سخنگوی دولت اعلام کرد که بر اساس آنچه که مرکز آمار ایران اعلام کرده، خوشبختانه شاهد ادامه روند کاهنده نرخ تورم در کشور هستیم.

محمد باقر نوبخت صبح امروز بعد از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، اظهار کرد: بر اساس مطالعات و بررسی‌های مرکز آمار خوشبختانه روند تغییر نرخ تورم اعم از تورم نقطه به نقطه و تورم 12 ماهه همچنان کاهنده است.

وی افزود: بر اساس گزارش مرکز آمار، تورم نقطه به نقطه در کشور از آبان ماه به آذر از میزان 29/8 به 28/8 تقلیل پیدا کرده و تورم 12 ماهه نیز در آذر ماه نسبت به آبان ماه از میزان 35/9 به 35/5 تقلیل پیدا کرده است و این روند از دو ماه پیش آغاز شده است.

سخنگوی دولت گفت: این آمار بیانگر این است که میزان نرخ تورم در حال مهار شدن و کاهش پیدا کردن است و این ارقام به منزله کاهش قیمت‌ها نیست، بلکه روند افزایش قیمت‌ها در حال تغییر و به سمت کاهش پیدا کردن در حال حرکت است.

نوبخت گفت: با توجه به این آمار می‌توان انتظار داشت که تا پایان سال جاری نرخ تورم که میزان 35 درصد برای آن پیش‌بینی شده بود از این میزان کمتر خواهد بود.

وی همچنین تصریح کرد: برای سال 93 پیش‌بینی ما برای نرخ تورم 25 درصد پیش‌بینی شده، در حالیکه با توجه به سیاست‌های دولت برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند که این میزان از 25 درصد کمتر خواهد بود و اعلام 25 درصد اعلام بدبینانه یا محتاطانه است.

سخنگوی دولت گفت: در جلسه دولت همچنین بر اجرای دقیق اصل 44 قانون اساسی و سیاست‌های کلی ابلاغ شده در این ارتباط از سوی مقام معظم رهبری تاکید شد.

خصوصی‌سازی باید به صورت دقیق انجام شود
نوبخت تاکید کرد: دولت معتقد است که خصوصی‌سازی باید به صورت دقیق و نه فقط در راستای تامین منابع مالی، بلکه در جهت ارتقای کیفیت مدیریت بنگاه‌های دولتی و سیاست‌های ابلاغی در این راستا انجام شود.

وی گفت: امروز همچنین در جلسه هیات دولت بر اهمیت ایمن بودن جاده‌های کشور برای عبور و مرور مردم تاکید شد و در این راستا قرار شد که بیش از هزار میلیارد ریال به تفکیک استان‌های مختلف در اختیار وزارت راه قرار گیرد.

سخنگوی دولت افزود: بنابراین دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های مسئول موظف هستند که در روزهای سخت زمستان جاده‌ها را برای رفت و آمد مردم آماده و ایمن کنند.

سخنگوی دولت در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با دستور رییس‌جمهور به معاون اول در جهت مقابله با رانت‌خواران و ویژه‌خواران، گفت: همان‌طور که شما اشاره کردید این یک مطالبه‌ای بود که از سوی رییس‌جمهور از معاون اول رییس‌جمهور خواسته شد و ایشان نامه رییس‌جمهور در این راستا را دریافت کردند و سازوکار اجرایی شدن این موضوع در حال تهیه شدن است.

افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده ، 18 درصد است
نوبخت همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که دولت در راستای افزایش حقوق کارکنان دولت میزان 18 درصد را در نظر گرفته در حالیکه نمایندگان مجلس معتقدند که این افزایش حقوق باید بر اساس نرخ تورم باشد، تصریح کرد: همان‌طور که شما مطرح کردید و من در جلسات قبل نیز مطرح کرده بودم در لایحه بودجه سال 93 میزان افزایش حقوق کارکنان دولت 18 درصد است و همان‌طور که در قانون آمده باید افزایش حقوق کارکنان دولت متناسب با میزان تورم باشد.

وی در این راستا افزود: دولت دو کار برای حفظ قدرت خرید کارکنان دولت در دستور کار قرار داده از این سو تلاش می‌کند که نرخ تورم را تقلیل دهد و از سوی دیگر در تلاش است تا با افزایش حقوق کارکنان بخشی از کاهش قدرت خرید کارکنان دولت را جبران کند و دولت در سال 1393 هر دوی این کار را در دستور کار قرار داده است.

نوبخت ادامه داد: دولت با امکانات مالی فراوانی مواجه نیست که بتواند بیش از حد معین مشخص شده نسبت به افزایش حقوق اقدام کند.

سخنگوی دولت با اشاره به تلاش‌های دولت در راستای کاهش نرخ تورم و با بیان این‌که برخی معتقدند که میزان نرخ تورم در سال آینده می‌تواند به 20 الی 21 درصد کاهش پیدا کند، اظهارداشت: در ارتباط با افزایش حقوق کارکنان دولت فراموش نکنید که بودجه سال 1393 نسبت به بودجه سال 92، 7/3 دهم تقلیل پیدا کرده و در واقع منابعی که دولت در اختیار دارد نسبت به سال جاری هفت درصد کاهش پیدا کرده و در عین حال تلاش کرده که حقوق کارکنان را 18 درصد افزایش دهد.

وی با بیان این‌که ما از این بابت شرمنده هستیم که نمی‌توانیم بیش از این افزایش دهیم، گفت: ما نیز در دولت دلمان می‌خواهد نسبت به افزایش واقعی قدرت خرید مردم اقدام کنیم، ولی در حال حاضر توانایی دولت در این حد است.

نوبخت همچنین تاکید کرد: بر اساس بند «ب» ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری، دستگاه‌های دولتی می‌توانند علاوه بر افزایش سنواتی حقوق کارمندان خود که از سوی دولت انجام می‌شود اگر در دستگاه خود صرفه‌جویی و بهره‌وری داشته باشند می‌توانند نتایج حاصل از این صرفه‌جویی و بهره‌وری را در راستای افزایش حقوق کارمندان خود به کار بگیرند و نسبت به این موضوع یعنی افزایش حقوق کارمندان خود اقدام کنند.

سخنگوی دولت در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در مورد اقدامات دولت در راستای صرفه‌جویی در ارتباط با میزان مصرف برق و گاز در دستگاه‌های دولتی،‌تاکید کرد: دولت با صدور بخشنامه‌های متعدد و اعلام سازوکارهایی از جمله استفاده از وسایل انرژی‌بر با کیفیت بهتر تلاش در راستای صرفه‌جویی در ارتباط با مصرف انرژی در دستگاه‌ها داشته و این امر را به دستگاه‌های دولتی تکلیف کرده است.

وی گفت:‌ ما معتقدیم که همزمان با انجام کار و عدم تقلیل ساعت کاری می‌توان با سازوکارهای مناسب و استفاده بهینه از دستگاه‌های موجود، میزان مصرف انرژی را تقلیل داد.

نوبخت همچنین در مورد زمان راه‌اندازی خطوط پروازی ایران و واشنگتن و این‌که گفته شده این کار در ماه دسامبر انجام می‌شود، تاکید کرد: من در این ارتباط از دستگاه‌ مربوطه کسب اطلاع می‌کنم و پاسخ دقیق آن را به شما می‌دهم.

سخنگوی دولت در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که در حال حاضر در مورد دستور رییس‌جمهور به معاون اول رییس‌جمهور جهت مبارزه با رانت‌خواران و ویژه‌خواران تحلیل‌های مختلفی وجود دارد و عده‌ای معتقدند که دولت در این ارتباط به اسناد و مدارکی دست پیدا کرده و عده‌ای دیگر آن را مرتبط با حوادث ترکیه می‌دانند و نظر شما در این تحلیل‌ها چیست و کدام یک منطبق بر واقعیت است، گفت: فکر می‌کنم افرادی که صاحب قلم هستند در این چند روز تحلیل‌های متفاوتی در این ارتباط در رسانه‌ها منتشر کردند.

وی تصریح کرد: ما موظف هستیم که دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایی که وجود دارد و اجرای آن در راستای پیشگیری و جلوگیری از وقوع جرم است را اجرایی کنیم و دولت تلاش دارد که به موقع این اقدامات را انجام دهد.

نوبخت همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به 35 مصوبه‌ای که دولت در هفدهم شهریور اعلام کرد، اشاره و گفت‌: این مصوبات در راستای بهبود فضای کسب و کار و روان‌سازی کار گمرک و تسهیل فعالیت بانک‌ها انجام شد.

سخنگوی دولت همچنین به تلاش دولت در راستای به احصا در آوردن میزان بدهی‌های دولت به پیمانکاران خصوصی اشاره کرد و افزود: مطالبه رییس‌جمهور در راستای سالم‌سازی کارهاست و ما تحلیل‌هایی که در این ارتباط وجود دارد را به افراد می‌سپاریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا گزارش خاصی از رانت‌خواری و ویژه‌خواری به رییس‌جمهور رسیده بود که رییس‌جمهور چنین دستوری را داد؟ تصریح کرد: بر حسب ضرورت و شرایط دولت موظف است که تصمیماتی را بگیرد و پیگیری‌هایی را انجام دهد.

نباید در شرایط تحریم عده‌ای منافع شخصی‌شان را دنبال کنند
نوبخت با بیان این‌که مقابله با ویژه‌خواری و رانت‌خواری در کنار اولویت‌هایی چون تسهیل فضای کسب و کار از جمله اولویت‌های دولت است، گفت: در شرایط تحریم نباید فضایی ایجاد شود که عده‌ای درصدد برآیند که منافع شخصی‌شان را دنبال کنند.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چه زمانی سفرهای استانی رییس‌جمهور آغاز خواهد شد و این‌که عده‌ای معتقدند دیدار رییس‌جمهور با مجمع استانی نمایندگان در مجلس مانع از انجام سفرهای استانی شده است، تاکید کرد: سفرهای استانی رییس‌جمهور انجام خواهد شد و دیدار با مجامع استانی نمایندگان منافاتی با سفرهای استانی ندارد.


برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 72
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسی AU ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    خیلی هم خوب
    • بی نام IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
      افزایش حقوق کارمندان 18 درصد!!!!!!!!!!!! نکنه تورم هم همین اندازه است و ما خبر نداریم؟!! بیچاره کارمندان دولت تدبیر و امید!!!!
    • بی نام A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
      1 0
      این بود بلدم بلدم آقای روحانی؟؟؟؟
  • ali A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    سلام آقاي نوبخت شرمندگي شما براي خانواده کارکنان آب و نان نمي شود. به نظر شما مي توان پس از خريد بجاي پرداخت پول به بقال و نانواي محل گفت من شرمنده ام؟؟؟ ضمنا شما که الحمدالله دکري داريد بفرماييد قدر نسبت افزايش حقوق به تورم چه عددي است؟؟؟ ميدانيد که عدد 1 يا 2 يا...... هم با عدد 40( درصد تورم ) ارتباط دارد.
    • بی نام A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
      این زبونو اگه واسه دولت قبل داشتی الان حال و روزت این نبود بزرگوار!
    • بی نام A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
      به نظر شما شرمنده باید این دولت باشد یا دولت قبلی که این همه خرابکاری کرد و حتی معذرت نخواست؟؟؟واقعا برات متاسفم
    • بی نام A1 ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
      مثل اینکه شما هنوز متوجه نشدی جیب دولت خالیه هرچقدر ببره رو حقوقامون با استقراض از بانک مرکزی باعث تورم شدید میشه...شما دوست داری صد تومان بیشتر بره رو حقوقت در عوض دویست هزار هزینه های زندگیت بیشتر بشه؟!!!
    • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
      17 38
      آفرین.این آقای بی نام هم از اون مفت خوراس که مرفه بی درده.مطمءن تورم نباشه یا باشه وضع ما همینه
    • بی نام A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
      16 4
      دوست عزیز من ته به احمدی نژاد رای دادم نه به روحانی اما اینو میدونم که هر فردی ادعا میکنه رئیس جمهوره باید به داد مردم برسه .هیچ نغییری اتفاق نیافتاده همون گرونیا هنور هست البته یکم آرادی بیان ایجاد شده یکم .مشکل ما ایرانیا اینه که به نفع خودمون (مردم)کار نمیکنم طرفدار الکی هستیم
    • علی (علی اولی) A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
      7 3
      سلام دوستان عزیز منظور من هم دولت قبلی و هم دولت فعلی هست. من سیاستهای اقتصادی دولت قبلی رو هم قبول ندارم پس لطفا منو به طرفداری از جناحی متهم نکنین. حرف من اینه :این افزایش حقوق در شان خانواده یک ایرانی نیست. اگر هم طرفدار دولت قبلی باشم که نیستم حرفم حق است.بهمضمون نظرم توجه کنیدنه به خودم. بنا به فرموده امام علی باید به گفته توجه کنیم نه به گوینده!!!
  • بی نام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    از هر اقدامی که دولت روحانی انجام بده حمایت میکنیم حتی اگر افزایش حقوق هم نده من یکی راضیم
    • بی نام A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
      8 4
      منم ازاينكه اوضاع اقتصادي بدتر اين نشده راضيم اگه يكي ديگه از اون5كانديدا رئيس جمهور شده بود الان چه اوضاعي داشتيم؟
    • بی نام A1 ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
      5 11
      این نشون از تعصب بی خود خیلی از شماهاست که ظاهرا بر همین اساس به روحانی رای دادید.
    • بی نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
      2 5
      ما افتخار میکنیم که به روحانی رای دادیم. چون به تدبیر - عقلانیت- شعور- تفکر- مردم داری- متانت- بزرگواری - پاکی- صداقت - ضد رانت خواری و دلالی- راستگویی- هوچی نبودن و صدها صفت نیک دیگر رای دادیم
  • رضا IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    44 26
    با این افزایش حقوق کارمندان انتظار معجزه نداشته باشید که بهره وری کارمندان آفزایش یابد تکلیف ما که در گرمای 50 درجه کار می کنیم چیست شرمنده گی شما برای خانواده ما فایده ای ندارد چرا ما کارمندان و کارگران چوب بی تدبیری شما دولت مردان را بخوریم تا کی ......؟ آن دولت قبل که تدبیر و امید نبود شما چطور...؟
    • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
      3 3
      بهره وری کارمندا چه حقوق بالا بره چه نره در حد اپسیلونه مطمئن باشد خودمونیم واقعا افزایش حقوق کارکنان دولت ربطی به بهره وری داره
    • بی نام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
      1 4
      تو رایط رشدمنفی پنج و هشت دهم درصدی و رشد جمعیت 1.7 درصدی وضع هر ایرانی به طور متوسط 7.5 درصد بد باید بشه... دولت باید اتفاقا بار این رنجی که احمدی نژاد به پیکره کشور وارد کرد رو سعی کنه از بخش های غیر مولد کم بکنه اگه شما ناراضی هستی از حقوقت 60 میلیون ایرانی هم ناراضی اند ه به خاطر حقوق حضرتعالی تورم کمرشون رو بشکونه لذا به جای گیر دادن به تصمیم منطقی دولت به با عث و بانی این اوضاع نابه سامان و تحریم فلج کننده گیر بده
  • بی نام A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    26 9
    عجیبه تمام دنیا تورمشون رو به بهبوده مال ما نه بهبودی حاصل شده بغیر از حرف و وعده و وعید که میشه و گرونی کالا های ضروری و خوراکی و همچنین کاهش حقوق ها نسبت به سال قبل و حتما قطه یارانه ها و بعدش گرانی سوخت و ...... چقدر عالی داره میشه به به سازمان بازنستگی کشور یک مصوبه در دست اجرا داره که اگر معاونت توسعه نیروی انسانی رئیس جمهور امضا کنه و ابلاغ کنه بهشون حقوقاشون تا دوبرابر و نیم افزایش پیدا میکنه سایر دستگاه های دیگه مثل دارایی و نیرو و نفت و مخابرات هم چیننی مصوباتی خیلی محرمانه گرفتند بدون سر و صدا حای معاونت خود راهبردی رئیس جمهور نیز چنین کردند بدون درج در احکام ایا اینا قانونیه ؟؟ اگر این پرداخت ها قانونیه چرا به بازنشستگان ریالی تعلق نمیگیره که موجب این بشه چند سال دیگه در اعتراض ع
    • شریفی A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
      4 3
      سلام؛ بذار شروع کنند عزیز، 8 سال طبل تو خالی، کلاه سر مردم ، احتکار ، اختلاس، مقدس مآبی و حرف . یه کمی تعصبات رو کنار بزنیم این طیف و جناح مجرب و کار آزموده را پشتیبانی کنیم الحمدلله خوب بلدن کارشونو انجام بدهند مراوده و تعامل و ارتباط با جهان زمان میخواد ، بعداز اون همه گند زدن ها و خراب کاری ها ، راه چند ساله را که نمی شودیک شبه رفت . ما که امیدواریم . قربانت حمید
  • پنتهاووس نشین IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    67 13
    انشاالله امیدوارم اقای دکتر متوجه حال و روز بازنشستگان باشند لطفا با لبخندهای احمدی نژادی دل ما را خون تر از این نکنید
    • بازنشسته A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
      3 0
      به فکر ما بزنشسته ها باشید ما که بهره وری نداریم و حقوق من بازنشسته اموزش وپرورش که شش سال پیش بازنشسته شده ام با بازنشسته های فعلی در همان مدارج هم سطح اختلاف زیادی دارد خواهشمند یم حقوق مارا یکسان کنید.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    44 24
    جناب آقای نوبخت افزایش حقوق در پایان سال بر اساس تورم سال قبل اعمال میشود . شما سهواً یا عاماً تورم سال 92 را نادیده گرفته اید و بر مبنای احتمال کاهش تورم سال آینده به زیر 25% نظر میدهید که تخلف قانونی است . تورم پیش بینی شده امسال 35% و خوشبینانه 32% است که باید حداقل به میزان فوق افزایش حقوق داشته باشیم . لطفاً مسیر دولت قبل را نروید که به سمت ترکستان است
    • بی نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
      5 0
      فرمایش شما کاملا صحیح و دقیق بود. امیدوارم قبل از اینکه کارمندان به دیوان عدالت اداری بابت این خلاف قانون شکایت کنند خود دولت تدبیر و امید نسبت به اجرای کامل قانون خدمات کشوری اقدام نماید. نه به اندازه ایکه به نفعشه. مخلص کلام: اگه غیر از اینه پس قانون فقط برای مردمه؟ و هیچ دستگاه دولتی و حکومتی هیچ پایبندیی به قانون نداره
  • کیا IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    34 4
    داداش من شرمنده ام که نشد جواب . آیا اگر روزی اوضاعتون خوب شد حاضرید بیشتر از تورم به کارکنان دولت افزایش دهید تا جبران گذشته شود ؟
  • صادقی IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    20 2
    راه حل جناب اقای نوبخت یعنی جبران حقوق از محل صرفه جویی ها و ارتقا بهره وری برای شاغلین درست . بازنشسته های فلک زده چه کنند
  • بی نام IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    32 3
    نکنه دولت میخواد حقوق کارمندان را افزایش نده ولی در عوض سبد کالایی بهشون بده و یه جوری کارمندان فکر کنند که دولت خیلی بهشون لطف کرده که هر فصل بهشون سبد کالا میده؟!!!!
  • بی نام IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    17 1
    یعنی آقای نوبخت داره توجیه میکنه، قانون رو تورم نقطه به نقطه ماه به ماه، مبنای قانون نیست، حتی اگه تورم در طی یک ماه به صفر هم برسه، مبنای محاسبه تورم نقطه به نقطه سالیانه است که طبق اظهار نظر خود آقایان، تا همین لحظه از 35 درصد گذر کرده.
  • حسین NL ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    33 12
    هر وقت میان مصاحبه میکنند که یک درصد کم شده!! پس چرا ما چیزی نمیبینیم؟ چرا همه چی گرون تر از قبل شده پس ؟ نکنه باید بیایم محل شما خرید کنیم؟ خبر بچاپ لطفا!
  • ....... IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    6 6
    من عاشق این اخباراتونم
  • فرامرز A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    18 4
    کارمندان همیشه جزو بدبخت ترین اقشار جامعه بوده اند. یکی از شرکتهای دولتی که از عقب مانده ترین شرکتها در زمینه رفاه پرسنلی هستش ، شرکت پست هست که خود وزیر مربوطه هم به این موضوع اشراف داره ولی تا بحال هیچ اقدامی انجام نداده .
  • مهربان توسی A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    49 1
    کاش اوضاع مالی کارمندا وکارگران خوب بشه
  • بی نام A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    26 11
    با این تدابیر دولت محترم تا چند سال حقوق کارمندان به صفر نزدیک خواهد شد؟
  • صادق A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    34 7
    تورم چطور داره میاد پایین ؟ دلار که رفتش بالا. طلا هم اونس اومده پایین .لبنیات ولوبیا و غیره هم ارزان که نشده هیچ گرانتر شده.سال دیگه هم مرحله دوم هدفمندی و قطع یارانه وگرانی دوباره قبوض و بنزین ودر نهایت دوباره گرانی تمامی کالاها.پس چطوری می خواهید قدرت خرید را افزایش بدهید.
    • بهزاد IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
      2 2
      عزیز نرخ تورم کاهش پیدا کرده نه که کالاها ارزانتر شدن، بین اینا خیلی فرق هست. یعنی نرخ افزایش قیمت ها کاهش پیدا کرده. دوستان خواهشا انتظار معجزه نداشته یاشید باید دید روند اقتصادی دولت چجوریه؟ رو به بهبوده یا نه؟
    • محمد IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
      2 0
      نرخ تورم اومده پایین؟؟؟؟؟؟ عزیزم درست بخون نرخ رشد اومده پایین نه نرخ تورم!!! با بهتر بگم شتاب افزایش تورم کمتر شده و گرنه تورم رو حالا حالاها داریم
  • بی نام A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    15 1
    نباید در شرایط تحریم عده‌ای منافع شخصی‌شان را دنبال کنند ولی خوب دنبال میکنند نمونه هایش هم پر است۰ مجازاتشان کنید و پول ملت را پس بگیرید
  • بی نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    24 1
    کاهش تورم.......؟چیزی عجیب درایران امکان نداره مگه مافیا میزارن...؟؟!! خدا ازشون نگذره
  • سعید EU ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    12 4
    فقط کارکنان دولت.فقط دولت؟؟؟؟یعنی ما که توی شرکت های خصوصی پیغام میزاریم بدبختیم دیگه
  • یک معلم IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    19 2
    آیاافزایش حقوق داخلی وزارتخانه ها ازمحل صرفه جویی باهم مساوی است.مثلاآموزش وپرورش که بدهی وکسری چند ساله به معلمان دارد ازکجا صرفه جویی مکند.وبا وزارت نفت،صنایع و... قابل مقاسیه است.یک بار هم شده بگذارید ا افزایش قدرت خرید معلمان از فشار کمر شکن اقتصاد آنان کاسته شود.
  • محمد باقر IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    حالا دولت یه حرکت پوپولیستی میزد حقوقا را سه برابر می کرد خوب بود؟.....اینکه سطح معیشت مردم تو دو سال اخیر کاهش یافته یه حقیقته... ولی راه درمانش افزایش تولید ناخالص داخلیه که اساسش بر پای ثبات اقتصادی استواره که یکی از مهمترین ویژگی های این ثبات پایین بودن نرخ تورمه. یعنی دولت تا می تونه نباید پول بی پشتوانه چاپ کنه یعنی دولت نمی تونه به اندازه ی تورم حقوقا را ببره بالا....به امید ایرانی آباد
    • بی نام A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
      2 10
      حتما دادن دو سبد کالا حرکتی روشنفکرانه و کاملا علمی است
  • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    25 13
    دوستان فراموش نکنن که سال گذشته این موقع چه وضعیتی داشتیم...
    • بی نام A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
      2 0
      والا اون موقع كه احمدي نژاد رئيس جمهور بود ميگفتند وضعيتتان را با افغانستان و كشورهاي آفريقايي مقايسه كنيد و بگوييد خدارو شكر(چه وضعيت سياسي چه اقتصادي) ميگفتند "الفقر فخري" و الي آخر.حالا همان ها يادشان آمده كه گشنگي خوب نيست و زندگي بهتر حق مسلم ماست ولي كاش در اعتراضهايمان جانب انصاف را نگه داريم
    • hossein NL ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
      3 1
      همین بود ! وضع بهترم بود برادر !!!!!
    • بی نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
      1 0
      چهوضعیتی داشتیم؟
  • محسن IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    7 17
    دولت باید بادادن سبد کالای اساسی هم قدرت خرید راحفظ کند وهم گرانی وتورم رامهارکند.افزایش حقوق دردی رادوانمیکند.وتورم زااست ازسوی دیگر بافعال کردت بخشهای خصوصی بهره وری نیروی انسانی راافزایش دهدچون عدم بهره وری نیروی انسانی یکی ازعوامل مهم ایجادتورم است. دولت میتواند درهروزارتخانه طرحهای بزرگ و مشکل گشا را مشخص کندوبااعلام عمومی دررسانه ها وسایت هاوبصورت شفاف سرمایه گذاران بخش خصوصی وتعاونی ها رابه سرمایه گذاری دعوت کند وپولهای سرگردان رابکارگیردتاتورم مهارشود.خواهش میکنم نظرمن راچاپ کنید
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    26 9
    تورم آخر 93 چه ربطی به افزایش حقوق اول سال 93 داره؟؟؟؟اگه آخر 93 شد 25% اونوقت افزایش حقوق 94 باید بشه 25%..با 35 درصدی که جناب نوبخت میگن تا آخر سال حقوق کارمندا باید 35% اضافه بشه نه 18%..دوستانی که حقوق بگیرنن خوب میدونن که این عقب افتادن ها تصاعدیه.نی امسال که 15% کمتز از نرخ تورم عقب افتادیم. وقتی 18% 93 اضافه کنن تازه میرسیم به میزانی که باید اول سال 92 اضافه حقوق می داشتیم یعنی ما حقوق بگیرا عملا یک سال از تورم عقبیم!!!!!!
  • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    68 15
    جناب اقای نوبخت اگر پس از بیست سال کار ششصد نومان حقوق می گرفتی با ز هم لبخند می ردی
  • عطا IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    23 2
    تا یارانه ها را حذف نکنید و ریشه دلال و واسته گری را از بین نبرید و به تولیدات کشاورزی اهمیت ندهید و جمعیت را گاهش ندهید این مملکت درست نمیشه
  • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    12 5
    كدام كاهش تورم . اقنصاد دچار ركود شديد شده و شما هم بهره برداري ميكنيد.چه كالايي ارزان شده ؟ اعلام كنيد.بر چه اساسي تورم كم شده است. مثل اينكه جهش سه برابري نرخ دلار و كالا ها را فراموش فرموده اند. آيا حقوق و دستمزدها هم نبايد سه برابر شود؟
  • محمد A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    0 0
    کاش حقوق بازنشسته ها را بیشتر افزایش میدادید چون 1- مخارج بیشتری نسبت به جوانان دارند 2- با دست از کارهایی نظیر مسافرکشی و ....... شغل های خالی برای سایرین فراهم میشد. باور کنید بازنشسته ها با عروس و داماد و نوه و ........ خیلی سختی میکشند.
  • علی IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    1 0
    این آقا معلم هم فقط تعریف جدیدی ار تورم را زور چپان میکنه به مغز مردم . آقا برای من بی سواد تعریف تورم مهم نیست که کاهش نرخ کرانی باشه یا کاهش قیمت . مهم تناسب پولی است که سر ماه وارد جیبم میشه با پولی که ماهانه هزینه می کنم.
  • بی نام IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    0 0
    اصلا هیچ چیز ارزانتر نشده حتی نرخ تورم هم کاهش پیدا نکرده. اگه دولت ....:» راستگویان «:....نبود می گفتیم می خواهید فریبمان بدهید.
  • عشق احمدی نژاد IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    4 1
    حقوق وزرا چند برابر میشه شرمنده نمیشین ؟ 2600 میلیارد رانت میدین شرمنده نمیشین؟ واسه دانشگاه خصوصیب یک میلیارد میدین شرمنده نمیشین ؟ راستی کسی فهمید رییس جمهور کدوم دانشگاه حقوق میگیره ؟ چی ؟‌صداشو در نیاریم ؟ خبر بی جرات
  • شهره IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    3 0
    آقای روحانی محترم از شما خواه می کنیم تورم را به 5 درصد برسانید دلار را به 1000 تومان برسانید. ما از شما نه حقوق اضافه می خواهیم نه یارانه!!!!!!!!!!! وقتی حقوق زیاد می شود تورم باد میکنه. مثل گرونی بنزین که مردم را بدبخت و بیچاره خواهد کرد.
  • رنده A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    4 0
    اقای نوبخت کاش توهم وضعیتت مثل ما بودتامیدانستی بااین حکم تو وشرمندگی ات ریشه وبنیان معلم ان رانابودکردی ومیکند بدترازصدفوش است خودت که کاخ داری وسرمایه وکارخانه وهزاران وام بلاعوض گرفتی حقداری بی خیال و سهل انگارنسبت به معلمان باشی
  • شیرو A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    3 0
    آقای نوبخت هرچی که توشرکتهاونهادها اضاف بیاره مدیراو........بالا میکشن.اگه مردی حقوق خودت چنده.با600تومان میتونی زندگی کنی ؟شرمندگی شدجواب؟چندسال بعدمعلومت میشه!؟
  • بنده خدا IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    3 0
    کاش کمی به فکر قشر های دیگر جامعه هم بود.
  • بی نام A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    3 0
    مگه دراین دولت تورم هم می تواندوجودداشته یاشد.کلیدقفل تورم مگه گمشده است!؟
  • بی نام IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    3 1
    دولتها با هم هیچ فرقی ندارند فقط شکل آدمهایش عوض میشود! برای مردم همان آش و همان کاسه است ...
  • بی نام A1 ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    2 0
    دروغه
  • مهدی A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    3 0
    دولت بر اساس خیالات تصمیم میگیرد و می خواهد بر اساس تصورات خود قانون را زیر پا بگذارد . ما کارمندان دولت کاری به پایین آمدن یا بالا رفتن تورم نداریم ما حق خود را بر اساس قوانین مصوّب میخواهیم نه بیشتر و نه کمتر... دولت نباید حقوق بگیران را بی سواد و توسری خور فرض کند و حاصل این بی قانونی را که پول های کلان میشود را به سرمایه داران بدهد تا آنها براحتی مال حقوق بگیران را چپاول کنند و به خارج از کشور ببرند و به ریش همۀ ملت ایران بخندند.. دولتی که سر کار آمده است از بهارش پیداست که گرگی است در لباس میش.. میخواهد از جیب کارمندان کلاه بدوزد و بر سر حقوق بگیران بگذارد ...
  • جلال A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    0 0
    تصمیم کاملا ب جا و درستی هستش ولی شرایط داره که مهمترینش نقش اساسی و کنترل کننده دولت در بالا نرفتن قیمت هاست.نشه فرداروزی بعد از افزایش 18 درصدی ، قیمت های اقلام پرمصرف 30 درصد گران بشه.اگه واقعا بتونن قیمت ها رو در این یک سال کنترل کنن تصمیم خوبیه.در ضمن در هیچ اداره دولتی و خصوصی در ایران خود کارفرما حقوق رو زیاد تر نمیده که شما میگید صرفه جویی کنید و خودتون حقوق بالاتر بدید.در ادارات دولتی که مدیر دوست داره واسه خودشیرینی و ابقا در پست کم زیردستاش بزاره(فقط زیردست ن خودشون) خصوصیام که دیگه نگو
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    2 1
    واي من كه ذوق زده شدم چقدر كاهش !!!!! اين همه تلاش نكنيد تو رو خدا
  • بن نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    2 1
    مركبات ارزانتر شد ،وباغداران ورشكستة
  • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    3 0
    حالا همه ی این ها به کنار میشه بگین این کارگرهای بدبخت رو برای چی دوباره میخوان به صورت پیمانکار در بیارن یا بندازن زیر دست پیمانکار واقعا نمیشه گفت دولت تدبیر وامید نا امیدی تو دلمون ایجاد کردین آنلاین منتشر کن
  • بی نام A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    1 2
    اقای نوبخت تو رو خدا با سیاست خارجی خوب و درست خزانه خالی محمود رو پر کنین تا همه ازش بهره ببریم
  • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    3 0
    اگر تورم کاهش پیدا کرده بیشتر ازاینکه به خاطر تلاشهای دولت باشه به دلیل عدم تزریق پول تو جامعه است مثلا چند ماه اضافه کارای معلما رو ندادند و... خیلی خوشحال نباشید
  • کارمنگر IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    1 0
    افزایش حقوق هرسال هفده الی هجده درصدا اما نرخ تورم هر ماه بیست و پنج درصد؟ ما هم خدایی داریم
  • اعتمادی A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    با سلام پول برای حقوق ومزایای 25 میلونی رییس سازمان باز نسشتگی و امثال هست . ولی برای افزایش سنواتی طبق قوانین برنامه وماده 125 خدمات کشور که مقام معظم رهبری فر مودند قانون فصل الخطاب است دولت ومجلس به فر مایشات رهبر وقانون احترام بگذارد . در مملکت که نمی شود یکجا قانون اجرا بشود وجای دیگر نه این از ضعف مجلس محترم است .که نظارت بر اجرای قانون ندارد.
  • علیرضا A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    1 2
    آقای نوبخت توی بازار نیست ببین تورم چه غوغا ساخته ببین پنیر 1000 تومانی شده 3000 تومان وزن پنیر نصفه شده بقیه اقلام همینطور
  • دولتی IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    0 0
    لطفا خواهشمندم کسانی که چیزی نمی دانند مملکت چه خبری حرف بی خودی نزنند چون دولت یارانه ای که میده45500انگار یه پول جیبی دو هزاری تو جیب شما ها گذاشت بایارانه ای که می ده خداییییییییییییییییییییییییییییییییییییی چی کار میه شه کرددددددددددددد////////////؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟