بانک مرکزی اعلام کرد: برخی از موسسات حذف‌شده به زودی مجوز می‌گیرند.

خوشبختانه موسسات مورد نظر، اقدامات موثری جهت رعایت مقررات انجام داده و برخی از آنها به زودی مجوز خود را دریافت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در پی اقدامات اخیر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای ساماندهی موسسات و تشکل‌های پولی غیرمجاز و حذف نام برخی از موسسات اعتباری از پایگاه اطلاع‌رسانی این بانک به اطلاع مردم می‌رساند:

«هدف اساسی بانک مرکزی از ورود به مقوله ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی، حفاظت و صیانت از منابع مالی مردم کشورمان است که در قالب سپرده یا هر عنوان دیگری در این موسسات تودیع شده است.

به عبارت دیگر، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه عمیقاً احساس‌تکلیف می‌کند و از مردم درخواست مساعدت و هوشمندی دارد. این موضوع در گذشته نیز به دقت مورد نظر بانک مرکزی بوده و اقدامات بسیار موثر و خوبی در این رابطه انجام گرفته است.

شایان ذکر است مجوز صادره بانک مرکزی به منزله اعمال نظارت موثر این بانک است و این نظارت در جهت اطمینان بخشی از سلامت و ثبات نسبی بانک یا نهاد پولی تحت نظارت است. بدین ترتیب، احتمال ایراد خسارت به منابع و منافع مالی مردم کشورمان به حداقل ممکن کاهش خواهد یافت.

در بین موسساتی که باید تحت نظارت قرار گیرند، نهادهایی وجود دارند که عملاً وارد فرآیند اخذ مجوز شده‌اند ولی هنوز برای آنها مجوز فعالیت صادر نشده است.

یادآور می‌شود هر یک از این نهادها به مجرد طی نمودن موارد قانونی و مقرراتی ذیربط و رعایت ضوابط مقرر، مجوز خود را دریافت داشته‌ و نام آنان در سایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درج خواهد شد.خوشبختانه موسسات مورد نظر، اقدامات موثری جهت رعایت مقررات انجام داده و برخی از آنها به زودی مجوز خود را دریافت خواهند کرد.

با این رویکرد، بانک مرکزی متعرض فعالیت روزمره آنها نشده و این تعداد، فعالیت خود را با رعایت پاره‌ای محدودیت‌ها همچون گذشته ادامه خواهند داد.

بدیهی است به محض تکمیل فرآیند مجوزدهی و رعایت ضوابط و مقررات موجود، بلافاصله مجوز فعالیت به نام هریک از آنها صادر و مجدداً در سایت بانک مرکزی و اسامی آنها در کنار اسامی سایر موسسات دارای مجوز از بانک مرکزی قید خواهد شد.»

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید.ح A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    49 5
    اقا یک سوال داشتم از اقای رئیس بانک مرکزی اول مجوز میگیرند بعد تاسیس میشود یا اول تاسیس میشوند بعد مجوز میگیرند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ویدا A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    16 5
    بانک مرکزی بهتر است برای ساماندهی نیروی انسانی این موسسات خصوصا موسسه مالی و اعتباری کوثر هم فکری بکند چرا که در آنها جوانان تحصیل کرده در سطح کارشناسی ارشد تحویلدار هستند و کسانی دیپلمه و سنی هم ندارند جدیدا مشغول به تحصیل بوده و به عنوان مسوول شعبه در این موسسه فعالیت میکنند و همیشه این برای ما سوال است که چگونه ما به اینگونه موسسات اعتماد کنیم
    • بی نام IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
      10 2
      اين بنده خداهاى تحصيل كرده اول بهتره نگران آينده كاريشون باشن بجاى ترفيع!!
    • بی نام A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      6 2
      اگر شما ها بزارید این بنده خدا ها از شما بیسوادها ها کاردانترن
  • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    10 1
    چرا برای حفظ مناقع دزد ها استرس به مردم وارد میکنید اگر مجو ز ندارند چرا تاسیس می شوند به کی وچی اعتماد کنیم
  • محمود IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    6 1
    با احترام با توجه به اینکه از یک صنفی مغازه ای باز می کنند بایدچند ماه دنبال کارهای مغازه کوچک بدوند تا مجوز بگیرند اما متاسفانه با نام و مجوزی که بالای سر موسسات میزنند هیچ کس کاری با آنها ندارد ولی بعد از مدتی مردم با مشکلاتی روبرو می شوند لطفا به فکر مردم هم باشید
  • بمانی A1 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    8 0
    با احترام چرا شفاف و قاطع حرفتان را نمی زنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ناشناس US ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    13 1
    آقای بانک مرکزی هرچه زود تر مجاز یاغیر مجازبودن موسسات مالی رارسما" و بطور قاطع اعلام فرمائید تا ما تکلیف خود را بدانیم و اقدام کنیم تشکر
  • محمود A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    5 2
    بانك آينده و مهر اقتصاد در ليست بانكهاي در شرف اخذ مجوز قرار گرفتند
  • سامیه A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    0 3
    لطفا تکلیف من وامثال من که به اعتبار تحت نظارت بودن بانک مرکزی درموسسه مالی و اعتباری عسگریه سپرده گذاری کرده روشن فرمایید