مهر نوشت:

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: شرکت فنلاندی الاصل اتوتک برای توسعه طرح‌های سنگ آهن سنگان و گندله پیشنهاد مشارکت داد.

مهدی کرباسیان با تاکید بر اینکه اکتشافات جدید سنگان پشتوانه طرح های فولادی است، گفت: شرکت فنلاندی الاصل اتوتک برای مشارکت در اجرای طرح های توسعه سنگ آهن و گندله سازی ایران اعلام آمادگی کرد.

نماینده خاورمیانه ای این شرکت در دیدار با رئیس هیئت عامل ایمیدرو با تاکید بر مطلب فوق افزود: اتوتک (Outotec) از توانایی فنی و اقتصادی لازم برای مشارکت و اجرای پروژه های توسعه سنگ آهن و گندله برخوردار است و سوابق این امر در همکاری های متقابل با شرکت های بزرگ صنایع معدنی و معدنی ایران وجود دارد.

مانفرد تاپفر (Manfred Tapfer) با اشاره به ظرفیت های توسعه معادن بزرگ سنگ آهن ایران از جمله سنگان تصریح کرد: هیچ محدودیتی در همکاری مشترک و سرمایه گذاری در این بخش برای ما وجود ندارد به طوری که قادر هستیم کارخانه هایی با ظرفیت بیش از 5 میلیون تن را در بخش تولید کنسانتره و گندله سازی ایجاد کنیم.

شرکت اتوتک که از سال 1940 در استخراج ،‌ تولید مواد معدنی و صنایع فلزی مشغول به فعالیت است در 16 سال اخیر طرح هایی در صنایع مس و سنگ آهن (گندله و کنسانتره) ایران به اجرا در آورده است. این شرکت در مهرماه سال جاری قراردادی برای احداث یک کارخانه تولید گندله به ظرفیت تولید 5 میلیون تن در ایران امضاء کرد.

مدیر فروش اتوتک در ادامه با بیان اینکه می توانیم پیشنهادهای خود را در قالب یک بسته به طرف های ایرانی ارایه دهیم اظهارداشت: با توجه به باز شدن سطح مناسبات بین المللی با ایران در ماه های اخیر و فراهم شدن شرایط مساعد در بخش همکاری های بانکی، انتظار می رود روابط اقتصادی دو طرف بسط و گسترش یابد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو نیز با اشاره به همکاری مستمر این شرکت فنلاندی در طرح های معدنی ایران حتی در دوران پیچیده شدن شرایط تحریم گفت:‌ در هفته های آتی برنامه های توسعه معادن سنگ آهن سنگان را اعلام خواهیم کرد و در این برنامه اولویت ما استفاده از توانمندی های بخش خصوصی و شرکت های خارجی است.

مهدی کرباسیان پیشنهاد داد که چنانچه طرف خارجی با یکی از شرکت های داخلی مشارکت کند از کارآمدی بالایی در اجرا برخوردار می شود. وی در عین حال گفت: ایمیدرو با مشارکت سازمان زمین شناسی ایران طرح اکتشافات جدید در سنگان را به اجرا در می آورد که هدف نهایی تامین مواد اولیه طرح های توسعه فولاد است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت سیاست های جدید دولت برای افزایش همکاری با طرف های اروپایی را مورد تاکید قرار داد و افزود:‌ این همکاری ها به ویژه در حوزه معدن و صنایع معدنی منافع دوسویه دارد و شرکت هایی در این بین موفق تر خواهند بود که از زمان بهترین استفاده را کنند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =