۰ نفر
۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۰

تسنیم نوشت:

رئیس‌جمهور آمریکا از آریل شارون به عنوان رهبری یاد کرد که زندگی خود را وقف اسرائیل کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس؛ باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا پس از مرگ آریل شارون، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی وی را رهبری خواند که زندگی‌اش را به اسرائیل اختصاص داده بود.
اوباما دیروز (شنبه) در بیانیه‌ای مرگ شارون را بهانه‌ای برای تکرار تعهد کامل آمریکا نسبت به امنیت اسرائیل و تایید دوستی میان آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست.
اوباما دربخش دیگری از این بیانیه اعلام کرد که آمریکا به تلاش برای دستیابی به صلحی پایدار و امنیت تمام اسرائیلی‌ها تلاش می‌کند.
علاوه بر اوباما جان کری، وزیر خارجه آمریکا، بیل کلینتون، رئیس‌جمهور سابق و دیگر مقامات آمریکایی مرگ شارون را تسلیت گفتند.
خیابان های شهر صیدا و اردوگاه آوارگان فلسطینی شاهد تجمعات مردمی به ویژه جوانانی است که در پی اعلام مرگ آریل شارون نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی به جشن و شادمانی می پردازند.
وی از حدود 8 سال پیش بر اثر سکته مغزی به کُما رفته و در مرکز درمانی شِبا وابسته به بیمارستان تِل هاشومِر نزدیک تل‌آویو بستری شده بود.
شارون از آن زمان تاکنون در وضعیت شبه‌کما به سر می‌برد و تنها از طریق سرم تغذیه می‌شد. در سال 2011 او به‌اصرار خانواده‌اش برای مدت کوتاهی به خانه‌اش منتقل شد اما نشانه‌ای از بهبودی در او دیده نشد.
لازم به ذکر است که آریل شارون در سپتامبر 1999، به‌دنبال کناره گیری نتانیاهو از رهبری حزب لیکود، رهبری این حزب را به‌عهده گرفت. او سپس در سپتامبر سال 2000، با حضور در مسجد الاقصی موجب خشم مسلمانان شده درگیری‌های خونینی را میان فلسطینیان و نظامیان اسرائیلی رقم زد که در نتیجه آن انتفاضه الاقصی شکل گرفت.
در پی مرگ آریل شارون که مرتکب جنایات هولناکی در حق فلسطینی ها شده بود، ساکنان اردوگاه البداوی به شادی پرداختند و برخی نیز به نشانه شادمانی، به تیراندازی هوایی دست زدند. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) هم در واکنش به مرگ جلاد صبرا و شتیلا اعلام کرد مرگ شارون لحظه تاریخی برای ملت فلسطین به شمار می رود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • انتی بشار A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    12 17
    هیچ کس را از مرگ گریزی نیست چه شارون باشی یا بشار !!!!!!!!
    • آسمان A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
      16 11
      متاسفم که یک جنایتکار بزرگ را که جنایت هاش واضحه با کسی مقایسه می کنی که اگر اگر اگر ....جنایتی هم کرده باشه انگشت کوچیکه ی شارون ملعون هم نمی شه
  • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    4 14
    باشه!بش میگم!:|
  • مهدي IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    18 8
    مرگ جنايتكاران تلنگري به ماست گرچه روزگار دگرگون مي گردد ولي حوادث پيش آمده در عالم بصورت تكرار پديد مي آيند حضرت علي (ع) شايد ما پند پذير گرديم واز اين چند صباح عمر توشه اي بر گريم نه اين كه به استهزاء آيات قرآن برآيم خداوند سريع الحساب است اين را جنايتكاران پوشالي عالم بدانند وچون خورشيد حق طلوع كند تاريكي با تمام قدرتش ياري توان مقابله با آن را ندارد الهم كل وليك الفرج الحجه بن احسن
  • افشین A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    10 4
    تو نظرات در مورد اخبار شارون بعضی ها منفی دادن حالا چرا نمیدونم ؟ شاید یجور ژست روشنفکریه. درسته لعن و نفرین و از این دست کارا برای کسی که مرده و دستش از دنیا کوتاهه زیاد ظاهر خوشی نداره ولی دوستان عزیز ، تاریخ آریل شارون کاملا بصری هستش نه میشه کمرنگ جلوه دادش و نه میشه بزرگ نماییش کرد ایشون فقط در یکی از اقداماتش حداقل سه هزار نفر غیرنظامی رو قتل عام کرده حالا باقی جنایاتش که عرض کردم همه به صورت مصور ثبت شده به کنار . حالا من و شما هر چقدر روشنفکر باشیم این آقا اسمش تو تاریخ در کنار جانیانی مثل چنگیز خان و آ تیلا و هیتلر و . . . ثبت شده
  • حسین IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    5 19
    متاسفم برای افرادی که از مرگ یک انسان خوشحالی می کنند..نعوذ بالله ما خدا نیستیم که حکم صادر می کنیم اگر هم خطایی کرده خداوند جزاشو میده..
    • مرگ بر شارون A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
      17 3
      و چه تفکری داری شما..ما نه تنها خوشحالی نمی کنیم همراه یزیدیان تاریخ و عاشورا یه لعنم نصیب روح خبیثش میکنیم..همونطور که یه سلام و درود نصیب آزادمردان تاریخ میکنیم هرجای دنیا که هستند...یاد داستان دوستی با عقرب و از این تیپ افکار افتادم که سر آخر عقرب کار خودشو کرد..لعنت بر شارون و هم پیاله هاش..
    • ندا A1 ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
      8 2
      انسان؟؟؟؟؟ چه طور میتونی اسم یه حیوان نجس رو انسان بزاری البته دور از جون حیوان.حسین اقا با این طرز فکری که داری وقتی زیارت عاشورا می خونی قاتلان امام حسینتو نباید لعنت کنی.شارون یزید و معاویه ی قرن ما بود با همان ها همنشین شود.