رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: دوربین های چراغ های راهنمایی و رانندگی در ثبت گردش به چپ و راست مشکل دارند که آن را اعمال نمی کنیم اما در مورد عبور از چراغ قرمز و تجاوز به خط عابر پیاده تمام جریمه ها ثبت می شود.

سردار حسین رحیمی امروز در دیداری از مجموعه رسانه ای خبر، در مورد مسائل مختلف راهنمایی و رانندگی تهران مانند ترافیک، آلودگی هوا، جریمه و مشکلات موتورسیکلت ها گفت و گو کرد.

رئیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرک در کافه خبر گفت: طرح نصب دوربین در چراغ قرمزها بسیار موفقیت آمیز بود و تا پایان سال تعداد آن به 100 تا 120 دوربین می رسد.

او گفت: متاسفانه این دوربینها در ثبت گردش به چپ و راست مشکل دارند که آن را اعمال نمی کنیم اما در مورد عبور از چراغ قرمز و خط عابر پیاده تمام جریمه ها ثبت می شود.

سردار رحیمی با بیان اینکه این چراغها به محض اینکه قرمز شود تخلف را ثبت می کند ادامه داد: بنابراین بهتر است رانندگان چراغ زرد را هم رد نکنند.

رئیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت:با این دوربینها، دیگر رانندگان رعایت می کنند و ماموران هم کاری ندارند.

او گفت: البته طرح ساماندهی گذرگاه های عابران پیاده را هنوز داریم و خوشبختانه گذرگاه عابر پیاده نسبت به شهرهای دیگر خیلی بهتر شده است.

به گفته رحیمی تا پایان سال تعداد چهارراه های مجهز به دوربین ثبت تخلفات به بیش از ۱۲۰ مورد در تهران می رسد.

متن کامل این گفت و گو در روزهای آینده منتشر می شود.

47232

کد خبر 332636

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    نصب دوربین چهارراه ها کار بسیار خوبی بود ولی خواهش می کنم در طول زمان چراغ زرد بعضی چهارراه ها و همچنین محل نصب چراغ ها تجدید نظر کنید چرا که گاها ناخواسته بعد از زرد و قرمز شدن چراغ راننده ها در وسط تقاطع و حتی روی خط جا می مونند.
    • پژمان IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      41 10
      عزیز ببخشید البته ولی عرف رانندگی .اینه که وقتی چراغ زرد میشه تمامی ماشینها پشت چراغ می ایستند...البته در ایران بر عکس عمل میشه...باید فرهنگ سازی شه نه مدت چراغ زرد طولانی کنند..
  • بچه شهدا IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    97 4
    اشکال دیگری که این دوربین ها دارند این است که به دخالت های دستی ماموران راهنمایی نیز توجه نمی کنند. در اثر یکی از این دخالت ها زمان چراغ زرد از 5 به 1 ثانیه کاهش میابد و دوربین نیز این غافلگیری را به عنوان تخلف ثبت می کند.
    • بی نام A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      45 1
      كاملا درسته وقتي مامور چراغ رو دستكاري ميكنه، خيلي ها روي خط مي مونند و كسي نمي تونه جلوي عكس گرفتن چراغ رو بگيره، من خودم به شخصه براي جلوگيري از جريمه 50 هزار تومن، تمام سعيم اينه از اين چهارراه ها رد نشم
  • رضا IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    13 2
    خیابان آفریقا شمال به جنوب تقاطع ظفر با وجود آزاد بودن گردش به راست اما دوربین گردش به راست رو هم عکس می گیره...جوری شده ملت از ترس،با سبز شدن چراغ هم با تاخیر حرکت می کنن،حالا ایشون گفتن اینها رو به عنوان تخلف محسوب نمی کنن،من که باز هم منتظر میمونم تا چراغ سبز شه بعد می پیچم...طرح خوبیه اما باید باگ هاش برطرف شه.
  • بی نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    57 3
    اشكال بعدي : در تقاطع ها كه حق با كسي است كه مسير مستقيم ميرود اكثرا ميپيچن جلوي آدم و مسير رو مي بندن چراغ هم قرمز ميشه ما ميمونيم و برگ جريمه !‌
  • یک شهروند A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    22 1
    وقتی ماموران راهنمایی و رانندگی بصورت لحظه ای چراغ سبز را به قرمز تبدیل می کنند ، پلیس آیا حق دارد در دو ثانیه قبل و بعد از این کار دوربین ها را برای عکس فعال کند ؟، کار کنترل چراغ های قرمز با مرکز کنترل ترافیک شهرداری است ، وقتی پلیس با دخالت دستی در چراغ های قرمز ،و در لحظه ای که چراغ سبز است و عبور انجام می شود و یکدفعه در وسط چهار راه چراغ قرمز میشود و همان لحظه آن دوربین نحس ، عکس می گیرد ، باعث تضییع حقوق مردم می شود ، از چه مرجعی باید این حق را استیفا نمود؟آیا این کار ظلم در حق شهروندان نیست ؟
  • gader A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    21 4
    من يك سوال از تميسار داشتم. فرمان پليس مقدم است يا فرمان چراغ راهنمايي؟ حالا بيايم فرمان پليس كه ميگه حركت كن بعدش دوربين ثبت تخلف ميكنه و شما بايد بياي ثابت كني كه پليسي در آنجا حضور داشت و.... آخر سر جريمه را پرداخت كني و... الي ماشالله براي خود بنده جريمه اي نوشتن كه نداشتن زنجير چرخ و مدارك شناسايي بعدش جريمه كردن و بعدش منو گفت برو آن هم تو زمستان . خودش هم تو جاده تهران تبريزكه اگر هم زنجير نداشته باشي اصلا اجازه حركت نمي دهند و خودش هم جريمه تسليمي
    • مسعود A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      11 5
      خداوكيلي يكبار ديگه نوشته خودت رو بخون ! اصلا چي نوشتي ...چي گفتي !!!چي ميخواي بگي بگو كمكت كنم.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    25 1
    باید فکری هم برای عابر پیاده بشود که وقتی زمان گذر از عرض خیابان نیست نپرد وسط خیابان و ... از نظر فرهنگی..
  • بی نام A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    33 4
    یه فکر برای موتوری ها بفرمایید این موتوری ها چون جلوی موتور پلاک ندارد و همان تنها پلاک عقب موتور را هم ناخوانا می کنند و هر خلافی را می کنند و برای همه دردسر درست می کنند.
  • راننده طفلکی NL ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    52 0
    کار را بباید فقط به دوربین های خودکار سپرد.اینجانب هفته گذشته از چهار اهی عبور می کردم که 15 ثانیه برای من سبز بود. درست بعد از عبور از خط عابر خودرویی که راننده اش هم خانم بود مقابل ماشیین من و یک ماشن دیگر خاموش کرد.تا روشن کند چراغ زرد شد.پشت سر ما هم پر بود و نمی شد عقب بیاییم.ناچار باید رد می شدیم.دو روز قبل هم برای من پیامک آمده که شما 100 ههزار تومان جریمه شده اید.این یعنی یک پانزدهم حقوق من در ماه.من مجبورم این جریمه را بپردازم در حالی که امسال اگر همین قدر پول اضافه داشتم برای خانمم پالتو می خریدم.قانون حق را به من نمی دهد و اقای رئیس پلیس هم جواب این کامنت ها را نخواهد داد.اما این جریمه حق من نیست و شرا به پرداخت این پول راضی نیستم.شما می دانید و خدا...
  • شفیعی A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    9 14
    تو رو خدا، شما را به کی قسم بدهم، فرهنگ سازی بکنید. به مردم بگویید که اگر چهارراه خلوت هست و چراغ سبز نمی شود، هر چی آروم آروم به روی خط عابر پیاده بروید، چراغ دیرتر سبز می شود. به مردم بگویید والا بلا اگر درست در 10-20 متری خط عابر پیاده پارک بکنند، والا بلا زودتر چراغ سبز می شود. میلیاردها تومن پول صرف آن سنسورهای 10-20 متری خط عابر پیاده شده است. والا بلا رویه سنسور وقتی توقف نمایید، ساعت 2 نصف شب هم کار می کند. ایستادن و توقف خودرو بر روی سنسور، باعث می شود شمارش چراغ قرمز سریعتر شده و چراغ راهنمایی زودتر سبز شود.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    6 1
    کاش یه فکری هم به حال آلودگی صوتی و بخصوص بوق زدن میکردن. 99 درصد بوق‌هایی که زده میشه بی مورده. یا به نشانه اعتراض بوق ممتد میزنن یا میخوان بزور مسافر سوار کنن در حالی که مسافر با چراغ زدن هم متوجه میشه. بوق های خداحافظی تو محل اونم ساعت 12 شب که جای خودشو داره.
  • دامون IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    7 2
    یکی از بزرگترین علت های ترافیک در 4 راه ها دستکاری چراغ راهنماایی توسط ماموران هست .4 راههایی که ماموری نیست و چراغ راهنمایی کار خودش را میکند ترافیک خیلی کمتر هست تا 4 راهی که مامور ایستاده و چراغ را بنا بر دلخواه خودش دستکاری کرده
  • بی نام US ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    6 5
    هموطنان عزيز! اگر چراغ زرد بود توقف كنيد،‌نه اينكه گازش را بگيريد!
  • بی نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    15 0
    آقای رحیمی این دوربین ها یک اشکال خیلی بزرگ دارند که باید برطرف شوند: هنگامی که خودروی شما در حال حرکت برای عبور از تقاطع در وضعیت سبز چراغ راهنمایی و رانندگی است و ترافیک وجود دارد چنانچه وضعیت خودروی شما روی خط عابر باشد و ناگهان چراغ زرد شود شما نه راه پیش دارید و نه راه پس. چون اگر بخواهید بایستید خودر و یا موتور سیکلت عقبی شما با شما تصادف میکند حتی اگر تصادف هم نکند وقتی ترافیک است و شما نمیتوانید جلو بروید دوربین که عقل ندارد وضعیت قبلی شما را درک کند لذا برایش عبور از خط عابر تلقی شده و فلش عمل میکند و دوربین ثبت تخلف میکند ! و اگر بخواهید به حرکت ادامه دهید دوربین عمل میکند
  • بی نام A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    5 4
    دوستان عزیز! اگر دیدید چراغ سبزه ولی بعد از خط عابر تا ترافیک وجود داره اصلا به تقاطع وارد نشوید تا زمانی که امکان عبور باشد. اینطوری هیچکدام از این مشکلات به وجود نمیاد. ولی هموطن های ما که صبر ندارند!!!!!
  • میلاد IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    3 0
    آقایی اصلا قانون راهنمایی رانندگی میگه وقتی چراغ زرده ماشینهایی حق عبور دارن که از خط گذشتن و ماشین های پشت خط با زرد شدن چراغ باید توقف کنن
  • علیرضا A1 ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    5 0
    این دور بین ها موتور سیکلت رو هم ثبت میکندد ؟
  • بی نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    سلام وقتتون بخیر این موارد و اطلاعات به روزه ؟؟؟؟؟ آیا ؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
    2 0
    باسلام از چراغ قرمز گردش به راست کردم دوربین عکس گرفت دوباره برگشتم حالا جریمه میشم؟؟؟؟

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین