۰ نفر
۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۳

ایسنا نوشت:

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: تصمیم دولت مبنی بر توزیع سبد کالایی از طریق بن‌کارت موجب کنترل نرخ تورم و رشد نقدینگی می‌شود.

محمدعلی اسفنانی گفت: نفس توزیع کالا بین مردم کار درستی است و اقدامی ضدتورمی است.

نماینده مردم فریدن افزود: وقتی نقدینگی در اختیار مردم قرار می‌گیرد نرخ تورم و سطح عمومی قیمت‌ها افزایش می‌یابد علاوه بر آن به احتمال قوی این مبالغ در مسیر مورد نظر دولت هزینه نمی‌شود. نمونه شکست خورده توزیع نقدی پول در جامعه، طرح ایجاد بنگاه‌های کوچک و متوسط بود که با سندسازی‌ها و اقدامات صوری مبالغ هنگفتی از جیب دولت خارج شد ولی اهداف دولت تأمین نشد.

وی اقلام خوراکی را جز کالاهایی دانست که بیشترین افزایش قیمت را طی ماه‌های گذشته تجربه کردند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: اقلام خوراکی در میان کالاهای مصرفی خانوار بالاترین نرخ تورم را در اختیار دارد از این‌رو توزیع کالا بین مردم موجب کاهش تقاضا در بازار آزاد و تعدیل نسبی قیمت‌ها می‌شود.

اسفنانی شیوه اجرایی این تصمیم دولت را قابل قبول دانست و متذکر شد: توزیع سبد کالا بین جامعه هدف از طریق بن‌کارت موجب احیای نظام کوپنی نمی‌شود.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    31 1
    ان شا الله که درسال آینده وضع معیشتی مردم بهتر و بهتر شود
  • کریمی IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    17 1
    کاشکی فکری به حال بیکارها میکردن. که نه سبد کالا میگرند ونه درامدی دارند.
    • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
      3 1
      من حال شما رو میفهمم ... اما حقیقتش این است که سرمایه دار تا از سرمایه ی خود مطمئن نباشد سرمایه گذاری نمیکند و اگر او سرمایه گذاری نکند کار نیست و بی کاری زیاد میشود ... دولت ابتدا باید سعی کند فضای کسب و کار را آرام و منطقی کند و از تصمیمات هیجانی بپرهیزد ... سپس با دادن تسهیلات به کارفرمایان مشکل بیکاری را حل کند ... هر چند میدانم که هیچ استدلالی برای آدم بیکار، کار نمیشود ... اما میتوان انتظار داشت که کمی امید در دلت روشن شود ...
  • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    2 1
    به نظر من اگر این ارقام صرف خرید کالاهای ذکر شده شود و بصورت کالا در اختیار مشمولین قرار بگیرد تحلیل فوق درست خواهد بود و اثرات کاهش تورمی را در پی خواهد داشت هر چند که از نظر اجرا کار سخت و زمان بری خواهد بود هزینه های لجستیکی نیز دارد ولی اگر بصورت پرداخت نقدی وواریز به کارت بانکی باشد حتما آثار تورمی در پی خواهد داشت
  • علی A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    8 5
    برخلاف گفته ایشان ، شیوه اجرایی این تصمیم دولت بهیچوجه درست نیست . افراد بسیاری هستند که کارگر روز مزد هستند و از محلی حقوق نمیگیرند و همیشه هم کار ندارند حقوق بخور و نمیری دارند ولی این بن کالا شامل آنها نمیشه در حالی که دولت فقط به فکر کارمندان و کارگرانی هست که حقوق ثابت ماهانه دارند و حتی با حقوق بالا این بن کالا را دریافت خواهند کرد .
  • محسن IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    6 1
    پولی که منشا اون بانک مرکزی باشه ایجاد تورم میکنه چه نقدی چه غیر نقدی ولی دومی کمی بهتر است
  • سجاد IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    5 4
    کارگران روزمزد مستحق ترین افراد برای دریافت سبد کالا هستند. از طرفی خیلی از افرادی که سبد کالا میگیرند مستحقش نیستند. زوج های که هر دو کارمند رسمی هستند و فرزندی هم ندارند نباید سبد کالا بگیرند و خیلی های دیگه
  • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    5 0
    دوباره انواع اجناس و كالاهاي غير قابل مصرف و با كيفيت پايين توسط دولت به زور به مردم تحميل مي شود . اسمش كمك به مردم است ولي در اصل سودش را شركتهاي توليد كننده بي كيفيت و كارپردازهاي محترم دولت مي برند . بيچاره به مردم .