مستشرقان به عالم بودن امام رضا(ع) اعتراف کرده‌اند

خبرگزاری ایسنا نوشت:

رییس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: امام رضا(ع) در دوران امامت خود با نبوغ فکری پاسخ‌گوی شبهات بودند و همه مستشرقان نیز به عالم بودن امام رضا (ع) اعتراف کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی انصاری بویراحمدی افزود: یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ بشر که توانست تمام شبهات ادیان و فرقه‌های جهان را به زیبایی پاسخ داده و اسلام را در تمام عالم به عنوان سرآمد ادیان الهی معرفی کند رسول اکرم(ص) بود و پس از ایشان امامان به خوبی این رسالت را به انجام رساندند.

وی بیان کرد: در زمان امام رضا(ع) سراسر جهان همه گروه‌های منحرف تنها رقیب خود را اسلام می‌دیدند لذا در جهان اسلام شبهه‌تراشی کرده و با رویکرد فرهنگی نسبت به اسلام بدبینی ایجاد می‌کردند.

وی ادامه داد: در تاریخ آمده است که در مکتب اسلام در زمان امام رضا(ع) بیش از 50 فرقه بوجود آمده بود و امام با نبوغ فکری و علم امامت خود به خوبی توانستند تمام سئوالات، شبهات و مسائل فکری جهان اسلام را به زیبایی رهبری کرده و به زیبایی به این شبهات پاسخ‌گو باشند.

انصاری بویراحمدی تاکید کرد: یکی از رسالت‌های جدی امام رضا(ع) نسبت به توجیه حضور خود در تشکیلات مامون این بود که در آن جا تمام شبهه‌افکنان جمع می‌شدند و زمینه فراهم می‌شد تا امام در سطح فراملی و فرامکتبی بتواند منویات و معارف غنی اسلام را به زیبایی تبیین کند تا تمام شبهات و افکار انحرافی جواب خود را دریافت کرده و نتوانند در اسلام نفوذ کنند.

وی اظهار کرد: مناظرات متعددی از امام رضا(ع) نقل شده است که در آن‌ها تمام سران و بزرگان علمی جهان از بلاد مختلف دعوت می‌شدند و دانشمندان تراز اول توسط مامون دعوت شده و با برگزاری جلسات از پیش تعیین شده سعی می‌کردند جدی‌ترین شبهات را وارد کنند اما امام آن چنان زیبا و علمی و با استدلال جوابگو می‌شدند که تمام آن دانشمندان کاملا محکوم شده و وادار به سکوت و اعتراف جدی می‌شدند.

رییس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: از نکات دیگر تدبیر خاص و ویژه ایشان بود که امامت و مکتب تشیع را در دل خانه دشمن تشیع به زیباترین وضع و بدون هیچ گونه عوارض منفی برای جهان تشیع راهبری کرد.

انصاری بویر احمدی، ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که توانست مکتب اسلام را در جهان بین خواص مطرح کند جلساتی بود که توسط امام رضا(ع)رهبری می‌شد و آن‌ها می‌دیدند در اسلام امامی که پیش هیچ کس درس و تلمذ نکرده و استاد است با این وجود هم در هر زمینه‌ای بهترین جواب را ارائه می‌داد.

وی در پایان گفت: اگر شخصی در فلسفه فیلسوف یا در عرفان متخصص بود و در کل هر کسی با تخصص خود از امام پاسخ دریافت می‌کرد، امام رضا(ع) در تمام ابعاد بشری به صورت فوق‌العاده‌ای صاحب نظر بودند و هر کسی هر سئوالی مطرح می‌کرد به زیباترین طریق به او توسط امام جواب داده می‌شد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    27 3
    السلام علیک یا ثامن الحجج (ع)... حضور حضرت در ایران باعث افتخاره
  • یک عاشق مولا IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    18 3
    آقا ثامن الحجج به خدا دلم گرفته است مانند طفل یتیمی زانوی غم گرفته است این روزها که روز شهادت توست مولا به مولائیت که وجودم ماتم گرفته است
  • بی نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    11 2
    پارسال دقیقا همین موقع ارباب منو طلبید و رفتم واقعا چه صفایی داشت. ان شاالله قسمت همه بشه که برند زیارت ارباب امام رضا(ع).