ایسنا نوشت:

رییس کل گمرک ایران در مورد کاهش تعرفه ورود خودروهای خارجی، گفت: تکلیف تولیدات داخل چه می‌شود؟

مسعود کرباسیان در حاشیه همایش سراسری پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز آگاهی ناجا در پاسخ به سئوالی در مورد سرانجام لغو ممنوعیت کالاهای گروه 10 گفت: این طرح در دولت مطرح شده است و امیدواریم دولت ظرف یک هفته آینده تصمیمی در این راستا اتخاذ کند.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها در مورد این لایحه در کمیسیون یک نهایی شده است، گفت: این لایحه با نظر مثبت در دولت مطرح می‌شود.

اطلاعی از تخلف 3000 میلیاردی ندارم

رییس گمرک در مورد پرونده تخلف در گمرک، گفت: عمده پرونده‌ مطرح شده در مورد بوشهر بود که تعدادی از کارمندان و حق‌العمل‌ گیران با تهیه فیش بانکی جعلی، اقدام به سرقت می‌کردند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی شایعات نشان می‌دهد که پرونده‌ای 3000 میلیارد تومانی در گمرک باز است، گفت: من اطلاعی از این موضوع ندارم.

کرباسیان همچنین در مورد واردات خودرو، گفت: واردات خودرو تابع گروه 10 است و اگر مقررات و تعریف جدید در هیات دولت تصویب شود، می‌تواند به روال قبل ادامه یابد.

پژو سوار می‌شوم

او همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر کاهش تعرفه واردات خودروهای خارجی و استاندارد گفت: من از شما سئوال می‌پرسم که با کاهش تعرفه خودرو،‌ تکلیف تولید داخل چه می‌شود؟

وی با بیان اینکه نرخ تعرفه باید منطقی باشد، گفت: تعرفه عمدتا به منظور سیاست‌های تولیدی اتخاذ می‌شود و رقابت با یک دیوار تعرفه‌ای را باید بپذیریم.

کرباسیان با بیان اینکه تولید داخل آنقدرها هم بد نیست، در پاسخ به سئوال خبرنگاری که آیا شما پراید سوار می‌شوید؟ تنها لبخند زد و گفت: من پژو سوار می‌شوم و تا حالا نیز زنده مانده‌ام!

کاهش تردد خودروهای گذر موقت

وی با بیان اینکه کاهش تعرفه ورود خودروهای خارجی در کمیسیون مطرح شده است، گفت: دولت در این زمینه نظر می‌دهد اما اختلاف نظر داریم.

او در پاسخ به این سئوال که آیا تعرفه ورود خودروهای خارجی کاهش می‌یابد، تنها به گفتن عبارت «انشاءالله» اکتفا کرد و در پاسخ به تردد خودروهای گذر موقت نیز گفت: در صدد آن هستیم که تردد گذر موقت‌ها را کم کنیم.

وی با بیان اینکه اگر واردات خودرو روال منطقی را طی کند، قطعا تردد خودرو با پلاک گذر موقت کم می‌شود، گفت: اگر ماشین باشد، لزومی ندارد که پلاک موقت دریافت شود.

اظهار از راه دور

کرباسیان همچنین با رد برخی اظهارات مبنی بر ورود کالاهای غیرقانونی از مبادی قانونی گمرک، گفت: این مسئله را قبول ندارم، چرا که قاچاق از مبادی رسمی صورت نمی‌گیرد. اما ممکن است گاهی با تقلب و تخلف در مورد میزان و نوع قاچاق بد اظهاری وجود داشته باشد که ما برای حل این مسئله اظهار از راه دور را در دستور کار قرار داده‌ایم.

راه‌اندازی سیستم پیامک برای پلیس

رییس گمرک کشور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گمرک کشور برای تسهیل عبور و مرور و کنترل اقدام به راه‌اندازی سیستم پیامک کرده است، گفت: ماموران پلیس می‌توانند شماره پلاک را به شماره‌ای که اعلام می‌کنیم اس‌ ام اس کرده و اطلاعات کامیون مبنی بر اینکه چه زمانی این کامیون حرکت کرده و بار آن چه چیزی است را دریافت کنند.

فعال کردن سیستم ردیاب کامیون‌های ترانزیت

وی همچنین از فعال کردن GPS کامیون‌های ترانزیت خبر داد و گفت: امیدواریم با نصب این GPS‌ها مسیر کامیون‌ها مشخص شود.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    65 3
    ما از خدا مونه ماشين وطني سوار شيم ولي الان بجاي ماشين شما گازي به ما مي ديد پس توليد نشه بهتره
  • اهوازی IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    64 2
    تولید داخلی ثابت کرده خودرو ساز نیست چون با این انرژی و کارگر ارزان باز هم حریف واردات نمیشود به نظر می رسه که بروند سراغ کار دیگری(گردشگری و یا کشاورزی و یا صنایع سنگین و ...)
  • رضا US ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    25 1
    حد اقل وزارت صنعت دیگه اینقدر از افزایش قیمت و عدم کاهش اون حرف نمیزنه.
  • حسین IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    76 2
    بگو تکلیف آدم هایی که با این خودرو های غیر ایمن می میرند یا آسیب های جدی جسمی و مالی میخورن و البته روحی روانی چی میشه
  • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    82 3
    چرا دوس ندارين يه كم خودروسازها به خودشون تحرك بدهند؟
  • بی نام NL ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    95 5
    یعنی اینکه جیب خودروساز پر پول بشه ارجحیت داره بر راحتی و آسایش اکثریت مردم؟ اگر با برنامه کاری کنند که خودروساز احساس کند که اگر کیفیت و امکانات را بالا نبرد و قیمت را متعادل نکند رقبا جایش را می گیرند مطمئن باشید هم خودروسازی در کشور رشد می کند و هم اینکه مردم حق انتخاب عادلانه بین همه محصولات داخلی و خارجی را دارند. البته گفتم با برنامه نه با راهکارهای دولت سابق که قوانین شب بخواب و صبح پا شو اجرا می کرد و مملکت را فلج کرد
    • حمید IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      47 0
      باکاهش تعرفه خودرو،‌ تکلیف تولید داخل چه می‌شود؟ جواب : همشونو صادر کنین به همون کشورهایی که میگین رضایت داران از کیفیت و قیمت !!!!!
    • بی نام US ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      14 0
      خودروسازی که با این همه امکانات فیزیکی نیمتونه رقابت کنه، بهتر که بعد از 30 سال قراضه سازی تعطیل بشه.
  • بی نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    56 0
    واقعا تعرفه های گمرکی واردات خودرو استاندارد خجالت آوره تا کی مردم باید چوب نداشتن خودرو استاندارد و بخورن؟
  • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    39 1
    تکلیف مردم چیه؟ یکی هم از مردم دفاع کنه. اگر قیمت خودرو داخلی 20 تا 30 درصد تعدیل بشه و تعرفه واردات خودرو همین منوال باشه، هم حقوق خودروساز رعایت شده و هم حقوق مردم و الا ... چه عرض کنم؟
    • محمد IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      13 0
      قیمت خودروهای داخلی ۲۰تا۳۰درصد کاهش پیداکنه؟!!!! ۱۲۰ تا ۱۳۰درصد رفته بالا . تعرفه واردات خودروی استاندارد هم نزدیک ۱۰۰درصد باقی مونده. بعد شما میای پیشنهاد میدی ۲۰تا ۳۰درصد کاهش پیدا کنه؟ از طرف کی حرف میزنی؟
  • بی نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    33 2
    کاهش حمایت این همه از خودروی داخلی تبدیل به حمایت از کشاورزی میشد.الودگی هوا و قاتل مردم شده است
  • احسان A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    23 0
    اخه وقتی دولت داره از خودرو سازی نون میخوره چرا قیمت رو بیارن پایین،تا کی میخوایین به مردم ظلم کنید
  • آنلاین A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    19 1
    "رییس کل گمرک ایران در مورد کاهش تعرفه ورود خودروهای خارجی، گفت: تکلیف تولیدات داخل چه می‌شود؟" رییس گمرک یا رییس "انجمن حمایت از خودروسازان داخلی به هر قیمتی"؟
  • سعید IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    18 1
    به نظر من با اجرای این طرح هم خودروسازها ورشکست میشن هم بهشت زهرا خلوت میشه!!!!!!!!!!
  • کیا A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    21 0
    پیشنهاد میکنم تولید خودرو در کشور را به رفراندوم بگذاریم تا مردم نظر بدهند خودروی ایمن یا .....
  • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    15 1
    تا کی باید به بهانه حمایت از خودرو ساز داخلی جان مردم را به خطر انداخت چرا به داخلی ها تکلیف نمی کنند که کیفیت محصولاتشان را بالا ببرند
  • محمد IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    23 0
    به شدت خودرو نیاز دارم. پول هم به میزان کافی دارم ولی نمیخرم با این اوضاع. با آژانس تردد می کنم تا درس عبرتی باشه برای اونایی که فکر منافع شخصی شون هستن.
  • بی نام A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    25 2
    تا کی میخوان به بهانه تولید داخل،به انحصار این دو لگن ساز ادامه بدین؟؟؟بس نیست خون ملت را می مکند؟
  • ahmad A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    24 2
    تعرفه باید انقدر پایین بیاید که انتقام مردم در این چهل سال از خودرو سازها گرفته شود تحمل مردم تمام شده اگر رقابت بود الان خودروها با کیفیت شده بودند به بهانه حمابت از تولید داخل سو استفاده کردنند وقتی رقابت باشد نیازی به سازمان حمایت و شورای رقابت و کنترل کیفیت نیست تمام این سازمانها را حقوق و ریخت و پاش انها و... بواسطه کنترل خودرو سازها را باید مردم پرداخت کنند خالی کردن جیب مردم اسمش را گزاشتند حمایت از تولید والا.. در هیچ کشوری اینچنین نیست
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    14 1
    تاکی مردم بابد تاوان این لگن سازان راباید بدهند.هم پولشان واز همه مهم ترجانشان رااز دست بدهند.واقعا بی کیفیت است اسمشان را ماشین نمی شه گذاشت.قیمتشون هم خیلی خیلی بالاست اصلا هیچ ارزشی ندارند
  • مهدی IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    3 0
    مشکل خودروسازها اینه که هر وقت مشکلی پیش می یاد اشتغال رو بهونه می کنند در حالی که تمام قطعات رو از خارج وارد می کنند وزارت صنایع می تونه با قرارداد بستن با خودروسازان اروپایی کار خانه های متعدد خودرو ایجاد کنه که اولا اشتغال زایی رو به حد اکثر بر سونه وثانیا خودرو با کیفیت و کم مصرف تولید کنه ثالثا صادرات آبرومندانه داشته باشه رابعا آلودگی هوا کم بشه خامسا جلو دزدی نمایندگی های سایپا و ایران خودرو را بگیره