
    چند وقتیه مسئولین جوک زیاد میگن !!!!!!!
  • بی نام EU ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 24
    آفرین یه نفر حرف درست زد . هر چند سخته و خیلی ها خوششون نمی یاد.
  • فرید DE ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    10 0
    من الان 31 سالمه و مجردم. طبق اظهارات این آقا دیگه من از مرحله ای که بشه کاری براش کرد گذشتم و امیدی به من نیست. با این قوانین مربوط به اولویت استخدام هم که داره تصویب میشه کاری نمی تونم پیدا کنم. فقط مشکل اینجاست که حتی پول خرید قبر هم ندارم که برم توش بمیرم.
  • بی نام A1 ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    6 0
    مگه بی غیرتم
  • بی نام A1 ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    9 0
    اصلا وزارت‌‌جوانان به چه دردی می خوره؟!!
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    16 0
    من سی هشت سالم ازدواج نکردم وفکر نمکنم بعد هم با این گرانی ها بتوانم بکنم دیگه چیزی از عمر مونم نمونده فوقش ده بیست سال انهم همین جور سر می کنیم ولی ان دنیا از کسانی که باعث این وضع بودن نمیگذرم
  • بی نام EU ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    10 0
    این آقای کارشناس فکر کرده که اگر پدر و مادری چند تا جوان توی سن ازدواج داشته باشه باید چی کار کنه به فرض خونه رو داد به یکی و خودش رفت اجاره نشینی دومی رو چی کار کنه سومی رو چی کار کنه ! خدا برکت بده دهه شصتی ها که همشون بچه های با یکی دو سال تفاوت سنی و چند تا بچه هستند.
  • مانی A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    14 0
    این اقا باید جهان را مدیریت کند
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    13 0
    يعني بزنيم پدرمادرمون رو بدبخت كنيم؟
  • مهدی A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    4 0
    تجدیدنظر در سیاست خارجی و استفاده از الگوی کره و ژاپن در سیاست خارجی میتواند مشکل بیکاری واشتغال ونهایتا ازداواج و طلاق را حل کند
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    10 0
    یعنی می فرمایید خانواده ای که بر اث سیاستهای رشد جمعیت دهه 60 الان 6 نفره هستند بخاطر ازدواج یک فرزند خانه را رها کرده و 5 نفرشان اواره شوند؟بعد تکلیف بقیه رزندان خانواده چیست؟انها باید چگونه صاحب خانه شوند؟واقعا برخی اظهارات تاسف اوره
  • ایرانی A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    10 0
    دمش گرم با این تدبیرش ... نفست از جای گرم در میاد آقای مدیر !!!!! خبر آنلاین خواهشا کامنتمو بزار تو که اهل سانسور نبودی
  • مجرد A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    15 0
    جوک قشنگی بود
  • شهاب A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    5 0
    خوش بحالتان بااین تفکرتان!چند مورد هست که باید به آن پرداخت با توجه به این اظهار نظر غیر عقلانی و بی منطق این آقا:۱- خودتان این مورد را تجربه کرده اید که پیشنهاد می دهید؟یا اینکه خودتان این کار را می کنید؟ ۲-اگر پدرومادری توانایی کمک به فرزندشان را برای اجاره نشینی داشته باشند بهتر است تا اینکه خودشان با سن و سال بالایشان آلاخون بالاخون بشوند! ۳-اگر پدرومادری دوسه پسر داشته باشند و پشت سرهم دنبال ازدواج باشند چه باید کرد؟ ۴-آیاباپنج سال اجاره نشینی خانه دار شدن حتمی است با این قیمتهای نجومی؟ ۵-آیا دولت و حکومت اسلامی می تواند وظیفه اش را به گردن ملت بیندازد؟
  • 1359 IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    3 0
    جور بي تدبيري مسئولان را والدين بايد بکشند؟همين الان هم خيلي از والدين مستاجرند چونکه براي تامين هزينه هاي تحصيل و .... فرزندانشون خونه راه فروختند بعضيها اگه حرف نزنند و ساکت بنشينند بيشتر ميشه روشون حساب کرد خواهش مي کنيم حقوق آنچنانيتونو بگيريد و کاري به کار ملت نداشته باشيد