ظریف به بغداد رسید/دستورکارهای وزیرامورخارجه در عراق پس از دیدار با سیدحسن نصرالله و رئیس جمهورلبنان

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، صبح سه شنبه وارد بغداد شد و از سوی مقامات این کشور مورد استقبال قرار گرفت.

ظریف، بعد از خاتمه دیدارش از لبنان، از بیروت به مقصد بغداد پرواز کرد تا رایزنی هایش را در خصوص مهمترین مسایل منطقه که در راس آن، نبرد با تروریسم قرار دارد، در بغداد پی گیرد.

وی قرار است در سفر یک روزه به بغداد، با جمعی از شخصیت ها و مقامات عراقی از جمله، نوری المالکی نخست وزیر و هوشیار زیباری وزیر خارجه، اسامه نجیفی رییس پارلمان عراق دیدار و گفت و گو کند.

وزیر امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگارن در فرودگاه بغداد با اشاره به ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای علیه تروریسم، بر حمایت تهران از اقدامات دولت عراق علیه گروه های تروریستی تأکید کرد.
به گزارش العالم؛ محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران صبح امروز سه‌شنبه وارد عراق شد. وی طی سفر خود ضمن ملاقات با مسئولان عراقی تحولات منطقه را مورد رایزنی قرار خواهد داد.
طبق گزارش‌های ارسالی،‌ ظریف هنگام ورود فرودگاه بغداد اظهار داشت که تروریسم و افراطی گری مشکلی منطقه‌ای بوده و رفع آن نیازمند تلاش‌ها و راه‌حل‌های منطقه‌ای است. وی همچنین با اشاره به ضرورت همکاری تمامی کشورهای منطقه برای برخورد با این دو آفت و آسیب بزرگ، اعلام کرد که ایران از تلاش‌ها و اقدامات عراق بر علیه تروریسم حمایت می‌کند.


وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که سفر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به بغداد یک روزه و طی آن وی با مسوولان عراقی دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت.

در بیانیه‌ وزارت امور خارجه عراق آمده است که ظریف طی این سفر با هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه، نوری المالکی، نخست وزیر، خضیر الخزاعی، معاون رییس جمهور و در پایان با اسامه النجیفی، رییس پارلمان عراق دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

بنابرگزارش العربیه، بر اساس این بیانیه، وزیر امور خارجه ایران طی ملاقات با مسوولان عراقی درباره تحولات کشور و حمایت از روند عملیات نظامی نیروهای مسلح عراقی علیه گروهک داعش در این کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش ایرنا گفته می شود، پیگیری روابط دوجانبه، قراردادهای همکاری دو کشور و نیز مهمترین مسایل منطقه، از جمله بحران سوریه و مبارزه علیه تروریسم در عراق، از مهمترین محورهای مذاکرات وزیر خارجه در بغداد خواهد بود.

وزیر خارجه کشورمان روز دوشنبه در سفر به بیروت، با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله ، رییس جمهوری، نخست وزیر مامور تشکیل کابینه ، وزیر خارجه لبنان و برخی شخصیت های سیاسی این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

ملاقات های وزیر امورخارجه در لبنان
وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به لبنان با سید حسن نصرالله دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمد جواد ظریف که در جریان سفر منطقه‌ای‌اش به لبنان سفر کرده بود، با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و در خصوص اوضاع لبنان و منطقه با وی گفت‌وگو کرد.

بنابر گزارش الحیات، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که دبیرکل این حزب در دیدار با ظریف و هیات همراهش به بررسی اوضاع لبنان و منطقه در ابعاد مختلف آن پرداخت.

ظریف در سفرش به بیروت با مسوولان لبنانی از جمله میشل سلیمان، رییس‌جمهور این کشور دیدار کرد.
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که به لبنان سفر کرده است در دیدار با عدنان منصور، وزیر امورخارجه لبنان آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد .

وزیر خارجه کشورمان در این دیدار با مرور بر روابط دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و با اشاره به اهمیت مناسبات فی مابین ، ظرفیت روابط دو کشور را در حد بالایی دانست و ضرورت فعال‌سازی آن را مورد تاکید قرار داد.

ظریف همگرایی، وحدت همه گروهها و طوایف لبنانی را با اهمیت خواند و پشتیبانی همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از وحدت ملی لبنان را مورد تاکید قرار داد .

وزیرامورخارجه کشورمان با توجه به برنامه آتی گروه اعزامی وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران برای سفر به لبنان به منظور پیگیری اقدام تروریستی انفجار در مقابل سفارت کشورمان در بیروت ، خواهان همکاری دولت لبنان با تیم اعزامی شد.

ظریف همچنین در خصوص پدیده خشونت و افراط گرایی در منطقه بر ضرورت تلاش همه کشورها برای جلوگیری از آن تاکید کرد و افزود : جلوگیری از ایجاد و تداوم خشونت‌گرایی و تروریسم و افراط گرایی بیش از پیش ضروری می‌باشد .

عدنان منصور منصور وزیرخارجه لبنان نیز در این دیدار ضمن محکوم ساختن اقدام تروریستی انفجار در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت ، وقوع آن را به منزله لطمه‌ای به لبنان دانست.

وزیرامورخارجه لبنان برقراری روابط متوازن با جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه‌های ، اقتصادی و فرهنگی را با اهمیت خواند و بر ضرورت پیگیری و تحقق توافقات تاکید کرد.

وی همچنین دیدگاه دولت لبنان مبنی بر راه حل سیاسی به عنوان تنها مسیر حل بحران سوریه و اقدام عملی مبارزه با تروریسم را مورد تاکید قرار داد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =