عضو جامعه روحانیت مبارز معتقد است اصولگرایان برای رسیدن به سازوکار مشخصی برای وحدت در انتخابات آینده نباید جلسات هم اندیشی را نفی کنند.

به گزارش خبرآنلاین، چندی پیش خبر برگزاری جلسات انتخاباتی اصولگرایان این بار با ریش سفیدی حجت الاسلام تقوی عضو جامعه روحانیت مبارز رسانه‌ای شد. گرچه تقوی تاکید دارد این جلسات انتخاباتی نیست و به طور متداول برگزار می‌شده است اما اظهارنظرهای اخیر چهره های سیاسی درخصوص برپایی این جلسات هم اندیشی آن را به موضوعی فراتر از جلسات متداول تبدیل کرده و انتخاباتی بودن این جلسات را آشکار کرده است.

با این وجود برخی اصولگرایان از هم اکنون ساز مخالف خود با این قسم جلسات را آشکار کرده‌اند، آنگونه که روز گذشته علیرضا زاکانی صراحتا از عدم حضور تشکل‌های ایثارگران و رهپویان و طیف نزدیک به حدادعادل در این جلسات هم اندیشی خبر داد و تاکید کرد در سازوکاری که افراد محور وحدت باشند حضور نخواهند یافت.

در همین راستا حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز نفس برپایی چنین جلساتی را برای هم افزایی و وحدت بین اصولگرایان مفید می‌داند و معتقد است افرادی که نقدی به این جلسات دارند هم باید در قالب حضور در این جلسات به بیان نظراتشان برای رسیدن به ساختاری برای وحدت بپردازند. گفتگوی کوتاه خبرآنلاین با این عضو جامعه روحانیت مبارز را بخوانید:

مدتی است که اخباری در خصوص جلساتی با حضور چهره‌های اصولگرا به ریاست سید رضا تقوی منتشر شده که گویا اهداف انتخاباتی رادنبال می کند، این جلسات چقدر جدی است و آیا از سوی جامعه روحانیت مبارز برگزار می شود؟
این جلسات از سوی جامعه روحانیت برگزار نمی‌شود اما جلسه‌ای است که اعضا و تشکل‌های مختلف اصولگرایی در آن حضور دارند و هدف اصلی آن هم انسجام و وحدت بین اصولگرایان در انتخابات آینده است.

یعنی ماموریت آیت‌الله کنی به آقای تقوی نبوده و خودشا شخصا اقدام به برپایی این جلسات کرده‌اند؟
این را باید از سخنگوی جامعه و خود اقای تقوی بپرسید.

در چند انتخابات اخیر جامعه روحانیت مبارز حضور فعالی برای وحدت بخشی بین اصولگرایان داشته است، در انتخابات اینده هم برنامه‌ای برای این مهم دارند یا با توجه به حواشی چند انتخابات اخیر امکان عدم ورودشان به انتخابات مجلس وجود دارد؟
قطعا جامعه روحانیت نسبت به انتخابات آینده بی تفاوت نخواهد بود و برنامه‌ریزی خود را برای رسیدن اصولگرایان به وحدت خواهد داشت.

گویا تشکل‌هایی مانند رهپویان و ایثارگران و دیگر تشکل‌های نزدیک به اقای حدادعادل در این جلسات حضور پیدا نمی‌کنند، آقای زاکانی هم روز گذشته عنوان کردند محور وحدت باید ولایت پذیری باشد نه افراد.
البته این حرف آقای زاکانی درستی است با این وجود آقای زاکانی و افراد دیگری که انتقاداتی به این نشست دارند باید در جلسات حضور یابند و حرف خود درباره راهکارهای منطقی و ساختاری رسیدن به وحدت بین اصولگرایان را در درون این جلسات مطرح کنند. با کنار نشستن قطعا این وحدت حاصل نمی‌شود ولی در خلال این جلسات بهتر می‌توان به راهکار منطقی رسید.

نقدی که مطرح می‌شود این است که برخی افراد از برپایی این جلسات به دنبال مطرح کردن خود و گرفتن‌ پست‌های کلیدی مجلس آینده هستند، این شائبه در مورد خود آقای تقوی هم مطرح می‌شود؟
بطور یقین اینگونه جلسات بدون هدف مشخص برگزار نمی‌شود. دور هم نشستن و حرف زدن برای رسیدن به یک هدف معین و مشخص است که مهمترین آن حفظ نظام است، حفظ نظام از چه طریقی حاصل می شود؟ از طریق تشکل‌ها و افرادی که بتونند ایفای مسئولیت کنند. از این رو معتقدم نفس برپایی این جلسات حتی اگر این اهداف را دنبال کند مفید است و نباید آن را نفی کرد.

خود شما هم در این جلسات حضور داشتید؟
بله.

با توجه به فضایی که بر این جلسات حاکم است تصور می‌کنید برون داد مشخصی در جهت هدایت کردن اصولگرایان به سمت وحدت داشته باشد؟
معتقدم می‌تواند اقدام خوبی برای رسیدن به وحدت باشد. افراد و تشکل‌های مختلف اصولگرایی هم حضور دارند، بقیه تشکل‌ها که تاکنون حضور نیافتند هم بهتر است از این جلسات استقبال کنند. این قسم اقدامات به نفع کلیت جریان اصولگرایی در انتخابات آینده است.

به جز تشکل‌هایی که رسما اعلام کردند در این جلسات حضور ندارند، استقبال دیگر تشکل‌های موسوم به نواصولگرایان از این جلسات چطور بوده است؟ به نظر می‌رسد برپایی این جلسات از سوی تشکل نزدیک به راست سنتی یک عامل عدم استقبال از سوی نواصولگرایان است؟
بخش عمده اصولگرایان در این جلسات حضور دارند. از طرف دیگر من چندان معتقد به تقسیم بندی اصولگرایان سنتی و مدرن نیستم، همه ما از بدنه اصولگرایان هستیم و این دسته بندی‌ها را نباید وارد دایره وحدت کرد.
/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =