بازنمایی خاورمیانه در هالیوود را آنلاین بخوانید

نسخه الکترونیک کتاب «هالیوود و امنیت» بازنمایی جوامع خاورمیانه در فیلم های آکشن هالیوود نوشته کارین گوین ویلکینز با ترجمه دکتر عبدالله بیچرانلو در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برای بار نخست منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و دستیابی به جایگاه شایسته کتاب و کتابخوانی و نیز ارتقاء دانش تخصصی دست‌اندرکاران و دانشجویان حوزه ارتباطات و رسانه، 3 عنوان از جدیدترین کتاب‌های تخصصی دفتر مطالعات و برنامه­ریزی رسانه­ها در قالب الکترونیکی بر روی وب سایت «رسانه» قرار گرفت.

بر این اسا، نسخه الکترونیک کتاب «هالیوود و امنیت» بازنمایی جوامع خاورمیانه در فیلم های آکشن هالیوود نوشته کارین گوین ویلکینز با ترجمه دکتر عبدالله بیچرانلو در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برای بار نخست منتشر شد. این کتاب در حال حاضر تنها به شکل الکترونیک در دسترس است و نسخه چاپی ندارد.


هالیوود و امنیت در 182 صفحه ترجمه، تنظیم و رایگان در دسترس قرار داده شده است. علاقه‌مندان می‌توانند کتاب را با لینکی که در انتهای این متن قرار دارد بارگذاری کنند.


این کتاب، ترجمه‌ای است از کتابی با عنوان Home / Land / Security "وطن، خاک، امنیت " که چنانچه پیوسته و بدون در نظر گرفتن کج‌خط‌ها خوانده شود نگاه نویسنده به وزارت‌خانه‌ای است که پس از حوادث 11 سپتامبر 2001 آمریکا با نام امنیت داخلی تأسیس شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها مترجم در مقدمه خود آورده است: «محققانی چون سعید، سردار و کریم نشان داده‌اند شرق‌شناسی، ایدئولوژی مسلط در روابط غرب با جهان اسلام است و در طول قرون اخیر به ویژه قرن نوزدهم، کشورهای استعمارگر هم‌چون انگلیس و فرانسه، به منظور بهره‌برداری بهینه از ممالک شرقی، مطالعات گسترده‌ای را نیز در خصوص شرق، از جمله خاورمیانه انجام دادند و برای اجرای این مطالعات مراکز شرق شناسی، ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی متعددی را تأسیس کردند. نگاه وحشت‌آمیز بسیاری از مردمان غرب و به طور خاص در آمریکا رابطة نزدیکی با موضوع شرق‌شناسی بین نخبگان سیاسی، مطبوعاتی و اجتماعی آمریکایی دارد. شرق‌شناسی، روایتی واقع‌نما را به کار می‌گیرد که در آن واقعیت متفاوت اجتماعی و فرهنگی از شرق بدیهی انگاشته می‌شود، واقعیتی که متفاوت از همتای غربی آن است. در واقع، نوعی اهریمن‌نمایی، ویژگی همیشگی این طرز تفکر بوده است.»

نویسنده تلاش کرده است با رویکرد کیفی و اجرای دقیق روش مصاحبه که با گروه‌های کانونی انجام داده است، دریافت جمعی از مخاطبان آمریکایی فیلم‌های ساخته شده هالیوودی در ژانر اکشن (ماجراجویانه) را بررسی و از این طریق، دریافت مخاطبان را درباره این فیلم‌ها تحلیل کند.

این کتاب در 5 بخش «مقدمه، هراس از "دیگری" به نام امنیت، ترسیم مرزهای وطن و هراس در فضای جهان، پیروزی بر اهریمن در دفاع از وطن و بازنگری در بازنمایی جوامع خاورمیانه در فرهنگ عامه‌پسند آمریکا» تدوین شده است که هر بخش نیز با زیرعنوان‌های مرتبط بسیار واکاوی شده‌اند. همچنین شرق‌شناسی رسانه‌ای، جامعه آمریکایی عرب و هویت، شخصیت‌پردازی ضدقهرمان، بیگانه غیرسفیدپوست، مسلمان و غیرمسیحی، مردان کثیف و زنان زیبا، گرایش نهفتة مسیحی- سکولار، ترسیم قلمرو وطن و هراس، رئالیسم سینمای اکشن و ارتباط با واقعیت و بسیاری دیگر از بحث‌های مشابه به پژوهش کشیده شده‌اند.

علاقمندان می توانند این کتاب را اینجــــــا به صورت رایگان مطالعه کنند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =