مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز شنبه 7 دی 1392

پسر دانشجو برای اینکه خواسته های مالی زن مورد علاقه اش را تامین کند، دست به طراحی و اجرای یک گروگانگیری ساختگی زد.
به گزارش مهر، چندی قبل مردی با مراجعه به کارآگاهان پلیس آگاهی استان مازندران از ربوده شدن پسرش خبر داد.

شاکی به ماموران گفت: پسرم دانشجوی رشته مهندسی می باشد که از روز قبل تماس او به طور ناگهانی با ما قطع شد. امروز فرد ناشناسی با تلفن همراه من تماس گرفت و مدعی شد پسرم به نام میثم را به گروگان گرفته و برای آزادی او باید 10 میلیون تومان پول واریز کنم. او همچنین تهدید کرد اگر موضوع را به کسی اطلاع دهم، پسرم را می کشد. من نیز برای حفظ جان پسرم این مبلغ را سریع به حساب گروگانگیران واریز کردم، اما هیچ خبری از پسرم نشد.

پس از طرح این شکایت و با توجه به حساسیت موضوع، تیمی از کارآگاهان مبارزه با جرایم پلیس آگاهی تحقیقات در این خصوص را آغاز کردند. ماموران در نخستین گام به ردیابی شماره عابر بانکی که 10 میلیون تومان به آن واریز شده بود، پرداخته و متوجه شدند پس از واریز پول از یک فروشگاه در آمل با این کارت خرید صورت گرفته است.

بلافاصله تیمی از ماموران راهی فروشگاه مورد نظر شدند که صاحب فروشگاه مدعی شد صاحب عابر بانک پسر جوانی بوده است.

در ادامه ماموران به چهره نگاری از جوان مورد نظر پرداخته و در کمال تعجب متوجه شدند صاحب عکس همان میثم است. با افشای این موضوع احتمال آدم ربایی ساختگی مطرح و تحقیقات در این شاخه نیز ادامه یافت.
سرهنگ محمد عظیمی، رئیس پلیس آگاهی استان مازندران گفت: کارآگاهان در جریان تحقیقات خود و با ردیابی های پلیسی متوجه شدند روز حادثه میثم با یک خودروی آژانس به این فروشگاه مراجعه کرده بود. با کشف این سرنخ راننده آژانس شناسایی و به اداره آگاهی احضار شد که در بازجویی ها ادعا کرد روز حادثه پسر جوان با مراجعه به آژانس یک خودروی دربستی خواست و هیچ کس او را همراهی نمی کرد رفتارهای پسر جوان عادی بود و هیچ ترس و دلهره‌ای در چهره اش مشاهده نمی شد.
کارآگاهان که مطمئن شده بودند این گروگانگیری ساختگی است تجسس برای شناسایی مخفیگاه میثم را آغاز کرده و متهم را در یکی از استان های همجوار شناسایی و دستگیر کردند.
متهم پس از انتقال به اداره آگاهی لب به اعتراف گشود و گفت: مدتی است که با زن جوانی ارتباط دارم برای اینکه ارتباطمان حفظ شود، مجبورم خرج زندگی او را پرداخت کنم، چند روز قبل زن جوان با من تماس گرفت و مدعی شد نیاز به 10 میلیون تومان پول دارد و اگر نتوانم این پول را تهیه کنم رابطه اش با من را تمام می کند. بخاطر علاقه ای که به او داشتم نقشه آدم ربایی ساختگی را طراحی کردم تا از این طریق از پدرم 10 میلیون تومان بگیرم.
پرونده این آدم ربایی پس از تکمیل تحقیقات در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

 

سرانجام آدم‌ربایانی که عده‌ای قصد فراری دادن آن‌ها را داشتند
ذبیح‌الله خدائیان، رئیس کل دادگستری استان فارس به ایسنا گفت: آدم‌ربایانی که عده‌ای قصد رهاسازی آنها را از دست پلیس داشتند، در زندان بسر می‌برند.
در پی وقوع یک فقره آدم‌ربایی در تاریخ 26 خرداد ماه سال جاری، هشتم تیر ماه کودک ربوده شده که به ایرانشهر منتقل شده بود، آزاد و 4 نفر دستگیر شدند.
ربایندگان که با صدور نیابت قضایی از سوی دادگستری فارس توسط نیروی انتظامی این استان بازداشت شده بودند، به شیراز منتقل و با قرار قضایی به زندان اعزام شدند.
سه نفر از این افراد هفته گذشته از سوی دادسرا برای محاکمه فراخوانده شده بودند که در بین راه، از سوی مهاجمانی خودروی انتقال زندانیان مورد حمله قرار گرفت، اما با تدبیر پلیس، مهاجمان علی‌رغم تیر‌اندازی، ناکام مانده و مجبور به فرار شدند.
خدائیان با تاکید براینکه مهاجمان مورد نظر هیچ‌یک از اهالی فارس نبودند، افزود: مهاجمان موفق به اجرای نیت خود نشدند و هم‌اینک ربایندگان آن کودک، در زندان و در اختیار دستگاه قضایی هستند.
پلیس در صدد شناسایی و دستگیری افراد مهاجم است.

 

دستگیری دزدانی که عاشق تلفن همراه هوشمند بودند
چهار پسر خشن که با تشکیل باند زورگیری، تنها تلفنهای همراه گران قیمت را سرقت می کردند در ردیابیهای پلیسی شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش مهر، 11 آذر امسال جوانی با مراجعه به کلانتری 110 شهدا به ماموران اعلام کرد که گوشی تلفن همراهش از سوی سرنشینان موتورسیکلت و به شیوه زورگیری مورد سرقت قرار گرفته است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف و به دستور شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی، در خصوص سرقت گوشی تلفن همراه خود به کارآگاهان گفت: ساعت 21 و 30 دقیقه دهم آذر ، در داخل پیاده رو در حال صحبت با گوشی تلفن همراه بودم که موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ با سه سرنشین در برابر من توقف کرد و دو ترک نشین آن پیاده شده و به سمت من آمدند. ناگهان هر کدام از آنها یک قمه و تبر از زیر لباس های خود خارج و به سمت من حمله ور شدند. یکی از آنها که تبر داشت ضربه ای محکم به دست راست من زد و نفر دوم نیز با تهدید قمه اقدام به گرفتن گوشی تلفن همراهم کرد.
کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی با بررسی سرقت های مشابه که در آنها سارقان با موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ و با استفاده از تبر و قمه اقدام به زورگیری در مناطق مختلف شهر به ویژه در مناطق جنوب شرق تهران کرده بودند، موفق به شناسایی موتورسیکلت آپاچی مورد استفاده در سرقت ها شدند.
با شناسایی هویت مالک اولیه موتورسیکلت در منطقه شهر ری، این فرد مورد تحقیقات قرار گرفت و مشخص شد که موتورسیکلت به صورت قولنامه ای به شخصی به نام مهرداد 22 ساله فروخته شده است. بلافاصله سوابق مهرداد بررسی و مشخص شد که وی یکی از مجرمین سابقه داری است که پیش از این نیز به اتهام شرارت دستگیر و روانه زندان شده است. با شناسایی تصویر مهرداد از سوی تعدادی از شکات و مالباختگان، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار اقدام به شناسایی مخفیگاه وی در منطقه دولت آباد کرده و او را 28 آذر دستگیر و به پایگاه ششم آگاهی منتقل کردند.
مهرداد که پس از دستگیری و شناسایی از سوی مالباختگان چاره ای جز اعتراف نداشت ، اسامی سه عضو دیگر گروه به نام های حسین 19 ساله، محسن 22 ساله و مصطفی 19 ساله را معرفی کرد که این سه نفر نیز در یک عملیات همزمان در منطقه دولت آباد دستگیر و به پایگاه ششم پلیس آگاهی منتقل شدند.
با آغاز تحقیقات، متهمان به دهها فقره سرقت گوشی های تلفن همراه گران قیمت در مناطق مختلف سطح شهر تهران به ویژه در نبرد، نیروی هوایی، تهران نو ، خاوران، پیروزی، افسریه و 17 شهریور اعتراف و در اظهارات خود عنوان کردند که با وجود اطلاع از ارزش بالای مدل گوشیهای سرقتی هر کدام از این گوشیها را تنها به قیمت های چند ده هزار تومانی فروخته اند.
سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به برخی قابلیتهای رایانه ای در گوشی های تلفن همراه نسل جدید و گرایش گروهی از شهروندان به ویژه جوانان به استفاده از این نوع گوشیها، گروهی از سارقین گرایش به این نوع سرقت پیدا کرده و به شیوه و شگردهای مختلف از جمله زورگیری و موبایل قاپی اقدام به سرقت گوشی های تلفن همراه گران قیمت می کنند.
با توجه به اعترافات صریح متهمان به دهها فقره زورگیری با استفاده از دو موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ و هوندا 125 مشکی، شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان و همچنین سایر مالباختگان در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است. به همین خاطر از تمام مالباختگان که بدین شیوه و شگرد مورد زورگیری به ویژه سرقت گوشیهای تلفن همراه خود قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان نبرد ، انتهای خیابان شهید بیدی مراجعه کنند.

 

سرقت پهنای باند اینترنت صاحبخانه توسط مستاجر خیانتکار
مستاجر خیانتکار که از پهنای باند اینترنت صاحبخانه استفاده می کرد، شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش مهر، سرهنگ عرفانی در تشریح این خبر گفت: یکی از شهروندان با اعلام شکایتی علیه فرد یا افرادی مبنی بر سو استفاده از پهنای باند اینترنت خود، خواستار پیگیری موضوع شد.
شاکی در اظهارات اولیه خود مدعی شد چند وقتی است که به حساب کاربری وی دستبرد زده می شود و طی دو تا سه روز اعتبار حجم اینترنت وی تمام می شود.
در پی این شکایت رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و کارشناسان پس از بررسی های اولیه پی به صحت گفته های شاکی برده و در همان ساعت های اولیه سارق را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل شد.
متهم که مردی 33ساله و مستاجر شاکی است در حالی که به شدت از دستگیری خود متعجب بود پس از رویارویی با ادله فنی، با ندامت به جرم خود اعتراف و عنوان کرد که از اعتماد صاحبخانه خود سواستفاده کرده و با دانستن رمز ورود و کابل تلفنی که از صاحبخانه خود کشیده بود در مواقعی که وی منزل نبوده با دانلود فیلم حجم اینترنت شاکی را استفاده کرده است.
متهم به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

 

آتش به جان فرش فروشی افتاد
آتش سوزی فروشگاه فرش در خیابان پیروزی با تلاش آتش نشانان خاموش و از سرایت شعله های آتش به اطراف جلوگیری شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس های مکرر شهروندان با سامانه 125 مبنی بر آتش سوزی فروشگاه فرش فروشی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله زنگ ایستگاه 48 را دیروز جمعه به صدا درآورد و آتش نشانان به همراه خودروی حامل دستگاه تنفسی و تجهیزات خاموش کننده به خیابان پیروزی، میدان بروجردی اعزام کرد.
سیدجلال قاضوی، افسر آماده منطقه 8 عملیات گفت: در هنگام رسیدن آتش نشانان به محل حادثه مشاهده شد یک فروشگاه حدود 50 متری با کاربری فرش فروشی به علت نامعلومی دچار آتش سوزی شده و کاملاً شعله ور بود.
آتش نشانان بلافاصله ضمن بستن دستگاه تنفسی اقدام به باز کردن در بسته فروشگاه کرده و همزمان با قطع برق و گاز شروع به خاموش کردن آتش و جلوگیری از سرایت آk به فروشگاه های اطراف کردند.
 آتش نشانان پس از کنترل آتش سوزی و خاموش کردن آتش سوزی و بررسی نیم طبقه انتهایی فروشگاه و جستجوی احتمالی محبوسین اقدام به جابجایی فرش های سوخته و نیمه سوخته از داخل فروشگاه به بیرون کرده و از کند سوزی پنهان زیر فرشها جلوگیری کردند.

 

حریق گسترده انبار کالا در صالح‌آباد
سید جلال ملکی،سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق گسترده در یک انبار کالا در صالح‌آباد خبر داد و به ایسنا گفت: به دنبال اعلام یک مورد حادثه حریق در ساعت 17:26 عصر جمعه ستاد فرماندهی آتش‌نشانی، ایستگاه‌های 35، 47، 22 و نجات 6 را به همراه خودروی فوماتیک، دو خودروی حامل تجهیزات تنفسی و نرده‌بام به محل حادثه واقع در صالح‌آباد غربی، خیابان کلهر اعزام کرد.
وی با بیان اینکه محل حادثه یک ساختمان چهار طبقه با یک طبقه زیرزمین بود، افزود: طبقه همکف زیرزمین این ساختمان که حدود 140 مترمربع مساحت داشت، به انبار نگهداری از لوازم تزئینی پلی‌اتیلنی تبدیل شده بود و سه طبقه بالایی نیز کاربری مسکونی داشت.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه زیرزمین و طبقه همکف این ساختمان کاملا شعله‌ور شده بود، افزود: شعله‌های آتش در حال سرایت به طبقات بالایی بود و همچنین دود غلیظی نیز تمام ساختمان را در بر گرفته بود که در نخستین گام آتش‌نشانان پس از قطع برق و گاز ساختمان، ساکنان محبوس شده در میان دود را به پشت‌بام منتقل کردند.
گروه دیگر از آتش‌نشانان نیز عملیات اطفای حریق را آغاز کرده و پس از مدتی از سرایت آن به طبقات مجاور جلوگیری کرده و آن را مهار کردند.
وی با اشاره به اطفای کامل حریق از سوی آتش‌نشانان افزود: سپس عوامل آتش‌نشانی هشت فرد محبوس در پشت‌بام را به فضای امن منتقل کردند که در میان این افراد، کودک خردسال و افراد مسن نیز حضور داشتند.
به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، در جریان این حادثه یکی از آتش‌نشانان نیز دچار دودگرفتگی شد که اقدامات لازم برای مداوای وی در دستور کار قرار گرفت.
ملکی با بیان اینکه خسارت ناشی از این حادثه بالا بود، گفت: کارشناسان آتش‌نشانی بررسی علت دقیق این حادثه را در دستور کار خود قرار دادند.

 

انفجار گاز منزل مسکونی در مشهد
مهدی رضایی، مدیر حوزه یک سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از وقوع انفجار شدید در یکی از منازل این شهرستان خبر داد و به ایسنا گفت: به دنبال اعلام یک مورد حادثه انفجار گاز شهری از طریق تماس‌های مکرر مردمی با سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های 23 و 25 را در ساعت 20 روز جمعه به محل حادثه واقع در بلوار سرافرازان اعزام کرد.
 پس از حضور آتش‌نشانان در این محل مشخص شد که نشت گاز شهری و رسیدن آن به شعله آتش علت وقوع این حادثه بوده است.
مدیر حوزه یک سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه شدت این انفجار به حدی بود که سبب تخریب این منزل مسکونی و طبقه فوقانی آن شده بود، افزود: همچنین علاوه بر تخریب این ساختمان دو طبقه تا شعاع حدود 20 متری نیز به منازل اطراف آسیب وارد شده بود.
رضایی با بیان اینکه آتش‌نشانان پس از قطع برق و گاز محل، برای جلوگیری از حریق و نجات محبوس‌شدگان احتمالی، اقدامات خود را آغاز کردند، افزود: خوشبختانه هنگام وقوع حادثه کسی در منزل مسکونی نبوده و از همین رو مورد مصدوم یا فوتی نداشتیم.

 

سارق حرفه ای منزل با 30 فقره سرقت در بابلسر دستگیر شد
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر مازندران از دستگیری سارق حرفه ای منزل با 30 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ طبری، فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر افزود: در پی وقوع سرقت های متعدد از منازل شهروندان در روزهای پایانی هفته و تعطیلات، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
ماموران با انجام تحقیقات گسترده پلیسی و افزایش گشت های انتظامی پس از چند روز کار اطلاعاتی، یکی از متهمان به سرقت را با پراید با همکاری مردم حین سرقت دستگیر کردند.
متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس ضمن اعتراف به بزه انتسابی به 30 فقره سرقت دیگر از منازل شهروندان و سرقت طلاجات و جواهرآلات اعتراف کرد.
متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

 

مادر، قربانی دوستی اینترنتی دخترش شد
رئیس پلیس فتا غرب تهران گفت: پسر جوانی که پس از برقراری دوستی با دختری در ملارد و بدست آوردن رمز دوم حساب مادر او، مبلغ یک میلیون و 700 هزار ریال به سرقت برده بود، توسط پلیس فتای غرب استان تهران دستگیر شد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ اصغر باقریان افزود: ششم آبان ماه سال جاری خانمی سالخورده با مراجعه به شعبه 1 دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ملارد مدعی شد از حساب بانکی وی مبلغ یک میلیون و 700 هزار ریال به صورت غیرمجاز برداشت شده لذا پرونده‌ای در این مورد تشکیل و به پلیس فتا غرب استان تهران ارجاع داده شد و در اولین مرحله تراکنش‌های حساب بانکی وی مورد ارزیابی قرار گرفت.
با شناسایی تراکنش‌های مربوط به سرقت سایبری روی داده، مشخص شد که برداشت غیرمجاز برای خرید شارژ تلفن همراه استفاده شده به همین جهت شماره تلفن‌هایی که از شارژهای سرقتی استفاده کرده بودند شناسایی و با بازجویی‌هایی که از صاحبان این شماره‌ها به عمل آمد در نهایت متهم نهایی شناسایی و مورد بازجویی‌های تخصصی‌تر پلیس قرار گرفت.
متهم که پسر 22 ساله‌ای به نام حسین بود با پذیرش بزه انتسابی ابعاد برداشت غیر مجاز انجام شده و همچنین انگیزه خود را توضیح داد.
به گفته رئیس پلیس فتا غرب استان تهران، متهم مدعی شد به صورت اتفاقی و از طریق تلفن با دختر شاکی آشنا شده و طی ارتباطات متعدد تلفنی که با او برقرار کرده، پس از مدتی متوجه شده دختر شاکی قصد فریب او را دارد به همین جهت وی نیز جهت فریب او و مقابله به مثل، ابتدا به وی اعلام داشته برای واریز پول نیاز به رمز دوم و شماره حساب بانکی او دارد از همین رو دختر شاکی که خود حساب بانکی مستقل نداشته، اطلاعات حساب بانکی مادرش را برای پسر جوان ارسال کرده است.
متهم با گرفتن اطلاعات حساب بانکی شاکی از دخترش به بهانه واریز پول، اقدام به خرید شارژ تلفن همراه از حساب وی کرده است.
با توجه به اعتراف متهم و پذیرش بزه انتسابی و پس از جلب رضایت شاکی، پرونده جهت صدور حکم به شعبه یک دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ملارد ارجاع داده شد.

 

قرعه‌کشی طرح زمستانه،بهانه کلاهبرداری پیامکی
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای در استان خبر داد و گفت: وی از طریق ارسال پیامک در طرح زمستانه برنده کمک هزینه سفر زیارتی شده‌اید، از 15 نفر از شهروندان کلاهبرداری کرده بود.
به گزارش ایسنا، سرهنگ حسن محمد رضایی افزود: در پی دریافت چندین فقره شکایت مبنی بر کلاهبرداری فردی از طریق ارسال پیامک مشترک گرامی ضمن عرض تبریک شما در قرعه‌کشی طرح زمستانه برنده مبلغ 10 میلیون ریال کمک هزینه سفر زیارتی گردیده‌اید شناسایی متهم در دستور کار ماموران فتا قرار گرفت.
 متهم در این پیامک پس از دریافت کد ملی از شخص می‌خواست تا برای کسب اطلاعات بیشتر با دو شماره تلفنی که در اختیارش قرار داده می‌شد، اسم و فامیل سرپرست خانواده را ارسال کند.
کلاهبردار با ایجاد اطمینان به بهانه واریز وجه، فرد را به نزدیک‌ترین دستگاه عابر بانک کشانده و با ترفند، ضمن به دست آوردن شماره کارت و رمز دوم حساب وی را خالی می‌کرد.
در نهایت با اقدامات تخصصی متهم شناسایی و به دست قانون سپرده شد.

 

 سایت شرط‌بندی فوتبال ترفندی برای کلاهبرداری
با تلاش ماموران پلیس فتای اردبیل سایت غیرمجاز که در فضای مجازی دست به شرط بندی فوتبال و کلاهبرداری از طعمه های خود می کرد کشف و اداره‌کنندگان آن دستگیر شدند.
به گزارش ایسنا، سرهنگ اکبر امینی، رئیس پلیس فتای استان اردبیل در این خصوص گفت: ماموران پلیس فتای استان اردبیل به سایتی که بصورت غیر مجاز و به بهانه شرط بندی مسابقات فوتبال اقدام به کلاهبرداری از کاربران می کرد برخورد و اقدامات قانونی را در این خصوص آغاز کردند.
با ادامه تحقیقات مدیر سایت و همدست وی در اردبیل شناسایی و در عملیاتی دستگیر و پس از انتقال به یگان انتظامی به عمل غیر قانونی خود اعتراف و علت این اقدام را رفع نیاز مالی عنوان کردند.

 

کمین پلیس فتا برای دستگیری راننده 50 میلیونی
سرهنگ محمد مهدی کاکوان، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری راننده‌ای خبر داد که نسبت به سرقت اینترنتی وجوه شرکت اقدام می‌کرد.
او به ایسنا گفت: چندی پیش زنی به نام افسانه با مراجعه به فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت اعلام کرد که مبلغ 51 میلیون تومان از حسابش سرقت شده است.
وی با بیان اینکه این زن صاحب شرکت پیمانکاری بود که با شهرداری تهران فعالیت می‌کرد، گفت: ماموران پلیس در رصد پایانه‌های برداشت این حساب متوجه شدند که سارق یا سارقان احتمالی نسبت به خرید ارز و سکه اقدام کردند، اما سرنخی از ردپای این فرد یا افراد کشف نشد.
کاکوان با بیان اینکه ماموران در بازرسی سیستم رایانه این مدیر شرکت خدماتی دریافتند که تمامی مبالغ در یک ساعت خاص از داخل شرکت برداشت شده است، گفت: بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه ماموران دریافتند هنگامی که پول زیادی به حساب شرکت واریز می‌شود، سارق تنها ساعتی بعد اقدام به خالی کردن حساب می‌کند که بر همین اساس تحقیقات برای دستگیری این فرد آغاز شد.
رییس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه پس از واریز وجه به حساب شرکت، ماموران پلیس با کمین در اطراف محل، نسبت به شناسایی سارق یا سارقان احتمالی اقدام کردند، گفت: سرانجام پس از گذشت ساعتی، راننده شرکت در ساعت پایان کاری وارد شرکت شد و نسبت به سرقت وجوه اقدام کرد که ماموران این فرد 53 ساله را دستگیر کردند.
در تحقیقات پلیسی از این راننده 53 ساله که حسین نام دارد، مشخص شد که وی با در دست داشتن کلید شرکت و آشنایی با شیوه انتقال وجه و همچنین اطلاع از موجودی حساب شرکت، اقدام به سرقت می‌کرده است.

 

نجات 7 گردشگر گمشده در دریاچه ارومیه
هفت گردشگر گمشده در دریاچه ارومیه نجات یافتند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی به واحد مرکزی خبر گفت: این 7 گردشگر گمشده در جزایر دریاچه ارومیه شب گذشته پس از20 ساعت تلاش امدادگران و نجاتگران این جمعیت در دمای 26 درجه زیر صفر نجات یافتند.
آقای زینالپور افزود: پنجشنبه شب پس از اطلاع جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از مفقود شدن 7 گردشگر در دریاچه ارومیه 3 تیم عملیاتی هلال احمر شهرستان ارومیه متشکل از یک گروه شناسایی و دو گروه امدادی به منطقه حادثه اعزام شدند و عملیات تجسس آغاز شد.
به علت غلظت بالای نمک آب دریا و کار نکردن پروانه های موتور قایق امدادی، امدادگران این جمعیت 12 کیلومتر مسیر باقی مانده را پارو زدند تا خود را به گمشدگان برسانند.
نجاتگران در اولین بخش از عملیات انتقال گمشدگان به ساحل ، 3 نفر از آنان را با قایق پس از سه ساعت و نیم پارو زدن در دمای 26 درجه زیر صفر و تاریکی مطلق هوا و طی 24 کیلومتر مسیر، سالم به ساحل رساندند.
روز جمعه در ادامه این عملیات با درخواست تیم امداد و نجات حاضر در منطقه برای تسریع انتقال گیر افتادگان ، بالگرد هلال احمر آذربایجان غربی با تیم کامل امدادی به پرواز درآمد ولی پس از برخاستن به علت شرایط بد جوی و دید محدود خلبان مجبور به فرود شد.
در مرحله دوم این عملیات و برای انتقال 4 نفر دیگر از گیرافتادگان در برف ، سرما و آب دریاچه ارومیه ، تیم امداد و نجات دریایی- ساحلی جمعیت هلال احمر شهرستان ارومیه با استفاده از قایق امدادی، 4 نفر دیگر را به سلامت به ساحل انتقال دادند.

 

توقیف 612 خودرو در تهران با جریمه میلیونی
سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از توقیف 612 خودرو با جریمه بیش از یک میلیون تومان طی هفته گذشته در تهران خبر داد و با بیان اینکه تعداد بسیاری از این خودرو‌ها دارای جریمه‌های چند میلیونی بودند به فارس گفت: طبق قانون با خودروهای دارای خلافی بیش از یک میلیون تومان برخورد می‌شود.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک راهور تهران به توقیف گواهینامه‌های دارای نمره منفی بالای 30 اشاره کرد و گفت: راهنمایی و رانندگی مانع رانندگی افرادی می‌شود که نمره گواهینامه آنها از منفی 30 عبور کند.

 

قاتل خاموش4 کشته  و 10 مصدوم برجا گذاشت
طی دو روز اخبر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در شهرهای ایران 4 قربانی گرفت و 10 نفر دیگر را دچار مسمومیت کرد.

ردیف زمان مکان تعداد جانباختگان تعداد مصدومان شرح ماجرا علت
1 جمعه شب شهرستان زاهدان 2 نفر مصدوم نداشت دو خواهرشش و 16ساله بر اثر مسمومیت گاز منوکسیدکربن جان باختند، این دو خواهر هنگام استحمام براثر نشت آبگرمکن گازی نصب شده در حمام دچار مسمومیت گاز منوکسیدکربن شده و جان خود را از دست دادند نشت آبگرمکن گازی
2 شنبه 7 دی استان چهارمحال و بختیاری 2 نفر
مصدوم نداشت
زن و شوهر ناغانی از توابع شهرستان کیار به دلیل مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست دادند، شوهر 28 ساله و همسر 25 ساله ناغانی در محل کار خود در گلخانه‌ای در شهر ناغان، دچار گاز گرفتگی شده و مسموم شدند، با وجود تلاش‌های پرسنل اورژانس و بیمارستان برای نجات این دو شهروند، این زن و شوهر جان خود را از دست دادند استنشاق و مسمومیت با گاز منوکسیدکربن
3 جمعه 6 دی استان قم، شهرک فاطمیه فوتی نداشت 2 نفر
دو نفر که بر اثر استنشاق گاز کربن دچار مسمویت شده بودند در تماس به موقع با اورژانس 115 نجات یافتند، در تماس با اورژانس 115 مسمومیت دو نفر با گاز CO2 گزارش شد، پس از دریافت این گزارش یک اکیپ امدادی پزشکی به محل حادثه اعزام شد که به دلیل تماس به موقع که با اورژانس برقرار شد دو نفر از مرگ نجات یافته و به مراکز درمانی منتقل شدند استنشاق گاز کربن
4 جمعه 6 دی شهر ری، میدان نارنج فوتی نداشت 4 نفر
حضور به هنگام آتش نشانان، از مرگ ساکنان خانه ویلایی که بر اثر بی توجهی به اصول ایمنی دچار مسمویت شده بودند جلوگیری کرد، در پی تماس یکی از اقوام خانه مسکونی با سامانه 125 مبنی بر مسمومیت ساکنان یک خانه، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران آتش نشانان ایستگاه 9 را به محل حادثه اعزام کرد، به گفته یکی از اقوام اعضای این خانواده، زمانی که وی به این منزل مسکونی ویلایی مراجعه می کند با وضعیت بی حال ساکنان که دو خانم 36 و 41 ساله و فرزندان 7 و 13 آنها روبرو می شود که بی درنگ در تماس با سامانه 125 این موضوع را اطلاع رسانی می کند، نیروهای عملیات به محض رسیدن به محل حادثه به سرعت در و پنجره خانه را باز کرده و ساکنان را که در وضعیت بدی قرار داشتند خارج کرده و تحویل امدادگران اورژانس دادند و به بررسی محل حادثه پرداختند آتش نشانان علت این حادثه را نقص در سیستم دودکش آبگرمکن دیواری و بخاری و نشت گاز منوکسیدکربن اعلام کردند که موجب مسمومیت ساکنان خانه شده بود
5 شنبه 7 دی خیابان سراج، خیابان نجفی اصفهانی فوتی نداشت 4 نفر

هوشیاری شهروندان و حضور به موقع آتش نشانان، اعضای یک خانواده چهار نفره را از مرگ حتمی با گاز منوکسید کربن نجات داد، به دنبال تماس تعدادی از ساکنین یک مجتمع مسکونی 4 طبقه مسکونی با سامانه 125 آتش نشانی و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران آتش نشانان ایستگاه 17 را به محل اعلام شده اعزام کرد، با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه تعدادی از ساکنین یک مجتمع 4 طبقه اظهار داشتند که در طبقه چهارم این ساختمان خانواده 4 نفره ای زندگی می کنند که همسایگان نگران حال ایشان هستند، آتش نشانان بلافاصله با شکستن در واحد مسکونی وارد منزل شده و مشاهده کردند پدر و مادری جوان به نام های علی، و فاطمه (هردو 28 ساله) به همراه 2 فرزند دوقلوی دختر خود به نام های زیبا و زهرا 3 ساله بیهوش بر روی زمین افتاده اند، آتش نشانان بلافاصله با باز کردن پنجره ها راه ورود هوا را باز کردند و این خانواده را به محوطه باز طبقه همکف انتقال و تحویل امدادگران اورژانس دادند

بی توجهی به هشدارهای سازمان آتش نشانی و استفاده نادرست از بخاری و دودکش نامناسب علت این حادثه اعلام شد

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =