وزیر بهداشت گفت: دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نظام سلامت نیست. مطالبات مردم آن قدر گسترده و به حق است که اگر تنها متکی به دولت باشیم تا دو سه دهه آینده هم نمی‌توانیم نیازهای سلامت مردم را برطرف کنیم

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت ،سید حسن هاشمی با بیان این مطلب در بازدید از پروژه احداث بیمارستان 800 تختخوابی مهدی کلینیک تهران، بیان داشت: این کمکها می‌تواند در قالب خیریه ها و حضور فعال بخش خصوصی در زمینه احداث پروژه های بیمارستانی و سپردن اداره این مراکز به دست خود این بخش ها باشد.

وی افزود: مطالبات مردم از نظام سلامت آن قدر گسترده و به حق است که اگر تنها متکی به دولت باشیم تا دو سه دهه آینده هم نمی‌توانیم نیازها را برطرف کنیم و چاره ای جز بکارگیری توانمندی های بخش خصوصی و نیکوکاران نداریم.

وزیر بهداشت با قدردانی از مرحوم سیدمحمدگرامی و خاندان این خیّر که همت خود را مصروف احداث بیمارستانی بزرگ کرده اند، گفت: این کارها باقیات صالحاتی است که برای نیکوکاران خیر دنیا و آخرت دارد و وزارت بهداشت برای بهره گیری از کمک خیرین همواره آماده است و هرجا نیاز باشد تسهیلات لازم را فراهم می کند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: سلامت شامل بهداشت، درمان و توانبخشی است. وزارت بهداشت سیاستگزار این عرصه هاست و نقش حاکمیتی دارد ولی می‌توانیم بخش اجرایی کار را به مردم بسپاریم.

وی از عزم دولت و شخص رئیس جمهوری برای فراهم کردن زمینه های مشارکت مردم در ورود به چنین اموری را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در سفری که به استان فارس داشتم پروژه های زیادی را در شهرهای شیراز و جهرم مشاهده کردم که خوشبختانه توسط خیرین در حال ساخت بود.

وی افزود: قدرت لایزال مردم که متکی به قدرت لایزال الهی است می‌تواند تمام موانع را از سر راه بردارد و انجام چنین کارهای خیری بهترین خدمتی است که افراد می توانند در حق خود و همنوعان انجام دهند.

47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد MY ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    34 1
    انشالا آقای مرتضوی دوباره میان تامین اجتماعی و تمام مشکلات را حل میکنند.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    4 0
    مرذم كمك كنند تا آقايان مثل مرتضوي با دست و دلبازي هذيه به اين و آن دهند
  • بی نام A1 ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    1 0
    مشکل بی ثباتی طرح هاست هر کس سر کار می آید یک برنامه ریزی می کند و تا نیمه نرسیده دولتش سرمی رسد و دوباره نقطه سرخط تا کی در این مملکت برنامه اصل باشد نه آدمها و برنامه آدمها را انتخاب کند نه آدمها برنامه را تا این نشود اوضاع همین است ولو دولت تدبیر و امید نور بر دلهایمان بتاباند برای رهایی از این گرفتاریهای عظیم برای چند صباحی.....چی گفتم؟
  • محمد IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    4 0
    تو کشورهای خارجی یکی از اولویت های مردم برای رای و انتخاب رییس جمهور کشورشون اهمیت و برنامه های نامزدها برای توسعه و بهبود سلامت و بهداشت کشورشون هست....متاسفانه تو کشور ایران برای تنها چیزی که برنامه ندارن و اهمیت نمیدن همین سلامته .
  • بی نام A1 ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    2 2
    ﺟﻨﺎﺏ ﻭﺯﯾﺮ ﺧﻮﺏ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﯿﺪ ﮐﻪ ﻣﺸﮑﻞ ﺭﻭﺵ ﻣﺎﻟﯽ ﭘﺰﺷﮑﺎﻥ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ .ﺗﺎﻭﻗﺘﯽ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻋﻤﺪﻩ ﺩﺭﻣﺎﻥ ،ﺩﺳﺖ ﻣﺰﺩ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻗﺴﻤﺖ ﺍﻧﺪﮐﯽ ﺑﻪ ﻣﺮﮐﺰ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﺗﻌﻠﻖ ﺩﺍﺭﺩ ،ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﻏﯿﺮ ﻣﻌﻘﻮﻝ ﺍﺳﺖ .
    • جراح IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
      2 1
      اقای محترم ندانسته چه اظهار فضل میکنید؟؟؟؟؟؟من یه جراحم تو یه منطقه سردسیری محروم/. اول تحقیق کنید بعد این نظر های اشتباه رو بدید: برای یه کیسه صفرا بیمارستان دولتی ماحدود 850 هزار میگیره به من یه سال بعد حدود 60 تا 80هز ار میده./10درصد رو بیمار میده 90 درصد رو بیمه/ برای فتق حدود 40 هزار از 470هزار/ برای عمل تیرویید سرطان معده یا روده حدود 100 هزار از حدود 1 ملیون تومن..........جالبه بدونید مزدهمین اعمال جراحی در مراکز خصوصی برای جراح بیش از 10 برابر میشه و بیمارستان خصوصی کمتر از 50 درصد بیش از دو لتی بدست میاره . نمیدونید وفقط ذهنها رو تحریک میکنید. اگر میخواهید برید و برگه حسابرسی بیمارستانها رو ببینید
    • جراح IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
      3 0
      این کذب محضه. بودجه مراکز دولتی طبق تعرفه هایی است که که مثالهایی از سهم جراحان رو گفتم. از خبر انلاین تعجب میکنم که هر کامنت بی پشتوانه و کذبی رو چاپ میکنه...... عزیز تحریه برای اگاهی از این موضوع کافیه یه سر به مراکز دولتی بزنید..... متاسفانه یه عده فقط میخوان پزشکها رو محکوم کنندو این فقط امثال من رو از جامعه مایوس میکنه. چاپ نکنید این 2 نظر رو واقعا بی انصافید
  • بی نام IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    2 1
    مردم بدبخت كه پول ندارن دارو بخرن چه كمكي بكنند،شما پزشكان چشم كه روزانه ميليونها تومان از مردم ميگيريد كوتاه بياييد
  • بهمن A1 ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    2 0
    لطفاً کمی واضحتر صحبت بفرمایید ! منظورتان از "مردم" دقیقاً چیه ؟ پولدارها را می گین یا خیرین را ؟
  • مسلم A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    2 0
    آقاي وزير عزيز ازت خواهش دارم اول بيا تكليف اين طرح شكست خورده و ساسر معيوب پزشك خانواده فارس را حل بكن صواب داره