پسر 9 ساله، جوانترین فاتح بلندترین کوه قاره آمریکا/آن بالا ابرها زیر پای توست

یک پسر 9 ساله امریکایی توانست عنوان جوانترین فاتح قله «آکانکاگوئا» مرتفع ترین کوه قاره آمریکا را به خود اختصاص دهد.

فرخ حسابی:تایلر ارمسترانگ این کوه واقع در آرژانتین را به همرا ه پدرش و یک راهنمای اهل تبت طی کرد. تایلر بعد از رسیدن به این موفقیت در ایام کریسمس گفت: «همه بچه ها می توانند این کار را انجام دهند، تنها چیزی که آنها احتیاج دارند تلاش کردن است و اینکه ذهنشان را روی هدفشان متمرکز کنند.» سال گذشته تایلر، قله کلیمانجارو مرتفع ترین کوه افریقا را فتح کرده بود. تا کنون بیش از 100 نفر در راه فتح قله اکانکاگوئا (که ارتفاعی 6962 متری از سطح دریا دارد) جان خود را از دست داده اند. تایلر همچنین گفت: «آن بالا که هستید می توانید جو کره زمین را به طور واقعی ببینید. همه ابرها زیر پای شما هستند و هوا واقعا سرد است.»
کوین ارمسترانگ پدر تایلر به خبرنگاران گفت که پسرش در شش ماه گذشته به طور متوالی دو وعده در روز تمرین می کرده تا خود را آماده فتح بلندترین قله قاره آمریکا کند: «اکثر مردم فکر می کنند که مابه عنوان والدین تایلر او را به سمت انجام این کار هل می دهیم و ترغیب می کنیم در صورتی که کاملا برعکس است.» تایلر به خاطر شرایط سنی اش نیاز به کسب مجوز از یکی از قضات فعال در ارژانتین داشت تا بتواند این ماجراجویی را انجام دهد. پدر تایلر گفت یکی از نکاتی که قاضی را مجاب کرد تا به حضور پسر 9 ساله رضایت دهد این است که این تیم به قصد جمع آوری پول جهت انجام تحقیقات در مورد بیماری تحلیل رفتن عضلات (که مرضی است ارثی و شایع در پسر بچه ها) این کوهنوردی را انجام داده. جوانترین فردی که پیش از این توانسته بود این کوه را فتح کند 10 ساله بود و متئو مونیز نام داشت که او هم امریکایی بود و در سال 2008 این کار را انجام داد.

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    9 1
    ماشاا...
  • مصطفی A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    9 2
    یاد بچه گیهای خودم افتادم
  • علیرضا IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    9 0
    اره مصطفی یادته بچگیات اورست رو فتح کردی پسر. عجب دورانی بود یادش بخیر
  • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    3 0
    راهنمای اهل تبت تو کوههای آرژانتین چجوری راهنمایی میکرده اونوقت!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نه واقعا چجوری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟