مهر نوشت:

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد ملانوروزی و علی طاهری را به عنوان محتمل‌ترین گزینه‌های مدیریت بر حوزه هنرهای تجسمی و امور نمایشی ارشاد دانست.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه علی مرادخانی معاون هنری این وزارتخانه چهارشنبه شب ضمن حضور در موسسه صبا وابسته به فرهنگستان هنر از نمایشگاه سومین جشنواره هنر مقاومت بازدید کرد.

معاون هنری وزیر ارشاد در ضمن بازدید از این نمایشگاه در میان خبرنگاران حضور پیدا کرد و گفت: «جشنواره‌هایی همچون، جشنواره هنر مقاومت، نگاه آرمانی ما به اهداف انقلاب اسلامی است و نمی‌گذارد که ما خیلی از چیز‌ها را فراموش کنیم، ما در فرآیند برگزاری جشنواره ممکن است دچار مسائلی شویم که برخی اتفاق‌ها را از یاد ببریم، در چنین مواقعی باید تلنگری به خود بزنیم تا فراموش نکنیم، خواستگاه، آرمان‌ها و ارزش‌های ما کجاست؟»

وی در پاسخ به سئوالی در مورد بودجه معاونت هنری ارشاد توضیح داد: «خدا را شکر فعلا توانسته‌ایم که مقداری خودمان را برای این چند ماه آینده آماده کنیم و الحمدالله در حال حاضر مشکل بودجه‌ای و امکانات نداریم هرچند ممکن است به آن عدد و ارقام دلخواهمان نرسیم، اما اشکال ندارد، چرا که مشکلات مالی وجود دارد.»

مرادخانی ادامه داد: «جشنواره‌های زیادی در حوزه‌ تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و مد و لباس داریم. به‌تازگی محمود فرهنگ، درباره جشنواره تئاتر صاحب‌دلان هم نامه‌ای بلندبالا نوشته است که باید آن را هم مورد بررسی قرار دهیم و همه اینها بودجه می‌خواهد.»

وی در مورد اختصاص بودجه به حوزه نمایش و تئاتر شهر توضیح داد: «از مدیریت مالی وزارتخانه و همچنین شخص وزیر ارشاد خواستم که در تخصیص‌های مالی آینده جشنواره‌های تئا‌تر را مدنظر بگیرد. به‌هرحال در حوزه مدیریت هزینه، اگر بودجه باشد خیلی کارها می‌توان انجام داد.»

مدیر موزه موسیقی ایران خاطرنشان کرد: «بودجه امسال حدود رقمی نزدیک به  ۱۷ میلیارد بوده که شاید ۱۵ میلیارد آن نهایی شود و بتوانیم آن را دریافت کنیم. برای سال آینده ۵۸ میلیارد تومان بودجه دیده‌ایم که البته باید فکری کنیم که این رقم تبدیل به مطالبه‌ای ناقص و ناهنجار نشود و بودجه در جای درست و با یک برنامه‌ریزی صحیح خرج شود.»

وی به نمودار تقسیم بودجه در معاونت هنری اشاره کرد و گفت: «تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی همیشه برای دریافت بودجه برای خودشان نمودارهایی دارند. همیشه در تقسیم بودجه تئاتر اول، بعد موسیقی و بعد هنرهای تجسمی قرار دارند که همین نسبت را ما نیز رعایت خواهیم کرد.»

مرادخانی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد گزینه‌های احتمالی مدیریت بر مراکز تحت اداره معاونت هنری و نزدیک شدن ملانوروزی و طاهری به این سمت‌ها توضیح داد: «محمد ملانوروزی و علی طاهری محتمل‌ترین گزینه‌های مدیریت بر حوزه هنرهای تجسمی و امور نمایشی ارشاد هستند.»

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر درباره دلیل دیر اعلام شدن نام‌های این مدیران گفت: «تنها یک ‌نفر نیست که تصیمی می‌گیرد. باید از هر جهت موارد بررسی شود تا فرد اصلح به مدیریت برسد. وقتی یک تصمیمی گرفته بشود به چند مشورت نیاز دارد و این جریان برای انتخاب یک مدیر به مشورت بیشتری نیاز دارد. چند روز این ور و آن ور اشکالی ندارد.»

یکی از ایراداتی که به مرادخانی گرفته می‌شود این است که قرار است وی از بازنشستگان صدا و سیما و افرادی که سن بالایی دارند برای مدیریت استفاده کند. وی در مورد این مساله گفت: «خیلی افراد هستند که ممکن است بازنشسته باشند اما تجربیات آنها بسیار مفید به فایده است و باید این افراد در کنار جوانان قرار بگیرند تا آن‌ها کار یاد بگیرند.»

بازدید علی جنتی و هیات همراهش از نمایشگاه سومین دوره از جشنواره‌های هنر مقاومت نزدیک به دو ساعت به درازا کشید که در این بازدید حبیب الله صادقی، دبیر سومین جشنواره هنر مقاومت با وی در مورد بسیاری از آثار صحبت کرد.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =