مدیرعامل خانه سینمای ایران صحبت های رئیس جمهور را در جمع هنرمندان شفاف، کاربردی و اجرایی ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمع گسترده ای از هنرمندان روز چهارشنبه 18 دی ماه با رئیس جمهور دیدار کردند و در این دیدار حسن روحانی رئیس دولت یازدهم درباره موضوعات مختلفی در حوزه فرهنگ و هنر و به طور مشخص سینما صحبت کرد.

محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین تحلیل خود را از این دیدار چنین مطرح کرد: «صحبت‌های آقای رئیس جمهور به نسبت صحبت‌های رئیس جمهورهای قبلی، شفا‌ف تر، روشن‌تر، صریح‌تر، کاربردی‌تر و اجرایی‌تر بود. دلیل این رویکرد در این صحبت ها آن است که مشکلات ما امروز از جنسی شده که در مقایسه با سال های قبل باید روشن تر درباره آن ها صحبت شود.»

او با اشاره به اینکه رئیس جمهور از زمان انتخابات همین رویه را در صحبت های خود پیش گرفته، گفت: «این فضا از قبل انتخابات تا امروز بود زیرا مردم باید تصمیم‌گیری می‌کردند و به همین دلیل آقای روحانی در جریان انتخابات هم سعی کرد روشن صحبت کند.»

عسگرپور درباره موضوعات مطرح شده در این جلسه از سوی رئیس جمهور گفت: «آقای رئیس جمهور در این جلسه مشروح و مبسوط وعده‌های خوبی دادند و صحبت‌هایشان نشان از آن داشت که اشراف دقیقی به فرهنگ و هنر دارد. این مساله را باید به فال نیک بگیریم.»

او در مورد قابلیت اجرایی شدن سخنان رئیس جمهور گفت: «در مملکتی زندگی می‌کنیم که تفکیک قوا صورت گرفته، اما عملا تقسیم قدرت به تبع تفکیک قوا نیست و با شکلی ناهمگون در این زمینه مواجهیم. به خصوص این مساله در مورد قوه مجریه و قوه مقننه مشاهده می شود و گاه تفکیک اینکه کدام اجرا کننده است و کدام قانون گذار سخت می شود. همه ماجرا هم به اینجا ختم نمی‌شود و سایر نهادها هم به شکلی جدی در زمینه پیش بردن سیاست‌ها حضور دارند.»

مدیرعامل خانه سینما با اشاره به اینکه برخی مخالفان با سخنان رئیس جمهور دیدگاه منفی خود را گفت و گوهایشان مطرح کرده اند، گفت: «افرادی که با بخشی از صحبت های رئیس جمهور مشکل داشتند از هم اکنون اظهارات خود را آغازا کرده اند. باید این را بپذیریم که وقتی حرف‌های امیدبخش رئیس جمهور می تواند به واقع موجب شادی شود که تفکیک قدرت درست صورت گرفته باشد و مردم بدانند اگر گفته می شود ممیزی باید این گونه اعمال شود تا مرحله اجرا همین گفته است که تحقق می یابد و در نیمه راه تغییر مسیری اتفاق نمی افتد.»

او ادامه داد: «اما فضای جامعه این طور نیست. هر بخشی که قدرتی در اختیار داشته باشد، چه کم چه زیاد ممکن است در سینما وورد پیدا کند و تغییراتی که به زعم خود مناسب است وارد کند.»

عسگرپور در پایان سخنانش به نکته مهمی که در سخنان رئیس جمهور بود اشاره کرد و گفت: «رئیس جمهور نکته ای را در پایان گفتند که اهمیت زیادی داشت. او اعلام کرد که پیام 24 خرداد باید درست شنیده شود. او تاکید کرد از پشتوانه اهالی فرهنگ و هنر برای تدبیر امور استفاده خواهد شد، کاری که دولت قبل نتوانسته بود انجام دهد و دولت‌های قبل تر تا حدی از این همراهی‌ها بهره برده بودند. البته این همراهی از دو دهه قبل کم و کم تر شد تا در دولت دهم قطع رابطه صورت گرفت. به گفته رئیس جمهور حالا زمانی است هنرمندان و دولت همراه خواهند بود.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    3 0
    صحبت‌های رئیس‌جمهور درست بود، هنرمند ارزشی و غیرارزشی نداریم. این تقسیم‌بندی‌ها یادگار دوران رژیم‌های عقب‌مونده کمونیسم دهاتیه روسیه و چینه. اون آقایی که میگه تقسیم هنر به ارزشی و غیرارزشی در قرآن هم اومده احتمالاً نسخه‌ی قرآنشو استالین و مائو براش فرستادن.
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    0 0
    خاتمی هم روشن درباره هنر حرف می زد. انصاف هم خوب چیزی است.