۰ نفر
۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۲

در حالی که برنامه های تلویزیون سرشار از مشارکت بخش های خصوصی و دولتی شده اند و تنها چند درصد برنامه ها بدون نگاه اقتصادی در حال تولید هستند نباید توقع ویژه ای از سازمان صدا و سیما در صبح جمعه داشت . بعد از چند جستجو چند دقیقه ای در برنامه های سیما که حال به 20 کانال هم رسیده است می توان برنامه های هفته قبل، ماه قبل، سال قبل و در برخی اوقات ده های قبل را نیز مشاهده کرد.


در این بین تنها برنامه ای که هر هفته از سراسر کشور به نمایش در می آید برنامه ای با نام صبح و نشاط شبکه سوم سیما است. این برنامه با همکاری فدراسیون ورزش های همگانی هر جمعه با حضور جمع گسترده ای از شرکت کنندگان که عمدتا خانواده های ایرانی هستند توانسته جایگاه مناسبی در بین برنامه های صبح روز آدینه پیدا کند.
در این برنامه با دعوت فدراسیون ورزش های همگانی در استان و فراخوان هیات مزبور خانواده ها با حضور فرزندان خود مسیری در حدود 5 کیلومتری را طی کرده و نهایتا در ایستگاه پایانی یا همان محل برگزاری برنامه زنده تلویزیونی به تماشای برنامه های استانی خود می پردازند.
در این بین کمتر برنامه ای با حضور 150 هزار نفر از اقشار مختلف جامعه در حال تولید است که ضمن انجام برنامه های ورزشی درصدد ایجاد محلی به منظور تفریحی سالم و با نشاط در پایان هفته کاری هر استان باشد.
اجرای مسلط مجری برنامه که بدون شک تنها عامل مدیریت برنامه در هر استان با هر نگاه و هر تعداد جمعیت در ایستگاه پایانی است به برنامه قوت دیگری بخشیده است چرا که بسیاری از مجریان تلویزیونی با حضور در استودیو نیز توانایی اجرای برنامه زنده را نداشته و تنها نامی از مجریان زبده را به یدک می کشند.
در این بین تدارک مناسب جهت نمایش میانبرنامه های استانی از سوی تیم تهیه و نگاه به منطقه جغرافیایی جهت برپایی برنامه ای زنده از دیگر نقاط قوت برنامه است. بدون شک تعامل ریاست فدراسیون ورزش های همگانی و تلویزیون تنها یک برنده خواهد داشت، آن هم مردم هر استان و بینندگان برنامه ای است که صبح جمعه را با نشاط تر از آنچه برنامه های استودیویی به خانه می آورند، آورده است.
تنها نقطه ضعف برنامه را می توان عدم اجرای این چنین مراسم در شهرهایی که تابحال به اجرا در نیامده عنوان کرد. در بین شهرهای ایران اسلامی هستند شهرهایی که توانایی برگزاری مراسم را داشته اما نگاه دلسوزانه ای در بین مسوولان استانی سازمان صدا و سیما و ورزشی بدین منظور نبوده است.
در این بین نمی توان از سخنان مقام معظم رهبری نیز در خصوص ورزش های همگانی به راحتی گذشت. ایشان در این باره می فرمایند: ورزش همگانی می بایست در سراسر کشور برگزار شود تا نشاط به خانواده های ایرانی تزریق گردد.
حال که سازمان صداو سیما در حال دریافت مشارکت از بخش خصوصی و غیرخصوصی در زمینه تهیه برنامه های سیما است چه بهتر آنکه در این بخش نیز سرمایه گذاری بیشتری نموده تا ضمن افزایش زمان برنامه جوایز ارزنده تری نسبت به قبل به شرکت کنندگانی اهدا گردد که روز جمعه خود را با ورزش آغاز می کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    1 1
    خداقوتبه سازندگلن برنامه هایی که با استقبال مردم مواجه میشن
  • فیلترش کنید فساد آوره. A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    3 1
    بزودی این برنامه هم فیلتر خواهد شد .
  • زهرا سلامی IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    3 1
    صبح و نشاط واقعا عالیه همیشه . دو سه سال پیش در تبریز هم استقبال خوبی شد ای کاش همه جا از همچین برنامه هایی خوب استقبال بشه که البته زمینه ساز این استقبال باید هماهنگی و ذوق مسولین مربوطه هر استان باشه که تعامل خوبی با سازندگان برنامه داشته باشن .
  • بی نام IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    2 1
    بسیار برنامه خوبیست وبا توجه به اجرای خوب آقای کاویانی فقط یک چیز کم دارد و آن ساعت پخش آن است که کاش تازه 9 شروع میشد متاسفانه تا مردم جمع میشوند برنامه تمام میشود
  • فریادکش A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    1 1
    خیلی هم برنامه جذابی نیستا!!! منکه هیچ وقت حوصله نمی گیر نگا کنم . البته این که به تحرک مردم کمک می کنه خوبه ولی خب برنامش اصلا جذاب نیست